Shoutbox 0 nowych PW 


85 Stron V  « < 69 70 71 72 73 > »   
Reply to this topicStart new topic
> MERCEDES w202 DTM lightweight body - było M111.975 + hybryda Turbo A45 AMG Borgwarner B03, Obecnie 928kg - było najszybsze torowe kombi w Polsce
radzio_gsi
post Tue, 25 Feb 2020 - 11:12
Post #1401


Forum Homee
Dołączył: Fri, 17 February 2006
Skąd: warszawa





CYTAT(jackkpl @ Tue, 25 Feb 2020 - 10:54) *
Cele są dość proste, najpierw złamać 1:40, póżniej 1:35, póżniej 1:30 itd smile.gif

+1

najwyżej jak będzie mało to dorzucisz drugą taka motorownie napędzającą przednie koła tongue.gif


--------------------
www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB
www.facebook.com/radzioFLATOUT
www.patronite.pl/radzioFLATOUT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 25 Feb 2020 - 11:12
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
rado00
post Tue, 25 Feb 2020 - 11:27
Post #1402


Frequent User
Dołączył: Sat, 24 April 2010





ja tu tylko zostawie ten link:

https://www.scigacz.pl/Najmocniejszy,motocy...7,KM,30831.html

Hayka zbudowana przez Przemka Badowskiego ok 550KM i ok 330NM, silnik ma potencjał na sporo więcej, kwestia tylko właśnie skrzyni biegów


--------------------
ST205 street & ST185 rally & GSXR1000 K7 street & GSXR600 K4 track & ZXR400 track
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Tue, 25 Feb 2020 - 11:38
Post #1403


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





CYTAT
na naszym podwórku powstaje takie v8 złożone z 2x motor z VFR który będzie siedział w toyocie mr smile.gif robi to Berkut, który chyba już nie odwiedza tego forum


Czasem odwiedzam wink.gif Umowmy sie, prawda jest taka ze nie jest to budowane z rozsadku. Progres mozna sledzic na moim fanpage. Na forum wrzuce jak pojedzie wink.gif

Jezdzilem MRka na pojedynczej VFR i moge podzielic sie doswiadczeniem. Nie wiem czemu motocyklowe sprzety sa demonizowane.

Zaczne od wad. Sprzeglo nie jest przystosowane do ruszania autem z tak duza masa, latwo jest je spalic. Brak masy w ukladzie korbowo tlokowym utrudnia plynne ruszanie, latwo zgasic silnik. Skrzynia ma bardzo wysoki pierwszy bieg, jak 2-2.5 w normlanym aucie. Jest maly odstep miedzy 1-6. Albo jest problem z ruszaniem i dobry Vmax na dlugim przelozeniu koncowym, albo krotkie koncowe i niski Vmax.

Dobre rzeczy. Sekwencja! Bardzo niska masa. Latwosc opanowania. Jak sie tym jezdzi ? Tak samo jak z silnikiem samochodowym tej samej mocy. Jakbym przeskalowal obrotomierz by pokazywal 1000-7000 poza dzwiekiem nikt by sie nie zorientowal ze to silnik z motocykla.

CYTAT
A mógłby, pamiętam jak śledziłem temat Escorta który się urwał w połowie relacji sad.gif

co pewnie miało miejsce z 10 lat temu


Dawne czasy wink.gif Nie wiem jaka jest obecnie formula forum ale moglbym swobodnie zrobic watek "berkucie projekty" i wrzucic tam wszystko co robilem od tamtej pory. Tutaj wladza forum musiala by powiedziec czy jest przyzwolenie na taki watek. Duzo by tego bylo. RS6 liczone w kkm, projekty specjalne, glupoty jak doloty wydechy do fajnych fur, duuuuzo tego. Na codzien zajmuje sie fabrykacja i robieniem dziwnych rzeczy. Stad tez czasem po prostu brak checi do tego by moje robic.


