Shoutbox 0 nowych PW 


85 Stron V  « < 15 16 17 18 19 > »   
Reply to this topicStart new topic
> MERCEDES w202 DTM lightweight body - było M111.975 + hybryda Turbo A45 AMG Borgwarner B03, Obecnie 928kg - było najszybsze torowe kombi w Polsce
xero
post Mon, 23 Oct 2017 - 11:14
Post #321


User
Dołączył: Tue, 07 December 2010





CYTAT(EssiRS @ Sat, 21 Oct 2017 - 17:20) *
Na szczęście potem już nie padało i tor przesychał, aż pod koniec imprezy był prawie w 100% suchy.
Samochód spisał się bardzo fajnie, a co najważniejsze nic się nie popsuło.

Finalnie udało się zdobyć 2 miejsce w klasie RWD i chyba 7 w generalce. Poziom rywalizacji był wysoki. Fajna impreza z fajnym klimatem.
Startowałem z numerem 8.



jest i mój czas z 18 smile.gif i ten sam medalik ze mną tylko w klasie FWD Fiestą ST smile.gif

Miło było poznać, tak myślałem, że kojarzę projekt. 11.11 mamy Ułęż - może lecimy składem z Wwy? ewentualnie 20któregoś jest chyba ściganko na Jastrzębiu.


--------------------
Ford Fiesta ST150 Race Car
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 23 Oct 2017 - 11:14
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
EssiRS
post Mon, 23 Oct 2017 - 12:47
Post #322


Forum Homee
Dołączył: Tue, 04 October 2005
Skąd: Warszawa





wwljohn w tym samochodzie komfort nie jest priorytetem wink.gif Zdecydowanie bardziej czuć drgania silnika, natomiast spokojnie da się zrobić wersję bardziej drogową.

Andrzejsr, było chyba 5 albo 6 sesji po 5 albo 6 mierzonych okrążeń.
Łącznie były 4 grupy, mniej więcej podzielone pod względem czasów, abyśmy się nie doganiali. Mojego "kombiaczka" organizator trochę nie docenił i zmienili mi w połowie grupę, gdzie i tak trzeba było sporo wyprzedzać.
Liczony był najszybszy zmierzony przejazd dnia. Co jedynie dziwne, rozjechanie szykan nie wpływało na wynik.
Najszybszy RWD (kolega Hubert w BMW) niestety nie ukończył jazdy tego dnia (film znaleziony na YT, mam nadzieję, że Hubert się nie obrazisz, że wstawiam ten film):

https://www.youtube.com/watch?v=waGtatpZRnU

Nie narzekałem na brak jazdy. To nie CAC i więcej stania niż jazdy. A i nawet nagrody były!!!

Nie widziałem nikogo ze sprzętem do pomiaru głośności, ale możliwe, że mierzyli. Z drugiej strony tor jest w szczerym polu, więc nie wiem komu miałoby tam cokolwiek przeszkadzać. Podobno mój samochód był najgłośniejszy i straszył tych co stali przy bandzie na prostej startowej, lecąc bokiem z "łututu" około 110-120kmh.

Pożaru na szczęście finalnie nie było, bo wszyscy rzucili się do gaszenia z gaśnicami. Na miejscu wszystko wskazywało na wiązkę elektryczną w podszybiu.

xero, miło było poznać smile.gif Bardzo zacny czas wykręciłeś!
Który nr miało te Clio na kłówce z pierwszego miejsca?
Na ten moment jeszcze nie planuję kolejnych wyjazdów, ale jest spora szansa, że przyjadę.
Najbardziej chciałbym jeszcze w tym sezonie na TPTD pojechać, ale samochód na takie "upalanie" nie jest jeszcze wg mnie gotowy.


