![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#461
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#462
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Jak patrzyłem na cenę DS2500 to bardzo podrożały te klocki. Dobre opinie mają klocki Galfer (firma słynąca z produkcji sportowych klocków do motocykli i rowerów), najtańszy model kosztuje połowę DS2500 a maksymalna temp. pracy na papierze jest podobna, no i mają homologację. a jaki model tego Galfera ? -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#463
|
|
User Dołączył: Fri, 26 September 2014 ![]() |
Co do Galfera i Brembo xtra:
jesli są przynajmniej porównywalne do Ferodo ds2500 to wolałbym europejski produkt a nie "zagraniczny". Niestety w kraju gdzie mieszkam nie ma galferow :-( Brembo xtra mój dostawca hamulców ma tylko na przód, na tył nie ma. Na przód i tył sa brembo HP2000, jak to wypada w porównaniu do xtra? |
|
|
![]()
Post
#464
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#465
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Co do Galfera i Brembo xtra: jesli są przynajmniej porównywalne do Ferodo ds2500 to wolałbym europejski produkt a nie "zagraniczny". Niestety w kraju gdzie mieszkam nie ma galferow :-( Brembo xtra mój dostawca hamulców ma tylko na przód, na tył nie ma. Na przód i tył sa brembo HP2000, jak to wypada w porównaniu do xtra? Cenowo x4; ale dobre klocki, w pobliżu DS Uno. |
|
|
![]()
Post
#466
|
|
User Dołączył: Fri, 26 September 2014 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#467
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#468
|
|
User Dołączył: Sun, 16 August 2015 Skąd: Lublin ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#469
|
|
User Dołączył: Fri, 26 September 2014 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#470
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 11 January 2009 ![]() |
@Ziuzio czy mieszanka Metelli FT 11 GG to dokładnie to samo co FT 0620 11 GG? Bo kupiłem takie klocki do Focusa ST170/Fiesty ST150 na przód i tył ale otrzymałem wersję FT 11 GG i zastanawiam się czy polować dalej.
-------------------- Fiesta XR2i ITB
|
|
|
![]()
Post
#471
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
@Ziuzio czy mieszanka Metelli FT 11 GG to dokładnie to samo co FT 0620 11 GG? Bo kupiłem takie klocki do Focusa ST170/Fiesty ST150 na przód i tył ale otrzymałem wersję FT 11 GG i zastanawiam się czy polować dalej. To praktycznie ta sama mieszanka co starsza. W Galferach nowych też zmieniła się nazwa na krótszą:-) |
|
|
![]()
Post
#472
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 08 August 2010 Skąd: Busko Zdrój ![]() |
Hej, poszukuje jakiś klocków do Volvo XC70 2003r 2.5 turbo. Ciężka krowa bo z LPG waży +/- 1800kg. Co polecacie żeby poprawić mu trochę hamowanie ?
|
|
|
![]()
Post
#473
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#474
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 08 August 2010 Skąd: Busko Zdrój ![]() |
@Ziuzio na stronie brembo wyskakują mi tylko tarcze xtra, klocki wersja prime. Masz może numer klocków xtra ?
|
|
|
![]()
Post
#475
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
co do klockow, testy produktow od https://www.facebook.com/lavaracing sa w toku i efekty w sporcie sa bardziej niz zadowalajace, kontaktujcie sie z nimi i sprawdzajcie referencje dla siebie
i cytat od nich: "Lubię rozmawiać o HAMULCACH, w skład których wchodzą KLOCKI, ale też TARCZE, które ostatnio trochę traktowałem po macoszemu. W związku z tym pochylę się nad tym tematem. Wszystkich nieustannie muszę przekonywać do „TTT” (Twierdzenia Taniej Tarczy). Postaram się to wyjaśnić biorąc pod uwagę zarówno aspekty racjonalne jak i osobiste. Każdy z nas szuka rezerw w sprzęcie. Lepsze zawieszenie, droższe opony, więcej mocy etc. Przychodzi moment na upgrade hamulców. Moja sprawdzona przez lata, działająca i dająca wiele szczęścia koncepcja modyfikacji hamulców wygląda następująco: I Uliczny wojownik Krok 1: Sprawność seryjnego układu. Pompa hamulcowa, przewody, regeneracja zacisków, linki etc. Wszystko musi działać idealnie i muszą być zarządzane okresowe przeglądy. Wycieki, gumki etc. Krok 2: Płyn hamulcowy. Świeży, nie z zeszłego roku. Wymieniany min 2 razy w roku. Dlaczego? Jak nie jeździsz po torach to i tak go zużywasz. Dobry płyn kosztuje 60pln za 1L (TRW GrandPrix, K2 Racing). Wymiana myślę, że powinna kosztować ok 200pln. I najlepiej spuścić cały płyn (już widzę minę mechanika który słucha mądrości klienta z jakieś grupki na FB) i zalać od nowa. Krok 3: Dobrze dobrane klocki Przód i