MERCEDES w202 DTM lightweight body - było M111.975 + hybryda Turbo A45 AMG Borgwarner B03, Obecnie 928kg - było najszybsze torowe kombi w Polsce |
MERCEDES w202 DTM lightweight body - było M111.975 + hybryda Turbo A45 AMG Borgwarner B03, Obecnie 928kg - było najszybsze torowe kombi w Polsce |
Sat, 07 Mar 2020 - 16:33
Post
#1461
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa |
CYTAT Kocham takie wypowiedzi z których ani jednego zdania nie rozumiem. Nie wiem jaka jest intencja ale faktycznie troche na szybko pisalem post. Postaram sie lepiej napisac. O ALS w kontekscie niegrzecznego zachowania silnika. Bez hamowni silnikowej / dlugich godzin spedzonych na podwoziowce ciezko jest dojsc do ladu z tym zeby niezaleznie od warunkow silnik dzialal sie tak samo przy danej pozycji pedalu gazu dla danego obciazenia i obrotow. W zasadzie to temat jest szerszy niz ALS ale w praktyce nasz analogowy komputer przyzwyczaja sie do tego jak zachowuja sie nasze bestie i sam robi korekte ALS wprowadza element niespodzianki. Kontekst. Ja patrze na ALS z punktu widzenia turbo-sprezarki (wazny element turbo - sprezarki; turbo to nasza czesc wydechowa, sprezarka to sprezarka), tego jaki ma przeplyw powietrza (masa) i ile energii zostalo temu powietrzu dostarczone. Turbina gazowa 101 jezykiem mietka zula. Sprezarka pompuje gaz, zeby to zrobic potrzeba energii. Energie dostarcza spalanie paliwa i ogrzewa gaz. Gaz przeplywa przez turbo, ktore odbiera czesc energii zeby napedzic sprezarke. Normalnie ta energie dostarcza silnik ale nas w wypadku ALS interesuje tylko to ze chcemy ja miec. Celem ALS jest wiec to zeby nie dlawiac przeplywu z sprezarki dostarczyc powietrzu energii by ta napedzala turbo. Jak to zrobic w praktyce: 1. Najczesciej spotykam sie z okresleniem ALS gdzie zostawia sie uchylona przepustnice (albo uzywa zaworu obejsciowego), co daje nam wymagany przeplyw i zrzuca cykle pracy (nie podaje paliwa na dany cykl pracy) / opoznia zaplon (wiecej energii idzie w turbo niz na kola) + podlanie paliwem lub zrzuca sie zaplon (mieszanka pali sie w kolektorze wydechowym). Te manewry sa poto by opanowac temperament silnika i dac nam tyle mocy na kolach ile chcemy. Zalety: Mamy juz wszystko w silniku by to zrobic, tylko sterownik musi byc dosc sprytny by to wykonac. Wady: zywy ogien zje wszystko za zaworem dolotowym. 2. Obejscie. Wprowadzamy alternatywna droge dla powietrza za sprezarka gdzie powietrze leci prosto do czesci wydechowej. Zalozmy do kanalow w dobrym kolektorze wydechowym, przy samej glowicy. Przy pasywnym systemie jedyne co to robi to to ze sprezarka pompuje powietrze do kolektora wydechowego, tam ogrzewa sie od scianek kolektora i spalin z silnika. Energia dostarczona, jest czym napedzic turbine. Mozemy celowo lekko opoznic zaplon zeby dostarczyc wiecej energii. Mozemy opoznic zaplon i lekko uchylic przepustnice zeby dostarczyc jeszcze wiecej energii. To juz kwestia talentu stroiciela. Zalety: dziala wysmienicie nie zabierajac duzo zywotnosci elementow. Wady: trzeba przemyslec sprawe zanim sie zbuduje osprzet silnika, nie ma gotowych chinczykow. Latwo spieprzyc temat dajac za duzo sosu bo turbo tak fajnie dziala. Aktywny system. Znacie to jako rocket turbo. Powietrze pompowane przez sprezarke ma alternatywna droge poza silnikiem. Jest nia dedykowana komora spalania. Link do kawalka materialow o tym. . Komora spalania dostarcza powietrzu energii w kontrolowany sposob. Z punktu widzenia silnika jedyne co widzi to to ze przed przepustnica ma tyle powietrza ile ustawimy (np. 0.5 bar 1000-3000rpm, 1 bar od 3500 do 7000) i backpressure w tej samej wartosci. Zalety: boost jest zawsze i mamy nad nim pelna kontrole. Lagodne dla elementow. Wady: Jeszcze wiecej myslenia i budowy. Tuner musi rozumiec temat, wysterowac i nie dac sie poniesc fantazji. CYTAT mógłbyś wrzucić jakieś przykłądy jak to wygląda ? Obejscie to np. slynne fotki kolektorow z audi S1. WRC. Obejscie z komora spalania haslo klucz to rocket turbo. Troche sie rozpisalem .... Wszystko co mowie juz ktos zbudowal i mozna o tym duzo poczytac w internecie. |
|
|
Wspieraj forum |
Sat, 07 Mar 2020 - 16:33
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sat, 07 Mar 2020 - 16:46
Post
#1462
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 17 February 2006 Skąd: warszawa |
bypass als był od dosyć dawna był stosowany w autach np wrc.
