![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy ![]() |
Nie chcę stawać po stronie czegoś czego nie testowałem i zalet/wad nie znam lecz ja to bym zrobił jak w tym S4 zawór kierunkowy, kiedy turbo wstanie mocniej niż kompresor podaje analogicznie podciśnienie otwiera klape. Potrzeba jakiejś lekkij sprezynki żeby na dziurach ten zawór nie klepał jak klapka wydechu w ursusie i tyle. Wykonane samemu nie bedzie kosztować wiele.
Jeszcze raz link do tego s4 i strony o tym http://www.s2forum.com/forum/showthread.ph...424&page=99 http://www.s2forum.com/forum/showthread.ph...24&page=129 Dużo ten M90 w 2.5l 5cyl nie pomogl bo 500rpm wczesniej turbo wstaje. -------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 28 November 2011 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy ![]() |
W mercedesie ecu i nie ma przepustnicy. Bypass robi robotę.
-------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 16 September 2013 Skąd: Garaż ![]() |
Nie chcę stawać po stronie czegoś czego nie testowałem i zalet/wad nie znam lecz ja to bym zrobił jak w tym S4 zawór kierunkowy, kiedy turbo wstanie mocniej niż kompresor podaje analogicznie podciśnienie otwiera klape. Potrzeba jakiejś lekkij sprezynki żeby na dziurach ten zawór nie klepał jak klapka wydechu w ursusie i tyle. Wykonane samemu nie bedzie kosztować wiele. Jeszcze raz link do tego s4 i strony o tym http://www.s2forum.com/forum/showthread.ph...424&page=99 http://www.s2forum.com/forum/showthread.ph...24&page=129 Dużo ten M90 w 2.5l 5cyl nie pomogl bo 500rpm wczesniej turbo wstaje. sprinter biturbo ma taki zawór fabryczny, gotowy juz -------------------- Peugeot 306 1.8 16v turbo. @GT1752+EE3++LPG @0,5b
"Old Peugeot's Never Die, They Just Get Faster" |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Mateusz, seryjny kompressor M62 ma potencjał do 1,0 bara, więc trzeba zastosować kilka sztuczek, by do tej wartości dojść. U mnie jest obecnie około 0,8 bara (chociaż dzisiaj będę sprawdzał, czy jeszcze nie udało mi się odetkać trochę potencjału). Wbrew pozorom, to same kółka nie zawsze dają efekt, bo np mamy układ dolotowy, czy wydechowy o zbyt małej przepustowości. Reasumując, oczywiście mniejsze kółka (poniżej granicznej wartości obrotów kompressora), intercooler oczywiście, a reszta modyfikacji (upraszczając) jak w N/A, czyli dolot, wydech itp.
RasPL nie jestem przekonany do koncepcji z tym zaworem klapowym. Albo będzie "klepał" przy każdym przyśpieszaniu, czy zakręcie, albo będzie mocna sprężyna, która w jakimś stopniu będzie ograniczała przepływ. Zdecydowanie wolałbym zmontować to przy użyciu przepustnicy mniej więcej takiej jak pokazałem na zdjęciach wcześniej, tym bardziej, że na pewno da się to jakiś wystroić. W samej instrukcji DET3 są dwie funkcje które podchodzą pod to o czym piszecie: 1. możliwość modyfikowania sygnału przepływomierza częstotliwościowego (17Hz-4kHz), 2. wyjście typu ON/OFF sterowane parametrycznie (to chyba bardziej podchodzi pod sterowanie elektrosprzęgłem i przepustnicą z obrotów silnika) - PIN 17 Najpewniej i tak nie obejdzie się bez DET'a, żeby wykorzystać potencjał w mapowaniu, więc nie wzbraniam się przed nim. Dodatkowo wykorzystam monitorowanie AFR itd. Czy wg Waszego doświadczenia do inletu turbo 100mm, przepustnica 80-82mm będzie wystarczająca? Większe przepustnice są mechaniczne (na linkę). -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy ![]() |
Jak dolot turbo ma 100mm to też taka przepustnica jest potrzebna, każda mniejsza będzie dusić.
Zaleta klapki to samo-sterowalność. Uwierz że będziesz miał jaja jeżeli będziesz chciał tą przepustnicę otwierać tylko w funkcji obrotów. Obroty nic nie mówią czy turbo wstało czy nie, potrzeba jeszcze mieć obciążenie a i to też nie będzie działać 100% dobrze. A w przypadku tej klapki ona jest zasysana gdy turbo zaczyna już ciągnąć mocniej niż kompresor podaje niezależnie od obrotów stanu kompresora czy turbiny. -------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Ja przy k20 kompresor miałem przepustnicę serię z k20 (jakieś 63mm) i 350hp wypluło.