Wracajac do glownego watku. Silnik z Hajki to fajny pomysl i bedziesz bardzo zadowolony. Skrzynia wytrzyma, jedyne z czym bedziesz mial troche zabawy to temat sprzegla, nie lubi sie z autami. Chyba ze chcesz uzyc normlanej drogowej skrzyni i sprzegla jak tutaj.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EssiRS
post Tue, 25 Feb 2020 - 13:42
Post #1404


Forum Homee
Dołączył: Tue, 04 October 2005
Skąd: Warszawa





Czy na przesłanych zdjęciach gdzieś jest wprost napisane, że to Hayabusa? Wossner robi tłoki do różnych silników wink.gif

Tak czy owak koniec zagadki i potwierdzam, że w moim Mercedesie będzie zamontowany obecnie silnik, który normalnie napędza motocykl Suzuki Hayabusa, ale również bardzo często występuje w różnych konstrukcjach w Motorsport głównie w HillClimb, a także jest to podstawowa jednostka napędowa (silnik i skrzynia) w Radical SR3.

Silnik będzie zamontowany wzdłużnie i będzie napędzał tylne koła poprzez wał i dyferencjał. Tak jak już pisałem będzie zakuty i przygotowany możliwie jak najbardziej do zastosowania jakie ma mieć obecnie. Będzie kręcił się do 11.000rpm i powinien generować około 450-500KM i ca 380-400Nm.
Wskazany przez Was wykres jest przy zastosowaniu bardzo dużej turbiny GT35 (za dużej). U mnie będzie GT30 i podobno 1 bar ma być już przy około 4500rmp, więc zakres działania turbo będzie całkiem szeroki.

Skrzynia biegów i sprzęgło również zostały poddane modernizacji i wg wszystkich znaków na niebie powinno być ok. Docelowo ma być również quickshifter, downshifter i blipper.

Obecna masa samochodu z silnikiem i skrzynią to 890-910kg. Jest wiele konstrukcji opartych na tym silniku z masą niewiele mniejszą od tej u mnie w samochodzie. Oczywiście mój projekt będzie się mimo wszystko mocno różnił od wszystkich innych, ale o takich szczegółach niebawem.
Tego Lotusa już miałem jechać oglądać, ale spóźniłem się kilka dni wink.gif

Obecnie moim celem jest zbudowanie samochodu, który wyglądem i osiągami będzie "nawiązywał" do oryginału w202 DTM. To nie ma być kopia czy replika.
Oryginał DTM ważył oficjalnie około 980-1040kg, miał moc 450-500KM z V6 (zbudowanego na potrzebę DTM z V8 m113 - zerowa dostępność) kręcącego się do 11.000rpm, do tego sekwencyjna skrzynia.
Jak mam nadzieję widzicie zbieżnych danych z moim Mercedesem jest sporo.

DOHC nie ukrywam, że podejmując decyzje o kolejnym "setupie" tego samochodu patrzyłem na tą wyższą część tabeli z czasami wink.gif
Wydaje mi się, że jest potencjał, na pojawienie się gdzieś wśród tych kolegów, pomimo, że samochód buduję sam od podstaw, wg moich "nieszablonowych" momentami pomysłów. Pracy nad samochodem jest jeszcze sporo, ale też jest sporo aspektów, które mają duży potencjał na poprawę, głównie aerodynamika i zawieszenie. Czas 1:44 w zeszłym roku zrobiłem praktycznie bez żadnego aero, z prędkością na końcu prostej startowej prawie 220kmh.

Jeżeli Motorsport w Polsce będzie dalej się tak dynamicznie rozwijał, a do tego czasu nie minie mi zapał do budowania samochodów, to najpewniej wykorzystam swoje docelowe doświadczenie z tym silnikiem do zbudowania innego samochodu ważącego 400-500kg, ale to najpewniej kwestia przynajmniej kilku lat.
Na obecną chwilę wydaje mi się, że to co buduję powinno być wystarczająco konkurencyjne na tle pozostałych kolegów z którymi mam okazję się ścigać, tym bardziej, że mam jeszcze do zbudowania areo (materiały już czekają na montaż) i mam najpewniej do przebudowania zawieszenie (pomysły są, czekam na informację o dostępności pewnych rzeczy).

Trzymajcie kciuki za bezawaryjne pierwsze jazdy testowej, które odbędą się już niebawem wink.gif


--------------------
Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero)
Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55
Go to the top of the page
 
+Quote Post
damian146ti
post Tue, 25 Feb 2020 - 16:37
Post #1405


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 October 2008





CYTAT(EssiRS @ Tue, 25 Feb 2020 - 13:42) *
Czy na przesłanych zdjęciach gdzieś jest wprost napisane, że to Hayabusa? Wossner robi tłoki do różnych silników wink.gif


Blok za pudełkiem robi za podpis.

