![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#601
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 02 February 2012 Skąd: siedlce ![]() |
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#602
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Aby kolegom nie ułatwiać zadania, prace nad poprawianiem samochodu trwają. Z każdą nową modyfikacją kombiak staje się coraz mniej nudny
![]() Poprzednio samochód bardzo płużył przodem co na krętym torze było katastrofą i miało ogromny wpływ na wynik końcowy. By temu zapobiec z przodu zawitał też szeroki zestaw opon. Samochód obecnie jest o około 20cm szerszy od serii: ![]() Trwają też prace nad innymi elementami, ale o tym napiszę jak już będą zakończone. -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#603
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
20 cm to konkretnie. Jak poszerzałeś rozstaw kół na przedniej osi? Wydłużałeś wahacze? Niskie ET z dystansem? Zmieniałeś kąty Ackermanna?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#604
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Madeinpoland ET felgi + dystanse.
Geometria, wysokości, corner weight itd to wszystko będzie ustawiane w przyszłym tygodniu, bo jeszcze czeka mnie kilka zmian w zawieszeniu. Najbliższa impreza to Race Day Ułęż 21.07.2018. Następnie w kolejny weekend Tor Poznań i to właśnie pod ten wyjazd szykowanych jest tyle zmian w samochodzie. Jestem ciekaw jaki uda się wynik zrobić. Jakie czasy na TPTD obstawiacie? -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#605
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
TPTD 1:45 +/- 1 sec
-------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#606
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Madeinpoland ET felgi + dystanse. Geometria, wysokości, corner weight itd to wszystko będzie ustawiane w przyszłym tygodniu, bo jeszcze czeka mnie kilka zmian w zawieszeniu. Najbliższa impreza to Race Day Ułęż 21.07.2018. Następnie w następny weekend Tor Poznań i to pod ten wyjazd szykowanych jest tyle zmian w samochodzie. Jestem ciekaw jaki uda się wynik zrobić. Jakie czasy na TPTD obstawiacie? Ile koksu i masy? Jeździć umiesz, więc obstawiam w okolicach tego, co Albert 1:42-1:44. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#607
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Optymistyczne są wasze prognozy, za co dziękuję, aczkolwiek sam mniej więcej na taki wynik liczę. Muszę poprawkę wziąć na zapoznanie z torem po dłuższej przerwie. Każdy wynik poniżej 1:50 będzie zadowalający.
Silnikowo bez większych zmian. Dopiero jak drugi silnik wjedzie pod maskę to powinna być spora różnica. Silnik jest w trakcie składania. Odnośnie masy to równolegle pracuję też nad tym. Wynik będę znał pod koniec przyszłego tygodnia. Kluczowy jest dla mnie rozkład mas. Sam jestem ciekaw co uda się uzyskać. -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#608
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Silnik to nadal kotwica czy jakiś lekki? W sensie ten drugi, który składasz.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#609
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Nadal kotwica? Co masz na myśli? Btw Ciekawe określenie...
-------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#610
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Kotwica to zwykle określenie na ciężki silnik z żeliwnym blokiem. M111 to ciężki motor dlatego pytam czy przy nim zostajesz.
P.S. Ważyłeś może ten motor kompletny z tą turbiną? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#611
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
Kotwicą byłoby m104 tak przez wszystkich uwielbiane...
|
|
|
![]()
Post
#612
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
A jakie silniki nie mieszczą się w tym określeniu? Hondowskie K serie?
Ile kg (z płynamu i osprzętem)? Ile waży m104? M119 AMG leży w garażu to mogę z ciekawości sprawdzić, ale to zupełnie inna liga wagowa. -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#613
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Jest trochę lekkich silników na rynku, przy których Kserie można uznać za ciężka. Ale zadałem konkretne pytanie i otrzymałem odpowiedź więc dzięki. Każdy ma wagę i wybiera co mu pasuje. Nie mi to oceniać czy dokonał dobrego wyboru.
P.S. Dziku z tego co tutaj widzę to m104 ma żeliwny blok: https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M104_engine Nie znam wielbicieli tego silnika ani jego masy. Lekki to on raczej nie jest. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#614
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Silnik zostaje to pewne, ale przy okazji tego tematu chciałem porównać masy.
Jaki inny silnik przy wadze ok 100-120kg z płynami i osprzętem, na seryjnych gratach jest w stanie wydać około 400KM? Turbo waży około 10kg, jak każde. M104 ma również żeliwny blok. -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#615
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
Ja znam wielbicieli, ba czcicieli niejakiego turbobandita...
A to ciężki długi kloc jest. Masa prawie 1.4x m111 |
|
|
![]()
Post
#616
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
EssiRS są takie silniki, nie zapominaj, że K20 ma już prawie 20 lat. 120kg to nie kotwica, ale lekki silnik. Nie znam dokładnej masy slupka i kompletnego K20 mimo iż się o 5 sztuk w garażu potykam, ale w sieci jest napisane 150 kg, a waży słupek 90kg +/- 10kg. Pytając o kotwice miałem na myśli M111, który jest bardzo ciężka 4 cylindrowa rzedowka, jak nie najciezsza w ogóle z dostępnych na rynku.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#617
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
A co oznacza dry weight dla silnika? To jest z osprzetem? Bo takie GMowe b207/z20net ma dry weight 139-150kg i 350hp/550nm bylo empirycznie sprawdzane
![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#618
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#619
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Madeinpoland ale cały czas piszesz, że m111 to kloc, a ja wyżej piszę, że tak nie jest... sam twierdzisz, że 120kg z osprzętem to mało.
Moje M111 z płynami i większością osprzętu waży dokładnie 125kg, a jak wiecie generuje 370KM i 550Nm. Goły słupek bez płynów (to chyba jest dry) waży niewiele poniżej 100kg. Nowy silnik składam też na m111 i na pewno będzie 4xx i 6xxNm. -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#620
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
Mam akurat wszystko w częściach to zwarzyłem z ciekawości i tak
Blok 66kg Głowica 24kg Alternator 6.5kg Turbo i kolektor 12kg Kolektor ssący 2.5kg Sprzegło 16kg Razem 127kg plus płyny z 10kg i drobne części których nie liczyłem 5kg ![]() -------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 15:13 |