![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1061
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
No jak już ktoś porównuje, to niech to chociaż robi uczciwie ![]() Nie mam żadnego interesu by nie robić tego uczciwie bo żadne z aut nie jest moje . Bywam na tych rundach jako również uczestnik i każdy wolny czas przeznaczam na oglądanie aut i rozmowy z właścicielami. Praktycznie prócz mojego to wszystkie auta są tam nieźle wybebeszone, niektóre lepiej niektóre gorzej ale jak dla mnie pomysłowość wycinania w tym merolu stoi na wyższym poziomie - patrz takie drzwi ;-) A że baza była cięższa niż konkurencja to już insza sprawa. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1062
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Nie mam żadnego interesu by nie robić tego uczciwie bo żadne z aut nie jest moje . Bywam na tych rundach jako również uczestnik i każdy wolny czas przeznaczam na oglądanie aut i rozmowy z właścicielami. Praktycznie prócz mojego to wszystkie auta są tam nieźle wybebeszone, niektóre lepiej niektóre gorzej ale jak dla mnie pomysłowość wycinania w tym merolu stoi na wyższym poziomie - patrz takie drzwi ;-) A że baza była cięższa niż konkurencja to już insza sprawa. Ja to pisałem do Kontrolm. WIem, że u Was można robić rewizję tylnego zawieszenia siedząc w kabinie ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#1063
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Radzio Gsi nie ma co stać w miejscu
Markosz jeszcze nie wiem ile dokładnie to waży. Część ma być wykonana z laminatu, a część z carbonu. Silnik się jeszcze składa. Pewnie na wiosnę. Dziku nadwozie kombi ma swoje plusy, szczególnie w kontekście "zaskoczenia przeciwnika". Miny objechanych kolegów w "grubych" furach przez kombi, bezcenne... Andrzejsr to jest kopyto. W tej chwili powstają docelowe elementy. Zobaczymy ile kg uda się zejść na przyszły sezon. Piwo ciężko o sporo lżejszą bazę RWD "z potenchałem" w rozsądnych pieniądzach. Tak czy owak uważam, że jest to bardzo ciekawe wyzwanie i zawsze chciałem coś takiego zrobić. Aspekt ekonomiczny nie jest tutaj kluczowy. Gicy tak to skopiowana buda z sedana. Ddziaduch jasne ![]() Bio jest trochę tak jak piszesz. W tym wszystkim chodzi głównie o dobrą zabawę i robienie rzeczy ciekawych. Misiolbn te kopyto do sedana powstało też na moje zamówienie, więc miałem wybór. Mam nadzieję niebawem Wam pokazać dlaczego sedan. Jackkpl aero lepsze, waga też niższa i "estetyka" do ktorej obecnie dążę. Dlatego sedan. Madeinpoland czy to był ciężki wóz ze słabym piecem... ja byłem zadowolony, ale trzeba iść do przodu. Miś powinno tak być, ale już teraz widzę, że plany na tą zimę są bardzo ambitne. Zobaczymy co uda się zrobić do wiosny. Kontrolm z Arkiem nie miałem okazji się skonfrontować, a hondy to 800kg i 260KM. Hondy wbrew pozorom są mocniej wycięte niż moje kombi, np ja mam dalej cały stalowy pas przedni z podłużnicami, hondy nie. To brak lamp takie wrażenie powoduje. Madeinpoland coś źle sprawdzałeś... na YT sprawdź, tam zrobiłem takie porównania. Przy mocy u mnie ok 370KM kombiak przed tegorocznym odchudzaniem był szybszy od E55 AMG Kompressor, C55, C43 itd. Na koniec tego sezonu było jeszcze lepiej, ale już nie mierzyłem. Przyśpieszenie generuje ponad 0,5g na gps. W202 C230 Turbo vs w211 E55 AMG Kompressor W202 C230 Turbo vs w202 C55 AMG -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#1064
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 30 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
[...] ciężko o sporo lżejszą bazę RWD "z potenchałem" w rozsądnych pieniądzach. Tak czy owak uważam, że jest to bardzo ciekawe wyzwanie i zawsze chciałem coś takiego zrobić. Aspekt ekonomiczny nie jest tutaj kluczowy. [...] jest trochę tak jak piszesz. W tym wszystkim chodzi głównie o dobrą zabawę i robienie rzeczy ciekawych. [...] Jako fan Excela muszę o to zapytać... masz podliczenie ile to wszystko (razem z samochodem) mniej więcej kosztowało? Nie chce konkretnej kwoty bo nikomu do portfela nie zaglądam tylko tak z ciekawości pytam, bo może się okazać, że jest dużo rozsądniejszych RWD z potencjałem jeśli się to dobrze policzy ![]() ![]() -------------------- KZ Kart Łódź 54.1
MX5 Łódź 58.3 / Poznań 1:47.0 / Silesia 1:54.3 Vette C5 Silesia 1:54 |
|
|
![]()
Post
#1065
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ ![]() |
a nie jest tak że to właśnie kombi ma lepszy współczynnik aerodynamiczny?
