![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#521
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 30 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Ależ dobrze ten Frankenstein wygląda
![]() -------------------- KZ Kart Łódź 54.1
MX5 Łódź 58.3 / Poznań 1:47.0 / Silesia 1:54.3 Vette C5 Silesia 1:54 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#522
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 17 September 2011 Skąd: Płock ![]() |
Zdjęcia jak już przystało na tego fotografa - PETARDA
-------------------- E 63 S AMG
E30 318is zbudowane na Tor ;) E36 328 zbudowane na Tor ;) |
|
|
![]()
Post
#523
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Abs masz?
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#524
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
No właśnie dobry fotograf to nawet takiemu brzydalowi potrafi ładne zdjęcie pstryknąć.
Alex dzięki. Jacek na ten moment zero systemów, ani ABS ani TCS. Niestety nie czuć dokładnie kiedy koła się blokują, dlatego na hamowaniu jeszcze bardzo dużo mam do poprawienia. Do poprawy są też hamulce z tyłu. Zaciski pod tarczę wentylowaną 300mm już czekają na montaż. Tak samo dużo do zyskania mam wyjściu z zakrętów gdzie pomimo mocniejszej szpery cały czas koła mielą. Jak widać projekt w202 na tor dopiero raczkuje, ale najważniejsze, że wiadomo co jest do zrobienia. -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#525
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
No właśnie dobry fotograf to nawet takiemu brzydalowi potrafi ładne zdjęcie pstryknąć. Alex dzięki. Jacek na ten moment zero systemów, ani ABS ani TCS. Niestety nie czuć dokładnie kiedy koła się blokują, dlatego na hamowaniu jeszcze bardzo dużo mam do poprawienia. Do poprawy są też hamulce z tyłu. Zaciski pod tarczę wentylowaną 300mm już czekają na montaż. Tak samo dużo do zyskania mam wyjściu z zakrętów gdzie pomimo mocniejszej szpery cały czas koła mielą. Jak widać projekt w202 na tor dopiero raczkuje, ale najważniejsze, że wiadomo co jest do zrobienia. No do powodzenia na dohamowaniach ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#526
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
A nie da rady po prostu wcisnąć ABS? Aż tak asekuracyjny jest?
|
|
|
![]()
Post
#527
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Miałem porównanie do Rxa Tomka na extreme i wg mnie on mocniej hamował z ABS, chyba że takie odniosłem wrażenie bo byłem na prawym.
Muszę mieć trochę czasu na zabawę ze StarDiagnosis, żeby dojść do tego co jeszcze jest problemem w komunikacji. Docelowo chcę przywrócić ABS chociażby z powodu zużycia opon. Siewcu co masz na myśli? W temacie skrzyni utknąłem z powodu opóźnienia dostawy części do spawarki do aluminium. Wyjazd na CAC Bednary znowu stoi pod bardzo dużym znakiem zapytania... -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#528
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Wcisnąć w sensie włączyć
![]() |
|
|
![]()
Post
#529
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Co to za skrzynię montujesz? W w202 może być zbyt mułowaty ten ABS.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#530
|
|
User Dołączył: Tue, 23 February 2016 ![]() |
EssiRS, robimy swapy w różnych Mercedesach i zazwyczaj udaje się uruchomić ABS i ASR z pomocą odpowiedniego translatora CAN - odezwij się do mnie na priv, może uda się coś pomóc. Może coś w kodowaniu pozmieniać trzeba
pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#531
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Madeinpoland to będzie ta sama skrzynia 6cio biegowa co zamontowałem w moim R129 V8. Dojdzie trochę masy w w202, ale przynajmniej nie powinny się powtarzać tak często awarie tego elementu, szczególnie, że drugi silnik, mam nadzieję sporo mocniejszy, niebawem zaczynam składać. Do tego niebawem chcę włączyć podtrzymanie turbo m.in przy zmianach biegów, więc skrzynia będzie miała ciężkie życie...