--------------------
Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero)
Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xero
post Mon, 23 Oct 2017 - 14:27
Post #323


User
Dołączył: Tue, 07 December 2010





EssiRS Clio miało 14 numer, ale czasy realizowane na slicku, ogólnie wóz z większym potencjałem niż zajęte miejsce.
jak na pierwszy wypad Fiestą za jej kierownicą uważam, że wynik lepiej niż zadowalający smile.gif

Co do samej imprezy - bardzo dobra ogranizacja, Paweł z Traxa super to ogarniał, wyjeździć można się było naprawdę sporo, ja jeszcze dziś mam dość jeżdżenia i wsiadania za kółko wink.gif myślę, że w przyszłym roku będę częściej bywał, fajni ludzie, kilka mocnych fur, rywalizacja była


--------------------
Ford Fiesta ST150 Race Car
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EssiRS
post Mon, 23 Oct 2017 - 21:26
Post #324


Forum Homee
Dołączył: Tue, 04 October 2005
Skąd: Warszawa





xero czyli jedna pozycja nade mną z moją stratą na poziomie 0,200s. Bardzo mi się podobała te Renówka. Super przygotowana.

Udało mi się posklejać jakiś film poglądowy z przejazdów z tego dnia. Sporo gumy zostawiłem na torze, co nawet widać na filmie:


https://youtu.be/y5VO_AOAOT0


--------------------
Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero)
Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Mon, 23 Oct 2017 - 21:35
Post #325


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Nawet jak Ci czasów ten TCS nie poprawi, to w ciągu roku na pewno się zwróci w postaci oszczędności na oponie wink.gif.
Jaką masz szperę? Bokiem go stawia co zakręt. Może warto by było zrobić tył miekki, coby zyskać na wyjsciach?


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Tue, 24 Oct 2017 - 14:41
Post #326


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Czyli zasady podobne jak na Jastrzębiu (tam >100km torowej jazdy a jeszcze godzina została ), tyle że z medalami smile.gif . Do CA Cup, to trackday'ów / treningów nie ma co porównywać nawet pod tym względem, wiadomo. No tylko że i Jastrząb i Race Day (w regulaminie widizałem) piszą -trening, _nie zawody_ (pewnie jakieś kwestie ubezpieczeniowe, prawne czy nie wiem co) . Więc sędziów na nitce brak i stąd nikt szykan nie pilnuje w trakcie , tylko pomiędzy sesjami poustawiają.
No i ta formuła - jednego Best Lapa, takie mało wyścigowe to - w sensie że nie promuje powtarzalności jazdy tylko jeden wyskok czasowy.
Ale i tak zabawa jest na pewno, zwłaszcza jak ktoś ma blisko , sam bym nie pogardził jakby nawet też tak wąski tor był w okolicy godziny dojazdu smile.gif
Essiris - jakie to opony i jak ich stan po takim jedny TD ? strrrrrasznie (na słuch przynajmniej) obrywały smile.gif


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EssiRS
post Tue, 24 Oct 2017 - 17:04
Post #327


Forum Homee
Dołączył: Tue, 04 October 2005
Skąd: Warszawa





Jackkpl oczywiście da się wyjście z zakrętu kontrolować przepustnicą gazu, ale o dziwo tak wychodziły szybsze przejazdy (lepsze czasy okrążenia).
Tego właśnie mi najbardziej brakowało przy kompressorze.
Będę szukał lepiej trzymającej opony. Zawieszenie jest bardzo fajnie ustawione. Na filmie widać jak udaje się ładnie układać samochód na wejściu w zakręt.

Andrzej taka forma wg mnie jest bardzo fajna, bo i się najeździsz i jest też rywalizacja.
Jeszcze nie miałem okazji sprawdzić ile jeszcze tych opon zostało. Faktycznie opony dostały strasznie. Najpewniej trzeba myśleć o następnym komplecie.


--------------------
Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero)
Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Tue, 24 Oct 2017 - 18:05
Post #328


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(EssiRS @ Tue, 24 Oct 2017 - 17:04) *
Jackkpl oczywiście da się wyjście z zakrętu kontrolować przepustnicą gazu, ale o dziwo tak wychodziły szybsze przejazdy (lepsze czasy okrążenia).
Tego właśnie mi najbardziej brakowało przy kompressorze.
Będę szukał lepiej trzymającej opony. Zawieszenie jest bardzo fajnie ustawione. Na filmie widać jak udaje się ładnie układać samochód na wejściu w zakręt.