montuje się zawór np egr lub weste na samym kolektorze i w momencie zamknięcia przepustnicy całe świeże powietrze śmiga bezpośrednio do kolektora. chyba tial sprzedaje teraz gotowe kity. tutaj możecie zobaczyć jak to wygląda w rx silniku: -------------------- www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB www.facebook.com/radzioFLATOUT www.patronite.pl/radzioFLATOUT |
|
|
Sat, 07 Mar 2020 - 16:55
Post
#1463
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 16 October 2010 Skąd: Grudziądz |
Kiedyś czytałem o doładowaniu bodaj hyperbar. Wykorzystywane w czołgach i ciężkim sprzęcie. Działało własnie z zewnętrzną komorą spalania i generowało doładowanie rzędu 10 - 15 barów praktycznie od biegu jałowego do maksymalch obrotów. Może warto poszukać i coś podejrzeć.
|
|
|
Sat, 07 Mar 2020 - 16:56
Post
#1464
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa |
-------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
Sat, 07 Mar 2020 - 18:54
Post
#1465
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa |
Radzio tutaj chyba to o czym mówisz:
https://www.maxrpm.de/GFB-Mach-2-blow-off-v...tment-GFB-T9103 -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
Sat, 07 Mar 2020 - 22:56
Post
#1466
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
A wystarczyło dać kompresor i problem z głowy.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Sun, 08 Mar 2020 - 06:13
Post
#1467
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
berkut a co sądzisz o tym ?:
https://www.turbosmart.com/news/what-is-the-anti-lag-valve/ tu nadal będzie problem że żywy ogień zje wszystko czy też dzięki wtryskiwaniu świeżego powietrza całość spalania przeniesie się do kolektora ? Nie za bardzo rozumiem w jaki sposób ta mieszanka ma się tam zapalić ? czy od ogrzanego od ścianek kolektora wtryskiwanego powietrza czy też jednak zapalona mieszanka wychodzi z cylidnra na opóźnionym zapłonie ? jeżeli chodzi o rocket turbo i link wstawiony przez Ciebie do komór spalania to tam są w pełni wyposażone komory spalania we wtryskiwanie i zapłon paliwa natomiast w linku który wrzucil EssiRS jest pokazane rozwiązanie Prodrive Subaru gdzie jest komora ale nie ma ani wtrysku ani zapłonu a w każdym razie ja się tego nie dopatrzyłem. Czyli wygląda na to że poza doprowadzeniem powietrza mieszanka paliwowa pochodzi nadal z silnika i zapłon tej mieszanki jest nadal realizowany poprzez opóźnienie zapłonu. Mylę się ? https://www.facebook.com/STAVTECH/photos/p....e=3&theater -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Sun, 08 Mar 2020 - 08:49
Post
#1468
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 08 July 2012 Skąd: Mordor (W-ch) / Opole |
Projekt podziwiam, długo czekałem na silnik Byssy w jakimś grubiej pogrzebanym projekcie. Co do turbo czemu nie Garrett G25-550? Co do ALS na przepustnicy nie ma sensu tego robić, lepiej zrobić bypass jak w Celice GT4, czy starych EVO, tzw. "Fresh air valve"
-------------------- Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
|
|
|
Sun, 08 Mar 2020 - 08:52
Post
#1469
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 08 July 2012 Skąd: Mordor (W-ch) / Opole |
berkut a co sądzisz o tym ?: https://www.turbosmart.com/news/what-is-the-anti-lag-valve/ tu nadal będzie problem że żywy ogień zje wszystko czy też dzięki wtryskiwaniu świeżego powietrza całość spalania przeniesie się do kolektora ? Nie za bardzo rozumiem w jaki sposób ta mieszanka ma się tam zapalić ? czy od ogrzanego od ścianek kolektora wtryskiwanego powietrza czy też jednak zapalona mieszanka wychodzi z cylidnra na opóźnionym zapłonie ? jeżeli chodzi o rocket turbo i link wstawiony przez Ciebie do komór spalania to tam są w pełni wyposażone komory spalania we wtryskiwanie i zapłon paliwa natomiast w linku który wrzucil EssiRS jest pokazane rozwiązanie Prodrive Subaru gdzie jest komora ale nie ma ani wtrysku ani zapłonu a w każdym razie ja się tego nie dopatrzyłem. Czyli wygląda na to że poza doprowadzeniem powietrza mieszanka paliwowa pochodzi nadal z silnika i zapłon tej mieszanki jest nadal realizowany poprzez opóźnienie zapłonu. Mylę się ? https://www.facebook.com/STAVTECH/photos/p....e=3&theater Tak, w przypadku ALS paliwo masz dostarczane z silnika, zapłon realizowany jest przez temperaturę komory lub maksymalne cofnięcie kąta zapłonu tak, że spalanie następuje w kolektorze wydechowym -------------------- Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