Telewizoor sprawdzę co pokazuje SD i chętnie skorzystam z pomocy. Niestety nie lubię kabelków, z wzajemnością... A z ciekawości da się coś poprawić pod kątem sportu przy seryjnym ABS? -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#532
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
EssiRS dzięki. Testowales skrzynie manualna mercedesa z V8? Ja już poskladalem do kupy 203 i jeżdżę testowo obawiając się, że skrzynia powie szybko papa. Zrobię swój wsad, ale dobrze byłoby znać granice dla skrzyń MB. W tym V8 ile miałeś momentu?
Nie znam ABS w202, ale ten w203 jest wg mnie zbyt wolny do sportu i wkrótce się z nim pozegnam. Prawdopodobnie 202 ma wolniejszy. Te ABS z lat 90 to strasznie wolne są. Tak wolne, że wydłużają drogę hamowania nawet chyba. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#533
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy ![]() |
abs ogolnie wydluza droge bo nie sluzy do skracania drogi hamowania.
Bosch robi fajne systemy do motorsportu ale kosztuja srogo http://www.bosch-motorsport.de/content/dow...1624027147.html -------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
![]()
Post
#534
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
nie ogolnikowalbym.zalezy od kontrolera. sa dobre sterowniki i skopane. duzo zalezy na co producent postawil. czy stabilnosc na luku i zachowanie kierunku jazdy czy bardziej na wykorzystanie przyczepnosci kazdego kola przy hamowaniu kosztem stabilnosci podczas hamowania. niektore auta z absem zatrzymuja sie ponizej 30m w serii. wiec sa bardzo bardzo dobre. po prostu niektore firmy za bardzo chciale byc bezpieczne na mokrym luku i stad zla konfiguracja absu.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#535
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Madeinpoland przy moim użytkowaniu jestem przekonany, że żadna skrzynia MB nie wytrzyma dłużej niż kilka imprez, szczególnie jak przy każdej zmianie biegów będzie dostawała około 500-600Nm "strzała" ze sztywnego koła. Ta co teraz montuje teoretycznie wytrzymuje 1000-1200Nm, więc liczę na cały sezon bez remontu.
W SL500 V8 mam około 500Nm. Zakładam to co sam pisałeś, tj 400Nm + około 100Nm zapasu. Problem, że to raczej nie jest wartość "strzała" jaki jest w stanie przyjmować przy każdej zmianie biegów. Jaką masz skrzynię? Robiłeś jej jakiś tuning? A może da się zaadaptować sprawdzony ABS z innego samochodu, np Porsche? U mnie są wszystkie fabryczne sterowniki + ecumaster emu. Pytanie dodatkowe czy taka rzeźba jest bezpieczna? Piwo wiem, że Ty wymieniałeś sterownik z Oplowskiego na Lotusa i była duża poprawa. Bez ABS hamuję słabiej, bo nie czuję kiedy blokuje się koło. Najpewniej nie ma tego wyczucia bo serwo jest z wersji z ABS, a nawet z przeklętym BAS. Dodatkowy problem tego układu ABS co jest fabrycznie w moim w202 to to, że w pompie ABS jest korektor siły hamowania na tył... W SLu pompa ABS nie ma korektora i BAS. W przedliftowym w202 chyba też tak było. -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#536
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
