![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1221
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 17 February 2006 Skąd: warszawa ![]() |
a może wrzucić nitonakrętki + przykręcanie śrubami przez metalowo-gumową podkładkę, dodatkowo od strony laminatu wrzucić jakąś przyklejaną uszczelkę od 3m. Miał byś to wszystko demontowalne, jakby zaszła potrzeba napraw lub rozbudowy auta. jak myślisz?
-------------------- www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB www.facebook.com/radzioFLATOUT www.patronite.pl/radzioFLATOUT |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1222
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Tak bezpośrednio. Są różne kombinacje ale najczęściej są to z reguły: laminat do metalu (owiewki), laminat+laminat (łączenie owiewek) i tzw. kanapki metal+laminat+metal, laminat+metal+laminat. Wszystko zależy jaki typ łącznika jest założony konstrukcyjnie. Czy są to nity stałe czyli potocznie bite udarowo lub są to nity jednostronne ze względu, że taki laminat zamyka dostęp przykrywa coś. Są stosowane podkładki pod zakuwkę nita jeśli ta wychodzi na laminacie i jest dostę aby ją założyć, pod łeb nita nie spotkałem się osobiście. Pod wkręty mocujące zawsze są podkładki- zakładają już konstrukcyjnie. np. pod takie nity zaciągane daje się podkładkę: http://www.cherryaerospace.com/product/ani...#cmax_universal Taka ciekawostka : "We have only slightly adapted the old joining methods used for aluminium to fit modern airplanes that are made from both aluminium and composites. Basically, we still drill holes and fit rivets. This is far from optimal. Drilling holes cuts the carbon fibres of the composite and significantly destroys their load bearing characteristics. To compensate that more material is used, which makes the airplanes heavier again." https://www.tudelft.nl/en/ae/research/spotl...-start-bonding/ Czyli nadal się nituje, ale to nie jest dobra metoda łączenia, bo niszczy strukturę kompozytu. Pewnie dlatego lepiej wklejać (a nie zaciskać) nakrętki lub nitonakrętki już na etapie produkcji elementu z kompozytów. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#1223
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 30 June 2011 Skąd: Mielec ![]() |
Czyli nadal się nituje, ale to nie jest dobra metoda łączenia, bo niszczy strukturę kompozytu. Pewnie dlatego lepiej wklejać (a nie zaciskać) nakrętki lub nitonakrętki już na etapie produkcji elementu z kompozytów. Jak najbardziej, tyle że dla pojedynczej produkcji mało opłacalne jest tworzenie do tego oprzyrządowania aby właściwie zalaminować tulejki, nakrętki lub śruby. Tzn. chodzi mi o pozycjonowanie ich tak aby potem to tylko założyć do struktury. EssiRS Tak przy okazji zapytam jak będzie to leżało na strukturze dachu? Będziesz robił przetłoczenie pokrycia dachu aby zlicować kontur? Czy będzie pod włos wyraźnie wyrczało na dachu ![]() -------------------- W245 B200T 07' Lpidżi
W126 280SE 82' MegaSquirted |
|
|
![]()
Post
#1224
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
W lotnictwie dużo się nituje i dużo się klei. Klei się również materiały z kompozytowe, z tworzyw sztucznych, delrinu do stali tytanu etc.
