Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: MERCEDES w202 C230 M111.975 + autorska hybryda Turbo A45 AMG Borgwarner B03
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
EssiRS
Witam kolegów w nowym wątku, z budowy samochodu z przeznaczeniem stricte do sportu.

Duża część z Was miała już okazję oglądać mój wcześniejszy projekt "wyścigowego lansowozu" czyli Mercedesa R129 SL500 V8 cabrio 1800kg.
Efekt końcowy pomimo, że wg większości speców nie miał najmniejszych szans "namieszać" na torach wyścigowych, zaskoczył nie raz sporo szybsze samochody (i będzie zaskakiwał dalej, bo projekt żyje równolegle).
Więcej na temat tego projektu tutaj:
http://www.racingforum.pl/Mercedes-R129-SL...ze-t134125.html

Pomyślałem, że skoro takim "klockiem" można tak dobre wyniki robić, to może warto przenieść zdobyte doświadczenie z R129 na coś w dużo lżejszej budzie.
Istotne było, żeby to był ciekawy projekt, a nie kopiowanie już wykonanych milion razy samochodów, stąd E30, E36, 350Z itp odpadły na starcie.
Szukałem budy Mercedesa w201 bez rdzy, aby włożyć tam silnik V8 m119 5.0 po AMG, który leży w garażu na półce i się kurzy. Mam też drugą skrzynię manualną, taką samą jak w moim SL'u. Resztę rzeczy również mam zdublowane z budowy SL'a na zapas. To byłby projekt dokładnie taki jak zakładałem, czyli mój "wyścigowy lansowóz" w budzie o wadze około 1100kg zamiast 1800kg.
Problemem okazała się ilość zdrowych w201...

Jak to zwykle bywa, zacząłem się rozglądać za alternatywą. W moje ręce wpadł inny Mercedes - w202 C230 Kompressor z całym bodykitem AMG i manualną skrzynią, w kombi.
Pomyślałem, że w tym samochodzie jest duży potencjał, szczególnie w sposobie prowadzenia oraz rozkładzie masy.
Fabrycznie samochód jest wyposażony w lekki silnik R4 2,3l z kompressorem. Silnik został podkręcony przez poprzedniego właściciela ze 190KM na 215KM i około 300Nm.

Decyzja zapadła, samochód został zakupiony.
Zupełnie seryjnym samochodem, na oponach Wiking (cokolwiek to jest...) pojechałem na tor Słomczyn i Kielce.
Okazało się, że samochód jest szybki, co potwierdzają wyniki. W Kielcach udało się zrobić 5 najlepszy czas dnia, a w Słomczynie udawało się utrzymywać 14 pozycję w generalce gdy był deszcz, a potem spadek na 17 miejsce jak przeschło, na około 50 samochodów (prawie każdy zbudowany do sportu). Udało się m.in. objechać nowego Focusa RS 4x4. Zapowiada się ciekawie.

Po tych dwóch sprawdzianach seryjnego samochodu zabrałem się za jego usprawnianie...
Samochód został zważony (na wagach tzw corner balance) i okazało się, że wcale nie jest taki lekki, bo ważył 1450kg, ale za to rozkład mas był bardzo dobry.
Z samochodu już na tym etapie wypadło prawie całe wnętrze, klima, itp zbędne w sporcie elementy. Waga spadła o około 200kg, a jeszcze jest spory potencjał na dietę.
Silnik na kompressorze udało się lekko podkręcić. Przy 0,8 bara (bazując na już znanych w sieci projektach) samochód miał około 240KM i 340Nm. Przy wadze około 1250kg nawet zaczęło się to odpychać.

I praktycznie dochodzimy do aktualności. Samochód docelowo ma legitymować się mocą około 350KM-400KM.
Z racji iż takich mocy na fabrycznym kompresorze nie da się osiągnąć, decyzja, że trzeba iść w turbo, lub większy kompressor.
Montaż większego kompressora to ciężki temat, a wydajność takiej instalacji jest słaba, bo kompressor zabiera sporo mocy.
Same duże turbo w tak małym silniku nie sprawdza się na torze wyścigowym, bo z reguły jest ogromny laaaag.

