![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1401
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 17 February 2006 Skąd: warszawa ![]() |
Cele są dość proste, najpierw złamać 1:40, póżniej 1:35, póżniej 1:30 itd ![]() +1 najwyżej jak będzie mało to dorzucisz drugą taka motorownie napędzającą przednie koła ![]() -------------------- www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB www.facebook.com/radzioFLATOUT www.patronite.pl/radzioFLATOUT |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1402
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 24 April 2010 ![]() |
ja tu tylko zostawie ten link:
https://www.scigacz.pl/Najmocniejszy,motocy...7,KM,30831.html Hayka zbudowana przez Przemka Badowskiego ok 550KM i ok 330NM, silnik ma potencjał na sporo więcej, kwestia tylko właśnie skrzyni biegów -------------------- ST205 street & ST185 rally & GSXR1000 K7 street & GSXR600 K4 track & ZXR400 track
|
|
|
![]()
Post
#1403
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
CYTAT na naszym podwórku powstaje takie v8 złożone z 2x motor z VFR który będzie siedział w toyocie mr smile.gif robi to Berkut, który chyba już nie odwiedza tego forum Czasem odwiedzam ![]() ![]() Jezdzilem MRka na pojedynczej VFR i moge podzielic sie doswiadczeniem. Nie wiem czemu motocyklowe sprzety sa demonizowane. Zaczne od wad. Sprzeglo nie jest przystosowane do ruszania autem z tak duza masa, latwo jest je spalic. Brak masy w ukladzie korbowo tlokowym utrudnia plynne ruszanie, latwo zgasic silnik. Skrzynia ma bardzo wysoki pierwszy bieg, jak 2-2.5 w normlanym aucie. Jest maly odstep miedzy 1-6. Albo jest problem z ruszaniem i dobry Vmax na dlugim przelozeniu koncowym, albo krotkie koncowe i niski Vmax. Dobre rzeczy. Sekwencja! Bardzo niska masa. Latwosc opanowania. Jak sie tym jezdzi ? Tak samo jak z silnikiem samochodowym tej samej mocy. Jakbym przeskalowal obrotomierz by pokazywal 1000-7000 poza dzwiekiem nikt by sie nie zorientowal ze to silnik z motocykla. CYTAT A mógłby, pamiętam jak śledziłem temat Escorta który się urwał w połowie relacji sad.gif co pewnie miało miejsce z 10 lat temu Dawne czasy ![]() Wracajac do glownego watku. Silnik z Hajki to fajny pomysl i bedziesz bardzo zadowolony. Skrzynia wytrzyma, jedyne z czym bedziesz mial troche zabawy to temat sprzegla, nie lubi sie z autami. Chyba ze chcesz uzyc normlanej drogowej skrzyni i sprzegla jak tutaj. |
|
|
![]()
Post
#1404
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Czy na przesłanych zdjęciach gdzieś jest wprost napisane, że to Hayabusa? Wossner robi tłoki do różnych silników
![]() Tak czy owak koniec zagadki i potwierdzam, że w moim Mercedesie będzie zamontowany obecnie silnik, który normalnie napędza motocykl Suzuki Hayabusa, ale również bardzo często występuje w różnych konstrukcjach w Motorsport głównie w HillClimb, a także jest to podstawowa jednostka napędowa (silnik i skrzynia) w Radical SR3. Silnik będzie zamontowany wzdłużnie i będzie napędzał tylne koła poprzez wał i dyferencjał. Tak jak już pisałem będzie zakuty i przygotowany możliwie jak najbardziej do zastosowania jakie ma mieć obecnie. Będzie kręcił się do 11.000rpm i powinien generować około 450-500KM i ca 380-400Nm. Wskazany przez Was wykres jest przy zastosowaniu bardzo dużej turbiny GT35 (za dużej). U mnie będzie GT30 i podobno 1 bar ma być już przy około 4500rmp, więc zakres działania turbo będzie całkiem szeroki. Skrzynia biegów i sprzęgło