CYTAT(EssiRS @ Tue, 25 Feb 2020 - 13:42) *
Silnik będzie zamontowany wzdłużnie i będzie napędzał tylne koła poprzez wał i dyferencjał.


Bieg wsteczny jak będzie zrealizowany? Na inwerterze od Quaife'a?
Dyfer mercedesowski czy coś pokroju Winters'a?

CYTAT(EssiRS @ Tue, 25 Feb 2020 - 13:42) *
Skrzynia biegów i sprzęgło również zostały poddane modernizacji i wg wszystkich znaków na niebie powinno być ok.


Jeżeli nie tajemnica to co jest najsłabszym elementem w skrzyni?





--------------------
Motorsport Wiring Solutions
Powered by MWS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Wed, 26 Feb 2020 - 23:46
Post #1406


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





GT30 1300ccm i 4500rpm 1bar? Brzmi nad wyraz optymistycznie, ale życzę powodzenia. Tak z ciekawości ori Garrett? Jeśli walczysz to dlaczego nie zastosujesz czegoś na kulkach nowszego?


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 600HP 700NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EssiRS
post Thu, 27 Feb 2020 - 10:04
Post #1407


Forum Homee
Dołączył: Tue, 04 October 2005
Skąd: Warszawa





Damian, zdecydowanie wałek zdawczy. Do tego montuję tzw Lock Up Clutch.
Na początku będzie Mercedesowski dyfer, który przełożeniami odpowiada temu co montują w Locostach, z uwzględnieniem średnic kół itd.

Mis turbo mam DBB, nie pisałem, że JB.
Dziękuję, przyda się.

BTW ciekawie to wygląda, że ci co mieli styczność z tym silnikiem (również w wersji turbo) a do tego w samochodzie wypowiadają się optymistycznie na temat projektu, a ci co nie mieli styczności są rozczarowani pomysłem i pewni katastrofy smile.gif
Tym pierwszym dziękuję za podpowiedzi, a tych drugich mam nadzieję niebawem rozczarować wink.gif


--------------------
Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero)
Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Thu, 27 Feb 2020 - 11:14
Post #1408


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Ja nie miałem styczności ale kibicuję pozytywnie smile.gif bo fajnie że różnorodność jakaś się pojawia, no i bardzo jestem ciekaw faktycznej wytrzymałości tego przeniesienia napędu, czy jak skomplikowane jest wzmocnienie tego. Bo szukając kitcara kusiły mnie strasznie te motocyklowe (masa , brzmienie, tani sposób na sekwencję z łopatkami itd.) , ale zewsząd się naczytałem że to słaby punkt i już masa kitkarów jest dla tego przeniesienia napędu za duża (a to 500-600kilo plus kierowca a nie 900 plus kierowca) . Tzn jeżdżą, to wiadomo, ale kwestia ile to jest faktycznie realnie od serwisu do serwisu.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Blaid
post Thu, 27 Feb 2020 - 12:07
Post #1409


Super User
Dołączył: Tue, 08 May 2007
Skąd: Mielec





CYTAT(berkut @ Tue, 25 Feb 2020 - 11:38) *
Dawne czasy wink.gif Nie wiem jaka jest obecnie formula forum ale moglbym swobodnie zrobic watek "berkucie projekty" i wrzucic tam wszystko co robilem od tamtej pory.


Koniecznie! wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
agressor
post Thu, 27 Feb 2020 - 12:25
Post #1410


Super User
Dołączył: Tue, 15 January 2008





Świetny projekt, mam nadzieję, że będzie zrobione porządne aero do tego auta.
Wklejam link do JUN BRZ V8 z silnikiem z dwóch zx12r.

https://www.youtube.com/watch?v=s5Q_rGllPVs

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
soltyk
post Thu, 27 Feb 2020 - 13:03
Post #1411


Super User
Dołączył: Mon, 10 February 2014





Montaż silniczka motocyklowego w samochodzie kojarzy mi się z wrzuceniem silnika Ferrari pod kabinę ciężarówki. Moc ta sama, więc wiadomo że to ruszy i będzie jechać. Pytanie brzmi: do kiedy? Wielkość, wytrzymałość skrzyni, sprzęgła, podzespołów silnika to zupełnie inna liga. Tu nie ma pytania CZY coś zdrowo wysra się, tylko kiedy.