No i tutaj znowu zaczynamy iść pod wiatr, wbrew tuningowej modzie.
Finalnie decyzja zapadła, żeby pozostawić fabryczny kompressor, który będzie pomagał dużej turbinie "wstawać".
Teoria jest super. Nie ma laga, reakcja na pedał gazu jest praktycznie jak w N/A, na tor idealna sprawa. 350-400KM to żaden problem (o ile silnik to wytrzyma, to sprawdzimy).
Problemem jest to, że takich projektów praktycznie nie ma i trzeba znowu przecierać szlaki.

Z tego też względu zdecydowałem się założyć wątek o tym samochodzie z budowy, a nie po jego zakończeniu.
Może uda mi się skorzystać z Waszych podpowiedzi, szczególnie w zakresie sterowania, mapowania itp. kabelków.


MODEL: Mercedes w202 C230 Kompressor
Silnik: seria m111 2.3 Kompressor
Modyfikacje głowicy: brak
Modyfikacje bloku: brak
Układ dolotowy: Kompressor + Turbo, czyli Twincharger
Układ wydechowy: pod turbo, z kwasówki
Układ wtryskowy: jeszcze seryjny
Elektronika: jeszcze seria
Układ chłodzenia: jeszcze seria
Układ napędowy: szpera
Zawieszenie: gwint z regulacją twardości w trakcie budowy
Hamulce: 345mm zamiast 290mm
BODY KIT: AMG "C43 AMG", docelowo dużo zmian się szykuje, ale o tym pózniej.

Film z Kielc (nie najszybszy przejazd, ale taki w którym się coś działo):


Film ze Słomczyna:


Zdjęcia:








Prawie nowe opony po Kielcach:


Zdjęcia z budowy:


Pawel-2005
Nie to ze sie czepiam ale ten kolektor wyglada slabo troche. Nie dosc ze smarki to nawet te elementy wygladaja jak jakies odpadki:/

Temat mnie zaciekawil bo turbo-kompresor fajna sprawa. Tez wpadlem na taki pomysl pare lat temu. Po kilku malych poprawkach udalo sie zbudowac to aby fajnie dzialalo.
Co tam ma byc za turbo? Bo troszke sie zdziwisz ale jesli turbo bedzie przyduze do tego 2.3 to kompresor Ci nie pomoze we wstawaniu sorezarki:/
Tez mialem eatona m62 i go wywalilem bo okazal sie zamały.
mlody1921
No fajnie musiało to wyglądac jak takie kombi wielkie ma lepszy czas niż rs biggrin.gif

Koncepcja kolektora chyba niezła bo pewnie będzie ciasno , tylko wyjście z 2 i 3 cylindra chyba powinna być ukierunkowana w strone turba żeby nie zaburzały sie przepływy wzajemnie i rura do której ida spaliny z 2 i 3 nie powinna być deczko większej średnicy ?
Pietrek.L
Paweł czepiasz się. Kolektor połapany do przymiarki spawami punktowymi, a Ty piszesz o smarkach. Powiedz mi jak zrobić płynne przejście z okręgu do owalu na tak krótkim odcinku bez nacinania i spawania rury?

Essi Rozumiem, że nie było za wiele miejsca pod maską ze względu na zbiorniczek wyrównawczy i węże chłodnicy, ale Waste Gate powinien być z drugiej strony tego kolanka.


HubertRinkon
Yeah czekam z niecierpliwością na kolejne auto T+K w tym przypadku K+T ;p

Do zobaczenia na Classicu smile.gif
EssiRS
Dzieki koledzy za konstruktywna krytykę. Kolektor jest w całości z nowych rur z kwasówki. Jest połapany do przymiarek. Docelowo bedzie pospawany tigiem wiec i estetyka sie poprawi. Średnice rur sa sporo większe niż fabrycznie.
Odejście na wastegate wbrew pozorom jest zrobione na około 30* wzgledem dolotu do żeliwa. Powinno zadziałać.
Co do kształtu kolektora to dużo kombinowałem żeby zrobic o lepszym kształcie ale nijak nie zmiescilbym sie z cala reszta osprzetu.
Na razie poskładam wszystko tak jak jest i zobaczymy co z tego wyjdzie. W najgorszym wypadku zrobi sie go jeszcze raz, ale na żywo nie wygląda to wcale tak źle.

Teraz kombinuje jeszcze z przepustnica na dolot. Pytanie czy takie przepustnice elektroniczne 80mm np ze wspolczesnych BMW czy Mercedesa da sie w jakis latwy sposob wysterowac na otwarcie/zamkniecie przy np 3500obr/min? Macie jakieś pomysły?