Do klejenia kompozytów stosuje sie miedzy innymi: LOCTITE EA 9394 AERO, LOCTITE EA 9360 AERO, LOCTITE EA 9380 AERO, LOCTITE EA 9364FR AERO, LOCTITE EA 9309NA AERO, Wszystko zależy od aplikacji. Tylko że w aerospace nie tylko kładzie się nacisk na sam klej ale i na to żeby laminat był wykonany z odpowiednich materiałów w stałych odpowiednich warunkach, odpowiedni primer i koniecznie prawidłowo przygotowane powierzchnie łączenia etc. Użycie w tym przypadku środka do laminatów stosowanych w samolotach nie zagwarantuje niczego. Także może nie mieszajmy tutaj autorowi ![]() -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#1225
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 17 February 2006 Skąd: warszawa ![]() |
W lotnictwie dużo się nituje i dużo się klei. Klei się również materiały z kompozytowe, z tworzyw sztucznych, delrinu do stali tytanu etc. Do klejenia kompozytów stosuje sie miedzy innymi: LOCTITE EA 9394 AERO, LOCTITE EA 9360 AERO, LOCTITE EA 9380 AERO, LOCTITE EA 9364FR AERO, LOCTITE EA 9309NA AERO, Wszystko zależy od aplikacji. Tylko że w aerospace nie tylko kładzie się nacisk na sam klej ale i na to żeby laminat był wykonany z odpowiednich materiałów w stałych odpowiednich warunkach, odpowiedni primer i koniecznie prawidłowo przygotowane powierzchnie łączenia etc. Użycie w tym przypadku środka do laminatów stosowanych w samolotach nie zagwarantuje niczego. Także może nie mieszajmy tutaj autorowi ![]() W sumie 911 od bodajże modelu 991 (niech ktoś mnie poprawi jak gadam głupoty) tez ma przednia wannę przyklejona i przynitowana -------------------- www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB www.facebook.com/radzioFLATOUT www.patronite.pl/radzioFLATOUT |
|
|
![]()
Post
#1226
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Planuję koledzy na wszystkich łączeniach laminatu do blachy użyć kleju Sika oraz nitów zrywalnych powiększanych (główka 14mm średnicy), aby dociskały dużo większą powierzchnię laminatu, co powinno pomóc w temacie miejscowego pękania laminatu przy typowych nitach.
Po Waszych sugestiach rozważam jeszcze użyć jeszcze jakiś gumowych uszczelek pod główki nitów a laminat. -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#1227
|
|
User Dołączył: Wed, 25 June 2008 ![]() |
Planuję koledzy na wszystkich łączeniach laminatu do blachy użyć kleju Sika oraz nitów zrywalnych powiększanych (główka 14mm średnicy), aby dociskały dużo większą powierzchnię laminatu, co powinno pomóc w temacie miejscowego pękania laminatu przy typowych nitach. Po Waszych sugestiach rozważam jeszcze użyć jeszcze jakiś gumowych uszczelek pod główki nitów a laminat. To akurat moja branża, więc podpowiem - są specjalne nity do tworzyw sztucznych, np Thule ich używa do bagażników dachowych, jakbyś nie mógł znaleźć w okolicy to daj znać na PW. Sam powiększony łeb wiele nie da. |
|
|
![]()
Post
#1228
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Podpytałem Pawła Mikinka o to jak on składa swoje laminaty i potwierdził mi, że klej Sika + nity zrywalne to wystarczająco dobre rozwiązanie. On też tak montuje.
Yarbin z ciekawości podeślesz link do tych nitów do tworzyw sztucznych? W googlach nie udało mi się nic znaleźć. -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#1229
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Silnik wraz ze skrzynią (cały zestaw z EMU itd) doczekał się nowego właściciela, który również będzie się ścigał w imprezach typu Time Attack, więc zapowiada się ciekawie
![]() ![]() Korzystając z okazji, że komora silnika jest "pusta", zabieram się teraz za odchudzanie przodu... -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#1230
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 10 December 2017 ![]() |
Zdradzisz jaki piec planujesz wrzucić ?
Jaka jest Twoja wizja co do wycinki przodu ? Nie ukrywam, że liczę że coś wrzucisz bo po nowym roku zabieram się za to samo ![]() |
|
|
![]()
Post
#1231
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Koledzy planuję wymienić przekładnię kierowniczą na magiel elektryczny. Podpowiecie z czego byście polecali magiel za rozsądne fundusze?