|
|
|
Sun, 08 Mar 2020 - 09:19
Post
#1470
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Cofanie zaplonu to wypalanie zaworow. Ciekwe czy Tomek co impreze planuje rewizje turbo i glowicy.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Sun, 08 Mar 2020 - 12:57
Post
#1471
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 08 July 2012 Skąd: Mordor (W-ch) / Opole |
Cofanie zaplonu to wypalanie zaworow. Ciekwe czy Tomek co impreze planuje rewizje turbo i glowicy. Seryjnych - tak, dla tego wszystkie WRC mają zawory wydechowe z Inconelu i gniazda zaworowe z brązu berylowego -------------------- Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
|
|
|
Sun, 08 Mar 2020 - 14:48
Post
#1472
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
Pietrek.L dzięki za sporo materału już oglądam. A berkut pisze coś o paru świecach w zewnętrznej komorze spalania. Jakby tam jeszcze doprowadzić paliwo to spalanie przeniosło by się całkowicie tam.
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Sun, 08 Mar 2020 - 18:21
Post
#1473
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 08 July 2012 Skąd: Mordor (W-ch) / Opole |
Pietrek.L dzięki za sporo materału już oglądam. A berkut pisze coś o paru świecach w zewnętrznej komorze spalania. Jakby tam jeszcze doprowadzić paliwo to spalanie przeniosło by się całkowicie tam. Essi wrzucił dobry materiał http://www.racingforum.pl/index.php?showto...t&p=1344743 -------------------- Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
|
|
|
Sun, 08 Mar 2020 - 20:27
Post
#1474
|
|
Super User Dołączył: Thu, 12 February 2004 Skąd: Podkova L. |
Ja z kolei czytałem, że w autach użytkowanych hobistycznie (nie do sportu) o masie własnej ok 700kg, silnik motocyklowy bez turbo klękał na panewkach, więc regularne rewizje wskazane.
|
|
|
Mon, 16 Mar 2020 - 06:22
Post
#1475
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 05 January 2011 Skąd: Gdańsk |
Essi nie chwaliłeś się że zmieniłeś budę: https://www.olx.pl/oferta/fiat-126p-swap-ho...D5-IDDZDHf.html
-------------------- Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v. Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v. Jest: Volvo V70 '98 T5 |
|
|
Mon, 16 Mar 2020 - 10:00
Post
#1476
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
nawet tanio.
co ten lancuch tam tak krzywo idzie? tam jakis silownik pneumatyczny jest? https://apollo-ireland.akamaized.net/v1/fil...mage;s=1000x700 -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Mon, 16 Mar 2020 - 10:36
Post
#1477
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 07 December 2004 Skąd: Warszawa |
kiedys był za 15k z tego co pamietam
-------------------- Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior Bilstei Wolf Suspension ex rst :) 2.0 16v zetec in progress |
|
|
Mon, 16 Mar 2020 - 15:25
Post
#1478
|
|
User Dołączył: Tue, 22 July 2014 Skąd: Kraków |
nawet tanio. [...] tam jakis silownik pneumatyczny jest? [...] Jeśli patrzymy na to samo, to wygląda to jak rozrusznik, który pełni rolę wstecznego .Ten niebieski przewód to zasilający go kabel. Łańcuch też jakoś ciekawie biegnie, wygląda jakby było kilka kółek pośrednich. |
|
|
Thu, 02 Apr 2020 - 19:30
Post
#1479
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 01 October 2014 |
robisz coś ?
czy przez to co się dzieje budowa auta się posypała ? |
|
|
Sat, 04 Apr 2020 - 08:17
Post
#1480
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa |
Bina działam dalej, tylko wolniej, bez pośpiechu, bo do czerwca jeszcze sporo czasu...
-------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 29 April 2024 - 18:56 |