Pawel gdzie mozna obejrzec Twój projekt twincharger?
DOHC
Przepustnice DBW sa sterowane pwm ale z zalozenia powinny pracowac w petli zamknietej - feedbackiem sa dwa tpsy.
krzysiek251189
http://www.s2forum.com/forum/showthread.ph...424&page=64
Tutaj masz fajny projekt turbo kompresor tyle że Audi
RasPL
Mądry patent z tym zaworem jednokierunkowym. Nie trzeba sterować i kombinować.
A d a m
Mnie zastanawia dlaczego nie kupiłeś np c32amg. Co do auta to jeśli chcesz latać po torze to wrzucaj v8, która jak sam pisałeś leży w garażu. Jeśli lubisz modzić to trzymam kciuki za projekt twincharger.
GIB
Może lubi mieć mniej masy na przedniej osi?
MS13
Mi tz się wydaje ze c32 było by fajne. Przetarta droga na ok 400km. Tylko wywalić automat i cały środek. Na minus to mała dostępność silników i ich ceny.
EssiRS
DOHC wg Ciebie takie coś da się wysterować bez użycia jakiś kosmicznych urządzeń? Fabrycznie w tym w202 C230K jest przepustnica zamiast wastegate, więc jakieś sterowanie już jest i może da się je stuningować? Najlepiej jakby dało się połączyć ten sygnał z wypięciem/zapięciem elektrosprzęgła?
Zdjęcia z sieci przepustnicy którą mam obecnie na myśli (wtyczka po lewej):



Krzysiek, ten projekt Audi jest jednak chyba nieco inny. U mnie sprężarka służyć będzie tylko i wyłącznie do rozpędzenia turbiny, ale projekt fajny.
Że mu się chciało tyle czasu na to wszystko poświęcić... ale podsterowności na torze nie ogarnął do tej pory wink.gif

Ciekawych samochodów jest wiele i nie wykluczone, że jeszcze nie jeden projekt z mojej strony będę mógł na tym forum pokazać.
Na tą chwilę skupmy się na tym samochodzie.
Dlaczego ten wybrałem? Bo bardzo dobrze prowadzi się w serii.
W203 C32 AMG było na torze Jastrząb przy okazji CAC i dostał baaaardzo tęgie lanie od mojego SL'a. To nie wróży nic dobrego.
W w202 jest tez montowany fabrycznie silnik V8 M113 306KM w modelu C43 AMG i z takim samochodem mam okazję często się ścigać moim SLem i moja przewaga nad nim nie jest duża.
Zrobić takie 306KM w tym silniku M111 to żaden problem, a masa zupełnie inna.

Jest wiele projektów, gdzie ten silnik M113 w C43 AMG wyjmują i wkładają M113 5.0 lub M113 5.0 Kompressor (500KM w serii), ale wtedy na pewno samochód zacznie się prowadzić tak jak mój SL, czyli ciężki przód, lekki tył i cały misterny plan idzie w ....
Samochód ma za zadanie konkurować np z Porsche 944 który ma silnik z przodu, a skrzynię z tyłu dla lepszego rozkładu masy.
Blacha
Sterownie przepustnicą chyba można zrobić za pośrednictwem nadciśnienia między turbo a kompresorem. W momencie gdy pracuje tylko kompresor jest tam podciśnienie a gdy sprężarka zacznie tłoczyć nadciśnienie, to może pchnie sztangę gruszki jak przy wg turbiny i otworzy obejście kompresora za pośrednictwem przepustnicy manualnej.
matteusz
EssiRS, mógłbyś zdradzić jakie modyfikacje są potrzebne, żeby osiągnąć te ~240KM na seryjnym kompresorze?
flapjck1
Mniejsze kolko? Plus wiekszy IC ?
krzysiek251189
Ja osobiście kibicuje i trzymam kciuki bo mało jest takich projektów Mercedesów wink.gif Jak skończe swojego to może też wybiore się na tor cool.gif
DOHC
Jest szansa ze sam Det wystarczy.
Pozdrawiam
Cobesh
Po co det? Ori sterownik się stroi.
DOHC
CYTAT(Cobesh @ Sun, 01 Jan 2017 - 17:11) *
Po co det? Ori sterownik się stroi.