Co do sterowania doładowaniem, to ja bym zrobił tak jak mam u siebie + turbo sterowane tylko wastegatem. Mam mapę sterowania PWMem w EMU do bypassu. Mogę ograniczyć doładowanie do dowolnej wartości <0.9 bara . Jest to sterowanie closed loop, jest mapa %DC referencyjna + mapa korekcji od błędu doładowania. Jak błąd jest większy niż 0.03 bara to już zaczyna zmieniać się PWM na przepustnicy i zaczyna się ona domykać lub otwierać. Dla PWM ~20% przepustnica stoi i się nie rusza. Ja bym widział to tak, że turbo steruje się tylko wastegatem + MBC, np base boost 1 bara ustawić, wszystko ponad to dokłada już kompresor. Ewentualnie turbo może ładować maksymalne zaplanowane doładowanie (np 1.5 bara). Eaton ma to do siebie, że mnoży po prostu ciśnienie z wejścia na wyjście, czyli przy PR 1.5 , jak dostanie na wejściu już 0.5 bara z turbo, to teoretycznie powinien wypluć 2.25. Z punktu widzenia turbo działa ono tak , jakby pracowało z silnikiem 2.3 * 1.5 (0.5 bara z kompresora), czyli 3.45 litra. Całe sterowanie doładowania odbywałoby się przepustnicą (bypass) w kompresorze i dzięki temu to jak wstanie turbo nie miałoby większego znaczenia. Do tego takie sterowanie ma zwłokę ~200ms i dawkowanie gazu jest jak prawie jak w wolnossaku. Idealnie turbo na wysokich obrotach pompuje sobie np 1.5 bara , kompresor mieli powietrze w koło i na napęd kompresora traci się tylko 3-5 koni mechanicznych. A z dołu, jako że wymagane doładowanie byłoby większe, niż sam kompresor może dostarczyć, to w kompresor ładowałby 100% możliwości , a jak turbo zacznie wstawać, to kompresor zaczyna mielić powietrze w koło. Oczywiście turbo musi dmuchać wtedy w kompresor. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
Będę chyba bardzo zainteresowany twoim projektem bo taki sam planuję robić na drugi rok
![]() ![]() -------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy ![]() |
To nie blow off a bypass. Turbo ma inny wydatek powietrza niż kompresor. Stąd te rozważania na temat zaworów, sterowania i możliwych kombinacjach układu.
W twojej propozycji wydaje mi się że z początku turbo będzie stawiało opór dla pracy kompresora. Dodatkowo trzeba pamiętać szczególnie w ukladzie TC turbo-kompresor ze sprawności sprężadek również się mnożą i za malutki kompresor w stosunku do dużego turbo spowoduje ogromną temperaturę powietrza wylotowego. Może na 1/4 to nie problem ale na torze napewno ogromny. -------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Z fizyki - temperatura rosnie jak jest sprezanie. Masz 2 sytuacje - turbo nie pompuje wiec kompresor chodzi tak jak bez turbo i gdy turbo pompuje i kompresor juz nic nie spreza (bypass otwarty). W 2gim przypadku kompresor nie podnosi temperatury, bo niby skad. Ja zakladam,ze zarowno za turbo jak i za kompresorem siedzi chlodnica.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
W tej chwili biorę pod uwagę wszystkie trzy opcje wykonania ssania/tłoczenia układu twincharger. Zamówiłem trochę gratów i będę testował. Po testach dam znać czy szybciej wstaje turbo przed czy za kompressorem. Sprawdzę też te klapki, czy "łatwo" się otwierają gdy ssie turbo i jak zamykają gdy dmucha kompressor.
