MERCEDES w202 DTM lightweight body - było M111.975 + hybryda Turbo A45 AMG Borgwarner B03, Obecnie 928kg - było najszybsze torowe kombi w Polsce |
MERCEDES w202 DTM lightweight body - było M111.975 + hybryda Turbo A45 AMG Borgwarner B03, Obecnie 928kg - było najszybsze torowe kombi w Polsce |
Tue, 06 Jun 2017 - 10:15
Post
#241
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Prosta startowa to chyba zawody na 1/4 mili były . A wiadomo, że tam między Twoim autem a szybką M3 jest już ze 2s (po 400 metrach) straty. Dalsze szykany też bez odejmowania. Trochę bez sensu taka próba.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Wspieraj forum |
Tue, 06 Jun 2017 - 10:15
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Tue, 06 Jun 2017 - 18:41
Post
#242
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa |
Pierwsza prosta to wg mnie około 600m jazdy z gazem w podłodze. Na pewno bardzo dużo na tej i następnych prostych traciłem do mocniejszych samochodów, tym bardziej zaskakuje końcowy wynik.
-------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
Tue, 06 Jun 2017 - 20:24
Post
#243
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 17 September 2011 Skąd: Płock |
Trasa ciekawa , promująca mocne auta ale poza M3 na czele wiele innych "słabszych mocowo " aut
-------------------- E 63 S AMG
E30 318is zbudowane na Tor ;) E36 328 zbudowane na Tor ;) |
|
|
Tue, 06 Jun 2017 - 22:15
Post
#244
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 |
A co ma powiedziec kumpel ktory byl tam escortem mk2 z 1,6 pod maska?
|
|
|
Tue, 06 Jun 2017 - 22:43
Post
#245
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów |
jechał w swojej klasie:). trasa na mocna auta co nie znacze, ze zla. ile mozna smigac ciagle do polowy 3 biegu po malych torach. chetnie bym sie przejechal po takim czyms dla odmiany
-------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
Wed, 07 Jun 2017 - 13:00
Post
#246
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 |
Jechal w klasie, z civiciem czy innym crx-em tak bywa
|
|
|
Fri, 09 Jun 2017 - 17:08
Post
#247
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa |
Ważniejsza niż moc, jak widać, jest umiejętność poruszania tym czymś okrągłym pod przednią szybą
Kilka zdjęć z tej imprezy oraz kilka zdjęć archiwalnych znalezionych w sieci: Archiwalne: -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
Sun, 09 Jul 2017 - 22:53
Post
#248
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa |
Wątek trochę się "zakurzył", ale w tym czasie działo się sporo.
Po kilku imprezach w tym roku z mocą shamowaną na około 225KM i 355Nm doszedłem do wniosku, że wyjazdy na kolejne imprezy tak słabym samochodem nie mają najmniejszego sensu. Na prostych można zasnąć z nudów. To samo na wyjściu z zakrętów... Przeanalizowałem sobie jeszcze raz wszystkie koncepcje podniesienia mocy w tym samochodzie i postanowiłem zaryzykować. Postanowiłem założyć tylko same turbo, bez kompressora (najpewniej cały zestaw kompressora i kółek na 1.0 bara z pozostawieniem elektrosprzęgła będą na sprzedaż). Wybór padł na turbinę od Mercedesa A45 AMG, która z silnika 2.0l generuje fabrycznie 360/380KM (z potencjałem do około 450KM) i co ważne bardzo szybko "wstaje". Z racji iż nie ma być kompressora, to zrobiło się miejsce na rozbudowany kolektor pod układ twinscroll. Obecnie wygląda to tak: Kolektor budowało się przyjemnie, bo zakupiłem nowy silnik na wypadek "wybuchu" tego co siedzi obecnie pod maską: Przy okazji tej modyfikacji zaszło też sporo mniej widocznych zmian. Wypadło sporo zbędnych kilogramów, dla przykładu: Zamontowałem też większą chłodnicę z dużym wentylatorem elektrycznym, do tego duży intercooler. Tutaj prace są w trakcie, więc zdjęcia niebawem się pojawią. Całość zostanie zestrojona na Stand Alone. Strojenie gdzieś za około 2 tygodnie. W sierpniu powinny się odbyć pierwsze testy. Obecnie pozostaje mi do zrobienia, smarowanie do turbo, chłodzenie do turbo, montaż nowej gruszki od wastegate i wykonanie układu wydechowego. W tydzień powinienem się obrobić. Na deser, zdjęcie z ostatniej imprezy w Ułężu: -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
Mon, 10 Jul 2017 - 14:26
Post
#249
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn |
Widzę ze ten przestój to była cisza przed burzą teraz będzie sie działo czy ty aby nie planujesz go ładować aż wybuchnie i wstawić nowy z kilka dziesiątych mniejszym doładowaniem?