-------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
![]()
Post
#1066
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 June 2010 ![]() |
wtrącę swoje 3 grosze niezbyt dużo warte pewnie ale ten samochód już wygląda jak pocięta kartka papieru do tego ma mocarny silnik, mega opony a mimo tego potrafi dostać wpierdziel od wolnossącego jajka z mocą poniżej 300KM lub innych słabszych i mniej pociętych wozów o Arkadiusza Megane nie wspomnę. Może bonusów trzeba poszukać gdzie indziej ? Zawieszenie ? Trakcja ? Bo łącznik słyszałem że jest mega ;-) Ty to piszesz poważnie, czy się nacpales?Porównujesz jakieś jajka,pewnie z b seria ,gdzie jebnie sz tym w drewniany płot i się zabijesz(proponuje zobaczyć crash test tego auta).Do czołgu..ten mercedes w serii w kombi,waży w okolicach 1.6t..Dodatkowo jeśli chodzi o motory to również dwie przeciwne półki.Porównywanie osiolka do rasowego konia wyścigowego. Gdzie w mercedesie masz walki wydechowe poniżej 200 stopni a ssace ledwo przekraczają 200 stopni. Dodatkowo dostepnosc czesci tuningowych do jednego i drugiego modelu to rowniez dwie przeciwnosci.Podaj namiar do tego dilera,bo chetnie bym tego spróbował |
|
|
![]()
Post
#1067
|
|
User Dołączył: Fri, 16 November 2012 ![]() |
GIB Nie, nie jest tak. Każde kombi stawia większy opór. Zobacz sobie nawet, na maksymalne prędkości podawane przez producentów dla aut z różnymi nadwoziami i przy kombi zawsze są one niższe.
|
|
|
![]()
Post
#1068
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Ty to piszesz poważnie, czy się nacpales?Porównujesz jakieś jajka,pewnie z b seria ,gdzie jebnie sz tym w drewniany płot i się zabijesz(proponuje zobaczyć crash test tego auta).Do czołgu..ten mercedes w serii w kombi,waży w okolicach 1.6t..Dodatkowo jeśli chodzi o motory to również dwie przeciwne półki.Porównywanie osiolka do rasowego konia wyścigowego. Gdzie w mercedesie masz walki wydechowe poniżej 200 stopni a ssace ledwo przekraczają 200 stopni. Dodatkowo dostepnosc czesci tuningowych do jednego i drugiego modelu to rowniez dwie przeciwnosci.Podaj namiar do tego dilera,bo chetnie bym tego spróbował coś napisałeś ale nie wiadomo tak naprawdę co. Ale masz rację - wybór bazy to bardzo ważna rzecz kiedy już na starcie przegrywasz. Robiłem kiedyś dla gościa silnik do Hyundai Accent 1.5 16v 100km. Auto było używane do KJSów. Gość zrobił tam naprawdę sporo modyfikacji i włożył dużo pieniędzy a i tak był do tyłu względem konkurencji. Ale nie chciał zmienić auta tłumacząc się tym że on chce takie bo jego ojciec ma salon Hyundai i on w ten sposób będzie mu robić reklamę. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#1069
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
a nie jest tak że to właśnie kombi ma lepszy współczynnik aerodynamiczny? Nie wiem o którym współczynniku mowisz ale zakładajać że, przód jest taki sam a różnica jedynie w tylnej części to zawsze auto o większym tyle daje większy drag i większe podciśnienie w tylnej części- także opór będzie większy. ![]() -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#1070
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Nie wiem o którym współczynniku mowisz ale zakładajać że, przód jest taki sam a różnica jedynie w tylnej części to zawsze auto o większym tyle daje większy drag i większe podciśnienie w tylnej części- także opór będzie większy. opór tak ale lift już często przeciwnie. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#1071
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
-------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#1072
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Rozwiń proszę opadający dach lub tylnia szyba ma tendencję do tworzenia stref podciśnienia nad nią co widać na Twojej wklejce szczególnie pickup ale też auta 1 i 3. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#1073
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
opadający dach lub tylnia szyba ma tendencję do tworzenia stref podciśnienia nad nią co widać na Twojej wklejce szczególnie pickup ale też auta 1 i 3. Ok teraz jasne. Jest to owszem pole do dopracowania, można dokładać elementy aero na krawędzi dachu (jak np w evo MR) które ten efekt nieco poprawiać. Nie mniej jednak dalej wygląda to na mniejsze zjawisko niż wytworzone podciśnienie za pojazdem typu kombi. Dodatkowo buda sedana daje możliwość dołożenia skrzydła w optymalniejszym miejscu niż w kombi. Tworząc taką skorupę od podstaw można się pokusić już na tym etapie dopracować obrys, zwłaszcza np kształt zderzaka, miejsce pod dyfuzor podłogi oraz boki auta (np zwężenie,falbanka etc) tak aby zmniejszyć zjawisko zawirowania za pojazdem. -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#1074
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
im wyzszy przeswit tym wieksze podcisnienie pod autem i przysysanie do podloza?