Co do silnika to rozważam jeszcze kilka opcji. Na pewno dam znać. Pod maską można sporo zrobić, pytanie tylko jak daleko chcemy się posunąć. Spora część kolegów która może się pochwalić niską masą nie ma żadnej strefy zgniotu i każda banda kończy się od razu uderzeniem w silnik. Ja na ten moment planuję to zostawić chociaż jest tam bardzo wiele kg do urwania. -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#1232
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Koledzy planuję wymienić przekładnię kierowniczą na magiel elektryczny. Podpowiecie z czego byście polecali magiel za rozsądne fundusze? Jeśli mogę podpiąć się z dodatkowym pytaniem w tym temacie - jak z czuciem kiery na elektrycznym maglu lub na maglu ze wspomaganiem elektrycznym na kolumnie kierowniczej? Też stoję przed tym wyborem w samochodzie do szybkiej (czasem torowej) jazdy i nie wiem czy wciskać na siłę magiel hydrauliczny, na który nie bardzo mam miejsce, czy nie ma sensu? |
|
|
![]()
Post
#1233
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Jeśli mogę podpiąć się z dodatkowym pytaniem w tym temacie - jak z czuciem kiery na elektrycznym maglu lub na maglu ze wspomaganiem elektrycznym na kolumnie kierowniczej? Też stoję przed tym wyborem w samochodzie do szybkiej (czasem torowej) jazdy i nie wiem czy wciskać na siłę magiel hydrauliczny, na który nie bardzo mam miejsce, czy nie ma sensu? kolega z firmy przerabiającej auta do sportu i to takie profi ładuje wszędzie kolumny z renówek ze wspomaganiem elektrycznym (znane z mocnego wspomagania i znikomego czucia) na moje pytanie o czucie powiedział coś w stylu - nie wierz w te dyrdymały , to wszystko to pierdo...nie o szopenie. Jeździłem takim Modusem albo Meganką i poza naprawdę mocnym wspomaganiem jednak informacje z kół docierają do kiery więc chyba nie jest aż tak źle. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#1234
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
A czy on pakuje od Reno z jakiegoś konkretnego powodu? Są lepsze od innych czy zwyczajnie są tanie i ogólnodostępne?
Co wtedy z maglem? Można użyć takiego jaki będzie pasował do auta? Czy też od kompletu z renówki? Pytam bo ja bym chciał zastosować kolumnę kierowniczą ze wspomaganiem ale taka na której przełącznik kierunkowskazów ma również włącznik świateł i nie idzie po canie. Tak żeby w starym aucie to uruchomić. |
|
|
![]()
Post
#1235
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
tanie łatwo dostępne i nic nie potrzebują do działania. W moim temacie o maglownicy elektrycznej na ogólnym ktoś pisał jeszcze o jakimś innym mechaniźmie.
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#1236
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 24 April 2011 Skąd: wlkp ![]() |
Bmw cała seria e9x i pierwsza generacja jedynki e8x w 2.0 dieslach mają elektryczny magiel.
|
|
|
![]()
Post
#1237
|
|
Super User Dołączył: Tue, 08 May 2007 Skąd: Mielec ![]() |
Mam w ep3 elektryczne seryjnie i pomijając bump steer i inne wady geometrii to czuć na sterach wszystko, kompletnie nie ma wrazenia izolacji czy playstation, nie ma sie o co martwić
|
|
|
![]()
Post
#1238
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
VW Touran ma przekładnie kierownicza z silnikiem elektrycznym może to coś pomoże
|
|
|
![]()
Post
#1239
|
|
Super User Dołączył: Sun, 15 June 2014 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1240
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Czy są jeszcze produkowane samochody bez elektrycznego wspomagania? Ep3 ma to od 20 lat i w sporcie jest to z powodzeniem używane chociaż homolo dopuszcza hydrauliczne. Mercedesy od ponad 10 lat maja Elektro.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 14 July 2025 - 07:23 |