![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1241
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Czy do takiej wspomaganej kolumny kierowniczej magiel to już do wyboru do koloru? Byle pasował wymiarami pod auto?
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1242
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 December 2004 Skąd: zakopane ![]() |
https://allegro.pl/oferta/wspomaganie-kiero...sa-c-8755260528 i moduł rajdziany : https://www.ebay.com/itm/Corsa-EPAS-Rally-E...g-/322372412305 -------------------- Focus RS , BMW 1 Coupe w budowie
|
|
|
![]()
Post
#1243
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
Nie wiem jak wspomnaganie z Corsy C , ale w mojej COrsie B nie nadaża czasem za szybkoscią ruchów. nie jestem pewny czy moze to być kwestia zuzycia(nie wykazuje znanych mi objawów błędnego dziłania), a jeśli nie to czy ten moduł załatwi tę przypadłość.
-------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#1244
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 December 2004 Skąd: zakopane ![]() |
tu daje rade :
https://www.youtube.com/watch?v=qj3PdHFnKHE&t=165s -------------------- Focus RS , BMW 1 Coupe w budowie
|
|
|
![]()
Post
#1245
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 06 October 2011 ![]() |
wrócę jeszcze na chwilę do tematu klejenia laminatów. Może będzie pomocne dla innych w przyszłości.
Ja używałem dwuskładnikowego kleju Araldite AW 4858 i 4859 (do użytku przemysłowego). Z badań wyszło, że 4858 jest dużo bardziej wytrzymały na zrywanie w przypadku łączenia carbonowych wahaczy z aluminiowymi rod endami i jego stosowałem. Połączenia były bardzo trwałe. Później miałem do czynienia z jeszcze mocniejszym klejem 3M, który bardzo szybko i silnie wiązał, ale nie pamiętam nazwy. A co do nitów i kompozytów to każde "przecięcie" laminatu po utwardzeniu osnowy osłabia fazę zbrojącą kompozytu. |
|
|
![]()
Post
#1246
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
wrócę jeszcze na chwilę do tematu klejenia laminatów. Może będzie pomocne dla innych w przyszłości. Ja używałem dwuskładnikowego kleju Araldite AW 4858 i 4859 (do użytku przemysłowego). Z badań wyszło, że 4858 jest dużo bardziej wytrzymały na zrywanie w przypadku łączenia carbonowych wahaczy z aluminiowymi rod endami i jego stosowałem. Połączenia były bardzo trwałe. Później miałem do czynienia z jeszcze mocniejszym klejem 3M, który bardzo szybko i silnie wiązał, ale nie pamiętam nazwy. A co do nitów i kompozytów to każde "przecięcie" laminatu po utwardzeniu osnowy osłabia fazę zbrojącą kompozytu. czy klej był jedynym składnikiem wiążącym carbon w alu rod-endem ? Jeżeli tak to czy ten rod-end miał jakieś odpowiednie żebrowanie bądź inne rozwiązanie zapogigające rozerwaniu tego połączenia ? Pytam czysto teoretycznie zawsze zastanawiałem się jak są realizowane takie połączenia. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#1247
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 17 February 2006 Skąd: warszawa ![]() |
czy klej był jedynym składnikiem wiążącym carbon w alu rod-endem ? Jeżeli tak to czy ten rod-end miał jakieś odpowiednie żebrowanie bądź inne rozwiązanie zapogigające rozerwaniu tego połączenia ? Pytam czysto teoretycznie zawsze zastanawiałem się jak są realizowane takie połączenia. jest tylko i wyłącznie klejone. nie spotkałem się z żadnym dodatkowym ożebrowaniem. -------------------- www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB www.facebook.com/radzioFLATOUT www.patronite.pl/radzioFLATOUT |
|
|
![]()
Post
#1248
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 12 July 2005 Skąd: śląsk ![]() |
To jest raczej głębszy temat. Boeing anoduje elementy, ktore mają być sklejane ponieważ ich badania wykazały, że zwiększa to siłę wiązania i tak też z qus zrobiliśmy. Czysto teoretycznie im cieńsza warstwa kleju, tym większa sila klejenia, ale zachodzi ryzyko "zsunięcia" kleju podczas wsuwania rod end'u w dopasowaną rurkę.
