![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#801
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 29 January 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Każda mieszanka musi być dopasowana do konkretnego zawodnika, samochodu, opony, toru, pogody etc. W każdym wypadku to większe lub mniejsze kompromisy. Współczynnik tarcia nie ma zbyt dużego znaczenia. Najpopularniejsza w WRC mieszanka Endless N35S ma współczynnik na poziomie 0,4-0,45. Podobny do DS2500
![]() ![]() Najważniejszy powinien być plot shape. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#802
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
dla mnie osobiscie wazne jest pierwsze pol sekundy po wdepnieciu w hebel jak klocek sie zachowuje na jeszcze zimnej tarczy. w ds2500 byla pod tym wzgledem tragedia. zanim zaczal dzialac ten klocek to dobre pare sekund potrzebowal hamowania. w ds 1.11 za to zryw hamowania od pukniecia w pedal. zupelnie inaczej. jak dla mnie klocki maja zawsze w kazdym momencie zapewnic blokowanie kol a reszte zalatwia abs. a z niektorymi klockami jest pod tym wzgledem tragedia. pedal miekki i wymaga stawania calym cialem na pedal by zaczal abs sie uruchamiac, albo wymagaja paru sekund hamowania zanim zacznie cos sie dziac. jednym slowem trzeba troche samemu sobie potestowac by przekoanac sie jak wiele bredni w necie pisza.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#803
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
dla mnie osobiscie wazne jest pierwsze pol sekundy po wdepnieciu w hebel jak klocek sie zachowuje na jeszcze zimnej tarczy. w ds2500 byla pod tym wzgledem tragedia. zanim zaczal dzialac ten klocek to dobre pare sekund potrzebowal hamowania. w ds 1.11 za to zryw hamowania od pukniecia w pedal. zupelnie inaczej. jak dla mnie klocki maja zawsze w kazdym momencie zapewnic blokowanie kol a reszte zalatwia abs. a z niektorymi klockami jest pod tym wzgledem tragedia. pedal miekki i wymaga stawania calym cialem na pedal by zaczal abs sie uruchamiac, albo wymagaja paru sekund hamowania zanim zacznie cos sie dziac. jednym slowem trzeba troche samemu sobie potestowac by przekoanac sie jak wiele bredni w necie pisza. Nie do konca tak jest. Tu piszesz.o cywilnym wozie ,ale woz na tor ,ktoey ma klocek dzialajacy od 0 i zimna opone jest niebezpieczny. Dlatego klocek z mniwjszym u na poczatku pracy moze miec sens. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#804
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 29 January 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
DS2500 faktycznie na początku jest gumowy, ale wystarczy 50 czy 100 st C, żeby działał bardzo dobrze.
DS1.11 powinien być rozgrzany, bo optymanie pracuje w wąskim zakresie temp. Generalnie najlepsze i najbardziej pożądane są klocki, które jak najpóźniej blokują koło. Wtedy mamy precyzję hamowania. Jeżeli szukasz klocków z wysokim initlial bite, poszukaj spieków. Pedał miękki: nic wspólnego z mieszanką klocka, to wina hydrauliki (np. płynu hamulcowego) Absolutnie zgadzam się co do testowania: nie ma idealnej mieszanki, każdy musi potestować, żeby znaleźć idealną dla siebie. |
|
|
![]()
Post
#805
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Tu chyba dłuższa i z objaśnieniami co liczby oznaczają (m.in. tego "plot shape" - nie znałem wcześniej) tabelka, którą przytaczałeś wyżej:
http://www.apracing.com/Info.aspx?InfoID=1...p;ProductID=977 faktycznie ma sens co tam piszą i co Ty piszesz o zachowaniu w miarę zwiększania nacisku, zwłaszcza bez ABS i w lekkich wozach. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#806
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
DS1.11 powinien być rozgrzany, bo optymanie pracuje w wąskim zakresie temp. Nie zgadzam się zupełnie. Jest zupełnie inaczej niż piszesz. Nie czytaj marketingowej papki bo jeszcze kupisz ebc. Lepiej popytać uzytkownikow. Ds1.11 pracuje od 0 do bardzo wysokich temperatur. Dla mnie klocek z dobrą modulacja jest super do aut bez absu. W autach z absem wciskam hebel na maksa i resztę ma zrobić elektronika. Oczywiście pierwszy faza wejścia w zakręt też jest na lekkim heblu ale tak lekkim że na każdym klocku da się to wyczuć. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#807
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 29 January 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Nie wiem jakich argumentów mam użyć, żeby to udowodnić.
