Shoutbox 0 nowych PW 


85 Stron V  « < 61 62 63 64 65 > »   
Reply to this topicStart new topic
> MERCEDES w202 DTM lightweight body - było M111.975 + hybryda Turbo A45 AMG Borgwarner B03, Obecnie 928kg - było najszybsze torowe kombi w Polsce
Misior
post Wed, 25 Dec 2019 - 11:40
Post #1241


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Czy do takiej wspomaganej kolumny kierowniczej magiel to już do wyboru do koloru? Byle pasował wymiarami pod auto?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 25 Dec 2019 - 11:40
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
staszek 1
post Wed, 25 Dec 2019 - 15:19
Post #1242


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 December 2004
Skąd: zakopane







https://allegro.pl/oferta/wspomaganie-kiero...sa-c-8755260528

i moduł rajdziany :

https://www.ebay.com/itm/Corsa-EPAS-Rally-E...g-/322372412305


--------------------
Focus RS , BMW 1 Coupe w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Sun, 29 Dec 2019 - 20:38
Post #1243


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





Nie wiem jak wspomnaganie z Corsy C , ale w mojej COrsie B nie nadaża czasem za szybkoscią ruchów. nie jestem pewny czy moze to być kwestia zuzycia(nie wykazuje znanych mi objawów błędnego dziłania), a jeśli nie to czy ten moduł załatwi tę przypadłość.


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
staszek 1
post Sun, 29 Dec 2019 - 21:44
Post #1244


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 December 2004
Skąd: zakopane





tu daje rade :
https://www.youtube.com/watch?v=qj3PdHFnKHE&t=165s


--------------------
Focus RS , BMW 1 Coupe w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
qus
post Fri, 03 Jan 2020 - 13:59
Post #1245


Rookie
Dołączył: Thu, 06 October 2011





wrócę jeszcze na chwilę do tematu klejenia laminatów. Może będzie pomocne dla innych w przyszłości.
Ja używałem dwuskładnikowego kleju Araldite AW 4858 i 4859 (do użytku przemysłowego). Z badań wyszło, że 4858 jest dużo bardziej wytrzymały na zrywanie w przypadku łączenia carbonowych wahaczy z aluminiowymi rod endami i jego stosowałem. Połączenia były bardzo trwałe. Później miałem do czynienia z jeszcze mocniejszym klejem 3M, który bardzo szybko i silnie wiązał, ale nie pamiętam nazwy.
A co do nitów i kompozytów to każde "przecięcie" laminatu po utwardzeniu osnowy osłabia fazę zbrojącą kompozytu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Fri, 03 Jan 2020 - 14:17
Post #1246


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(qus @ Fri, 03 Jan 2020 - 13:59) *
wrócę jeszcze na chwilę do tematu klejenia laminatów. Może będzie pomocne dla innych w przyszłości.
Ja używałem dwuskładnikowego kleju Araldite AW 4858 i 4859 (do użytku przemysłowego). Z badań wyszło, że 4858 jest dużo bardziej wytrzymały na zrywanie w przypadku łączenia carbonowych wahaczy z aluminiowymi rod endami i jego stosowałem. Połączenia były bardzo trwałe. Później miałem do czynienia z jeszcze mocniejszym klejem 3M, który bardzo szybko i silnie wiązał, ale nie pamiętam nazwy.
A co do nitów i kompozytów to każde "przecięcie" laminatu po utwardzeniu osnowy osłabia fazę zbrojącą kompozytu.

czy klej był jedynym składnikiem wiążącym carbon w alu rod-endem ? Jeżeli tak to czy ten rod-end miał jakieś odpowiednie żebrowanie bądź inne rozwiązanie zapogigające rozerwaniu tego połączenia ? Pytam czysto teoretycznie zawsze zastanawiałem się jak są realizowane takie połączenia.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radzio_gsi
post Fri, 03 Jan 2020 - 18:36
Post #1247


