![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1481
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
![]() -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1482
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
Wreszcie auto z silnikiem w odpowiednim miejscu.
![]() -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#1483
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
J.w.
![]() Czy nie miałeś czasem w planie dual plenum? Jeśli można to wrzuć wiecej fotek. Jak na to patrze to chetnie bym poszedł do garażu coś porobic ![]() -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#1484
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Tak silnik na sztywno, tak samo jak jest w motocyklu.
Dolot ma być dual plenum Obecnie pracuję nad wydechem żeby zobaczyć ile miejsca będzie na dolot. "Akwarium" to lockup sprzęgła. ![]() -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#1485
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Dolot ma być dual plenum Obecnie pracuję nad wydechem żeby zobaczyć ile miejsca będzie na dolot. no tak wyciąć szczelinę na dole i dorobić mniejsze plenum rozprowadzajace w miarę równomiernie powietrze od przepustnicy runnery do turbiny beda dość długie jesli turbo jest tak nisko... ale to chyba celowy zabieg bo moc na "górze" bedzie, a masa na dole ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1486
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: WKZ ![]() |
A turbo jest już w docelowym miejscu?
-------------------- golf mkI 4x4
golf mkII V8 audi A2 R36 polo 86C XX w budowie |
|
|
![]()
Post
#1487
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
wygląda jakby tam miało być, nawet jest z FMICem połaczone - to chyba tak ma byc ?
albo ja niedowidzę ![]() -------------------- |
|
|
gość_mat13por_* |
![]()
Post
#1488
|
![]() |
a co ze spływem ? pompka zewnetrza ?
|
|
|
![]()
Post
#1489
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
dobre pytanie!
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#1490
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
przecież widać że turbo znajdzie się parę cm wyżej i to wystarczy żeby był spływ grawitacyjny. Bardziej bym się zastanawiał gdzie będzie filtr powietrza
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#1491
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
są gotowe kity scavenge pump do Hayabusy także odpływ nie bedzie jakimś dużym problemem.
-------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#1492
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
przecież widać że turbo znajdzie się parę cm wyżej i to wystarczy żeby był spływ grawitacyjny. gratuluję laserowej poziomicy w oku, jak widzisz to z perspektywy tego zdjęcia ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1493
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Turbo jest w docelowym miejscu. Na zdjęciu silnika widać mechaniczną pompkę do wypompowywania oleju spod turbo. Spływ turbo jest poniżej miski.
Usytuowanie turbo w tym miejscu ma bardzo wiele zalet, jedną z nich jest nisko ulokowana masa i bliskość IC, a resztę zobaczycie niebawem. Filtr powietrza będzie pod podłużnicą strony kierowcy. Cowboy runnery kolektora wydechowego nie będą na pewno dłuższe niż przy kolektorze twinscroll w silniku R6. Wszystko powinno być ok. Dzięki za podpowiedzi w sprawie dual plenum. Układ wydechowy już praktycznie skończony, a kolektor wydechowy zaawansowanie ok. 40% -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#1494
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
gratuluję laserowej poziomicy w oku, jak widzisz to z perspektywy tego zdjęcia ![]() punkt dla Ciebie źle spojrzałem ;-) -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#1495
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
Jeszcze nie widziałem tak doskonale połączonego turbo z IC. Nisko i wprost do intercoolera. Spoko
Essi w jakiej to teraz będzie mogło klasie startować ? Pojemność 1.3 ( z motocykla) jest jakoś inaczej liczona ? Wiem ze duże pojemności liczy się inaczej itd ale moto to nie wiem. Jak to się ma teraz do grup / klas ? Mam dużo różnych pytań ale naśmieciłbym. Opisuj wszystko skrupulatnie bo umieram z ciekawości o co w tym wszystkim chodzi ![]() -------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny. Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
![]()
Post
#1496
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 January 2011 ![]() |
Nie wiem jak jest w time attack, ale we wszystkich dyscyplinach mających cokolwiek wspólnego z pzmot mnożnik za doładowanie jest 1,7, więc tak czy tak wychodzi klasa powyżej 2 litrów.
-------------------- Z pozdrowieniami,
Szymon |
|
|
![]()
Post
#1497
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Driftman, ja też nie widziałem, by ktoś tak łączył turbo z intercoolerem.
Udało się to, dzięki "położeniu" IC i chłodnic. Za czasów m111 Turbo bawiłem się różnymi zmianami w trasowaniu rur do IC i samego IC i ma to ogromny wpływ na wykres. Myślę, że do tego służy ten wątek by rozmawiać o interesujących Was rzeczach. Odnośnie przeliczników, to najczęściej jest stosowany dla doładowanych jednostek benzynowych x1.6 pojemność. Tak czy owak to bez znaczenia, bo od interesuje mnie tylko generalka ![]() -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#1498
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Odnośnie przeliczników, to najczęściej jest stosowany dla doładowanych jednostek benzynowych x1.7 pojemność. raczej 1.7 i dla oldtimerów gdzieniegdzie spotyka się x1.5 A wrzuciłbyś zdjecie IC który teraz ładujesz ? -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#1499
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Regulamin Race Day 2019
10.6 Stosuje się następujące przeliczniki: - Dla samochodów benzynowych wyposażonych w układ doładowania powietrza - x1,35 - Dla samochodów z silnikiem diesla wyposażonych w układ doładowania powietrza - x0,8 - Dla samochodów wyposażonych w silnik Wankla - x 1,7 Kontrolm punktem wyjścia był taki IC (jest tak duży, że nie mieścił się między podłużnice) ![]() -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#1500
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
10.6 Stosuje się następujące przeliczniki:
- Dla samochodów benzynowych wyposażonych w układ doładowania powietrza - x1,35 - Dla samochodów z silnikiem diesla wyposażonych w układ doładowania powietrza - x0,8 - Dla samochodów wyposażonych w silnik Wankla - x 1,7 Nie widziałem tego przelicznika z RaceDay ale już mi się podoba ;-) -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 07:08 |