![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#321
|
|
User Dołączył: Tue, 07 December 2010 ![]() |
Na szczęście potem już nie padało i tor przesychał, aż pod koniec imprezy był prawie w 100% suchy. Samochód spisał się bardzo fajnie, a co najważniejsze nic się nie popsuło. Finalnie udało się zdobyć 2 miejsce w klasie RWD i chyba 7 w generalce. Poziom rywalizacji był wysoki. Fajna impreza z fajnym klimatem. Startowałem z numerem 8. jest i mój czas z 18 ![]() ![]() Miło było poznać, tak myślałem, że kojarzę projekt. 11.11 mamy Ułęż - może lecimy składem z Wwy? ewentualnie 20któregoś jest chyba ściganko na Jastrzębiu. -------------------- Ford Fiesta ST150 Race Car
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#322
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
wwljohn w tym samochodzie komfort nie jest priorytetem
![]() Andrzejsr, było chyba 5 albo 6 sesji po 5 albo 6 mierzonych okrążeń. Łącznie były 4 grupy, mniej więcej podzielone pod względem czasów, abyśmy się nie doganiali. Mojego "kombiaczka" organizator trochę nie docenił i zmienili mi w połowie grupę, gdzie i tak trzeba było sporo wyprzedzać. Liczony był najszybszy zmierzony przejazd dnia. Co jedynie dziwne, rozjechanie szykan nie wpływało na wynik. Najszybszy RWD (kolega Hubert w BMW) niestety nie ukończył jazdy tego dnia (film znaleziony na YT, mam nadzieję, że Hubert się nie obrazisz, że wstawiam ten film): https://www.youtube.com/watch?v=waGtatpZRnU Nie narzekałem na brak jazdy. To nie CAC i więcej stania niż jazdy. A i nawet nagrody były!!! Nie widziałem nikogo ze sprzętem do pomiaru głośności, ale możliwe, że mierzyli. Z drugiej strony tor jest w szczerym polu, więc nie wiem komu miałoby tam cokolwiek przeszkadzać. Podobno mój samochód był najgłośniejszy i straszył tych co stali przy bandzie na prostej startowej, lecąc bokiem z "łututu" około 110-120kmh. Pożaru na szczęście finalnie nie było, bo wszyscy rzucili się do gaszenia z gaśnicami. Na miejscu wszystko wskazywało na wiązkę elektryczną w podszybiu. xero, miło było poznać ![]() Który nr miało te Clio na kłówce z pierwszego miejsca? Na ten moment jeszcze nie planuję kolejnych wyjazdów, ale jest spora szansa, że przyjadę. Najbardziej chciałbym jeszcze w tym sezonie na TPTD pojechać, ale samochód na takie "upalanie" nie jest jeszcze wg mnie gotowy. -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#323
|
|
User Dołączył: Tue, 07 December 2010 ![]() |
EssiRS Clio miało 14 numer, ale czasy realizowane na slicku, ogólnie wóz z większym potencjałem niż zajęte miejsce.
jak na pierwszy wypad Fiestą za jej kierownicą uważam, że wynik lepiej niż zadowalający ![]() Co do samej imprezy - bardzo dobra ogranizacja, Paweł z Traxa super to ogarniał, wyjeździć można się było naprawdę sporo, ja jeszcze dziś mam dość jeżdżenia i wsiadania za kółko ![]() -------------------- Ford Fiesta ST150 Race Car
|
|
|
![]()
Post
#324
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
xero czyli jedna pozycja nade mną z moją stratą na poziomie 0,200s. Bardzo mi się podobała te Renówka. Super przygotowana.
