![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#741
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Przy tak zadanym pytaniu od razu wiadomo, że lepiej tematu nie ciągnąć, ale spróbujmy... owszem z reguły V8 N/A jest mocniejszy niż R4 N/A.
Nie tylko w turbosprężarkach jest ta zasada, w pompach również. Im większy wirnik tym większa wydajność i większe zapotrzebowanie na energię (w turbosprężarkach efekt "wstawania"). Nawet nazewnistwo tuningowych turbin Garretta i Borgwarner EFR odnosi się wymiarów koła kompresji i wirnika, co w efekcie przekłada się na ich parametry. Oczywiście by tak porównywać turbosprężarki oem w pierwszej kolejności trzeba sprawdzić by byly to turbiny mniej więcej z podobnych lat produkcji, bo technologia bardzo idzie do przodu. Tak czy siak w dalszym ciągu uważam, że nie jest to błąd logiczny. Jak macie lepszy pomysł jak inaczej porównywać turbiny oem, dla których nie można znaleźć map i innych danych to jestem otwarty na nową wiedzę. Znalazłem wymiary tej turbiny co dojechała do mnie: Koło kompresji - Inducer 49mm exducer 63.5mm Wirnik - inducer 47mm exducer 53mm Albo kolega andrev coś pomylił, albo sprzedawca "omyłkowo" sprzedawał nie to co wystawiał, co też jest bardzo możliwe. -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#742
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
Przy tak zadanym pytaniu od razu wiadomo, że lepiej tematu nie ciągnąć, ale spróbujmy... owszem z reguły V8 N/A jest mocniejszy niż R4 N/A. Patrząc po starych V8 a nowych R6 to i w N/A ta zasada by się nie sprawdziła ![]() Nie tylko w turbosprężarkach jest ta zasada, w pompach również. Im większy wirnik tym większa wydajność i większe zapotrzebowanie na energię (w turbosprężarkach efekt "wstawania"). Nawet nazewnistwo tuningowych turbin Garretta i Borgwarner EFR odnosi się wymiarów koła kompresji i wirnika, co w efekcie przekłada się na ich parametry. Tak, to prawda - ale ori garrettów to jak na lekarstwo, choć z rozmów z tunerami wiem, że ludzie już mają dość czajników i coraz częściej kupują ori, gdzie przy "tej samej nazwie" dostaje się inny produkt, inaczej wstający o innej charakterystyce. Oczywiście by tak porównywać turbosprężarki oem w pierwszej kolejności trzeba sprawdzić by byly to turbiny mniej więcej z podobnych lat produkcji, bo technologia bardzo idzie do przodu. Tak czy siak w dalszym ciągu uważam, że nie jest to błąd logiczny. Jak macie lepszy pomysł jak inaczej porównywać turbiny oem, dla których nie można znaleźć map i innych danych to jestem otwarty na nową wiedzę. Wg mnie wizualne porównywanie to błąd logiczny, bo większe znaczenie mają te niewielkie różnice mm wielkości wirników niż grubość muszli. Np. chińskie turbiny i te z tirów zwykle są przewymiarowane wizualnie, gdzie podobne wyniki robią oem-owe turbiny wizualnie mniejsze... Znalazłem wymiary tej turbiny co dojechała do mnie: Koło kompresji - Inducer 49mm exducer 63.5mm Wirnik - inducer 47mm exducer 53mm Albo kolega andrev coś pomylił, albo sprzedawca "omyłkowo" sprzedawał nie to co wystawiał, co też jest bardzo możliwe. Wiesz co mogłeś dostać tak podejrzewam? Turbo z S-ki V12 jedną stronę. Wizualnie jest baaaaaaaaardzo podobne... Bo naprawdę temat tej turbiny mnie zaciekawił. Ja to lubię turbiny które ktoś robił z myślą o motosporcie a nie o traktorze czy koparce ![]() -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
![]()
Post
#743
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Deejey spoko
![]() Teraz widzę w czym jest problem. Ja absolutnie nie porównuję wymiarów zewnętrznych turbin tylko wymiary kół kompresji i wirników. Dlatego, że mam przekonanie, że lepszy jest używany nowoczesny Borgwarner na twinscrollu niż nowy chiński odpowiednik w podobnej cenie, to rozglądam się co występuje w fabrycznych silnikach. Tak też pojawila się turbina z A45 AMG zamiast planowanego wcześniej GT35.30. Tym razem się nie udało z tą turbiną od "CLS 53 AMG", ale warto było spróbować. Na 100% nie jest to turbo z V12 Biturbo. Mam takie na półce (i pod maską). Te z V12 jest malutkie. Gdzieś mam zapisane wymiary koła kompresji i wirnika. Najpewniej jest to turbo od m256 ale nie AMG, jeżeli dane kolegi są z wiarygodnego źródła. -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#744
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
No to już serio nie wiem o co chodzi. Sam osobiście szukałem wczoraj wieczorem wymiarów ale wszelkie katalogi gdzie jest wzmianka M256 i BW to piszą tylko o tym rozwiązaniu elektrycznym a nic o modelu turbiny, żadnego katalogu z modelem tej sprężarki nie znalazłem ani żadnych info. No ale ciężko mi uwierzyć, żeby było to mniejsze od 2.0 naprawdę
![]() -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
![]()
Post
#745
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 19 June 2007 Skąd: z ulicy ![]() |
