![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1021
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
-------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1022
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
Trzeba było od razu strokera robić albo łatwiej dostępnym wałem z om613/648(88.3mm), albo trochę trudniej z om603 3.5(92.4mm), zawsze było by łatwiej napompować...
|
|
|
![]()
Post
#1023
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Dziku, ja chcę z tego silnika wygenerować raptem moc, którą powinny wytrzymać nawet seryjne korby. Obawiam się, że pomimo tego i tak będzie sporo problemów z trakcją przy masie około 1100kg. Jak bedzie za mało to się "dmuchnie" więcej
![]() Marcin widziałem. Kompletnie nie interesują mnie projekty, gdzie bez strzału z nitro turbo nawet nie wstanie ![]() Srbenda buda zostaje ta sama. Ze skrzynią to jeszcze zobaczymy, ale biorę to pod uwagę. Prace nad silnikiem idą pełną parą: ![]() ![]() -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#1024
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ ![]() |
Seryjna korba nie wygląda źle, pomijając nagar
![]() -------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
![]()
Post
#1025
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
https://www.facebook.com/2jze36m3/photos/a....e=3&theater
2JZ 3.4 litra na GTX35 https://scontent.fpoz1-1.fna.fbcdn.net/v/t1...amp;oe=5E8853AF W sumie spełnia założenia praktycznie? ![]() -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
![]()
Post
#1026
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
GIB korby są praktycznie identyczne jak te w m111 (różnią się jedynie długością) co oznacza, że taka korba przyjmuje około 100KM/szt.
m104 na seryjnych korbach powinien wytrzymać nawet 600KM, ale z racji iż nie chce mi się go za często otwierać, to kute korby idą już teraz. Deejey znam dobrze właściciela tego E36 a nigdy go o ten samochód nie pytałem ![]() Może wiesz, jaka dokładnie turbina siedzi w tym E36 2JZ? Już znalazłem, oryginał Garrett GTX 35 RS Gen II. Ciekawe porównanie do Borgwarnera s300sx-e (które na papierze jest prawie identyczne z Borgwarner EFR 9180 - patrz niżej). Kolega w m104 3.2l na JRspec GT3582R JB zrobił 606KM i 710Nm (przy 3000rpm 450Nm, 3500rpm 520Nm, 4000rpm 620Nm) Inny projekt m104 3.2l z turbo Borgwarner EFR 9180 792KM i 915Nm (3000rpm 400Nm, 3500rpm 580Nm, 4000rpm 820Nm) -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#1027
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 07 December 2002 Skąd: w-wa ![]() |
Czy jak będziesz miał 600 koni to już będę mógł powiedzieć że masz mocniejsze auto odemnie?
![]() -------------------- Fiat 126p, stan bardzo dobry
|
|
|
![]()
Post
#1028
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Marek, ale widziałem, że się Ariel sprzedaje...
-------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#1029
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Wiesz,że TCSa kupowałeś do R4. Jak zrobisz R6 600-700hp to musisz dopłacić
![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#1030
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 14 July 2012 Skąd: Łódź ![]() |
to e36 miało Borga sx300 wczesniej i jezdzilo to turbo dramatycznie, responsywnosc zera a z boostu wypadal nawet przy przepince z 5 na 6, Garret odmienił auto nie do poznania
|
|
|
![]()
Post
#1031
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Jack no to będę musiał się do Ciebie uśmiechnąć
![]() KrisC tak też mówi właściciel, bo pogadaliśmy trochę. Jesteśmy też umówieni na "testy", to dam znać jak wrażenia ![]() Jestem bardzo zaskoczony taką fatalną sprawnością Borgwarnera S300 sx-e, bo ten Borg co mam B03 z A45 AMG (też na ślizgu) działa rewelacyjnie. Poważnie rozważałem tą sprężarkę. Już się wyleczyłem... -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#1032
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 19 June 2007 Skąd: z ulicy ![]() |
Seria S od Borga to w zamierzeniu turbosprężarki do ciężarówek i innych wynalazków typu kombajny i traktory. Tak więc nie ma się co dziwić czy też szukać rewelacji
