![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#261
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 03 October 2005 Skąd: Gdansk ![]() |
Oba auta mają jedną wadę w stosunku do stingera - są sedanami, przez to z przestrzeni bagażowej ciężko jest skorzystać. No niestety...sam pol roku temu wybieralem miedzy Gulia 2.0T w sporcie a Beemka 420i i rzeczywiscie Alfa przegrała wnetrzem (wielkoscia) oraz bagaznikiem. Natomiast do dzis załuje ze nie wzialem Alfy bo Beemka "F" to juz cien "E" i jak sie bardziej człowiek wgryzie w detale to az bola oczy od jakosci ...albo jej braku wykonania w bawarce. Prowadzi sie przyzwoicie ale bez tej ikry co miala Alfa i takiej szczeniecej radosci z zamiatania dupskiem na mokrym ![]() Dobrze ja kupilem wiec jeszcze 1.5 roku i w swiat plusem bawarek jest mala utrata wartosci co tez miało wpływ na wybór. Ale prawie w kazdym innym aspekcie Alfa dla mnie byla na równi jak nie lepsza. Dlatego tez az mnie korci by Stingera poupalac sobie. Jeszcze sie okaze ze bedzie smutek podwójny ![]() A co do Lexa...to sie lubi albo nie. Ma swoje plusy jak i minusy. Niestety w podstawie sa biedne i nudne. -------------------- TUNE-UP - Tuning Serwis Gdansk
AUTOHOLICY - Nowy kanał moto na YouTube |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#262
|
|
User Dołączył: Wed, 06 September 2017 ![]() |
Z całym szacunkiem ale Lex przy wymienianych samochodach to taka "Toyota dla głównego księgowego"...
To auto wzbudza takie emocje jak szklanka wody - na Twoim miejscu wybrałbym coś "z pazurem" i w takim przypadku Alfa ( a pewnie i Stinger ) wciągają niezawodnego ale bez wyrazowego Lexa w przedbiegach - przynajmniej w moim odczuciu... |
|
|
![]()
Post
#263
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Lexus IS potrafi dawać emocje, ale jeśli mowa o wersji IS250 F-Sport. Wolnossący motor miał kapitalne brzmienie (dużo lepsze niż R6 BMW), chętnie dokręcał się pod czerwone pole obrotomierza a przy tym był całkiem oszczędny. Jako F-Sport naprawdę dobrze sie prowadził i miał układ kierowniczy, który pracował dużo bardziej bezpośrednio niż ten w BMW F30. Ale niestety zabrakło w F-Sport szpery i trochę mocy. Chociaż akurat braki w mocy niespecjalnie mi przeszkadzały. Nadrabiał je brzmieniem. A z wyprzedzaniem i tak nie było problemów.
Ale jak weszła wersja 200t to wszystko się zmieniło. Jeździłem dwoma egzemplarzami w tej wersji silnikowej oraz RC 200t i niestety w każdym aucie problemem był motor (w sumie też i skrzynia, której soft nie trawi tej jednostki napędowej) Ten silnik czyni z tego auta "Toyotę dla głównego księgowego" ![]() |
|
|
![]()
Post
#264
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
czego wymagać od lexa za 140k, skoro nawet Skoda Octavia w tej cenie jakoś nie porywa
|
|
|
![]()
Post
#265
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 15 February 2005 Skąd: Poznań ![]() |
Nie chciałbym operować stereotypami, [...] ale podobno elektronika jest taka jak we wszystkich alfach czyli awaryjna, ale tu dodatkowo jeszcze w dużych ilościach. Dochodzi do tego szybka i bolesna utrata wartości To byłoby w miarę trafne stwierdzenie ponad 10 lat temu. Od czasów 159, Alfy dobrze trzymają cenę, i był to duży skok jakościowy. Giulietta jest jednym z lepiej trzymających cenę kompaktów na rynku, lepiej niż polscy ulubieńcy typu golfy, octavie, focusy itd. O utratę wartości Giulii bym się nie martwił, a co do awaryjności, trzeba by poczekać jeszcze rok, dwa żeby stanowczo twierdzić co te auta boli, póki co, jakiś dramatów nie ma. |
|
|
![]()
Post
#266
|
|
Super User Dołączył: Fri, 12 February 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Dzięki za podpowiedź z tą Alfą.