Kolega andrev nic nie pomylił. Tak jak napisałem, wymiary kół dla wersji 320kW. Bardzo możliwe iż dostałeś sprężarkę ze słabszej wersji a takowe tez były. Teraz taka ciekawostka aby na szybko rozpracować średnice kół sprężarek BW. Na odlewach (kompresor/turbina) jest numer. Poloczenie drugiej oraz trzeciej cyfry to średnica koła kompresora/turbiny
![]() |
|
|
![]()
Post
#746
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Andrew do mnie doszła taka turbina:
![]() Masz rozeznanie czy oem występowały turbiny o parametrach zbliżonych do s200sxe, gtx3071r lub gtx3076r? Jeszcze jedno pytanie. Jakie A/R ma turbo z A45 AMG? Deejey ja też nie wiem po co elektryczny kompresor z dołu do turbo zbliżone do A45 w silniku o 1l pojemności większej. Pewnie marketing. -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#747
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 19 June 2007 Skąd: z ulicy ![]() |
Tak jak przypuszczałem, dostałeś wersję 270kW. I tutaj zgodzę się, wymiary kół są mniejsze niż A45. eBooster występował tylko w wersji 320kW
|
|
|
![]()
Post
#748
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
OT
Made in Poland? To gdzie to produkują? EOT -------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]()
Post
#749
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
OT Made in Poland? To gdzie to produkują? EOT W Rzeszowie. Tutaj jest i R&D jak i produkcja. -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#750
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
OT Made in Poland? To gdzie to produkują? EOT Bardzo podoba mi się ta tabliczka ![]() -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#751
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Andrev a powiedz mi jeszcze gdzie są te cyfry na tej tabliczce, bo nie mogę się doszukać niczego co by odpowiadało wymiarom koła kompresji i wirnika. Trzecia i czwarta cyfra "53" teoretycznie odpowiada średnicy wirnika, ale koła kompresji to nijak nie moge się doszukać.
Madeinpoland a nie chwaliłeś się nic ![]() -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#752
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 19 June 2007 Skąd: z ulicy ![]() |
Patrz numery na odlewie obudowy kompresora oraz turbiny.
|
|
|
![]()
Post
#753
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Jakie polecacie wałki do mojego silnika?
Co z nowości. Mocno obrobiona głowica i zawory, nowy kolektor dolotowy, dużo większa hybryda turbo. Docelowo planuję jeszcze wprowadzić modyfikacje by bezpiecznie silnik kręcić na około 7000rpm. Dotychczas doladowanie 1,4 bara, docelowo 1,4-1,6 bara. Na ten moment mam w planach zrobić takie wałki, ale jestem otwarty na sugestie: Dolot 280° 11mm wznios Wydech 262° 9,5mm wnios Wykres przed modyfikacjami: ![]() -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#754
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Wspomniana hybryda turbo już gotowa.
Mój pomysł na zakres modyfikacji, a wykonanie DS Turbo. Nic nie wiem by ktoś już wcześniej robił coś podobnego. W teorii potencjał na 550KM i bardzo szybkie wstawanie: ![]() ![]() -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#755
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
Wow. Naprawdę super robota.
|
|
|
![]()
Post
#756
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Co obejmują przeróbki oprócz większego koła kompresji cnc?
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#757
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 01 October 2015 ![]() |
Wirnik wydechowy ruszany czy seria? Miałem zrobioną taką hybrydę na kole kompresji cnc z Malezji (rozmiar bardzo podobny do GT30) i lekko podciętym wydechowym, żeby dotrzymało do 8k rpm. W stosunku do serii spool przesunął się jakieś 400-500 RPM przy pojęmności 1.6. Jestem ciekaw jak to się zachowa przy nieruszanym wydechowym.
-------------------- EG4 D16T AWD 380+ >>
MK4 VRT 4motion >> 80 B4 V8TT |
|
|
![]()
Post
#758
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Czuczu dzięki.
Mis jest załozone sporo większe kute CNC koło kompresji. Nowy chr. Clipping wirnika wydechowego. Obróbka CNC obudowy turbo. Kluczowe jest to, że to nie jest typowy upgrade tego turbo który można kupić u większości tunerów. Wydajność tego turbo powinna być sporo większa od tych "typowych" turbo z A45 AMG po uprgadzie. Finalnie wyszło coś pomiędzy GTX2871r/GTX3071r (ale na twinscrollu) i BorgWarner EFR 6758/7163 (ale na łożysku ślizgowym). Krzysiek u mnie jest zrobiony clipping, więc nie podpowiem. Wesołych Świąt! -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#759
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
Co to jest ten clipping?
|
|
|
![]()
Post
#760
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
Brzmi nieźle czekam na testy
![]() PS. clipping to właśnie podcięcie wydechowego ![]() -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 20:24 |