Tył! Tak, tak, tył też jest bardzo ważny i nie opyla się na nim oszczędzać, bo świetnie przygotowany przód i nieprzygotowany tył to i tak padaka. Krok 4: Najtańsze możliwe do znalezienia na rynku chińskie, indyjskie, pakistańskie czy tureckie tarcze hamulcowe! Czasem to Blue Print, czasem Febi, ABS, Ashika itd. itp. Dlaczego? Do produkcji tarcz seryjnych używa się 2 stopów żeliwa. Różnią się zawartością węgla (sławne tarcze wysokonawęglane), ale to jest różnica liczona w pojedynczych procentach. Jedyną przewagą (droższych) jest szybkość zużycia (wolniejsza), jednak nie jest tak, że 2x droższe tarcze zużywają się 2x wolniej. Raczej 10%-15% wolniej, a przy „mocniejszym” klocku i „dynamicznym” stylu jazdy różnica będzie niezauważalna. Żeliwo zachowuje się też podobnie do opon wyczynowych i im mniej pełnych cykli nagrzewania ma za sobą tym lepiej. ERGO: lepiej wymieniać tanie tarcze częściej niż drogie rzadziej. Zdecydowanie częściej widzę też, że tarcze pękają zanim dojdą to minimalnej grubości. Wyrzucić tarczę za 100pln? Proszę bardzo, ale za 400pln… nie no, jeszcze pojeździ pół roku |
|
|
![]()
Post
#476
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
hehe jestem sam wyznawcą drogie klocki tanie tarcze bo nie zauważam żadnej róźnicy pomiędzy najtańszym ABE, Delphi a drogim ATE albo Brembo w pakiecie Xtra/Sport itp :wow:
choć ogólnie w wykonaniu widać jakość odlewów itp tyle że porowaty odlew na powierzchniach nietrących...lepiej odprowadza ciepło niż ten gładziutki jak pupcia niemowlaka -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#477
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Brembo Xtra zrobią robotę w dobrej cenie, występują do XC70. Jeśli masz tarcze 285mm to lipa, przy 305mm klocki od xc70 II mieszczą się w jarzmo i zacisk, P24077X, oraz leżą na tarczy. Nie mniej robiłem to chwilę temu, więc warto uważać przy montażu na detale, bo chyba blaszki trzymające klocek w tłoczku trzeba było podgiąć. A najlepiej to przeszczepić 336mm z xc90 na tłoku 60mm w tym dwuczęściowym zacisku aluminiowo-żeliwnym (choć w xc70 I też bywały 305mm + 60mm jednoczęściowy żeliwny, dlatego trzeba uważać przy kombinowaniu z klockami:-)) |
|
|
![]()
Post
#478
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Jeśli masz tarcze 285mm to lipa, przy 305mm klocki od xc70 II mieszczą się w jarzmo i zacisk, P24077X, oraz leżą na tarczy. Nie mniej robiłem to chwilę temu, więc warto uważać przy montażu na detale, bo chyba blaszki trzymające klocek w tłoczku trzeba było podgiąć. A najlepiej to przeszczepić 336mm z xc90 na tłoku 60mm w tym dwuczęściowym zacisku aluminiowo-żeliwnym (choć w xc70 I też bywały 305mm + 60mm jednoczęściowy żeliwny, dlatego trzeba uważać przy kombinowaniu z klockami:-)) jeżeli dwutłok z XC90 to wtedy tarcza 328mm. ALe jak nie da do tego dobrego klocka to będzie lipa jaka była. A dobry klocek zrobi mu robotę na tym co ma. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#479
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 08 August 2010 Skąd: Busko Zdrój ![]() |
Palca nie dam położyć za to ale wydaje mi się, że jest 305mm. Patrzyłem po katalogu Intercars i wychodziło że przy 16 cali feldze było 305 - w tym tyg będę wkładał samo regulator do hamulca postojowego to zmierzę przód. Na chwilę obecną chciałbym uniknąć swapu hebli, bo te są względnie świeże (mają około roku i 4tys km od remontu). Nie mniej, przód zaczął już bić, i przy okazji toczenia tarcz myślałem właśnie o lepszym klocku. Jakby było jednak 285mm to nic godnego się nie znajdzie ?
@Ziuzio stacjonujesz w krk? ![]() |
|
|
![]()
Post
#480
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
jeżeli dwutłok z XC90 to wtedy tarcza 328mm. ALe jak nie da do tego dobrego klocka to będzie lipa jaka była. A dobry klocek zrobi mu robotę na tym co ma. Dwutłok też jest mocną opcją, ale mniej popularną, jarzma droższe niż zestaw 336mm, bo same zaciski z jakiegoś zamiennika dostępne. Palca nie dam położyć za to ale wydaje mi się, że jest 305mm. Patrzyłem po katalogu Intercars i wychodziło że przy 16 cali feldze było 305 - w tym tyg będę wkładał samo regulator do hamulca postojowego to zmierzę przód. Na chwilę obecną chciałbym uniknąć swapu hebli, bo te są względnie świeże (mają około roku i 4tys km od remontu). Nie mniej, przód zaczął już bić, i przy okazji toczenia tarcz myślałem właśnie o lepszym klocku. Jakby było jednak 285mm to nic godnego się nie znajdzie ? @Ziuzio stacjonujesz w krk? ![]() Jakiej firmy tarcze? Dość niewielki przebieg:-) Tak, Krk. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 03:59 |