![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1441
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Mała zapowiedź tego jak już niebawem powinno wyglądać ściganie się zza kierownicy mojego Mercedesa:
https://youtu.be/FPFo7Niod-c Adam w necie piszą, że nie ma problemu z koszem sprzęgła, ale jeżeli faktycznie będzie z tym jakiś problem to są wytrzymalsze zamienniki, tak jak pisze agressor. -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1442
|
|
User Dołączył: Fri, 23 August 2019 Skąd: Okolice Świebodzina ![]() |
Z mocnych i trwałych silników dodał bym jeszcze konstrukcje z CBR 1100 xx na wtrysku (świetny dól) ,chociaż zdaje sobie sprawę ,że do hajki sporo łatwiej o mody.
|
|
|
![]()
Post
#1443
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Ale to auto dęba staje. Ciekawe czemu aż tak dobrze hamuje. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1444
|
|
Super User Dołączył: Sat, 26 November 2016 Skąd: Poznan ![]() |
Jedyne do czego będziesz musiał się przyzwyczaić to skrzynia biegów, biegi trzeba zbijać po kolei w teorii wszystko jest proste ale o obsłudze skrzyni biegów w motocyklu można książki pisać. Zainwestuj jak na filmie w wyświetlacz biegów na początku będzie bardzo pomocny jak zaczniesz jeździć musisz wyczuć skrzynie i wiedzieć kiedy bieg włączyć z użyciem sprzęgła a kiedy po prostu przepinać biegi, quickshifter od ilu obrotów będzie działać?
|
|
|
![]()
Post
#1445
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 26 December 2012 ![]() |
ADU ma wiec wyswietlacz biegow jest.
-------------------- Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra |
|
|
![]()
Post
#1446
|
|
Super User Dołączył: Tue, 15 January 2008 ![]() |
Jedyne do czego będziesz musiał się przyzwyczaić to skrzynia biegów, biegi trzeba zbijać po kolei w teorii wszystko jest proste ale o obsłudze skrzyni biegów w motocyklu można książki pisać. Zainwestuj jak na filmie w wyświetlacz biegów na początku będzie bardzo pomocny jak zaczniesz jeździć musisz wyczuć skrzynie i wiedzieć kiedy bieg włączyć z użyciem sprzęgła a kiedy po prostu przepinać biegi, quickshifter od ilu obrotów będzie działać? Sprzęgła będzie używał tylko do ruszania, biegi w górę i w dól będą wbijane bez użycia sprzęgła, dodatkowo przed zrzuceniem automatycznie będą podnoszone obroty. |
|
|
![]()
Post
#1447
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Przecież na tych filmach z silnikiem hayabusa w samochodach zarówno w tym jak i fiatach 126 które się pod nim wyświetlają redukują że sprzęgłem. Przynajmniej przy mocnych dohamowaniach. Raczej nie bez powodu?
Ale Tomek pewnie łopatki zamontuje do zmiany biegów? -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#1448
|
|
Super User Dołączył: Tue, 15 January 2008 ![]() |
Przecież na tych filmach z silnikiem hayabusa w samochodach zarówno w tym jak i fiatach 126 które się pod nim wyświetlają redukują że sprzęgłem. Przynajmniej przy mocnych dohamowaniach. Raczej nie bez powodu? Ale Tomek pewnie łopatki zamontuje do zmiany biegów? Może po prostu nie mają tego urządzenia ![]() |
|
|
![]()
Post
#1449
|
|
Super User Dołączył: Sat, 26 November 2016 Skąd: Poznan ![]() |
Wbrew pozorom nawet mając quickshifter i downshifter sprzęgła używa się nie tylko do ruszania. Przełączenia z 1 biegu na 2 moim zdaniem tylko ze sprzęgłem wprawdzie idzie bez ale jak usłyszysz ten przeraźliwy dźwięk wydobywający się ze skrzyni biegów to zrozumiesz. Kolejna sytuacja to redukcja poniżej obrotów, do których nie działa downshifter jak nie użyjesz sprzęgła to skrzynia się tak poklinuje że będziesz z nią walczył z 30s zanim odnajdziesz na jakim biegu jesteś, w górę jest łatwiej nawet jak quickshifter nie zadziała to nie ma tragedii. Nie wiem jaka dokładnie będzie elektronika i na ile wyratuje sytuacje, o których piszę ale w motocyklach takie rzeczy się dzieją, moje doświadczenia są oparte na motocyklach yamaha gdzie skrzynie nie chodzą aksamitnie ale umiejętnie obsługiwane przebijają biegi bardzo fajnie.
|
|
|
![]()
Post
#1450
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 12 July 2005 Skąd: śląsk ![]() |
Przełączenia z 1 biegu na 2 moim zdaniem tylko ze sprzęgłem wprawdzie idzie bez ale jak usłyszysz ten przeraźliwy dźwięk wydobywający się ze skrzyni biegów to zrozumiesz. Zasadniczo można spróbować zrezygnować z pierwszego biegu (co zresztą byłoby korzystne dla znajdowania luzu z quick shifterem). |
|
|
![]()
Post
#1451
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
Nie komentuje, bo się na tym nie znam... Jestem zaskoczony i obserwuje dyskusję od kilku dni. Ciekawe co z tego wyjdzie. Powodzenia generalnie
![]() -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
![]()
Post
#1452
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Tak a propos Hayabusy: https://www.youtube.com/watch?v=rBnkpN0UXv4
Może daj jeszcze blok z diesla - jak widać pasuje ![]() -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#1453
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Wczoraj odebrałem silnik z zakucia. Teraz jeszcze kosmetyka komory silnika i wkładam silnik na gotowo.