To tak: jestem po 3 jazdach testowych Stinger GT (370KM) - już dawno, IS 200t F-sport (245KM) wczoraj, Gulia Veloce (280KM) dziś. Trochę nie w temacie będzie, bo Stingerem 2.0T GT-line to nie jechałem. Stinger jest zdecydowanie najbardziej praktycznym autem z całej trójki, choćby dlatego, że jest największy i za mną może usiąść pełnowymiarowy dorosły i jest liftbackiem. W tej kategorii najgorzej wypada Gulia, bo pomimo przyzwoitego bagażnika otwór jest wręcz żenująco mały, trupa radziłbym poćwiartować przed wrzuceniem do bagażnika, za mną też nie siądzie nawet osoba średniego wzrostu, może dziecko. Praktyczność nie jest najważniejszym czynnikiem przy zakupie tego auta, ale jedno niepraktyczne auto już mam. Stinger GT będzie oczywiście najszybszy z całej trójki, ale Alfa nie będzie daleko z tyłu, głównie przez różnicę w masie. IS nawet trochę mnie zaskoczył jak na 245 koni... ale dodaję jak, więc szybki nie jest. Wiem, że Kia trzyma moc i po cat-backu lekko przebija 400 koni, do Lexa są boxy +40 koni, ale porównuję auta seryjne, którymi jechałem. Zarówno Kia jak i Lex mają mniejsze turbiny, które ładnie jadą od dołu, ale zdychają na górze. To jest przyczyna tego, że byłem pozytywnie zaskoczony ISem, bo ładnie ciągnie z dołu, a powyżej 6000 zdycha, nie chce dociągnąć do końca, a skrzynia się nie śpieszy ze zmianą biegu. Alfa ma większą turbinę, z dołu nie chce jechać, trochę większy lag, ale jak wejdzie na obroty to ładnie ciągnie i przyśpiesza, lubi być jeżdżona ostro i ja zdecydowanie bardziej wolę tą charakterystykę. Sprawia wrażenie równie szybkiej co Stinger GT, choć wątpię, żeby taka była. Żadne z aut tak naprawdę nie brzmi, ale jak miałbym wybierać to Stinger najlepiej, być może stara się w ten sposób maskować słabe wyciszenie auta. Alfa jako jedyna nie odgrywa żadnych sztucznych dźwięków z silnika i to na plus, ciekawe jak z akcesoryjnymi cat-backami... Hamulce w każdym z aut były poprawne, brembo z Kii nie zrobiło na mnie wielkiego wrażenia, ale też nie miałem możliwości mocnego testowania. Początkowo myślałem, że Singer ma fajne zawieszenie, jak przejechałem się ISem i zrozumiałem, że nie do końca. ![]() ![]() Podsumowując Kia to praktyczne i szybkie auto, poprawnie wyceniona, brakuje jej tu i tam, ale to większy segment i więcej mocy, teraz nie kupiłbym jej dlatego, że nie ma żadnych przecen i value-for-money można uzyskać lepsze u innych, jako nowe auto 2018 ok, choć nie byłby to wybór sercem. W Lexie czułem się najpewniej i najbardziej zrelaksowany, być może przez to, że lubię japońskie auta, ale też trzeba być szczerym jest oczywiście najwolniejszy i najmniej emocjonujący. Najlepszy wybór jeśli chodzi o wygodne, bezawaryjne i pewne auto z niską utratą wartości, wersja rozsądek. I tu wybrałbym comfort z pakietem sense za 140k, naprawdę nie widzę dobrego powodu dopłacania do F-sporta, to głównie pakiet stylistyczny, obejdę się bez kamery cofania czy fabrycznej nawigacji, a felgi mogę sobie dokupić osobno. Gdybym miał wybierać bez użycia głowy to Alfa, najładniejsza, najbardziej emocjonująca... Z tym drobnym szczegółem, że egzemplarze, które mają odpowiednie wyposażenie kosztują 190-210tyś po mega rabatach już za rocznik. Drugi problem i to znacznie poważniejszy, to jednak boję się awaryjności, a można wygooglać historie ludzi (nawet dziennikarze przed testami o tym wspominali), którzy odebrali nową Gulie i była w pierwszym tygodniu na serwisie na aktualizacji oprogramowania, bo coś... jest już tego trochę w necie. Wiem, że gwarancja, ale głupio wydać 200k na auto, które będzie co chwilę siedziało w serwisie nawet jeśli mam go blisko. Mam jeszcze jedno auto, które chce przetestować. -------------------- mała rzecz, a cieszy
|
|
|
![]()
Post
#267
|
|
Super User Dołączył: Wed, 12 November 2008 Skąd: znad morza ![]() |
Jeździłem Stinger em 3,3 370KM
Alfa Romeo Stelvio 280KM BMW 430i 252KM Wnioski BMW nie jedzie, Stelvio zaskakująco fajne jak Suva. Szybsze i bardziej żywe niż BMW. KIA - naprawdę nieźle osiągi. Dźwięk silnika wydaje się syntetyczny. Jakoś dużo spalił. Mało zachęcające podejście sprzedawcy,względem rabatow. Koniec końców, naginajac budżet jest demo MB C43. |
|
|
![]()
Post
#268
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
Podsumowując Kia to praktyczne i szybkie auto, poprawnie wyceniona, brakuje jej tu i tam, ale to większy segment i więcej mocy, teraz nie kupiłbym jej dlatego, że nie ma żadnych przecen i nie bedzie wszystkie jakie były dostępne egzemplarze z pierwszego transportu są sprzedane jeszcze w listopadzie Mało zachęcające podejście sprzedawcy,względem rabatow. możesz standardowo dostać 8% a czasem i 10% ale nie więcej z drugiej strony.. jak masz coś na placu, coś co jest "chwilowo deficytowym towarem" to po co masz rabatować ? ktoś przyjdzie i kupi bez rabatów ------- Na Mazdę czy Toyotę.. ile możesz dostać ? (bez wyprzedaży roczników) ![]() |
|
|
![]()
Post
#269
|
|
User Dołączył: Tue, 06 May 2014 ![]() |
Może warto sprawdzić też Infiniti Q50 3.0TT. Z tego co wiem można na Q50 dostać spore rabaty.