Co innego w projektach, które mają udowodnić, że się da. Ale ten Mercedes ma zapitalać po torach i wygrywać wyścigi. Obstawiam, że jeszcze w tym sezonie Essi będzie szukał prawdziwego silnika, bo ta atrapa wyleci i to z hukiem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prnit
post Thu, 27 Feb 2020 - 17:05
Post #1412


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa i okolice





Mi sie zawsze wydawało że na tor ważna jest własnie wytrzymałość wszystkich elementów bo dostają one maksymalnie po dupie. Silinik z hayabusy jest uważany za bardzo udany szczególnie że je uturbiają i one jezdzą ALE jezdzą głównie w motocyklach gdzie przez mniejszą masę taki silnik ma o wiele mniejsze obciążenie..a tutaj samochód koło tony i z silnika 1,3 450-500KM to daje coś 350KM z litra....masakryczna wartość jak na auto na tor...rozumiem niska masa itd ale bardzo dziwi mnie ten wybór..czemu nie chciałeś czegoś pancernego gdzie 500 czy 600 czy 700km jest do ogarnięcia typu jakieś VW 2,5 Tfsi z RS3 ze skrzynią dsg czy nawet starego VR6 na turbo...hmm. ogólnie kibicuje ale bardzo dziwny wybór jednostki napędowej.


--------------------
Kilka wariatów w garażu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_adams_
post Thu, 27 Feb 2020 - 18:18
Post #1413


Forum Killer
Dołączył: Thu, 17 December 2009
Skąd: Kruszwica





Chodzi o masę. Nie da się dorównać nadwoziem wersji DTM więc trzeba rzeźbić inaczej. Chyba wie co robi, nie pchałby się przecież w to nie wiedząc czy zda egzamin?


--------------------
Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.

B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad
Punto Evo 1.4T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
monev
post Thu, 27 Feb 2020 - 18:30
Post #1414


Frequent User
Dołączył: Wed, 19 August 2015





A mi się wydaje, że to super pomysł, raz że oryginalnie, dwa że charakterystyka i rpm do 11k, trzy masa. Ale też ciekaw jestem jak będzie z wytrzymałością w chłoście.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EssiRS
post Thu, 27 Feb 2020 - 18:51
Post #1415


Forum Homee
Dołączył: Tue, 04 October 2005
Skąd: Warszawa





Co konkretnie w Waszej ocenie nie wytrzyma? Wał korbowy, blok, głowica? Tylko konkretnie proszę.
Dodam tylko, że całość będzie postawiona na Ecumaster Black, na nowych wiązkach z nowymi kostkami, "milionem" czujników, z procedurami zabezpieczającymi przy niewłaściwym AFR, EGT, ciśnieniu oleju, ciśnieniu paliwa, czujnika stuków, overboost itd itd itd.

Jak wiecie miał być montowany silnik m104 3.2l Turbo 600-800KM spięty z Getrag DCT GS7d36sg. W pełni świadomie postanowiłem jednak sprawdzić jak to jest ścigać się w wadze piórkowej.


--------------------
Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero)
Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Thu, 27 Feb 2020 - 20:12
Post #1416


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





No pewnie przeniesienie napędu od koła zamachowego i dalej do wału będzie najsłabszym ogniwem. Jakiej szerokości zęby ma skrzynia. Porównywalne do skrzyń samochodowych czy maleństwa? Łożyskowanie skrzyni w obudowie? Obudowa tam nie popęka?


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
soltyk
post Thu, 27 Feb 2020 - 20:13
Post #1417


Super User
Dołączył: Mon, 10 February 2014





A sprzęgło? skrzynia? To też jest od motoru, tylko poprzerabiane. Ponieważ nie interesuję się motocyklami, jako osoba nie znająca tego silnika, nie mogę wskazać najsłabszego punktu. Jednak obawiam się, że więcej niż jeden solidny fuckup wisi w powietrzu.