Chłopaki podobno zrobili nowe badania i użebrowanie miało pozytywny wpływ (prawdopodobnie) ze względu na ten ostatni fakt. |
|
|
![]()
Post
#1249
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
To jest raczej głębszy temat. Boeing anoduje elementy, ktore mają być sklejane ponieważ ich badania wykazały, że zwiększa to siłę wiązania i tak też z qus zrobiliśmy. Czysto teoretycznie im cieńsza warstwa kleju, tym większa sila klejenia, ale zachodzi ryzyko "zsunięcia" kleju podczas wsuwania rod end'u w dopasowaną rurkę. Chłopaki podobno zrobili nowe badania i użebrowanie miało pozytywny wpływ (prawdopodobnie) ze względu na ten ostatni fakt. ktoś ma jakiś rzut poglądowy jak to może wyglądać ? -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#1250
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Ja finalnie zrobiłem tak jak pisałem powyżej, czyli klej do szyb Sika + primer, a całość pospinana nitami 4,8 z powiększonym kołnierzem.
Całość wydaje się bardzo dobrze przytwierdzona. Zobaczymy jak będzie się to spisywało w praktyce, ale zapowiada się dobrze Kilka aktualnych zdjęć z prac: ![]() Pierwsza przymiarka do prac przy progach i nadkolach: ![]() -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#1251
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Czemu nadkoli nie ulepilicie z wlokna? Pytam z ciekawosci a nie ze sie czepiam
|
|
|
![]()
Post
#1252
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
Przecież to już samochodu nie przypomina i wygląda strasznie, nie lepiej już wydać tej kasy i zbudować auto na jakiejś konstrukcji z rurek? przecież do tego wszystkiego to prowadzi...na to jakiś laminat na górę i będzie coś jak nascar, dziwne te półśrodki....
-------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]()
Post
#1253
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
prnit przecież to ma być najszybszy Mercedes.
Pytanie kto to jeszcze uważa za Mercedesa jest nie na miejscu. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#1254
|
|
Super User Dołączył: Sat, 26 November 2016 Skąd: Poznan ![]() |
prnit Jak zbudujesz konstrukcje z rurek jak to napisałeś to nie będziesz miał wstępu na żaden tor, kjs czy jakąkolwiek inną imprezę, z powodu nie posiadania homologacji drogowej. Na pewno napiszesz że w tym projekcie zostało wycięte pół samochodu itp. ale pozostały główne elementy konstrukcyjne w większości wycięte są poszycia, które są ozdobą, w przypadku dachu klatka bezpieczeństwa przejęła funkcje nośne, która swoją wytrzymałością kilkukrotnie przewyższa oryginalne elementy. A co do wyglądu to jestem zdania że to maszyna na tor i ma nie wyglądać tylko jechać. Co do konstrukcji rurowej jak masz worek pieniędzy na projekt, budowę, uzyskanie homologacji to możesz działać ale będą to koszty przewyższające zakup 911 GT3 ale jak ja to mówię swoim klientom da się to zrobić.
|
|
|
![]()
Post
#1255
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 28 November 2011 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1256
|
|
Super User Dołączył: Sat, 26 November 2016 Skąd: Poznan ![]() |
Cobesh co ja mam Ci napisać i tak nie zrozumiesz, auto zostało zbudowane/przebudowane na certyfikowanej karoserii.
|
|
|
![]()
Post
#1257
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Adam co daje fakt że karoseria była certyfikowana poza tym, że jakiś diagnosta może stracić uprawnienia do pracy w SKP?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#1258
|
|
Super User Dołączył: Sat, 26 November 2016 Skąd: Poznan ![]() |
Fakt że karoseria była certyfikowana, miała homologacje drogową dopuszcza te auto do motosportu z powodu spełnienia wymogów dotyczących bezpieczeństwa. W skrócie można tego używać ponieważ jest w miarę przewidywalne jak auto zachowa się podczas wypadku. W aucie z tematu wiemy jak będą wyglądać uszkodzenia przy zderzeniu czołowym, zderzeniu bocznym czego nie można powiedzieć o konstrukcji zbudowanej samodzielnie w garażu. Na pewno doskonale kojarzycie testy Euro NCAP, gdzie testuje się konstrukcje samochodów podczas wypadku, kontroluje się strefy zgniotu itp. Absolutnie nie chodzi mi o to że auto z tematu może być użytkowane na drogach publicznych, dążę do tego że jak pospawasz konstrukcje swojego autorskiego samochodu w garażu to przy niewielkim zderzeniu możesz zginąć. Widać że nigdy nie budowaliście niczego do motosportu chodzi głównie o bezpieczeństwo użytkownika.
|
|
|
![]()
Post
#1259
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Możesz podać źródło tych wymogów bezpieczeństwa?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#1260
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica ![]() |
W tym kraju prawie połowa diagnostów powinna stracić uprawnienia gdyby tak się uczepić czysto teoretycznie
![]() Budowanie pojazdu od zera zazwyczaj kończy się w połowie prac, a potem to wiecznie niedokończony projekt. Wiele razy już pisano na tym forum że podstawa to jeździć i poprawiać auto. -------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 08 July 2025 - 15:40 |