W poniedziałek ma być gotowa cała wykonana od podstaw (wraz z nowymi kostkami) wiązka silnika od Ecumaster Black. Po drodze udało się skompletować bardzo dużo gratów potrzebnych do złożenia całości. Teraz projekt powinien nabrać tempa Wide pierwszy bieg może okazać się bardzo długi, więc ruszanie z 2 nie wchodzi w grę. Deejey! tak to już jest jak się przeciera szlaki. Jest wiele kontrowersji. Trzymajcie kciuki mimo to, bo wszystko wskazuje na to, że powinno się udać! Yossarian na pewno łatwiej zwiększyć pojemność zmianą wału, co być może kiedyś się zadzieje również i u mnie. Jest kilka takich hybryd z głowicą Hayabusa, np taki jeszcze grubszy: https://youtu.be/8mHwxnc9H74 -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#1454
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Uda sie! Bedzie zrec niemilosiernie i zakochasz sie w lekkosci
![]() Zostawiasz ITB czy bedzie jakies fikusny kolektor dolotowy ? 4 / 8 wtryskow z black ? Kontemplowales jakas forme ALS ? Recyrkulacje, zewnetrzna komore spalania ? |
|
|
![]()
Post
#1455
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Berkut jak będzie tak jak na tych filmach, to już nie mogę się doczekać:
https://youtu.be/5uOxuTQjH8E Kolektor jak się uda to będzie szczelinowy dual plenum. Zgłębiam ten temat teraz. Przepustnica będzie elektroniczna. ALS mi się jak dotychczas nie sprawdził, bo w niektórych momentach samochód nie reagował na drobne korekty gazem w zakręcie. Jak byś zrobił taką zewnętrzną komorę spalania? -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#1456
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Jesli potrzebujesz jakiejs pomocy merytorycznej albo fabrykatora to chetnie pomoge, szalone projekty to moja specjalnosc
![]() ALS nie koniecznie musisz uzywac w formie aktywnej (otwarta przepustnica i zrzucajac wtrysk / zaplon / opozniajac go). Zwykla recyrkulacja zeby powietrze z kompresora pedzilo turbine juz zrobi przepasc w tym jak woz bedzie reagowac a nie zmieni zachowania silnika. Komore spalania robisz w klasczyny sposob jak w turbinie gazowej. Puszka z wkladka dzielaca komore na pierwsza strefe, dopalanie i mieszanie powietrza zeby egt z tego bylo grzeczne 500C. Dodajesz jako 5 cylinder albo w formie obejscia obok kolektora przed sprezarka. Karmisz to przepustnica / dodatkowym wg / zaworami obejsciowymi. 5 wtrysk w komore (z mapy pwm obroty / obciazenie) i kilka swiec (mozesz dac sterowanie rownolegle z fajkami z cylindra) zeby miec pewnosc ze sprzet odpali za kazdym razem. Uzywajac takiego wichajstra jedyne co cie ogranicza w powerband to cohones zeby nie dmuchnac barem od jalowych ![]() |
|
|
![]()
Post
#1457
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Kocham takie wypowiedzi z których ani jednego zdania nie rozumiem.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1458
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Ja rozumiem - omijać turbo szerokim łukiem
![]() -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#1459
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Jesli potrzebujesz jakiejs pomocy merytorycznej albo fabrykatora to chetnie pomoge, szalone projekty to moja specjalnosc ![]() ALS nie koniecznie musisz uzywac w formie aktywnej (otwarta przepustnica i zrzucajac wtrysk / zaplon / opozniajac go). Zwykla recyrkulacja zeby powietrze z kompresora pedzilo turbine juz zrobi przepasc w tym jak woz bedzie reagowac a nie zmieni zachowania silnika. Komore spalania robisz w klasczyny sposob jak w turbinie gazowej. Puszka z wkladka dzielaca komore na pierwsza strefe, dopalanie i mieszanie powietrza zeby egt z tego bylo grzeczne 500C. Dodajesz jako 5 cylinder albo w formie obejscia obok kolektora przed sprezarka. Karmisz to przepustnica / dodatkowym wg / zaworami obejsciowymi. 5 wtrysk w komore (z mapy pwm obroty / obciazenie) i kilka swiec (mozesz dac sterowanie rownolegle z fajkami z cylindra) zeby miec pewnosc ze sprzet odpali za kazdym razem. Uzywajac takiego wichajstra jedyne co cie ogranicza w powerband to cohones zeby nie dmuchnac barem od jalowych ![]() mógłbyś wrzucić jakieś przykłądy jak to wygląda ? -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#1460
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Berkut dzięki.
Na kolektor dolotowy mam pomysły. Niebawem montaż. Co do koncepcji z komorą spalania to tak jakby w downpipe robisz "5 cylinder" który pracuje, gdy spada doładowanie. Recyrkulacja to tak jakby blowoff z odejściem do zasilania wirnika turbiny? Zdjęcia czy schematy mile widziane, jak widać nie tylko dla mnie ![]() -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 13:19 |