|
|
|
![]()
Post
#270
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Pruszków ![]() |
Ja tez wybrałem lexa is i mam podobne odczucia, auto sie super prowadzi, jak komus mało mocy to są boxy, jest kompromisem komfort / sport, no i za tą cenę deklasuje konkurencje. Aha no i "podstawa" w lexie to nie jest podstawa jak wszędzie, sprawdźcie sobie porownywalne wyposazenie i ceny, lex deklasuje. No i jest lexem a nie kią czy alfą ale to juz co kto lubi
No i alfa psuje sie juz na testach dziennikarskich wiec jak mozna w ogole brac te cuś pod uwagę to w szoku jestem ;] Oczywiscie auto "na gwaracji wiec co mnie to" yhymm zwlaszcza jak splacasz leasing a auto stoi sobie 2 miechy w serwisie i pocinasz punto -------------------- Lexus IS200t
|
|
|
![]()
Post
#271
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
lex ceną deklasuje konkurencję ..
jaki lex i jaką konkurencję konkretnie ? |
|
|
![]()
Post
#272
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Pruszków ![]() |
is200t wyprzedażowy, konkurencję z silnikami 2.0t w postaci np. mercedesa klasy c, wspomnianą alfę, bmw 3, audi a4 czy kię wlasnie
A o finansowaniu już nie wspomnę żeby nie kopać leżących -------------------- Lexus IS200t
|
|
|
![]()
Post
#273
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
masz jakiś link do tej wersji która jest za 140k ?
edit przejrzałem co jet za te 139.800 PLN auto jest gołe w ryj... chyba tylko dla fana marki, bo za te pieniądze można mieć lepiej wyposażone auto http://pdf-lexus.eu/lexus_pl/cenniki/cennik_IS.pdf |
|
|
![]()
Post
#274
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2003 ![]() |
za to stinger za 149 000 jest przebogate
![]() -------------------- _http://forum.mr2cp.pl/index.php
|
|
|
![]()
Post
#275
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
nie Stinger a Optima GT
za 140k masz wersję z pełnym wyposażeniem a lex ? w tej cenie nawet nie ma nawigacji ![]() |
|
|
![]()
Post
#276
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#277
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#278
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 27 January 2010 Skąd: Częstochowa ![]() |
bo to są sedany podobne przeznaczenie i podobne rozmiary... choć Optima jest dłuższa o jakieś 20cm Ciężko sobie wyobrazić klienta Lexusa wchodzącego do salonu kii -------------------- RRS SDV6, Tesla M3LR, Tesla S 100D, Lexus GX460 offroad
|
|
|
![]()
Post
#279
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Pruszków ![]() |
Haha wez nie zartuj
![]() ![]() Dobrze ze nie ma navi, nie trzeba do glupot doplacac i auto przez to kosztuje sensownie. Navi w autach to porazki od auta za 40 tys do tego za 800 tys -------------------- Lexus IS200t
|
|
|
![]()
Post
#280
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
tam samo jak skórzana tapicerka, wentylacja foteli, elektryczna regulacja foteli, kamery cofania i takie tam... zupełnie niepotrzebny szajs
![]() Nawigacje można kupić w Biedronce alb telefon do szyby na stelarzu. 6 głośników też wystarczy Radio nie czyta DVD i nie ma DAB ? Po co to komu... takie bzdety. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 03 August 2025 - 14:16 |