Andrzej taka forma wg mnie jest bardzo fajna, bo i się najeździsz i jest też rywalizacja.
Jeszcze nie miałem okazji sprawdzić ile jeszcze tych opon zostało. Faktycznie opony dostały strasznie. Najpewniej trzeba myśleć o następnym komplecie.


Znawcy mówią, że czasy wyjdą lepsze na minimalnym boku. Ale minimalny to taki, że z zewnątrz prawie go nie widać. Mi się wydaje, że ta teoria się u mnie sprawdza, ale jak przegnę z gazem i kąt za duży, to przez chwilę samochód się nie napędza. Tyle wynika z logów smile.gif.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EssiRS
post Tue, 24 Oct 2017 - 18:57
Post #329


Forum Homee
Dołączył: Tue, 04 October 2005
Skąd: Warszawa





Jackkpl dobrze, że o tym wspominasz, bo właśnie zrobiłem filmik, gdzie jednocześnie można zobaczyć mój przejazd od wewnątrz i od zewnątrz samochodu (film kręcony z drona).
Od zewnątrz widać, że samochód "tańczy", ale nie wygląda to jakoś przesadnie:

https://youtu.be/vA0pW1rRh7Q


--------------------
Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero)
Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Tue, 24 Oct 2017 - 20:24
Post #330


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Stąd moje pytanie, jaką masz szpęrę. Z wewnątrz auta słychać, że coś koła kwiczą, ale nie wygląda na to, żebyś mocno bokiem jechał. Tam jest jakaś płytka, czy helikalna?
Dla mnie minimalny bok, to na takiej prawie żadnej kontrze smile.gif
https://www.facebook.com/otofotomoto/photos...e=3&theater


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EssiRS
post Wed, 25 Oct 2017 - 14:23
Post #331


Forum Homee
Dołączył: Tue, 04 October 2005
Skąd: Warszawa





Jacek szpera powinna mieć około 25% spięcia, ale faktycznie chętnie to sprawdzę.
Jakieś sugestie jak się to sprawdza?
Gaz jak widać dawałem w "opór" gdy samochód był względnie wyprostowany, bo inaczej piękne drifty wychodzą smile.gif


--------------------
Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero)
Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Wed, 25 Oct 2017 - 14:36
Post #332


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Fachowo spięcie szpery nie określa się procentowo tylko w Nm. Zawsze wtedy pytam o szperę 50% i wychodzi że jest nią dyfer otwarty smile.gif

Podnosisz jedno koło do góry na lewarku, klucz dynamometryczny na nakrętkę piasty i sprawdzasz siłę potrzebną na obrót koła.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Wed, 25 Oct 2017 - 15:21
Post #333


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(EssiRS @ Wed, 25 Oct 2017 - 14:23) *
Jacek szpera powinna mieć około 25% spięcia, ale faktycznie chętnie to sprawdzę.
Jakieś sugestie jak się to sprawdza?
Gaz jak widać dawałem w "opór" gdy samochód był względnie wyprostowany, bo inaczej piękne drifty wychodzą smile.gif

Zamontuj tcs, zrob.loga na torze.i bedxie widac.predkosci kol. Jak wewnetrzne bedzie szybciej niz zewnetrzne sie obracac, to szpera do wymiany smile.gif


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Wed, 25 Oct 2017 - 15:58
Post #334


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





Jak masz dyfer z ASD ze starszych merców to on zdaje się nie ma ramp jak płytka w bmw, jest zacieśniany hydraulicznie, bez wysterowania tego szpera działa tylko siłą "spięcia wstępnego". Jeśli tak jest i szpera bardzo się ślizga to długo nie pociągnie, upalisz tarczki.

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EssiRS
post Fri, 27 Oct 2017 - 07:22
Post #335


Forum Homee
Dołączył: Tue, 04 October 2005
Skąd: Warszawa





Dzięki za podpowiedzi.
Ile Nm to jakie spięcie? Marcin u siebie w wątku pisał 70Nm to około 25% spięcia (abstrahując od nazewnictwa).


