![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1421
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
Montaż silniczka motocyklowego w samochodzie kojarzy mi się z wrzuceniem silnika Ferrari pod kabinę ciężarówki. Moc ta sama, więc wiadomo że to ruszy i będzie jechać. Pytanie brzmi: do kiedy? Wielkość, wytrzymałość skrzyni, sprzęgła, podzespołów silnika to zupełnie inna liga. Tu nie ma pytania CZY coś zdrowo wysra się, tylko kiedy. Co innego w projektach, które mają udowodnić, że się da. Ale ten Mercedes ma zapitalać po torach i wygrywać wyścigi. Obstawiam, że jeszcze w tym sezonie Essi będzie szukał prawdziwego silnika, bo ta atrapa wyleci i to z hukiem. A sprzęgło? skrzynia? To też jest od motoru, tylko poprzerabiane. Ponieważ nie interesuję się motocyklami, jako osoba nie znająca tego silnika, nie mogę wskazać najsłabszego punktu. Jednak obawiam się, że więcej niż jeden solidny fuckup wisi w powietrzu. Craig Breedlove nazwałby to zapraszaniem na przyjęcie niewłaściwych osób. Lepiej wybierać gości, o których wiadomo, że nie sprawią problemu. Osobiście widziałem jeden pojazd z silnikiem z moto. Leciutkie buggy. Wytrzymało kilka kilometrów - po takim dystansie silnik zatarł się. Następny skończył tak samo po podobnym przebiegu. Wtedy właściciel i wykonawca postanowili obrócić silnik o 90°, do ułożenia w jakim jest oryginalnie w motocyklu. Bo podobno na wzdłuż smok nie łapał oleju. Nie znam dalszych losów tego projektu, ale zdziwiłbym się, gdyby ta teoria sprawdziła się i trzeci silnik przeżył pierwszą jazdę. ps. Wygrałeś konkurs na najbardziej kontrowersyjny projekt na forum! Połowę userów zszokowało ścięcie kufra, a drugą nowy silnik. NO ale serio brzmi to jak "nie znam się to się wypowiem". Co konkretnie w Waszej ocenie nie wytrzyma? Wał korbowy, blok, głowica? Tylko konkretnie proszę. Dodam tylko, że całość będzie postawiona na Ecumaster Black, na nowych wiązkach z nowymi kostkami, "milionem" czujników, z procedurami zabezpieczającymi przy niewłaściwym AFR, EGT, ciśnieniu oleju, ciśnieniu paliwa, czujnika stuków, overboost itd itd itd. Jeśli chodzi o ocenę tego co nie wytrzyma to niestety zobaczysz sam, ja głównie obstawiałbym tutaj kły, przesuwki, wielowypusty wałków, sworznie przesuwek od razu dałbym z upgradeowych kitów. Jak wiadomo skrzynie kłówki użytkowane są często w motorsporcie niestety często ludzie nie mają świadomości że jej użytkowanie wiąże się z jej częstym serwisem, często nawet co rajd/wyścig tak żeby mieć pewność że kolejny przejedzie. Uszkodzenia są różne ale przegląda się to po to żeby wymienić wszystkie elementy o minimalnym zużyciu żeby te nie spowodowały lawinowego rozsypania całości, dosłownie kły o lekko uszkodzonych krawędziach dyskwalifikują koła itd. W tym przypadku przy obciążeniu kilku krotnie większym niż projektowe w moto na pewno żywotność będzie skrócona i żeby zapewnić sobie niezwodność trzeba będzie to przeglądać często. Trzeba się nastawić na rozbieranie i weryfikacje ale domyślam się że tego jesteś świadomy. To co mnie zastanawia to czy nie odbije się to negatywnie na całym silniku ponieważ jak wiadomo skrzynia jest w jednym korpusie z blokiem silnika, przeglądanie skrzyni będzie wymagało również rozkręcenia wału panewek etc. Za każdym razem nowe śruby? panewki dla świetego spokoju ? mierzenie, sprawdzanie? Dojdzie do tego trochę czynności obsługowych a tym samym będzie więcej miejsc do popełnienia błedu i powiedzenia na koniec "ujowy ten silnik, nie nadaje sie do auta/buggy etc". Kibicuje bardzo projektowi, popieram wybór silnika i trzymam kciuki za pozytywne wyniki. Ciekawi mnie jednak dalej jedna rzecz, napisałeś że dyfer bedzie z Mercedesa. W takim razie gdzie będzie silnik ? W komorze oryginalnej ? W jaki sposób będzie zrealizowane połączenie pomiędzy silnikiem a dyferencjałem ? -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1422
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
900kg to wg mnie nie ponad 1000kg, a czy to piórkowa czy kogucia czy inna to bez znaczenia jak nazwiemy.