Jest w sterowniku wyjście które możesz poświęcić na wysterowanie PWMem silnika elektrycznego ?

Pozdrawiam
RasPL
Nie chcę stawać po stronie czegoś czego nie testowałem i zalet/wad nie znam lecz ja to bym zrobił jak w tym S4 zawór kierunkowy, kiedy turbo wstanie mocniej niż kompresor podaje analogicznie podciśnienie otwiera klape. Potrzeba jakiejś lekkij sprezynki żeby na dziurach ten zawór nie klepał jak klapka wydechu w ursusie i tyle. Wykonane samemu nie bedzie kosztować wiele.

Jeszcze raz link do tego s4 i strony o tym
http://www.s2forum.com/forum/showthread.ph...424&page=99
http://www.s2forum.com/forum/showthread.ph...24&page=129

Dużo ten M90 w 2.5l 5cyl nie pomogl bo 500rpm wczesniej turbo wstaje.
Cobesh
CYTAT(DOHC @ Sun, 01 Jan 2017 - 18:07) *
Jest w sterowniku wyjście które możesz poświęcić na wysterowanie PWMem silnika elektrycznego ?

Pozdrawiam


A co steruje klapą obejściową kompresora?
RasPL
W mercedesie ecu i nie ma przepustnicy. Bypass robi robotę.
freerider125
CYTAT(RasPL @ Sun, 01 Jan 2017 - 18:38) *
Nie chcę stawać po stronie czegoś czego nie testowałem i zalet/wad nie znam lecz ja to bym zrobił jak w tym S4 zawór kierunkowy, kiedy turbo wstanie mocniej niż kompresor podaje analogicznie podciśnienie otwiera klape. Potrzeba jakiejś lekkij sprezynki żeby na dziurach ten zawór nie klepał jak klapka wydechu w ursusie i tyle. Wykonane samemu nie bedzie kosztować wiele.

Jeszcze raz link do tego s4 i strony o tym
http://www.s2forum.com/forum/showthread.ph...424&page=99
http://www.s2forum.com/forum/showthread.ph...24&page=129

Dużo ten M90 w 2.5l 5cyl nie pomogl bo 500rpm wczesniej turbo wstaje.


sprinter biturbo ma taki zawór fabryczny, gotowy juz
EssiRS
Mateusz, seryjny kompressor M62 ma potencjał do 1,0 bara, więc trzeba zastosować kilka sztuczek, by do tej wartości dojść. U mnie jest obecnie około 0,8 bara (chociaż dzisiaj będę sprawdzał, czy jeszcze nie udało mi się odetkać trochę potencjału). Wbrew pozorom, to same kółka nie zawsze dają efekt, bo np mamy układ dolotowy, czy wydechowy o zbyt małej przepustowości. Reasumując, oczywiście mniejsze kółka (poniżej granicznej wartości obrotów kompressora), intercooler oczywiście, a reszta modyfikacji (upraszczając) jak w N/A, czyli dolot, wydech itp.

RasPL nie jestem przekonany do koncepcji z tym zaworem klapowym. Albo będzie "klepał" przy każdym przyśpieszaniu, czy zakręcie, albo będzie mocna sprężyna, która w jakimś stopniu będzie ograniczała przepływ.
Zdecydowanie wolałbym zmontować to przy użyciu przepustnicy mniej więcej takiej jak pokazałem na zdjęciach wcześniej, tym bardziej, że na pewno da się to jakiś wystroić.

W samej instrukcji DET3 są dwie funkcje które podchodzą pod to o czym piszecie:
1. możliwość modyfikowania sygnału przepływomierza częstotliwościowego (17Hz-4kHz),
2. wyjście typu ON/OFF sterowane parametrycznie (to chyba bardziej podchodzi pod sterowanie elektrosprzęgłem i przepustnicą z obrotów silnika) - PIN 17

Najpewniej i tak nie obejdzie się bez DET'a, żeby wykorzystać potencjał w mapowaniu, więc nie wzbraniam się przed nim. Dodatkowo wykorzystam monitorowanie AFR itd.

Czy wg Waszego doświadczenia do inletu turbo 100mm, przepustnica 80-82mm będzie wystarczająca? Większe przepustnice są mechaniczne (na linkę).
RasPL
Jak dolot turbo ma 100mm to też taka przepustnica jest potrzebna, każda mniejsza będzie dusić.