Równolegle zmodyfikowałem już wydech. Wypadły katalizatory. Jak się uda to dzisiaj odbędą się testy i zobaczymy o ile żwawszy będzie samochód po tym kolejnym małym zabiegu. Kolejny etap to montaż nowego intercoolera i następne testy. ![]() Marcin, te wszystkie klapki, przepustnice i sterowanie dotyczą układu ssącego przed intercoolerem. Do przepływki i przepustnicy na kolektorze ssącym najpewniej dojdziemy niebawem. Jestem zwolennikiem wykonywania modyfikacji "małymi kroczkami", bo wtedy dokładnie wiem co jaki efekt przyniosło, a także łatwiej zdiagnozować dlaczego nagle się coś pogorszyło (co jest nieodzowną częścią tuningu - oczywiście nie mówimy tutaj o kopiowaniu cudzych sprawdzonych wcześniej rozwiązań). -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Jeśli chcesz robić małymi kroczkami, to zrób bypass między stroną ssącą i tłoczącą kompresora. Upuscisz w ten sposób zbędne ciśnienie z kompresora,a turbo nie będzie w razie czego mieliło powietrza w koło (w ten sposób można załatwić turbo, jak nie osiąga doładowania , żeby otworzył się WG).
A co do turbo to standardowo DV sprzed/za turbo i po sprawie. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 01 June 2010 ![]() |
Wreszcie jest
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Katalizatory wypadły. Samochód jest jeszcze odrobinę szybszy dzięki temu.
Pod turbo i tak będzie trzeba zrobić cały nowy wydech o większej średnicy. Korzystając z dnia wolnego oraz zimowej aury (dzisiaj -13'C w dzień w Warszawie) dzisiaj udało się zorganizować mały trening na śniegu i lodzie, kilka zdjęć: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
Super User Dołączył: Sat, 26 November 2016 Skąd: Poznan ![]() |
Daj jeszcze tabliczkę taxi i będziesz anonimowy w mieście
![]() |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
jak Ci sie jezdzi z tak zamocowanymi pasami? mam na mysli te czesci na ramiona zaczepione o mocowania tylnich pasow.
-------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Płońsk ![]() |
Jesli chcecie dac kompresor pomiedzy turbo a silnikiem to nie bedzie to fajnie działać.
Tak samo jak to ze eaton robi tylko kilka koni strat gdy sie kreci. przerabiałem to i nie polecam. Tak jak pisałem ten eaton jest za mały. W zasadzie nic nie przyspieszy wstawania turbo lecz jedynie poprawi troche dol. Za to zabierze sporo gory dlatego poszedlbym inna droga. Natomiast jesli kompresor bedzie szeregowo bez ominiecia go to mysle ze juz moc bedzie calkiem do bani. Kiedys w pl byla taka honda turbo kompresor to na filmikach dzialalo to calkiem slabo. Ale tam turbo chyba tylko td05 i pojemnosc 1.6. Jak tutaj ma byc wieksze turbo i wiekszy motor to ten eaton calkiem spuchnie. Nie hejtuje projektu dla zasady tylko po prostu to przerabialem i bylem zadowolony tylko z faktu ze to dziala ale skutecznosci w tym za wiele nie bylo. Teraz mam z amg c32 sterowany świnką i to jest to czego było mi potrzeba:) Załącza się w zależności od położenia przepustnicy i odła cza dopiero w momencie gdy turbo ssie wiecej niż kompresor podaje. O moim aucie mozesz na klubtt.pl poczytać ale nie zdradzałem wielu tajemnic co i jak z racji ze sam nad tym sporo głowkowałem. |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy ![]() |
Oprocz sprzegiełka otwiera się bypass kompresora ? Jaki IAT masz w swoim zestawie przy pełnym bucie ? Ja na samym kompresorze i kilku minutach na doładowaniu mam w dolocie 60 stopni. Dokładając turbo ponad 100 stopni napewno by było chyba że dać naprawdę ogromny IC i wtrysk woda-metanol.
-------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Płońsk ![]() |
Ja mam 2x ic. Jeden dla kompresora drugi dla turbo. Nic sie nie grzeje. Poza tym ic zrobilem gdy kompresor chodzil na stale. Teraz wystarczyl by mniejszy bo on wlacza sie jedynie na kilka sekund.
co do boosta to kompresor mam ustawiony ze od 2.5 tys sie zalacza. Bardzo szybko laduje 1.5 bara. Tyle sie trzyma do 4 tys i potem od razu turbo wstaje na 2+ bara. bez kompresora do 3 tys mam okrągłe 0. Potem od 3 tys do 4.2 tys jest wstanie dobic do 1 bara i aby przed 5 tys nabic 2 bary ( 5 bieg ). Na niższych biegach jest tylko gorzej i podsumowujac bez kompresora tym autem sie nie da jeździć jako daily. |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy ![]() |
No on ma poprawić dół a przy okazji napędzić turbo
![]() ![]() -------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 23:52 |