CYTAT Piwo wiem, że Ty wymieniałeś sterownik z Oplowskiego na Lotusa i była duża poprawa. oj duza. kosmiczna rzeklbym. seryjny abs jest skopany w oplu i ma blad tzn w momencie gdy wykrywa poslizg przedniego kola (piasek, wyboj i oderwanie kola od nawierzchni, lod) odpuszcza sile hamowania (auto hamuje tak jakbys wrzucil o jeden nizszy bieg) na okolo 3s. przez to mialem pare przygod (raz skasowalem prawie jariske na wyboistej drodze; raz wypadlem na ulezu i urywajac zderzak, raz przed miejscem prakingowym wlecialem na kraweznik bo byl piasek i stracilem hamulec na 3s). w lotusowym absie za kazdym razem nie wazne od warunkow czuje jak przednie kola na zmiane raz lewe raz prawe szuka przyczepnosci, a tyl potrafi na luku podczas hamowania uciekac wiec jest bardzo dobrze. tak walsnie powinien dzialac sterownik absu. szukac przyczepnosci a nie zapewniac stabilnosc kierunku. u mnie wystarczylo podmienic kontroler bo sa plug and play z roznymi zaworami i pompami. odkrecasz dwie srubki odpinasz wtyczke, podmieniasz sterownik, podpinasz wtyczke i latasz ze zmienionym absem. sa auta ktore seryjnie hamuja odpowiednio. pytanie czy w mercu sterownik jest skopany czy nie. podczas hamwoania na luku tyl powinien myszkowac a przod tez szukac hamowania. ja keidys z kolega robilem porownanie hamowania z 160km/h. on na slikach z rozdzielaczem, korektorem sily hamowania przod tyl bez absu i na wiekszych tarczach i zaciskach, ja na semi plus kontroler abs seryjny to ze 160km/h zatrzymalem sie o dlugosc auta krocej na lotnisku. ale najwazeniejsze by abs nie przeszkadzal na skreconych kolach. bo abs fajnie dziala gdy kola sa prosto a jak hamujemy juz w luku, lub na hopkach nierownosciach potrafi sie pogubic tak ze mozna wzywac lawete. i wlasnie w tym zakresie mozna poznac dobry kontroler od beznadziejnego. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#537
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
RasPL ABS sprzed 20 lat działa tak jak piszesz, ale czasy się zmieniają. W LS430 z początku wieku uważam, że ABS skraca drogę hamowania, jest wystarczająco szybki i dodatkowo ma rozdział siły hamowania. Nie zrobisz rozdziału siły hamowania nogą. Teraz to chyba każdy samochód już ma.
EssiRS to Ty masz kłową skrzynię tą mocną? Ja dotychczas nie ruszałem skrzyni tylko robiłem przekładkę silnika oraz dolot, który w zasadzie skończyłem. Samochód już bryka na EMU, jutro może poskładam dolot i pojeżdżę. Prędzej czy później zrobię do tej skrzyni z mercedesa kłowy wsad więc same koła zębate i wałki będą mocniejsze niż seryjne. Jeśli tylko obudowa wytrzyma to będzie dobrze. Natomiast przy kłach są prawdziwe udary bo się zmienia biegi bez sprzęgła do góry i na dół. Jak masz sprzęgło i go używasz to te udary nie są takie straszne. Które koła Ci się sypią w tej skrzyni? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#538
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy ![]() |
no ja mam abs z golf 6 i jakos nie urzeka mnie jego dzialanie, poprostu dba o hamowanie w luku jest szybki i sprawny. Ale na niejednolitej nawierzchni tylko psuje hamowanie. Moze poprostu go nie ogarniam
-------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
![]()
Post
#539
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
RasPL nie wiem jak jest w golfie 6, ale uwierz mi, że szybki ABS skraca drogę hamowania i dlatego też część chłopaków w sporcie go stosuje. A to, że te pierwsze sprzed 30 czy 40 nie to sprawa oczywista.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#540
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
no ja mam abs z golf 6 i jakos nie urzeka mnie jego dzialanie, poprostu dba o hamowanie w luku jest szybki i sprawny. Ale na niejednolitej nawierzchni tylko psuje hamowanie. Moze poprostu go nie ogarniam Sprobuj na niejednolotej nawierxchni bez tego absu - ja wiem co na torze mialem. Wystarczy minimalnie w luku hamowac i wewnetrzne kolo staje w klebach dymu. Na szutrach ma to sens - zblokowanie kola nie niszczy opony i moze nie pogarszac drogi hamowania. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 08:08 |