Zaleta klapki to samo-sterowalność. Uwierz że będziesz miał jaja jeżeli będziesz chciał tą przepustnicę otwierać tylko w funkcji obrotów. Obroty nic nie mówią czy turbo wstało czy nie, potrzeba jeszcze mieć obciążenie a i to też nie będzie działać 100% dobrze. A w przypadku tej klapki ona jest zasysana gdy turbo zaczyna już ciągnąć mocniej niż kompresor podaje niezależnie od obrotów stanu kompresora czy turbiny.
jackkpl
Ja przy k20 kompresor miałem przepustnicę serię z k20 (jakieś 63mm) i 350hp wypluło.

Co do sterowania doładowaniem, to ja bym zrobił tak jak mam u siebie + turbo sterowane tylko wastegatem. Mam mapę sterowania PWMem w EMU do bypassu. Mogę ograniczyć doładowanie do dowolnej wartości <0.9 bara . Jest to sterowanie closed loop, jest mapa %DC referencyjna + mapa korekcji od błędu doładowania. Jak błąd jest większy niż 0.03 bara to już zaczyna zmieniać się PWM na przepustnicy i zaczyna się ona domykać lub otwierać. Dla PWM ~20% przepustnica stoi i się nie rusza.

Ja bym widział to tak, że turbo steruje się tylko wastegatem + MBC, np base boost 1 bara ustawić, wszystko ponad to dokłada już kompresor. Ewentualnie turbo może ładować maksymalne zaplanowane doładowanie (np 1.5 bara).
Eaton ma to do siebie, że mnoży po prostu ciśnienie z wejścia na wyjście, czyli przy PR 1.5 , jak dostanie na wejściu już 0.5 bara z turbo, to teoretycznie powinien wypluć 2.25. Z punktu widzenia turbo działa ono tak , jakby pracowało z silnikiem 2.3 * 1.5 (0.5 bara z kompresora), czyli 3.45 litra. Całe sterowanie doładowania odbywałoby się przepustnicą (bypass) w kompresorze i dzięki temu to jak wstanie turbo nie miałoby większego znaczenia. Do tego takie sterowanie ma zwłokę ~200ms i dawkowanie gazu jest jak prawie jak w wolnossaku. Idealnie turbo na wysokich obrotach pompuje sobie np 1.5 bara , kompresor mieli powietrze w koło i na napęd kompresora traci się tylko 3-5 koni mechanicznych. A z dołu, jako że wymagane doładowanie byłoby większe, niż sam kompresor może dostarczyć, to w kompresor ładowałby 100% możliwości , a jak turbo zacznie wstawać, to kompresor zaczyna mielić powietrze w koło. Oczywiście turbo musi dmuchać wtedy w kompresor.
marcin137
Będę chyba bardzo zainteresowany twoim projektem bo taki sam planuję robić na drugi rok smile.gif na razie mam w203 z 2.0 eatonem m45 i dmucha 0.85 planuję wstawić 2.3 i małe turbo do tego ale nie czaje o co wam chodzi z tym zaworem zwrotnym itp toć tam je sterowana elektronicznie przepustnica (blow off) a tą przepustnice na kolektorze zastąp od c32 może nawet wtyczka będzie pasować , gdzie schowałeś przepływkę ? smile.gif
RasPL
To nie blow off a bypass. Turbo ma inny wydatek powietrza niż kompresor. Stąd te rozważania na temat zaworów, sterowania i możliwych kombinacjach układu.

W twojej propozycji wydaje mi się że z początku turbo będzie stawiało opór dla pracy kompresora.

Dodatkowo trzeba pamiętać szczególnie w ukladzie TC turbo-kompresor ze sprawności sprężadek również się mnożą i za malutki kompresor w stosunku do dużego turbo spowoduje ogromną temperaturę powietrza wylotowego. Może na 1/4 to nie problem ale na torze napewno ogromny.
jackkpl
Z fizyki - temperatura rosnie jak jest sprezanie. Masz 2 sytuacje - turbo nie pompuje wiec kompresor chodzi tak jak bez turbo i gdy turbo pompuje i kompresor juz nic nie spreza (bypass otwarty). W 2gim przypadku kompresor nie podnosi temperatury, bo niby skad. Ja zakladam,ze zarowno za turbo jak i za kompresorem siedzi chlodnica.
EssiRS
W tej chwili biorę pod uwagę wszystkie trzy opcje wykonania ssania/tłoczenia układu twincharger. Zamówiłem trochę gratów i będę testował. Po testach dam znać czy szybciej wstaje turbo przed czy za kompressorem. Sprawdzę też te klapki, czy "łatwo" się otwierają gdy ssie turbo i jak zamykają gdy dmucha kompressor.