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1075
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
im niższy, ta grafika coś nie teges
|
|
|
![]()
Post
#1076
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
grafika jest teges zobaczcie jak ukształtowany jest przód aut i co tam buduje podciśnienie.
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#1077
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
To są wykresy prędkości względnej, a nie podciśnienia
![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#1078
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Alex ja bardzo wiele trudnych rzeczy (więc też kosztownych) robię sam, dlatego bardzo ciężko to policzyć.
Samochód w dalszym ciągu mieści się w moim rozumieniu "budget race car" szczególnie w kontekście z jakimi samochodami (jak drogimi w zakupie lub budowie) udaje się konkurować czy wygrywać. Jestem ciekaw jakie samochody macie na myśli mówiąc o lepszych bazach z potencjałem (i nie oklepanych)? Sedan ma lepsze aero, a dodatkowo chcę trochę popracować nad docelową estetyką samochodu. Efekt końcowy powinien być fajny. Kontrolm nie przesadzaj, że ta moja baza "na starcie przegrywa". Wszyscy tak twierdzili na początku tego wątku, ale jak widać efekt już teraz pomimo ciągłych udoskonaleń jest konkurencyjny, a przy tym daje dużo frajdy kierowcy. I w sumie to jest bardzo ważne. Mój samochód jest cały czas w trakcie budowy. Rzadko kiedy jest dopracowany w detalach i idealnie ustawiony. Nie ma na ten samochód szablonu do skopiowania jak w Hondzie czy BMW. Nie ma tylu części do sportu. Za to ma się coś wyjątkowego, niepowtarzalnego i ciekawego. Trzeba chyba to też uwzględnić przy porównywaniu samochodów. -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#1079
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 17 February 2006 Skąd: warszawa ![]() |
Alex ja bardzo wiele trudnych rzeczy (więc też kosztownych) robię sam, dlatego bardzo ciężko to policzyć. Samochód w dalszym ciągu mieści się w moim rozumieniu "budget race car" szczególnie w kontekście z jakimi samochodami (jak drogimi w zakupie lub budowie) udaje się konkurować czy wygrywać. Jestem ciekaw jakie samochody macie na myśli mówiąc o lepszych bazach z potencjałem (i nie oklepanych)? Sedan ma lepsze aero, a dodatkowo chcę trochę popracować nad docelową estetyką samochodu. Efekt końcowy powinien być fajny. Kontrolm nie przesadzaj, że ta moja baza "na starcie przegrywa". Wszyscy tak twierdzili na początku tego wątku, ale jak widać efekt już teraz pomimo ciągłych udoskonaleń jest konkurencyjny, a przy tym daje dużo frajdy kierowcy. I w sumie to jest bardzo ważne. Mój samochód jest cały czas w trakcie budowy. Rzadko kiedy jest dopracowany w detalach i idealnie ustawiony. Nie ma na ten samochód szablonu do skopiowania jak w Hondzie czy BMW. Nie ma tylu części do sportu. Za to ma się coś wyjątkowego, niepowtarzalnego i ciekawego. Trzeba chyba to też uwzględnić przy porównywaniu samochodów. jestem wielkim fanem podejścia. chętnie bym wyskoczył kiedyś na piwko pogadać -------------------- www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB www.facebook.com/radzioFLATOUT www.patronite.pl/radzioFLATOUT |
|
|
![]()
Post
#1080
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Jestem ciekaw jakie samochody macie na myśli mówiąc o lepszych bazach z potencjałem (i nie oklepanych) Jak jesteś w Mercedesie to ja bym pomyślał o małym slk. Tani łatwiej jechać linia prosta między pachołkami bo mały niski i chyba lżejszy. Wydaje się lepszą baza z merca. Pewnie silniki skrzynie czy zawias to samo co w twoim. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 09:03 |