również zostały poddane modernizacji i wg wszystkich znaków na niebie powinno być ok. Docelowo ma być również quickshifter, downshifter i blipper. Obecna masa samochodu z silnikiem i skrzynią to 890-910kg. Jest wiele konstrukcji opartych na tym silniku z masą niewiele mniejszą od tej u mnie w samochodzie. Oczywiście mój projekt będzie się mimo wszystko mocno różnił od wszystkich innych, ale o takich szczegółach niebawem. Tego Lotusa już miałem jechać oglądać, ale spóźniłem się kilka dni ![]() Obecnie moim celem jest zbudowanie samochodu, który wyglądem i osiągami będzie "nawiązywał" do oryginału w202 DTM. To nie ma być kopia czy replika. Oryginał DTM ważył oficjalnie około 980-1040kg, miał moc 450-500KM z V6 (zbudowanego na potrzebę DTM z V8 m113 - zerowa dostępność) kręcącego się do 11.000rpm, do tego sekwencyjna skrzynia. Jak mam nadzieję widzicie zbieżnych danych z moim Mercedesem jest sporo. DOHC nie ukrywam, że podejmując decyzje o kolejnym "setupie" tego samochodu patrzyłem na tą wyższą część tabeli z czasami ![]() Wydaje mi się, że jest potencjał, na pojawienie się gdzieś wśród tych kolegów, pomimo, że samochód buduję sam od podstaw, wg moich "nieszablonowych" momentami pomysłów. Pracy nad samochodem jest jeszcze sporo, ale też jest sporo aspektów, które mają duży potencjał na poprawę, głównie aerodynamika i zawieszenie. Czas 1:44 w zeszłym roku zrobiłem praktycznie bez żadnego aero, z prędkością na końcu prostej startowej prawie 220kmh. Jeżeli Motorsport w Polsce będzie dalej się tak dynamicznie rozwijał, a do tego czasu nie minie mi zapał do budowania samochodów, to najpewniej wykorzystam swoje docelowe doświadczenie z tym silnikiem do zbudowania innego samochodu ważącego 400-500kg, ale to najpewniej kwestia przynajmniej kilku lat. Na obecną chwilę wydaje mi się, że to co buduję powinno być wystarczająco konkurencyjne na tle pozostałych kolegów z którymi mam okazję się ścigać, tym bardziej, że mam jeszcze do zbudowania areo (materiały już czekają na montaż) i mam najpewniej do przebudowania zawieszenie (pomysły są, czekam na informację o dostępności pewnych rzeczy). Trzymajcie kciuki za bezawaryjne pierwsze jazdy testowej, które odbędą się już niebawem ![]() -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#1405
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 10 October 2008 ![]() |
Czy na przesłanych zdjęciach gdzieś jest wprost napisane, że to Hayabusa? Wossner robi tłoki do różnych silników ![]() Blok za pudełkiem robi za podpis. Silnik będzie zamontowany wzdłużnie i będzie napędzał tylne koła poprzez wał i dyferencjał. Bieg wsteczny jak będzie zrealizowany? Na inwerterze od Quaife'a? Dyfer mercedesowski czy coś pokroju Winters'a? Skrzynia biegów i sprzęgło również zostały poddane modernizacji i wg wszystkich znaków na niebie powinno być ok. Jeżeli nie tajemnica to co jest najsłabszym elementem w skrzyni? -------------------- Motorsport Wiring Solutions
Powered by MWS |
|
|
![]()
Post
#1406
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
GT30 1300ccm i 4500rpm 1bar? Brzmi nad wyraz optymistycznie, ale życzę powodzenia. Tak z ciekawości ori Garrett? Jeśli walczysz to dlaczego nie zastosujesz czegoś na kulkach nowszego?
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 600HP 700NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#1407
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Damian, zdecydowanie wałek zdawczy. Do tego montuję tzw Lock Up Clutch.