Równolegle zmodyfikowałem już wydech. Wypadły katalizatory. Jak się uda to dzisiaj odbędą się testy i zobaczymy o ile żwawszy będzie samochód po tym kolejnym małym zabiegu.

Kolejny etap to montaż nowego intercoolera i następne testy.


Marcin, te wszystkie klapki, przepustnice i sterowanie dotyczą układu ssącego przed intercoolerem. Do przepływki i przepustnicy na kolektorze ssącym najpewniej dojdziemy niebawem.
Jestem zwolennikiem wykonywania modyfikacji "małymi kroczkami", bo wtedy dokładnie wiem co jaki efekt przyniosło, a także łatwiej zdiagnozować dlaczego nagle się coś pogorszyło (co jest nieodzowną częścią tuningu - oczywiście nie mówimy tutaj o kopiowaniu cudzych sprawdzonych wcześniej rozwiązań).
jackkpl
Jeśli chcesz robić małymi kroczkami, to zrób bypass między stroną ssącą i tłoczącą kompresora. Upuscisz w ten sposób zbędne ciśnienie z kompresora,a turbo nie będzie w razie czego mieliło powietrza w koło (w ten sposób można załatwić turbo, jak nie osiąga doładowania , żeby otworzył się WG).
A co do turbo to standardowo DV sprzed/za turbo i po sprawie.
świerzak
Wreszcie jest smile.gif temat z turbo, trochę byłem zalatany przez święta i dopiero teraz dojrzałem smile.gif
EssiRS
Katalizatory wypadły. Samochód jest jeszcze odrobinę szybszy dzięki temu.
Pod turbo i tak będzie trzeba zrobić cały nowy wydech o większej średnicy.

Korzystając z dnia wolnego oraz zimowej aury (dzisiaj -13'C w dzień w Warszawie) dzisiaj udało się zorganizować mały trening na śniegu i lodzie, kilka zdjęć:




A d a m
Daj jeszcze tabliczkę taxi i będziesz anonimowy w mieście biggrin.gif .
Porszak
jak Ci sie jezdzi z tak zamocowanymi pasami? mam na mysli te czesci na ramiona zaczepione o mocowania tylnich pasow.
Pawel-2005
Jesli chcecie dac kompresor pomiedzy turbo a silnikiem to nie bedzie to fajnie działać.
Tak samo jak to ze eaton robi tylko kilka koni strat gdy sie kreci.
przerabiałem to i nie polecam. Tak jak pisałem ten eaton jest za mały. W zasadzie nic nie przyspieszy wstawania turbo lecz jedynie poprawi troche dol. Za to zabierze sporo gory dlatego poszedlbym inna droga.
Natomiast jesli kompresor bedzie szeregowo bez ominiecia go to mysle ze juz moc bedzie calkiem do bani. Kiedys w pl byla taka honda turbo kompresor to na filmikach dzialalo to calkiem slabo. Ale tam turbo chyba tylko td05 i pojemnosc 1.6. Jak tutaj ma byc wieksze turbo i wiekszy motor to ten eaton calkiem spuchnie.
Nie hejtuje projektu dla zasady tylko po prostu to przerabialem i bylem zadowolony tylko z faktu ze to dziala ale skutecznosci w tym za wiele nie bylo.
Teraz mam z amg c32 sterowany świnką i to jest to czego było mi potrzeba:) Załącza się w zależności od położenia przepustnicy i odła cza dopiero w momencie gdy turbo ssie wiecej niż kompresor podaje.
O moim aucie mozesz na klubtt.pl poczytać ale nie zdradzałem wielu tajemnic co i jak z racji ze sam nad tym sporo głowkowałem.
RasPL
Oprocz sprzegiełka otwiera się bypass kompresora ? Jaki IAT masz w swoim zestawie przy pełnym bucie ? Ja na samym kompresorze i kilku minutach na doładowaniu mam w dolocie 60 stopni. Dokładając turbo ponad 100 stopni napewno by było chyba że dać naprawdę ogromny IC i wtrysk woda-metanol.
Pawel-2005
Ja mam 2x ic. Jeden dla kompresora drugi dla turbo. Nic sie nie grzeje. Poza tym ic zrobilem gdy kompresor chodzil na stale. Teraz wystarczyl by mniejszy bo on wlacza sie jedynie na kilka sekund.
co do boosta to kompresor mam ustawiony ze od 2.5 tys sie zalacza. Bardzo szybko laduje 1.5 bara. Tyle sie trzyma do 4 tys i potem od razu turbo wstaje na 2+ bara.
bez kompresora do 3 tys mam okrągłe 0. Potem od 3 tys do 4.2 tys jest wstanie dobic do 1 bara i aby przed 5 tys nabic 2 bary ( 5 bieg ).
Na niższych biegach jest tylko gorzej i podsumowujac bez kompresora tym autem sie nie da jeździć jako daily.
RasPL
No on ma poprawić dół a przy okazji napędzić turbo wink.gif Mi też nic się nie grzeje. Pytałem o temp w dolocie np przy ćwiartce na końcu. W stopniach tongue.gif
jackkpl
Ja w k20 z tvs1320 , jak wylaczylem pompe wody , to w pare sekund mialem 80stopni w dolocie i zaczelo mi ciac doladowanie (tak ustawione mapy). Jak jeszcze w ogole nie moalem wody w wyninniku, to na 0.3 bara doladowania bylo 75 iat (temp na dworze kolo 20). Kazdy proces sprezania generuje bardzo duzo ciepla, temperatury 120-150 za turbo przy wiekszym booscie to normalka.