Forum Homee
Dołączył: Fri, 17 February 2006
Skąd: warszawa





CYTAT(kontrolm @ Fri, 03 Jan 2020 - 14:17) *
czy klej był jedynym składnikiem wiążącym carbon w alu rod-endem ? Jeżeli tak to czy ten rod-end miał jakieś odpowiednie żebrowanie bądź inne rozwiązanie zapogigające rozerwaniu tego połączenia ? Pytam czysto teoretycznie zawsze zastanawiałem się jak są realizowane takie połączenia.


jest tylko i wyłącznie klejone. nie spotkałem się z żadnym dodatkowym ożebrowaniem.


--------------------
www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB
www.facebook.com/radzioFLATOUT
www.patronite.pl/radzioFLATOUT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
.wide
post Fri, 03 Jan 2020 - 21:49
Post #1248


Super User
Dołączył: Tue, 12 July 2005
Skąd: śląsk





To jest raczej głębszy temat. Boeing anoduje elementy, ktore mają być sklejane ponieważ ich badania wykazały, że zwiększa to siłę wiązania i tak też z qus zrobiliśmy. Czysto teoretycznie im cieńsza warstwa kleju, tym większa sila klejenia, ale zachodzi ryzyko "zsunięcia" kleju podczas wsuwania rod end'u w dopasowaną rurkę.
Chłopaki podobno zrobili nowe badania i użebrowanie miało pozytywny wpływ (prawdopodobnie) ze względu na ten ostatni fakt.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sat, 04 Jan 2020 - 12:42
Post #1249


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(.wide @ Fri, 03 Jan 2020 - 21:49) *
To jest raczej głębszy temat. Boeing anoduje elementy, ktore mają być sklejane ponieważ ich badania wykazały, że zwiększa to siłę wiązania i tak też z qus zrobiliśmy. Czysto teoretycznie im cieńsza warstwa kleju, tym większa sila klejenia, ale zachodzi ryzyko "zsunięcia" kleju podczas wsuwania rod end'u w dopasowaną rurkę.
Chłopaki podobno zrobili nowe badania i użebrowanie miało pozytywny wpływ (prawdopodobnie) ze względu na ten ostatni fakt.

ktoś ma jakiś rzut poglądowy jak to może wyglądać ?


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EssiRS
post Sun, 05 Jan 2020 - 08:34
Post #1250


Forum Homee
Dołączył: Tue, 04 October 2005
Skąd: Warszawa





Ja finalnie zrobiłem tak jak pisałem powyżej, czyli klej do szyb Sika + primer, a całość pospinana nitami 4,8 z powiększonym kołnierzem.
Całość wydaje się bardzo dobrze przytwierdzona. Zobaczymy jak będzie się to spisywało w praktyce, ale zapowiada się dobrze

Kilka aktualnych zdjęć z prac:


Pierwsza przymiarka do prac przy progach i nadkolach:


--------------------
Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero)
Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Sun, 05 Jan 2020 - 09:36
Post #1251


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





Czemu nadkoli nie ulepilicie z wlokna? Pytam z ciekawosci a nie ze sie czepiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prnit
post Sun, 05 Jan 2020 - 10:39
Post #1252


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa i okolice





Przecież to już samochodu nie przypomina i wygląda strasznie, nie lepiej już wydać tej kasy i zbudować auto na jakiejś konstrukcji z rurek? przecież do tego wszystkiego to prowadzi...na to jakiś laminat na górę i będzie coś jak nascar, dziwne te półśrodki....