--------------------
Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero)
Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Fri, 27 Oct 2017 - 08:21
Post #336


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





70 Nm to już mocne spięcie. W STI w tylnym dyfrze jest z tego co pamiętam ok 4 kg/m czyli ok. 40Nm.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin137
post Fri, 27 Oct 2017 - 08:22
Post #337


Super User
Dołączył: Fri, 07 October 2016
Skąd: Olsztyn





W dziale technika jazdy po zakrętach jest temat szpera ile % smile.gif z tamtąd się dowiedziałem, żeby dokładniej to zmierzyć potrzeba jeszcze kilka pomiarów kogoś kto ma szpere, chyba że ktoś umie z tamtego wzoru to przeliczyć


--------------------
Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Fri, 27 Oct 2017 - 09:39
Post #338


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





Samo napięcie wstępne to nie wszystko, dwie szpery z takimi samymi napięciami wstępnymi (to wynika z siły sprężyn tależowych) mogą spinać diametralnie różnie ze względu na kąty rampowe. Phantomgrip i ASD wogóle nie ma ramp więc porównując swoje dyfry tylko na podstawie momentu przelamania wprowadzacie się w maliny.
Sprawdźcie w google hasła "lsd 1 way" "lsd 1.5 way" i "lsd 2 way".
Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 27 Oct 2017 - 11:36
Post #339


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Bo dyfer co do zasady ma.to spiecie wstepne + spiecie zalezne od roznicy predkosci. Tego do konca nie rozumiem - torsen spina tak, ze wyrownuje roznice predkosci kol, gdy.ktpres zaczyna obracac sie inaczej, niz wynika z krzywizny zakretu,a plytka realnie dziala tsk,ze in wieksza roznica predkosci, tym wieksza sila tarcia (cos jak szlifowanie papierem sciernym na wiertarce, wieksze obroty wymagaja wiekszej mocy).


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Fri, 27 Oct 2017 - 12:00
Post #340


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





CYTAT(jackkpl @ Fri, 27 Oct 2017 - 11:36) *
Bo dyfer co do zasady ma.to spiecie wstepne + spiecie zalezne od roznicy predkosci. Tego do konca nie rozumiem - torsen spina tak, ze wyrownuje roznice predkosci kol, gdy.ktpres zaczyna obracac sie inaczej, niz wynika z krzywizny zakretu,a plytka realnie dziala tsk,ze in wieksza roznica predkosci, tym wieksza sila tarcia (cos jak szlifowanie papierem sciernym na wiertarce, wieksze obroty wymagaja wiekszej mocy).






Tu masz szpere aftermarketową to jest to co siedzi w obudowie. Ta oś która siedzi w tych wycięciach (to są właśnie rampy) to oś satelit. W szperze płytkowej znajduje się normalny mechanizm różnicowy czyli przy jeździe na wprost staelity nie obracają się a koła zębate półosi kręcą się z jednakową prędkością, jak jedno koło traci przyczepność to stara się kręcić szybciej przenosząc moment na oś satelit, przez to że oś znajduje się w tych wycięciach (rampach) moment przekazywany na oś satelit powoduje nacisk na rampę działając jak klin wbijany pomiędzy dwie części wewnątrz kosza szpery, to działanie tego "klina" powoduje zwiększenie nacisku na tarczki ponad napięcie wstępne. Phantom grip i ASD nie ma tego mechanizmu dlatego nie można ich porównywać na podstawie siły przełamania. Od kątów ramp zależy siła spięcia, jak widać na tym koszu ze zdjęcia są rampy 1 way i w 2 way, można więc szperę dostosować do swoich potrzeb. Znaczy to tyle że 1 way działa tylko przy przyspieszaniu, 1.5 way działa mocniej przy przyspieszaniu słabiej przy hamowaniu, a 2 way działa symetrycznie przy hamowaniu i przyspieszaniu.

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post

85 Stron V  « < 15 16 17 18 19 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 09 September 2025 - 20:12