A co do tego jak duzo zabiera kompresor to trzeba tez policzyc, jak duzo dlawi dolot. Ja testowalwm auto z kompresorem w dolocie ale bez napedu. Wtedy przy wot mam 90-95kpa w kolektorze (bypass 50mm dlawi) i z 220 koni na bylo jakies 180. To pokazuje, jak duzo mocy zabiera zbyt maly bypass, pomimo tego,ze kompresor nie mial napedu. Natomoast z napedem kompresora i bypassem otwartn mam 110-115kpa w kolektorze.
Pawel-2005
U mnie lecac na cwiartke kompresor wlaczy sie tylko przy lc (bez kompresora nawet nie idzie ruszyc) i do czasu az turbo wstanie na 1 biegu. Potem przepinam biegi z fs i kompresor nie jest mi do niczego potrzebny wiec sobie stoi nie generujac strat.
Co do dolotu to podcisnienie na turbo jest mniejsze niz 0.1 bara dlatego kompresor nie zabiera mi nawet 1km na gorze a na dole daje bardzo duzo.
Driftman
Oczywiście kibicuje temu projektowi, nawet bardzo, ale..
Ja bym wolał założyć turbo z 45amg(praktycznie bezlagowe) i co ważne, konkretny kolektor wydechowy gięty na trzpieniówce cnc.
Może nawet stroker. Może sam tvs1320. Niż cudować turbokompresor na tor, gdzie nie używa się w praktyce tak wolnych obrotów żeby był on niezbędny. Do tego masa i skomplikowanie układu mogą przynieść więcej szkody niż pożytku.
jackkpl
CYTAT(Driftman @ Sat, 07 Jan 2017 - 19:16) *
Oczywiście kibicuje temu projektowi, nawet bardzo, ale..
Ja bym wolał założyć turbo z 45amg(praktycznie bezlagowe) i co ważne, konkretny kolektor wydechowy gięty na trzpieniówce cnc.
Może nawet stroker. Może sam tvs1320. Niż cudować turbokompresor na tor, gdzie nie używa się w praktyce tak wolnych obrotów żeby był on niezbędny. Do tego masa i skomplikowanie układu mogą przynieść więcej szkody niż pożytku.



Dlatego do mocy 350-400hp ja wybrałem samego TVS-a. Powyżej tych mocy z 2.0 trzeba niestety zrobić turbo kompresor, albo liczyć się ze strasznym lagiem. Najgorsze są wolne tory,gdzie trzeba czasem jechać z 2500rpm na 2-ce (a na 1-ce byłoby mielone z5k rpm i brak kontroli nad momentem). Tam w 30 stopniach i słońcu turbo wstaje niemiłosiernie wolno.
EssiRS
Porszak z pasami nie ma problemu, chociaż lepiej byłoby jakby były wyżej mocowania. Mniej wgniatałoby w fotel.