![]() |
|
|
![]()
Post
#1033
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Jestem bardzo zaskoczony taką fatalną sprawnością Borgwarnera S300 sx-e, bo ten Borg co mam B03 z A45 AMG (też na ślizgu) działa rewelacyjnie. Poważnie rozważałem tą sprężarkę. Już się wyleczyłem... A ja jestem zaskoczony tym, jakie pierdoły czytam w tym temacie, który zawsze miałem za całkiem rzeczowy. ![]() Jak można porównywać turbo z a45 amg, które jest pierdkiem i w pośrednim wtrysku robi gówniane moce do S300SX-E, które robi moce w okolicach 4 cyfr w największych wersjach. Nie zapominajcie, że wszystko zależy od pozostałej części setupu też, takiej jak kolektor wydechowy, wydech, wg, strojenie, ic, itd. ![]() Mojemu znajomemu S366-SXE robi 1,5bar przy 4200rpm w m50b25nv, które z natury nie wstaje i nie generuje momentu, od 3800rpm jest 1bar, nie ma laga po zmianie biegu i na 1,8bar jest 7 paczek równe, kręcimy 7800rpm, było tu 6 różnych turbo wcześniej w tym GT35 i GTX35 i nie wstawało lepiej, a mocowo było gorzej albo żywotność turbo była liczona w tygodniach. To auto robi średnie 5s na RL 100-200 w budzie sedana e36 z lpg, więc proszę o nie pisanie poniżej bzdur na temat mocy, bo w Wawce połowa e36 potrzebuje 800hp (100hp więcej), żeby podobne czasy walić. ![]() Takie generalizowanie nie ma sensu, można mieć dobry kolektor ts i kijowy kolektor ss, można mieć S300SX z ciężarówki z AR1.22, a można mieć S372-SXE z AR0.91 robiące 1000hp z fajnym wstawaniem. ![]() Poniżej widać jak w 2000cm na dobrym setupie 3setka borga się budzi, takich przykładów z samego yt jest mnóstwo: https://www.youtube.com/watch?v=Yk9jc3ucgWQ -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#1034
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
ale na filmie koles kreci 5 tys w gore to wiadomo ze turbo jest responsywne
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1035
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Miś po przeczytaniu twojego wpisu mam podobne przemyślenia. Nie wiem jaki masz problem i czego nie zrozumiałeś. Odnosisz się do rzeczy, których nikt nie napisał.
W przytoczonym BMW z 2JZ kolega wymienił tylko turbo z Borgwarnera S300 na Garretta gtx35. Osprzęt pozostał ten sam. Omawiamy wykres mocy przed i po zmianie. Nie omawiamy czasu 100-200kmh. Na to się składa sporo innych rzeczy Borgwarner B03 w aspekcie rozwiązań technicznych (na papierze) wydaje się być podobny do pozostałych turbin tego producenta (s200sx, s300sx itp), a sprawność tej turbiny przy właściwym doborze pojemności silnika i kilku innych rzeczach jest bardzo dobra. Przede wszystkim chodzi tutaj o czas reakcji turbo na gaz. Oczywiście B03 to turbo dla pojemności ok 1,8-2,3l. Nikt nie pisał o wsadzaniu B03 do silnika 3.2l. Szukam turbo co zrobi podobny efekt w silniku 3,2l jak B03 w 2,3l. Tak czy owak. Kilka postów wyżej prosiłem o podpowiedzi co byście zastosowali w tym silniku m104 na moim miejscu. Miś jakie turbo byś założył? -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#1036
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 14 July 2012 Skąd: Łódź ![]() |
ten Garrett GTX gen2 to oryginał a nie Garrett style z pola ryżowego i zrobił 100nm więcej na 0.3b mniejszym booście, więcej mocy na górze i lepiej wstaje
![]() |
|
|
![]()
Post
#1037
|
|
Super User Dołączył: Sat, 26 November 2016 Skąd: Poznan ![]() |
2x IHI RXR6 / Apexi RX6
|
|
|
![]()
Post
#1038
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
Czemu nie gtx30 ? lub gtx35 z twinscrolem + quick spool vavle , polecam powerspiryty bdb jakość , u mnie przy kompresji 9.5bar (sportowe wałki) gtx3076r ar0.83 w 2.3 bara robi teraz równo przy 4tys na 3 biegu
-------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
![]()
Post
#1039
|
|
User Dołączył: Fri, 16 February 2018 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1040
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
W tak zwanym międzyczasie trwają prace nad dalszą redukcją masy samochodu
![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 15 July 2025 - 09:47 |