Craig Breedlove nazwałby to zapraszaniem na przyjęcie niewłaściwych osób. Lepiej wybierać gości, o których wiadomo, że nie sprawią problemu.

Osobiście widziałem jeden pojazd z silnikiem z moto. Leciutkie buggy. Wytrzymało kilka kilometrów - po takim dystansie silnik zatarł się. Następny skończył tak samo po podobnym przebiegu. Wtedy właściciel i wykonawca postanowili obrócić silnik o 90°, do ułożenia w jakim jest oryginalnie w motocyklu. Bo podobno na wzdłuż smok nie łapał oleju. Nie znam dalszych losów tego projektu, ale zdziwiłbym się, gdyby ta teoria sprawdziła się i trzeci silnik przeżył pierwszą jazdę.

ps. Wygrałeś konkurs na najbardziej kontrowersyjny projekt na forum! Połowę userów zszokowało ścięcie kufra, a drugą nowy silnik.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Thu, 27 Feb 2020 - 20:14
Post #1418


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(EssiRS @ Thu, 27 Feb 2020 - 18:51) *
Jak wiecie miał być montowany silnik m104 3.2l Turbo 600-800KM spięty z Getrag DCT GS7d36sg. W pełni świadomie postanowiłem jednak sprawdzić jak to jest ścigać się w wadze piórkowej.


czy do wagi piórkowej nie powinieneś mieć też lekkiego nadwozia ? Wiem że odelżasz laminaty te sprawy ale to powinno ważyć 600-650 kg max 700

Ja ogólnie bardzo kibicuję temu projektowi, w końcu znalazł się królik doświadczalny który to przetestuje na naszym podwórku i jeszcze się podzieli wrażeniami - tego brakowało i coś czuję że wytyczy nową ścieżkę w polskim motorsporcie. No i co może być przyjemniejsze niż 10000 rpm ? Wiadomo - 12 000 ;-)


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prnit
post Thu, 27 Feb 2020 - 21:02
Post #1419


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa i okolice





waga piórkowa to jest 500-700kg, lotus elise czy jakieś autko rurkowe czy nawet opel speedster..ale nie merc który waży pod tonę...życzę powodzenia ale strasznie dziwny wybór jednostki..nie wiem czy nie szkoda kasy na takie eksperymenty zamiast iść wybraną wcześniej ścieżką...tona i 600 czy 700KM to byłoby szybkie auto...a jak chciałbyś coś lżejszego to wtedy kupować lotusa i bawić się z silnikiem z busy...ale twoja kasa twoje zabawki.


--------------------
Kilka wariatów w garażu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Thu, 27 Feb 2020 - 21:29
Post #1420


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





CYTAT(EssiRS @ Tue, 25 Feb 2020 - 13:42) *
DOHC nie ukrywam, że podejmując decyzje o kolejnym "setupie" tego samochodu patrzyłem na tą wyższą część tabeli z czasami wink.gif
Wydaje mi się, że jest potencjał, na pojawienie się gdzieś wśród tych kolegów, pomimo, że samochód buduję sam od podstaw, wg moich "nieszablonowych" momentami pomysłów. Pracy nad samochodem jest jeszcze sporo, ale też jest sporo aspektów, które mają duży potencjał na poprawę, głównie aerodynamika i zawieszenie. Czas 1:44 w zeszłym roku zrobiłem praktycznie bez żadnego aero, z prędkością na końcu prostej startowej prawie 220kmh.


Powiem szczerze żę myślałem że Twój rekord to było 1:45. Intrygowało mnie właśnie gdzie największe rezerwy widziałeś w aucie w poprzedniej specyfikacji.

Co do Twojego wyboru napędu to uważam że zrobiłeś świetny krok. Przetarte szlaki są dobre bo wiadomo czego się spodziewać ale to odważne wybory pozwalają ustalać nowe poziomy które mogą być nieosiągalne dla konkurencji. Życzę Ci żebyś był w stanie dopracować to wszystko na tip top bo napewno przy takiej skali przeróbek będziesz miał się nad czym zastanawiać. Jak coś pier... to wiadomo jest wojna, są ofiary. Tak z ciekawości z przodu nadal wielowahacz?

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post

85 Stron V  « < 69 70 71 72 73 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 10 September 2025 - 03:39