W PL w Time Attack nie ma wiele lżejszych samochodów niż 800kg, a te 800kg i moc poniżej 300KM wystarczały niejednokrotnie by pozamiatać całe zawody. U mnie te proporcje powinny być nieco lepsze. Trzeba pamiętać, że Time Attack w PL to nie tylko Poznań, ale też kręcioły typu Modlin, Kielce, Jastrząb czy Łódź. Tam 800KM nie pomaga a tylko przeszkadza. Rewizje silnika i skrzyni, a także częste wymiany oleju to są dla mnie rzeczy oczywiste. Wszystkie podzespoły które wg ludzi znających się na rzeczy mają potencjał rozpaść się w moim wykorzystaniu silnika zostały wymienione. Przykład patraczy co zatarli wielokrotnie silniki od motocykli, co miałby potwierdzać, że te silniki się nie nadają do swapów do mnie kompletnie nie przemawia. Smoki oleju się modyfikuje, miski oleju też, wstawia się przegrody. Są obrotowe smoki oleju, dry sump itd itd Idiota zabije Ci każdy silnik.... Obawy jak to wszystko się spraedzi w boju ja również mam. Spory research a pro po tych silników i skrzyń zrobiłem zanim podjąłem decyzję. Wszystko co udało mi się ustalić jako potencjalnie wadliwe elementy zostały wymienione na "heavy duty". Jak coś kucnie to będę myślał nad rozwiązaniem. To nie jest szalona inicjatywa bez głowy i przygotowań. Słuchajcie, biorę się do roboty bo wiem, że żaden kolejny wpis nic nie zmieni. Na silnik m111 Turbo jest obecnie ogromny popyt. Jak zaczynałem, to ten silnik uchodził za nic nie warty, bez potencjału. Zobaczymy co wyjdzie z tego projektu. Myślę, że są bardzo duże szanse powodzenia, dlatego chciałem spróbować -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#1423
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: oslo ![]() |
Amen ☯️
-------------------- 2cool4ya
bmw e23 728i 1984 lpg hvitlok.no macademy.no |
|
|
![]()
Post
#1424
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
OT. Jak masz chętnych to leżą u mnie kompletne z kompresorami i osprzętem m111. 2.0 w cenie 4 PLN za kg 2.3 w cenie 6 PLN za kg.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#1425
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 17 February 2006 Skąd: warszawa ![]() |
OT. Jak masz chętnych to leżą u mnie kompletne z kompresorami i osprzętem m111. 2.0 w cenie 4 PLN za kg 2.3 w cenie 6 PLN za kg. Sprawne??? W weekend będę na południu chętnie bym Kupil 2,3. W tej cenie za kg z osprzętem to wyjdzie jakieś 800zl? -------------------- www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB www.facebook.com/radzioFLATOUT www.patronite.pl/radzioFLATOUT |
|
|
![]()
Post
#1426
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
CYTAT Wielkość, wytrzymałość skrzyni, sprzęgła, podzespołów silnika to zupełnie inna liga. CYTAT eśli chodzi o ocenę tego co nie wytrzyma to niestety zobaczysz sam, ja głównie obstawiałbym tutaj kły, przesuwki, wielowypusty wałków, sworznie przesuwek od razu dałbym z upgradeowych kitów. Nie rozbieralem Hajki ale taki VFR majacy 750cc ma skrzynie ktora nie odstaje wymiarami elementow od zwyklej samochodowej skrzyni. Srednica walkow rowniez jest zacna. Sprzeglo tak naprawde najciezej ma przy ruszaniu. Kly - to potencjalnie moze byc slabe ogniwo. Tylko ze w calym tym rownaniu jest EMU, odciecie paliwa przy zmianie biegu wyzej po czujniku tensometrycznym daje bardzo wiele w kwestii zywotnosci bo nie ma ciosu. Dodac asyste po pneumatyce i kolejne slabe ogniwo odpada. Panowie, nie zapominajcie ze te sprzety nie robia 600nm przy 2200 obrotow tylko malym momentem ida po obrotach, to naprawde robi roznice. |
|
|
![]()
Post
#1427
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Berkut dzięki za merytoryczne i konkretne dane. Jak masz dla mnie jakieś wskazówki to będę za nie wdzięczny.
