Shoutbox 0 nowych PW 


85 Stron V  « < 25 26 27 28 29 > »   
Reply to this topicStart new topic
> MERCEDES w202 DTM lightweight body - było M111.975 + hybryda Turbo A45 AMG Borgwarner B03, Obecnie 928kg - było najszybsze torowe kombi w Polsce
Alex_R53
post Mon, 21 May 2018 - 19:38
Post #521


Frequent User
Dołączył: Fri, 30 March 2012
Skąd: Warszawa





Ależ dobrze ten Frankenstein wygląda smile.gif HI5 za skilla i performance auta!


--------------------
KZ Kart Łódź 54.1
MX5 Łódź 58.3 / Poznań 1:47.0 / Silesia 1:54.3
Vette C5 Silesia 1:54
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 21 May 2018 - 19:38
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
HubertRinkon
post Mon, 21 May 2018 - 19:43
Post #522


Frequent User
Dołączył: Sat, 17 September 2011
Skąd: Płock





Zdjęcia jak już przystało na tego fotografa - PETARDA


--------------------
E 63 S AMG
E30 318is zbudowane na Tor ;)
E36 328 zbudowane na Tor ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Tue, 22 May 2018 - 07:09
Post #523


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Abs masz?


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EssiRS
post Tue, 22 May 2018 - 09:53
Post #524


Forum Homee
Dołączył: Tue, 04 October 2005
Skąd: Warszawa





No właśnie dobry fotograf to nawet takiemu brzydalowi potrafi ładne zdjęcie pstryknąć.
Alex dzięki.

Jacek na ten moment zero systemów, ani ABS ani TCS.
Niestety nie czuć dokładnie kiedy koła się blokują, dlatego na hamowaniu jeszcze bardzo dużo mam do poprawienia. Do poprawy są też hamulce z tyłu. Zaciski pod tarczę wentylowaną 300mm już czekają na montaż.
Tak samo dużo do zyskania mam wyjściu z zakrętów gdzie pomimo mocniejszej szpery cały czas koła mielą.

Jak widać projekt w202 na tor dopiero raczkuje, ale najważniejsze, że wiadomo co jest do zrobienia.


--------------------
Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero)
Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Tue, 22 May 2018 - 09:56
Post #525


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(EssiRS @ Tue, 22 May 2018 - 09:53) *
No właśnie dobry fotograf to nawet takiemu brzydalowi potrafi ładne zdjęcie pstryknąć.
Alex dzięki.

Jacek na ten moment zero systemów, ani ABS ani TCS.
Niestety nie czuć dokładnie kiedy koła się blokują, dlatego na hamowaniu jeszcze bardzo dużo mam do poprawienia. Do poprawy są też hamulce z tyłu. Zaciski pod tarczę wentylowaną 300mm już czekają na montaż.
Tak samo dużo do zyskania mam wyjściu z zakrętów gdzie pomimo mocniejszej szpery cały czas koła mielą.

Jak widać projekt w202 na tor dopiero raczkuje, ale najważniejsze, że wiadomo co jest do zrobienia.

No do powodzenia na dohamowaniach wink.gif. Jak będziemy gdzieś razem na torze, to możemy porównać sobie drogę hamowania. Ty na slicku a ja na Extremie.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Tue, 22 May 2018 - 14:30
Post #526


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





A nie da rady po prostu wcisnąć ABS? Aż tak asekuracyjny jest?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EssiRS
post Tue, 22 May 2018 - 20:56
Post #527


Forum Homee
Dołączył: Tue, 04 October 2005
Skąd: Warszawa





Miałem porównanie do Rxa Tomka na extreme i wg mnie on mocniej hamował z ABS, chyba że takie odniosłem wrażenie bo byłem na prawym.
Muszę mieć trochę czasu na zabawę ze StarDiagnosis, żeby dojść do tego co jeszcze jest problemem w komunikacji. Docelowo chcę przywrócić ABS chociażby z powodu zużycia opon.

Siewcu co masz na myśli?

W temacie skrzyni utknąłem z powodu opóźnienia dostawy części do spawarki do aluminium. Wyjazd na CAC Bednary znowu stoi pod bardzo dużym znakiem zapytania...