DS3000 też można zmusić do pracy od 0 do bardzo wysokich temperatur. Jednak takie zachowanie wpływa na jego żywotność, tak samo jest z DS1.11. To świetny klocek na tylną oś do AWD lub RWD, albo do krótkich wyścigów długodystansowych na przodzie ![]() Z drugą częścią nie zgadzam się zupełnie. Jest zupełnie inaczej niż piszesz ![]() Dobra modulacja ma dać wyczuć moment przed włączeniem ABS. Wciskanie hebla "na maksa" też raczej nie jest dobrą techniką do uzyskiwania najlepszych czasów. Pachnie to opóźnianiem hamowania do momentu "za późno" a potem się zobaczy ![]() Z moich obserwacji wynika, że zawodnicy z czuba, raczej pieszczą pedał hamulca niż w niego kopią ![]() |
|
|
![]()
Post
#808
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 29 January 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Ferodo nawet na swojej stronie dla DS1.11 podaje optymalną temp pracy na 200-750 st C.
|
|
|
![]()
Post
#809
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava ![]() |
Nie zgadzam się zupełnie. Jest zupełnie inaczej niż piszesz. Nie czytaj marketingowej papki bo jeszcze kupisz ebc. Lepiej popytać uzytkownikow. jednym slowem trzeba troche samemu sobie potestowac by przekoanac sie jak wiele bredni w necie pisza. Czyli co w końcu robić? Ci użytkownicy piszą brednie, czy ich jednak słuchać? -------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
![]()
Post
#810
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Producent pisze głupoty (marketing), użytkownicy prawdę (doświadczenie), ja tak rozumiem i ma to sens.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#811
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 29 January 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
BIO: czytać, testować i słuchać siebie.
Mis: Ferodo nie musi pompować marketingu. BTW: EBC green i red to wg mnie niebezpieczne klocki. Yellow, trochę słabsze niż DS2500. Blue: dość wytrzymałe na tylnej osi. |
|
|
![]()
Post
#812
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Alunetik a gdzie byś ulokował Hawk, Stoptech, Mintex i Goldfren w takim podsumowaniu jak wyżej względem EBC i Ferodo? Subiektywny ranking z pominięciem "doboru pod kierowcę".
-------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#813
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
Czemu green to niebezpieczny kolocek? W Civic 4g robił robotę i w porównaniu do seryjnego klocka. Ale to nie była jazda torowa. Tylko upalanko między wioskami.
|
|
|
![]()
Post
#814
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 29 January 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Hawk i stoptech: ciężko mi je wnikliwe analizować. Nie znam ich zbyt dobrze. Nigdy nie zagłębiałem się w mieszanki zza wielkiej wody. Japonia tak, USA nie. Jedyne co, to wiem, że jest grupa ludzi, która upala na stoptechach i bardzo chwalą. Jest też inna grupa, która narzeka na Hawka. Ja zawsze starałem się znaleźć odniesienie w "poważnym" sporcie. Bez powodzenia.
Ferodo, Mintex, EBC, Goldfren - wypadałoby dorzucić CL oraz Pagida. Jako podstawa. Endless, ProjectMU, Winmax, Carbotech, SBS, PFC to super margines na naszym rynku. Jeżeli porównywać zbliżone mieszanki: CL RC5+ -> EBC Yellow -> Ferodo DS2500 -> Mintex M1155 -> GF S3-ZNZ -> Pagid cała "niebieska" rodzina. Jednak to porówanie czysto papierowo-teoretyczne. Każda noga czuje coś innego ![]() |
|
|
![]()
Post
#815
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 29 January 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Kirpek: bo jest reklamowany jako klocek do sportu, a to raczej przeciętna seria. Red jest niebezpieczny, bo dość szybko, przy wyższej temp zaczyna się kruszyć.
|
|
|
![]()
Post
#816
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Kirpek: bo jest reklamowany jako klocek do sportu, a to raczej przeciętna seria. Red jest niebezpieczny, bo dość szybko, przy wyższej temp zaczyna się kruszyć. Potwierdzam - RED rozsypał się na Poznaniu. Dramat Green to klocek uliczny, jak się zgrzeje to będzie po klocku. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#817
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 June 2010 ![]() |
Ciekawe jak torox strada wychodzi cenowo.
|
|
|
![]()
Post
#818
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
https://www.tarox.co.uk/performance-brake-p...ada-brake-pads/
Do EVO X są też dostępne tarox corsa. Alunetik czy masz doświadczenie z tymi klockami? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#819
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 29 January 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Tarox strada, to przecież DS2500
![]() Kierowałbym się bardziej ceną, jeżeli jest mniejsza niż Ferodo, brać, to dobry produkt. |
|
|
![]()
Post
#820
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
OK, tylko ja pytam o tarox corsa.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 12:56 |