W mojej ocenie skrzynia wymiarami zębatek nie odstaje od tych co widziałem w skrzyniach Hond i silników K20 i K24. Wałek ma zwiększoną srednicę i jest z mocniejszego materiału. Kupiłem od sprawdzonego tunera z UK. Sprzęgło jest wzmocnione. Asysta będzie, czyli quickshifter z downshifterem i blipperem, z użyciem zaworu elektromagnetycznego push/pull taki jak w topowych usportowionych motocyklach. -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#1428
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 17 February 2006 Skąd: warszawa ![]() |
900kg to wg mnie nie ponad 1000kg, a czy to piórkowa czy kogucia czy inna to bez znaczenia jak nazwiemy. W PL w Time Attack nie ma wiele lżejszych samochodów niż 800kg, a te 800kg i moc poniżej 300KM wystarczały niejednokrotnie by pozamiatać całe zawody. U mnie te proporcje powinny być nieco lepsze. Trzeba pamiętać, że Time Attack w PL to nie tylko Poznań, ale też kręcioły typu Modlin, Kielce, Jastrząb czy Łódź. Tam 800KM nie pomaga a tylko przeszkadza. Rewizje silnika i skrzyni, a także częste wymiany oleju to są dla mnie rzeczy oczywiste. Wszystkie podzespoły które wg ludzi znających się na rzeczy mają potencjał rozpaść się w moim wykorzystaniu silnika zostały wymienione. Przykład patraczy co zatarli wielokrotnie silniki od motocykli, co miałby potwierdzać, że te silniki się nie nadają do swapów do mnie kompletnie nie przemawia. Smoki oleju się modyfikuje, miski oleju też, wstawia się przegrody. Są obrotowe smoki oleju, dry sump itd itd Idiota zabije Ci każdy silnik.... Obawy jak to wszystko się spraedzi w boju ja również mam. Spory research a pro po tych silników i skrzyń zrobiłem zanim podjąłem decyzję. Wszystko co udało mi się ustalić jako potencjalnie wadliwe elementy zostały wymienione na "heavy duty". Jak coś kucnie to będę myślał nad rozwiązaniem. To nie jest szalona inicjatywa bez głowy i przygotowań. Słuchajcie, biorę się do roboty bo wiem, że żaden kolejny wpis nic nie zmieni. Na silnik m111 Turbo jest obecnie ogromny popyt. Jak zaczynałem, to ten silnik uchodził za nic nie warty, bez potencjału. Zobaczymy co wyjdzie z tego projektu. Myślę, że są bardzo duże szanse powodzenia, dlatego chciałem spróbować jak się dowiedziałem co ląduję w mercu pod maską to też zapytałem o sprzęgło. z tym, że w motocyklach mamy wielotarczowe sprzęgła suche. jako, że nie ograniczają nas wymiary domyślam się, że takie sprzęgło właściwie można rozbudowywać praktycznie w nieskończoność. w grubym świecie motorsportu też są malutkie sprzęgła. np seryjna carreta gt miała 9-10 (?) tarczowe sprzęgło i malutkiej średnicy, podobnie jak bolidy F1. Poniżej wrzucam link do mojego filmu jako dowód ![]() 12:30 -------------------- www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB www.facebook.com/radzioFLATOUT www.patronite.pl/radzioFLATOUT |
|
|
![]()
Post
#1429
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
w motocyklach mamy wielotarczowe sprzęgła suche. Poza Ducati i paroma wybrykami natury to u autora tematu i 95% motocykli mamy MOKRE sprzęgło wielotarczowe. ![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#1430
|
|
Super User Dołączył: Tue, 15 January 2008 ![]() |
Ja mam pytanie odnośnie ładowania, zostawiasz seryjny stojan i magneto? Czy będziesz je odchudzał?
|
|
|
![]()
Post
#1431
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
Ja myślałem że to fejk, i wpadnie v8, a tu naprawdę silnik z motocykla. Zaskakuje ostatnio to forum. Grubo!