--------------------
Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero)
Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Tue, 22 May 2018 - 21:21
Post #528


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





Wcisnąć w sensie włączyć wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Tue, 22 May 2018 - 21:50
Post #529


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Co to za skrzynię montujesz? W w202 może być zbyt mułowaty ten ABS.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
telewizoor
post Wed, 23 May 2018 - 09:54
Post #530


User
Dołączył: Tue, 23 February 2016





EssiRS, robimy swapy w różnych Mercedesach i zazwyczaj udaje się uruchomić ABS i ASR z pomocą odpowiedniego translatora CAN - odezwij się do mnie na priv, może uda się coś pomóc. Może coś w kodowaniu pozmieniać trzeba

pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EssiRS
post Sat, 26 May 2018 - 23:06
Post #531


Forum Homee
Dołączył: Tue, 04 October 2005
Skąd: Warszawa





Madeinpoland to będzie ta sama skrzynia 6cio biegowa co zamontowałem w moim R129 V8. Dojdzie trochę masy w w202, ale przynajmniej nie powinny się powtarzać tak często awarie tego elementu, szczególnie, że drugi silnik, mam nadzieję sporo mocniejszy, niebawem zaczynam składać. Do tego niebawem chcę włączyć podtrzymanie turbo m.in przy zmianach biegów, więc skrzynia będzie miała ciężkie życie...

Telewizoor sprawdzę co pokazuje SD i chętnie skorzystam z pomocy. Niestety nie lubię kabelków, z wzajemnością...

A z ciekawości da się coś poprawić pod kątem sportu przy seryjnym ABS?


--------------------
Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero)
Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sat, 26 May 2018 - 23:17
Post #532


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





EssiRS dzięki. Testowales skrzynie manualna mercedesa z V8? Ja już poskladalem do kupy 203 i jeżdżę testowo obawiając się, że skrzynia powie szybko papa. Zrobię swój wsad, ale dobrze byłoby znać granice dla skrzyń MB. W tym V8 ile miałeś momentu?

Nie znam ABS w202, ale ten w203 jest wg mnie zbyt wolny do sportu i wkrótce się z nim pozegnam. Prawdopodobnie 202 ma wolniejszy. Te ABS z lat 90 to strasznie wolne są. Tak wolne, że wydłużają drogę hamowania nawet chyba.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RasPL
post Sun, 27 May 2018 - 05:57
Post #533


Forum Homee
Dołączył: Sun, 28 October 2012
Skąd: Tychy





abs ogolnie wydluza droge bo nie sluzy do skracania drogi hamowania.

Bosch robi fajne systemy do motorsportu ale kosztuja srogo
http://www.bosch-motorsport.de/content/dow...1624027147.html


--------------------
Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 27 May 2018 - 07:29
Post #534


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





nie ogolnikowalbym.zalezy od kontrolera. sa dobre sterowniki i skopane. duzo zalezy na co producent postawil. czy stabilnosc na luku i zachowanie kierunku jazdy czy bardziej na wykorzystanie przyczepnosci kazdego kola przy hamowaniu kosztem stabilnosci podczas hamowania. niektore auta z absem zatrzymuja sie ponizej 30m w serii. wiec sa bardzo bardzo dobre. po prostu niektore firmy za bardzo chciale byc bezpieczne na mokrym luku i stad zla konfiguracja absu.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EssiRS
post Sun, 27 May 2018 - 08:53
Post #535


Forum Homee
Dołączył: Tue, 04 October 2005
Skąd: Warszawa





Madeinpoland przy moim użytkowaniu jestem przekonany, że żadna skrzynia MB nie wytrzyma dłużej niż kilka imprez, szczególnie jak przy każdej zmianie biegów będzie dostawała około 500-600Nm "strzała" ze sztywnego koła. Ta co teraz montuje teoretycznie wytrzymuje 1000-1200Nm, więc liczę na cały sezon bez remontu.

W SL500 V8 mam około 500Nm.

Zakładam to co sam pisałeś, tj 400Nm + około 100Nm zapasu. Problem, że to raczej nie jest wartość "strzała" jaki jest w stanie przyjmować przy każdej zmianie biegów.

Jaką masz skrzynię? Robiłeś jej jakiś tuning?


A może da się zaadaptować sprawdzony ABS z innego samochodu, np Porsche?
U mnie są wszystkie fabryczne sterowniki + ecumaster emu.
Pytanie dodatkowe czy taka rzeźba jest bezpieczna?

Piwo wiem, że Ty wymieniałeś sterownik z Oplowskiego na Lotusa i była duża poprawa.

Bez ABS hamuję słabiej, bo nie czuję kiedy blokuje się koło. Najpewniej nie ma tego wyczucia bo serwo jest z wersji z ABS, a nawet z przeklętym BAS.
Dodatkowy problem tego układu ABS co jest fabrycznie w moim w202 to to, że w pompie ABS jest korektor siły hamowania na tył...
W SLu pompa ABS nie ma korektora i BAS. W przedliftowym w202 chyba też tak było.