Na początku będzie Mercedesowski dyfer, który przełożeniami odpowiada temu co montują w Locostach, z uwzględnieniem średnic kół itd. Mis turbo mam DBB, nie pisałem, że JB. Dziękuję, przyda się. BTW ciekawie to wygląda, że ci co mieli styczność z tym silnikiem (również w wersji turbo) a do tego w samochodzie wypowiadają się optymistycznie na temat projektu, a ci co nie mieli styczności są rozczarowani pomysłem i pewni katastrofy ![]() Tym pierwszym dziękuję za podpowiedzi, a tych drugich mam nadzieję niebawem rozczarować ![]() -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#1408
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Ja nie miałem styczności ale kibicuję pozytywnie
![]() -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#1409
|
|
Super User Dołączył: Tue, 08 May 2007 Skąd: Mielec ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1410
|
|
Super User Dołączył: Tue, 15 January 2008 ![]() |
Świetny projekt, mam nadzieję, że będzie zrobione porządne aero do tego auta.
Wklejam link do JUN BRZ V8 z silnikiem z dwóch zx12r. https://www.youtube.com/watch?v=s5Q_rGllPVs Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#1411
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
Montaż silniczka motocyklowego w samochodzie kojarzy mi się z wrzuceniem silnika Ferrari pod kabinę ciężarówki. Moc ta sama, więc wiadomo że to ruszy i będzie jechać. Pytanie brzmi: do kiedy? Wielkość, wytrzymałość skrzyni, sprzęgła, podzespołów silnika to zupełnie inna liga. Tu nie ma pytania CZY coś zdrowo wysra się, tylko kiedy.
Co innego w projektach, które mają udowodnić, że się da. Ale ten Mercedes ma zapitalać po torach i wygrywać wyścigi. Obstawiam, że jeszcze w tym sezonie Essi będzie szukał prawdziwego silnika, bo ta atrapa wyleci i to z hukiem. |
|
|
![]()
Post
#1412
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
Mi sie zawsze wydawało że na tor ważna jest własnie wytrzymałość wszystkich elementów bo dostają one maksymalnie po dupie. Silinik z hayabusy jest uważany za bardzo udany szczególnie że je uturbiają i one jezdzą ALE jezdzą głównie w motocyklach gdzie przez mniejszą masę taki silnik ma o wiele mniejsze obciążenie..a tutaj samochód koło tony i z silnika 1,3 450-500KM to daje coś 350KM z litra....masakryczna wartość jak na auto na tor...rozumiem niska masa itd ale bardzo dziwi mnie ten wybór..czemu nie chciałeś czegoś pancernego gdzie 500 czy 600 czy 700km jest do ogarnięcia typu jakieś VW 2,5 Tfsi z RS3 ze skrzynią dsg czy nawet starego VR6 na turbo...hmm. ogólnie kibicuje ale bardzo dziwny wybór jednostki napędowej.
-------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]()
Post
#1413
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica ![]() |
Chodzi o masę. Nie da się dorównać nadwoziem wersji DTM więc trzeba rzeźbić inaczej. Chyba wie co robi, nie pchałby się przecież w to nie wiedząc czy zda egzamin?
-------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
![]()
Post
#1414
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 19 August 2015 ![]() |
A mi się wydaje, że to super pomysł, raz że oryginalnie, dwa że charakterystyka i rpm do 11k, trzy masa. Ale też ciekaw jestem jak będzie z wytrzymałością w chłoście.
|
|
|
![]()
Post
#1415
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Co konkretnie w Waszej ocenie nie wytrzyma? Wał korbowy, blok, głowica? Tylko konkretnie proszę.
Dodam tylko, że całość będzie postawiona na Ecumaster Black, na nowych wiązkach z nowymi kostkami, "milionem" czujników, z procedurami zabezpieczającymi przy niewłaściwym AFR, EGT, ciśnieniu oleju, ciśnieniu paliwa, czujnika stuków, overboost itd itd itd. Jak wiecie miał być montowany silnik m104 3.2l Turbo 600-800KM spięty z Getrag DCT GS7d36sg. W pełni świadomie postanowiłem jednak sprawdzić jak to jest ścigać się w wadze piórkowej. -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#1416
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
No pewnie przeniesienie napędu od koła zamachowego i dalej do wału będzie najsłabszym ogniwem. Jakiej szerokości zęby ma skrzynia. Porównywalne do skrzyń samochodowych czy maleństwa? Łożyskowanie skrzyni w obudowie? Obudowa tam nie popęka?