Jak buda wygląda? |
|
|
![]()
Post
#1432
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 28 November 2011 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1433
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
CYTAT Berkut dzięki za merytoryczne i konkretne dane. Jak masz dla mnie jakieś wskazówki to będę za nie wdzięczny. (...) Asysta będzie, czyli quickshifter z downshifterem i blipperem, z użyciem zaworu elektromagnetycznego push/pull taki jak w topowych usportowionych motocyklach. Nie ma sprawy, sam tez sie ucze tego tematu ![]() Napewno bedziesz mial jeszcze przygode z ladowaniem, ale biorac pod uwage sposob uzywania pojazdu to najlatwiej bedzie zrobic alternator przy dyferencjale / z przedniej flanszy walu. A no i zapomnialbym, duzo czytalem o temacie drgan skretnych walu napedowego. Podobno nasze skrzynie nie lubia laczyc sie z dyferencjalem bez lacznika gumowego. |
|
|
![]()
Post
#1434
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Pozwolę sobie wtrącić 3 grosze odnośnie pomysłu.
Hayabusa waży 250kg, z kierowcą 400kg - i na takie wartości masz projektowany cały zespół napędowy. Przełożenie główne masz 1,596 x 2,389, a przełożenie pierwszego biegu 2,615 - w sumie na starcie masz przełożenie 9,97. Średnica koła Hayabusy to 0,526 metra. Czyli Nacisk koła podczas ruszania masz N=2000N (połowa masy własnej motocykla) Współczynnik tarcia przy starcie 0,3, co daje 0,3x2000N = 600N - taką siłę musisz wytworzyć, by ruszyć Hayabusę Przechodząc na moment obrotowy: 600N x 0,526m x 0,5 = 157,8Nm czyli na silniku musisz mieć minimum 157,8Nm / 9,97 = 17Nm Znając życie, obroty jałowe. Jak zrobisz te same obliczenia dla swojego Mercedesa to masz masa własna = 1000kg średnica koła (przyjmijmy 245/55 R18) = 591 mm Nacisk osi tylnej na podłoże = 5000N Siła potrzebna by ruszyć = 1500N Moment potrzebny by ruszyć = 443Nm czyli na silniku musisz mieć minimum 443Nm/9,97 = 44Nm - jakieś trzy razy więcej. Teraz trzeba się zastanowić, kiedy w tym silniku będzie miał te 43 Nm - jak daleko od tych bazowych 17Nm - czy to będzie 1500, czy 2000 obrotów. Robiłeś jakieś obliczenia zespołu napędowego? Jakie masz przełożenia po wyjściu z silnika? -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#1435
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
CYTAT Współczynnik tarcia przy starcie 0,3, co daje 0,3x2000N = 600N To znaczy ze mam naprawde silny palec bo moja Toyote jestem w stanie pchnac jednym palcem jak stoi na rownym. Zle obliczenia. |
|
|
![]()
Post
#1436
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 23 May 2010 Skąd: Gdańsk ![]() |
CYTAT Współczynnik tarcia przy starcie 0,3, co daje 0,3x2000N = 600N - taką siłę musisz wytworzyć, by ruszyć Hayabusę To jest raczej siła potrzebna do zerwania przyczepności. Tu trzeba by zastosować współczynnik oporów toczenia, który w obliczeniach często przyjmuje się na poziomie 0.012. -------------------- ________________________
E36 Compact S50B32 rally car Polonez 2000 |
|
|
![]()
Post
#1437
|
|
User Dołączył: Tue, 22 July 2014 Skąd: Kraków ![]() |
Pozwolę sobie wtrącić 3 grosze odnośnie pomysłu. Hayabusa waży 250kg, z kierowcą 400kg - i na takie wartości masz projektowany cały zespół napędowy. Przełożenie główne masz 1,596 x 2,389, a przełożenie pierwszego biegu 2,615 - w sumie na starcie masz przełożenie 9,97. Średnica koła Hayabusy to 0,526 metra. Czyli Nacisk koła podczas ruszania masz N=2000N (połowa masy własnej motocykla) Współczynnik tarcia przy starcie 0,3, co daje 0,3x2000N = 600N - taką siłę musisz wytworzyć, by ruszyć Hayabusę Przechodząc na moment obrotowy: 600N x 0,526m x 0,5 = 157,8Nm Maciek z całym szacunkiem do Ciebie, ale herezje głosisz i to mocne. Sporo motocykli nie przekracza 50[Nm] i ruszają. 