--------------------
Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero)
Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 27 May 2018 - 09:50
Post #536


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





CYTAT
Piwo wiem, że Ty wymieniałeś sterownik z Oplowskiego na Lotusa i była duża poprawa.

oj duza. kosmiczna rzeklbym. seryjny abs jest skopany w oplu i ma blad tzn w momencie gdy wykrywa poslizg przedniego kola (piasek, wyboj i oderwanie kola od nawierzchni, lod) odpuszcza sile hamowania (auto hamuje tak jakbys wrzucil o jeden nizszy bieg) na okolo 3s. przez to mialem pare przygod (raz skasowalem prawie jariske na wyboistej drodze; raz wypadlem na ulezu i urywajac zderzak, raz przed miejscem prakingowym wlecialem na kraweznik bo byl piasek i stracilem hamulec na 3s).
w lotusowym absie za kazdym razem nie wazne od warunkow czuje jak przednie kola na zmiane raz lewe raz prawe szuka przyczepnosci, a tyl potrafi na luku podczas hamowania uciekac wiec jest bardzo dobrze. tak walsnie powinien dzialac sterownik absu. szukac przyczepnosci a nie zapewniac stabilnosc kierunku. u mnie wystarczylo podmienic kontroler bo sa plug and play z roznymi zaworami i pompami. odkrecasz dwie srubki odpinasz wtyczke, podmieniasz sterownik, podpinasz wtyczke i latasz ze zmienionym absem.
sa auta ktore seryjnie hamuja odpowiednio. pytanie czy w mercu sterownik jest skopany czy nie. podczas hamwoania na luku tyl powinien myszkowac a przod tez szukac hamowania.
ja keidys z kolega robilem porownanie hamowania z 160km/h. on na slikach z rozdzielaczem, korektorem sily hamowania przod tyl bez absu i na wiekszych tarczach i zaciskach, ja na semi plus kontroler abs seryjny to ze 160km/h zatrzymalem sie o dlugosc auta krocej na lotnisku. ale najwazeniejsze by abs nie przeszkadzal na skreconych kolach. bo abs fajnie dziala gdy kola sa prosto a jak hamujemy juz w luku, lub na hopkach nierownosciach potrafi sie pogubic tak ze mozna wzywac lawete. i wlasnie w tym zakresie mozna poznac dobry kontroler od beznadziejnego.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sun, 27 May 2018 - 09:50
Post #537


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





RasPL ABS sprzed 20 lat działa tak jak piszesz, ale czasy się zmieniają. W LS430 z początku wieku uważam, że ABS skraca drogę hamowania, jest wystarczająco szybki i dodatkowo ma rozdział siły hamowania. Nie zrobisz rozdziału siły hamowania nogą. Teraz to chyba każdy samochód już ma.

EssiRS to Ty masz kłową skrzynię tą mocną? Ja dotychczas nie ruszałem skrzyni tylko robiłem przekładkę silnika oraz dolot, który w zasadzie skończyłem. Samochód już bryka na EMU, jutro może poskładam dolot i pojeżdżę. Prędzej czy później zrobię do tej skrzyni z mercedesa kłowy wsad więc same koła zębate i wałki będą mocniejsze niż seryjne. Jeśli tylko obudowa wytrzyma to będzie dobrze. Natomiast przy kłach są prawdziwe udary bo się zmienia biegi bez sprzęgła do góry i na dół. Jak masz sprzęgło i go używasz to te udary nie są takie straszne. Które koła Ci się sypią w tej skrzyni?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RasPL
post Sun, 27 May 2018 - 10:43
Post #538


Forum Homee
Dołączył: Sun, 28 October 2012
Skąd: Tychy





no ja mam abs z golf 6 i jakos nie urzeka mnie jego dzialanie, poprostu dba o hamowanie w luku jest szybki i sprawny. Ale na niejednolitej nawierzchni tylko psuje hamowanie. Moze poprostu go nie ogarniam


--------------------
Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sun, 27 May 2018 - 11:56
Post #539


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





RasPL nie wiem jak jest w golfie 6, ale uwierz mi, że szybki ABS skraca drogę hamowania i dlatego też część chłopaków w sporcie go stosuje. A to, że te pierwsze sprzed 30 czy 40 nie to sprawa oczywista.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Sun, 27 May 2018 - 13:50
Post #540


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(RasPL @ Sun, 27 May 2018 - 10:43) *
no ja mam abs z golf 6 i jakos nie urzeka mnie jego dzialanie, poprostu dba o hamowanie w luku jest szybki i sprawny. Ale na niejednolitej nawierzchni tylko psuje hamowanie. Moze poprostu go nie ogarniam

Sprobuj na niejednolotej nawierxchni bez tego absu - ja wiem co na torze mialem. Wystarczy minimalnie w luku hamowac i wewnetrzne kolo staje w klebach dymu.
Na szutrach ma to sens - zblokowanie kola nie niszczy opony i moze nie pogarszac drogi hamowania.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

85 Stron V  « < 25 26 27 28 29 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 08:08