--------------------
Kilka wariatów w garażu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sun, 05 Jan 2020 - 10:45
Post #1253


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





prnit przecież to ma być najszybszy Mercedes.
Pytanie kto to jeszcze uważa za Mercedesa jest nie na miejscu.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
A d a m
post Sun, 05 Jan 2020 - 11:33
Post #1254


Super User
Dołączył: Sat, 26 November 2016
Skąd: Poznan





prnit Jak zbudujesz konstrukcje z rurek jak to napisałeś to nie będziesz miał wstępu na żaden tor, kjs czy jakąkolwiek inną imprezę, z powodu nie posiadania homologacji drogowej. Na pewno napiszesz że w tym projekcie zostało wycięte pół samochodu itp. ale pozostały główne elementy konstrukcyjne w większości wycięte są poszycia, które są ozdobą, w przypadku dachu klatka bezpieczeństwa przejęła funkcje nośne, która swoją wytrzymałością kilkukrotnie przewyższa oryginalne elementy. A co do wyglądu to jestem zdania że to maszyna na tor i ma nie wyglądać tylko jechać. Co do konstrukcji rurowej jak masz worek pieniędzy na projekt, budowę, uzyskanie homologacji to możesz działać ale będą to koszty przewyższające zakup 911 GT3 ale jak ja to mówię swoim klientom da się to zrobić.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cobesh
post Sun, 05 Jan 2020 - 12:08
Post #1255


Frequent User
Dołączył: Mon, 28 November 2011





CYTAT(A d a m @ Sun, 05 Jan 2020 - 11:33) *
[nie posiadania homologacji drogowej


W tym stanie modyfikacji i tak już jej dawno nie posiada.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
A d a m
post Sun, 05 Jan 2020 - 12:23
Post #1256


Super User
Dołączył: Sat, 26 November 2016
Skąd: Poznan





Cobesh co ja mam Ci napisać i tak nie zrozumiesz, auto zostało zbudowane/przebudowane na certyfikowanej karoserii.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sun, 05 Jan 2020 - 12:31
Post #1257


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Adam co daje fakt że karoseria była certyfikowana poza tym, że jakiś diagnosta może stracić uprawnienia do pracy w SKP?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
A d a m
post Sun, 05 Jan 2020 - 12:47
Post #1258


Super User
Dołączył: Sat, 26 November 2016
Skąd: Poznan





Fakt że karoseria była certyfikowana, miała homologacje drogową dopuszcza te auto do motosportu z powodu spełnienia wymogów dotyczących bezpieczeństwa. W skrócie można tego używać ponieważ jest w miarę przewidywalne jak auto zachowa się podczas wypadku. W aucie z tematu wiemy jak będą wyglądać uszkodzenia przy zderzeniu czołowym, zderzeniu bocznym czego nie można powiedzieć o konstrukcji zbudowanej samodzielnie w garażu. Na pewno doskonale kojarzycie testy Euro NCAP, gdzie testuje się konstrukcje samochodów podczas wypadku, kontroluje się strefy zgniotu itp. Absolutnie nie chodzi mi o to że auto z tematu może być użytkowane na drogach publicznych, dążę do tego że jak pospawasz konstrukcje swojego autorskiego samochodu w garażu to przy niewielkim zderzeniu możesz zginąć. Widać że nigdy nie budowaliście niczego do motosportu chodzi głównie o bezpieczeństwo użytkownika.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sun, 05 Jan 2020 - 12:57
Post #1259


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Możesz podać źródło tych wymogów bezpieczeństwa?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_adams_
post Sun, 05 Jan 2020 - 13:06
Post #1260


Forum Killer
Dołączył: Thu, 17 December 2009
Skąd: Kruszwica





W tym kraju prawie połowa diagnostów powinna stracić uprawnienia gdyby tak się uczepić czysto teoretycznie wink.gif

Budowanie pojazdu od zera zazwyczaj kończy się w połowie prac, a potem to wiecznie niedokończony projekt. Wiele razy już pisano na tym forum że podstawa to jeździć i poprawiać auto.


--------------------
Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.

B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad
Punto Evo 1.4T
Go to the top of the page
 
+Quote Post

85 Stron V  « < 61 62 63 64 65 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 08 July 2025 - 15:40