50 (motorowery) mają po 5 [Nm] a potrafią ruszyć z dwójką osób na pokładzie (nie wszystkie mają przekładnie bezstopniowe) ![]() Widziałem sporo samochodów ważących nawet ponad 400[kg] i napędzanych silnikiem klasy 600 (moment w okolicach 50[Nm] lub mniej) i było to w stanie całkiem żwawo ruszyć, na pewno żwawiej niż większość aut na naszych ulicach (słowo klucz formula SAE). Oczywiście czym pojazd lżejszy tym szybciej to idzie. Z filmów (dźwięku) dość łatwo też wywnioskować, w jaki sposób mała inercja silnika przekłada się na taktykę startu ![]() Temat jest znacznie bardziej złożony, bo trzeba brać pod uwagę, że silnik motocyklowy z założenia ma niską inercję, w sytuacji gdy samochód ma ją nieporównywalnie większą niż motocykl/ charakterystykę silnika /itd. itp. Żyrobusy (kto nie słyszał zachęcam do wygooglowania) nie miały np. silników (moment obrotowy silnika: 0), a energia zmagazynowana w kole zamachowym wystarczała im do ruszania i jazdy. Da się inaczej? Da ![]() Silnik motocyklowy ma sprzęgło wielopłytkowe i teoretycznie dość łatwo je wzmocnić. Wystarczy zrobić customowy koszyk sprzęgła (wraz z innymi elementami i nową osłoną) i płytek można dołożyć. Oczywiście takie rozwiązanie to też miecz obusieczny bo zwiększa to obciążenia w układzie przeniesienia napędu - sprzęgło się tak łatwo nie "uślizgnie" ratując skrzynie od przeciążenia. Tematem wartym rozważenia jest natomiast sprzęgło antyhoppingowe (warto o nim poczytać bo ma też swoje wady) które pozwala oszczędzać układ napędowy przy redukcjach, szczególnie takich zbyt agresywnych przy przymkniętej przepustnicy. Nie znam Essi`ego, ale patrząc po tym temacie wydaje mi się, że dobrze "łączy kropki" i ma jakiś plan już opracowany. Odrobił chyba też pracę domową i zgłębił temat. Dlatego ja zasiadam na trybunie kibiców i trzymam kciuki. |
|
|
![]()
Post
#1438
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Maciek z całym szacunkiem do Ciebie, ale herezje głosisz i to mocne. Sporo motocykli nie przekracza 50[Nm] i ruszają. 50 (motorowery) mają po 5 [Nm] a potrafią ruszyć z dwójką osób na pokładzie (nie wszystkie mają przekładnie bezstopniowe) ![]() szkoda że nie policzyłeś przekładni ;-) -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#1439
|
|
Super User Dołączył: Sat, 26 November 2016 Skąd: Poznan ![]() |
Osobiście użytkuje motocykle dość intensywnie i jako najsłabszy punkt układanki w silniku motocyklowym widzę kosz sprzęgłowy, przy zwiększonym obciążeniu będzie się zużywał szybciej, ale nie przejmował bym się tym wcale, ponieważ wymiana sprzęgła w motocyklu jest bajecznie prosta, szybka i tania. Jedyne co trzeba dobrze przemyśleć to miska olejowa jak jest możliwość to zwiększ pojemność jak byś zastanawiał się co do oleju to ja latam na Bel Ray i z czystym sumieniem polecam.
|
|
|
![]()
Post
#1440
|
|
Super User Dołączył: Tue, 15 January 2008 ![]() |
Osobiście użytkuje motocykle dość intensywnie i jako najsłabszy punkt układanki w silniku motocyklowym widzę kosz sprzęgłowy, przy zwiększonym obciążeniu będzie się zużywał szybciej, ale nie przejmował bym się tym wcale, ponieważ wymiana sprzęgła w motocyklu jest bajecznie prosta, szybka i tania. Jedyne co trzeba dobrze przemyśleć to miska olejowa jak jest możliwość to zwiększ pojemność jak byś zastanawiał się co do oleju to ja latam na Bel Ray i z czystym sumieniem polecam. Kosz sprzęgłowy do hayabusy można kupić tuningowy i wytrzyma tę moc bez problemu (billet). Natomiast jeżeli chodzi o miskę olejową to spokojnie można zastosować przegrodę, odwrócić smok itd. Stunterzy mają ogarnięte masę patntentów jak zapanować nad smarowanie przy jeździe na kole, domyślam się, że można coś od nich zapożyczyć. Plusem tego silnika jest to, że tuning tej jednostki jest świetnie udokumentowany i opisany. Olej tylko Motul 300v do motocykla, ale przy turbo to nie wiem do końca. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 17:32 |