Udało mi się posklejać jakiś film poglądowy z przejazdów z tego dnia. Sporo gumy zostawiłem na torze, co nawet widać na filmie: https://youtu.be/y5VO_AOAOT0 -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#325
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Nawet jak Ci czasów ten TCS nie poprawi, to w ciągu roku na pewno się zwróci w postaci oszczędności na oponie
![]() Jaką masz szperę? Bokiem go stawia co zakręt. Może warto by było zrobić tył miekki, coby zyskać na wyjsciach? -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#326
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Czyli zasady podobne jak na Jastrzębiu (tam >100km torowej jazdy a jeszcze godzina została ), tyle że z medalami
![]() No i ta formuła - jednego Best Lapa, takie mało wyścigowe to - w sensie że nie promuje powtarzalności jazdy tylko jeden wyskok czasowy. Ale i tak zabawa jest na pewno, zwłaszcza jak ktoś ma blisko , sam bym nie pogardził jakby nawet też tak wąski tor był w okolicy godziny dojazdu ![]() Essiris - jakie to opony i jak ich stan po takim jedny TD ? strrrrrasznie (na słuch przynajmniej) obrywały ![]() -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#327
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Jackkpl oczywiście da się wyjście z zakrętu kontrolować przepustnicą gazu, ale o dziwo tak wychodziły szybsze przejazdy (lepsze czasy okrążenia).
Tego właśnie mi najbardziej brakowało przy kompressorze. Będę szukał lepiej trzymającej opony. Zawieszenie jest bardzo fajnie ustawione. Na filmie widać jak udaje się ładnie układać samochód na wejściu w zakręt. Andrzej taka forma wg mnie jest bardzo fajna, bo i się najeździsz i jest też rywalizacja. Jeszcze nie miałem okazji sprawdzić ile jeszcze tych opon zostało. Faktycznie opony dostały strasznie. Najpewniej trzeba myśleć o następnym komplecie. -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#328
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Jackkpl oczywiście da się wyjście z zakrętu kontrolować przepustnicą gazu, ale o dziwo tak wychodziły szybsze przejazdy (lepsze czasy okrążenia). Tego właśnie mi najbardziej brakowało przy kompressorze. Będę szukał lepiej trzymającej opony. Zawieszenie jest bardzo fajnie ustawione. Na filmie widać jak udaje się ładnie układać samochód na wejściu w zakręt. Andrzej taka forma wg mnie jest bardzo fajna, bo i się najeździsz i jest też rywalizacja. Jeszcze nie miałem okazji sprawdzić ile jeszcze tych opon zostało. Faktycznie opony dostały strasznie. Najpewniej trzeba myśleć o następnym komplecie. Znawcy mówią, że czasy wyjdą lepsze na minimalnym boku. Ale minimalny to taki, że z zewnątrz prawie go nie widać. Mi się wydaje, że ta teoria się u mnie sprawdza, ale jak przegnę z gazem i kąt za duży, to przez chwilę samochód się nie napędza. Tyle wynika z logów ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#329
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Jackkpl dobrze, że o tym wspominasz, bo właśnie zrobiłem filmik, gdzie jednocześnie można zobaczyć mój przejazd od wewnątrz i od zewnątrz samochodu (film kręcony z drona).
Od zewnątrz widać, że samochód "tańczy", ale nie wygląda to jakoś przesadnie: https://youtu.be/vA0pW1rRh7Q -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#330
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Stąd moje pytanie, jaką masz szpęrę. Z wewnątrz auta słychać, że coś koła kwiczą, ale nie wygląda na to, żebyś mocno bokiem jechał. Tam jest jakaś płytka, czy helikalna?
Dla mnie minimalny bok, to na takiej prawie żadnej kontrze ![]() https://www.facebook.com/otofotomoto/photos...e=3&theater -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#331
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Jacek szpera powinna mieć około 25% spięcia, ale faktycznie chętnie to sprawdzę.
Jakieś sugestie jak się to sprawdza? Gaz jak widać dawałem w "opór" gdy samochód był względnie wyprostowany, bo inaczej piękne drifty wychodzą ![]() -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#332
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Fachowo spięcie szpery nie określa się procentowo tylko w Nm. Zawsze wtedy pytam o szperę 50% i wychodzi że jest nią dyfer otwarty
![]() Podnosisz jedno koło do góry na lewarku, klucz dynamometryczny na nakrętkę piasty i sprawdzasz siłę potrzebną na obrót koła. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#333
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Jacek szpera powinna mieć około 25% spięcia, ale faktycznie chętnie to sprawdzę. Jakieś sugestie jak się to sprawdza? Gaz jak widać dawałem w "opór" gdy samochód był względnie wyprostowany, bo inaczej piękne drifty wychodzą ![]() Zamontuj tcs, zrob.loga na torze.i bedxie widac.predkosci kol. Jak wewnetrzne bedzie szybciej niz zewnetrzne sie obracac, to szpera do wymiany ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#334
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
Jak masz dyfer z ASD ze starszych merców to on zdaje się nie ma ramp jak płytka w bmw, jest zacieśniany hydraulicznie, bez wysterowania tego szpera działa tylko siłą "spięcia wstępnego". Jeśli tak jest i szpera bardzo się ślizga to długo nie pociągnie, upalisz tarczki.
Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#335
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Dzięki za podpowiedzi.
Ile Nm to jakie spięcie? Marcin u siebie w wątku pisał 70Nm to około 25% spięcia (abstrahując od nazewnictwa). -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#336
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
70 Nm to już mocne spięcie. W STI w tylnym dyfrze jest z tego co pamiętam ok 4 kg/m czyli ok. 40Nm.
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#337
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
W dziale technika jazdy po zakrętach jest temat szpera ile %
![]() -------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
![]()
Post
#338
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
Samo napięcie wstępne to nie wszystko, dwie szpery z takimi samymi napięciami wstępnymi (to wynika z siły sprężyn tależowych) mogą spinać diametralnie różnie ze względu na kąty rampowe. Phantomgrip i ASD wogóle nie ma ramp więc porównując swoje dyfry tylko na podstawie momentu przelamania wprowadzacie się w maliny.
Sprawdźcie w google hasła "lsd 1 way" "lsd 1.5 way" i "lsd 2 way". Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#339
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Bo dyfer co do zasady ma.to spiecie wstepne + spiecie zalezne od roznicy predkosci. Tego do konca nie rozumiem - torsen spina tak, ze wyrownuje roznice predkosci kol, gdy.ktpres zaczyna obracac sie inaczej, niz wynika z krzywizny zakretu,a plytka realnie dziala tsk,ze in wieksza roznica predkosci, tym wieksza sila tarcia (cos jak szlifowanie papierem sciernym na wiertarce, wieksze obroty wymagaja wiekszej mocy).
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#340
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
Bo dyfer co do zasady ma.to spiecie wstepne + spiecie zalezne od roznicy predkosci. Tego do konca nie rozumiem - torsen spina tak, ze wyrownuje roznice predkosci kol, gdy.ktpres zaczyna obracac sie inaczej, niz wynika z krzywizny zakretu,a plytka realnie dziala tsk,ze in wieksza roznica predkosci, tym wieksza sila tarcia (cos jak szlifowanie papierem sciernym na wiertarce, wieksze obroty wymagaja wiekszej mocy). ![]() Tu masz szpere aftermarketową to jest to co siedzi w obudowie. Ta oś która siedzi w tych wycięciach (to są właśnie rampy) to oś satelit. W szperze płytkowej znajduje się normalny mechanizm różnicowy czyli przy jeździe na wprost staelity nie obracają się a koła zębate półosi kręcą się z jednakową prędkością, jak jedno koło traci przyczepność to stara się kręcić szybciej przenosząc moment na oś satelit, przez to że oś znajduje się w tych wycięciach (rampach) moment przekazywany na oś satelit powoduje nacisk na rampę działając jak klin wbijany pomiędzy dwie części wewnątrz kosza szpery, to działanie tego "klina" powoduje zwiększenie nacisku na tarczki ponad napięcie wstępne. Phantom grip i ASD nie ma tego mechanizmu dlatego nie można ich porównywać na podstawie siły przełamania. Od kątów ramp zależy siła spięcia, jak widać na tym koszu ze zdjęcia są rampy 1 way i w 2 way, można więc szperę dostosować do swoich potrzeb. Znaczy to tyle że 1 way działa tylko przy przyspieszaniu, 1.5 way działa mocniej przy przyspieszaniu słabiej przy hamowaniu, a 2 way działa symetrycznie przy hamowaniu i przyspieszaniu. Pozdrawiam |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 09 September 2025 - 20:12 |