-------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
Mon, 10 Jul 2017 - 18:06
Post
#250
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa |
Mam nadzieję, że będzie się działo.
Nie ukrywam że biorę taką opcję pod uwagę Chodzą pogłoski, że fabryczne graty wytrzymują nawet 1,5 bara. Nikt nie potrafi tej tezy potwierdzić, więc trzeba to chyba będzie sprawdzić -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
gość_mat13por_* |
Mon, 10 Jul 2017 - 19:06
Post
#251
|
|
Mam nadzieję, że będzie się działo. Nie ukrywam że biorę taką opcję pod uwagę Chodzą pogłoski, że fabryczne graty wytrzymują nawet 1,5 bara. Nikt nie potrafi tej tezy potwierdzić, więc trzeba to chyba będzie sprawdzić Tylko 1.5bara z td04 a 1.5bara z gt35 nie równe |
|
|
Mon, 10 Jul 2017 - 22:35
Post
#252
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Tylko 1.5bara z td04 a 1.5bara z gt35 nie równe Ile to urban legend jeszcze pożyje? -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Tue, 11 Jul 2017 - 06:23
Post
#253
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy |
Poki ludzie zaczna choc troche fizyke rozumiec hehe.
-------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
Tue, 11 Jul 2017 - 08:15
Post
#254
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 06 April 2014 |
czyli 1.5 bara z gt42 i k03 to jest to samo ?
-------------------- Audi S8D4 Będzie
Audi S8D3 Jest i Audi S8D2 Było KTM 660 supermoto, KTM pro50 :) Panonia z koszem , Jeep 4.0, passeratdi i kilka kosiarek :D |
|
|
Tue, 11 Jul 2017 - 08:23
Post
#255
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław |
Rzekomo 1,5 b jest takie samo, tylko się rozchodzi o grzanie ładunku.
-------------------- www.time4rally.pl
|
|
|
Tue, 11 Jul 2017 - 08:34
Post
#256
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Rzekomo 1,5 b jest takie samo, tylko się rozchodzi o grzanie ładunku. I obroty , przy ktorych te 1.5 bara osiagnie. Jesli z td04 1.5 bara da np 450nm w jakims silniku, to gt35 z 1.5 bara przy tych samych obrotach tez da 450, mooze 460 (luzniej na wydechu). Dlatego zmodyfikowane td04 potrafi pod 400hp nadmuchac , tu na forum juz byly takie projekty( a4 1.8t) -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Tue, 11 Jul 2017 - 08:35
Post
#257
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy |
Jezeli w silniku X gt42 da 1.5b to napewno k03 nie da ani pół.
-------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
Tue, 11 Jul 2017 - 08:38
Post
#258
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Jezeli w silniku X gt42 da 1.5b to napewno k03 nie da ani pół. Albo da przez 500rpm w granicach 2000-3000 i zdechnie. Nawet male td04-11 potrafilo 1.5 bara nadmuchac w 2.0, tyllo przebieg momentu byl jak w dieselu -kop i turbo zdycha. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Tue, 11 Jul 2017 - 17:23
Post
#259
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław |
A i zapomniałem - grzanie ładunku i backpressure. Dlaczego tak to działa to pojęcia nie mam, bo(przy mojej zerowej znajomości fizyki) wepchanie np 100 cm3 powietrza w tą samą objętość da większe ciśnienie niż przy 50 m3... Ale to tylko taki mój punkt widzenia, bo w prawa fizyki nie zaglądałem. Może podpytam przy okazji znajomego fizyka
-------------------- www.time4rally.pl
|
|
|
Tue, 11 Jul 2017 - 21:59
Post
#260
|
|
Super User Dołączył: Thu, 27 February 2014 |
Sprzed kilku dni, audi a6 2.0 tdi 140km, na hamowni bez górki, po zmianie turbo (z wersji 177km) bez strojenia niecałe 170, ciśnienie to samo
I niech mi ktoś wytłumaczy że bar to bar. Moim zdaniem j.w. grzanie ładunku i backpressure (choć ani specjalistą ani fizykiem nie jestem) |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 26 April 2024 - 15:45 |