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1417
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
A sprzęgło? skrzynia? To też jest od motoru, tylko poprzerabiane. Ponieważ nie interesuję się motocyklami, jako osoba nie znająca tego silnika, nie mogę wskazać najsłabszego punktu. Jednak obawiam się, że więcej niż jeden solidny fuckup wisi w powietrzu.
Craig Breedlove nazwałby to zapraszaniem na przyjęcie niewłaściwych osób. Lepiej wybierać gości, o których wiadomo, że nie sprawią problemu. Osobiście widziałem jeden pojazd z silnikiem z moto. Leciutkie buggy. Wytrzymało kilka kilometrów - po takim dystansie silnik zatarł się. Następny skończył tak samo po podobnym przebiegu. Wtedy właściciel i wykonawca postanowili obrócić silnik o 90°, do ułożenia w jakim jest oryginalnie w motocyklu. Bo podobno na wzdłuż smok nie łapał oleju. Nie znam dalszych losów tego projektu, ale zdziwiłbym się, gdyby ta teoria sprawdziła się i trzeci silnik przeżył pierwszą jazdę. ps. Wygrałeś konkurs na najbardziej kontrowersyjny projekt na forum! Połowę userów zszokowało ścięcie kufra, a drugą nowy silnik. |
|
|
![]()
Post
#1418
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Jak wiecie miał być montowany silnik m104 3.2l Turbo 600-800KM spięty z Getrag DCT GS7d36sg. W pełni świadomie postanowiłem jednak sprawdzić jak to jest ścigać się w wadze piórkowej. czy do wagi piórkowej nie powinieneś mieć też lekkiego nadwozia ? Wiem że odelżasz laminaty te sprawy ale to powinno ważyć 600-650 kg max 700 Ja ogólnie bardzo kibicuję temu projektowi, w końcu znalazł się królik doświadczalny który to przetestuje na naszym podwórku i jeszcze się podzieli wrażeniami - tego brakowało i coś czuję że wytyczy nową ścieżkę w polskim motorsporcie. No i co może być przyjemniejsze niż 10000 rpm ? Wiadomo - 12 000 ;-) -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#1419
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
waga piórkowa to jest 500-700kg, lotus elise czy jakieś autko rurkowe czy nawet opel speedster..ale nie merc który waży pod tonę...życzę powodzenia ale strasznie dziwny wybór jednostki..nie wiem czy nie szkoda kasy na takie eksperymenty zamiast iść wybraną wcześniej ścieżką...tona i 600 czy 700KM to byłoby szybkie auto...a jak chciałbyś coś lżejszego to wtedy kupować lotusa i bawić się z silnikiem z busy...ale twoja kasa twoje zabawki.
-------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]()
Post
#1420
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
DOHC nie ukrywam, że podejmując decyzje o kolejnym "setupie" tego samochodu patrzyłem na tą wyższą część tabeli z czasami ![]() Wydaje mi się, że jest potencjał, na pojawienie się gdzieś wśród tych kolegów, pomimo, że samochód buduję sam od podstaw, wg moich "nieszablonowych" momentami pomysłów. Pracy nad samochodem jest jeszcze sporo, ale też jest sporo aspektów, które mają duży potencjał na poprawę, głównie aerodynamika i zawieszenie. Czas 1:44 w zeszłym roku zrobiłem praktycznie bez żadnego aero, z prędkością na końcu prostej startowej prawie 220kmh. Powiem szczerze żę myślałem że Twój rekord to było 1:45. Intrygowało mnie właśnie gdzie największe rezerwy widziałeś w aucie w poprzedniej specyfikacji. Co do Twojego wyboru napędu to uważam że zrobiłeś świetny krok. Przetarte szlaki są dobre bo wiadomo czego się spodziewać ale to odważne wybory pozwalają ustalać nowe poziomy które mogą być nieosiągalne dla konkurencji. Życzę Ci żebyś był w stanie dopracować to wszystko na tip top bo napewno przy takiej skali przeróbek będziesz miał się nad czym zastanawiać. Jak coś pier... to wiadomo jest wojna, są ofiary. Tak z ciekawości z przodu nadal wielowahacz? Pozdrawiam |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 10 September 2025 - 03:39 |