Paweł oczywiście jest możliwosć, że kompressor będzie za mały, ale u Ciebie to nie zagrało głównie dlatego, że celujesz w inne wartości doładowania. 1,5 bara z M62 nigdy nie osiągniesz i ja zdaje sobie sprawę z tych ograniczeń. Ja celuję w prawie o połowę mniejsze doładowanie i cały czas mam wrażenie że powinno to zagrać.

Jacek jesteś w stanie rozwinąć trochę kwestię baypassu u siebie? Jakiś schemat?

Czy na torze nie schodzi się poniżej 3000rpm? Oczywiście, że bardzo często się schodzi na nawrotach i ciasnych zakrętach. Wg mnie te turbo co montuje teraz do 4000rpm nie będzie dawało rady wcale. Czy te z A45 wstawałoby lepiej, może ale nikt jeszcze tego na tym silniku nie testował, więc jest to teoria.
Odnośnie kolektora to kombinowałem "barana", ale żadna konfiguracja się nie zmieściła. Obecny kształt jest bardzo zbliżony do konstrukcji Weisteca do tych nowych V8 Biturbo AMG. U mnie w V12 Biturbo jest też bardzo podobny. Tam to działa, to i tu powinno zadziałać (mam nadzieję).
Jak coś nie zadziała, to dopiero zacznę się martwić, jak to poprawić. Nie mam na szczęście limitu podejść do ewentualnych poprawek.

Stroker do silnika m111. Ktoś już to kiedyś zrobił? Na jakich częściach? Czy to dopiero nie jest cudowanie?

Mam nadzieję niedługo miło sceptyków zaskoczyć smile.gif Po kolejnych treningach na samym kompressorze jestem coraz bardziej o tym przekonany.
Jak to mówią starzy górale... jest potencjał.
SAS Parts
Potencjał jest i według mnie będzie tylko lepiej. Efekt będzie jak to mój dziadek powiadał o swoim "dużym fiacie" : "jak się otworzy druga gardziel to silnik dostaje drugiego oddechu" - tak będzie w tym wypadku, jak Turbosprężarka zacznie ładować to silnik dostanie drugi oddech. Seyu powinien być bardzo przyjemny, elastyczny dzięki kompresorowi i kot na wklepanym jak do akcji wejdzie turbo.

Czekam na wrażenia z jazdy i porównanie względem tego co jest w r129 smile.gif
jackkpl
Wieczorem cos narysuje. Na szybko to mam filtr powietrza-przepustnica-kompresor wlot - kompresor wylot-chlodnica wodna-kolektor ssacy. Bypass cyrkuluje powietrze miedzy kompresor wlot i kompresor wylot, pomijajac wszelkie chlodnice. Czyli jak bypass jest otwarty, to kompresor w zasadzie zasysa to,co wyplul.
krzysiek251189
Co do kolektora to wg mnie będzie działać prawidłowo. Turbo + Kompresor to super rozwiązanie dla właśnie małych silników wystarczy zobaczyć jak jeździła B grupowa delta s4 a ona też raczej na wolnych obrotach nie latała.
Kibicuje projektowi bo ktoś jednak musi przecierać szlaki cool.gif
bolus1
CYTAT(jackkpl @ Sun, 08 Jan 2017 - 15:37) *
Wieczorem cos narysuje. Na szybko to mam filtr powietrza-przepustnica-kompresor wlot - kompresor wylot-chlodnica wodna-kolektor ssacy. Bypass cyrkuluje powietrze miedzy kompresor wlot i kompresor wylot, pomijajac wszelkie chlodnice. Czyli jak bypass jest otwarty, to kompresor w zasadzie zasysa to,co wyplul.



hm, a co z temperaturą w takim zabiegu? w silnikach vw starych z kompresorami co prawda innymi ale też sprężały powietrze i też generowały ciepło i też były bypassy to były One za IC czyli kompresor zasysał powietrze już schłodzone. (tam IC oczywiście tradycyjny)
RasPL
Tez tak mam by nie grzalo powietrza i kompresora.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.