Shoutbox 0 nowych PW 


25 Stron V  « < 22 23 24 25 >  
Reply to this topicStart new topic
> Jakie klocki?, Ferodo DS 2500/3000 Performance czy może coś innego?
Ziuzio
post Sun, 08 Dec 2024 - 05:58
Post #461


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(kontrolm @ Fri, 06 Dec 2024 - 15:05) *
brzmi dobrze tym bardziej że cena do aut które mam to 1/2 Ferodo DS


Tak na marginesie dodam, że najnowsze dostawy Brembo Xtra mają wreszcie oznaczenia mieszanki, i są to klocki w przedziale współczynnika tarcia GG.
DS2500 mają FF.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 08 Dec 2024 - 05:58
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kontrolm
post Sun, 08 Dec 2024 - 09:09
Post #462


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(done4 @ Sat, 07 Dec 2024 - 19:30) *
Jak patrzyłem na cenę DS2500 to bardzo podrożały te klocki.
Dobre opinie mają klocki Galfer (firma słynąca z produkcji sportowych klocków do motocykli i rowerów), najtańszy model kosztuje połowę DS2500 a maksymalna temp. pracy na papierze jest podobna, no i mają homologację.

a jaki model tego Galfera ?


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciek@
post Mon, 09 Dec 2024 - 21:04
Post #463


User
Dołączył: Fri, 26 September 2014





Co do Galfera i Brembo xtra:
jesli są przynajmniej porównywalne do Ferodo ds2500 to wolałbym europejski produkt a nie "zagraniczny".
Niestety w kraju gdzie mieszkam nie ma galferow :-(
Brembo xtra mój dostawca hamulców ma tylko na przód, na tył nie ma.
Na przód i tył sa brembo HP2000, jak to wypada w porównaniu do xtra?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Mon, 09 Dec 2024 - 23:15
Post #464


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(kontrolm @ Sun, 08 Dec 2024 - 10:09) *
a jaki model tego Galfera ?

Sport FDHP 1050
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Mon, 09 Dec 2024 - 23:16
Post #465


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(Maciek@ @ Mon, 09 Dec 2024 - 22:04) *
Co do Galfera i Brembo xtra:
jesli są przynajmniej porównywalne do Ferodo ds2500 to wolałbym europejski produkt a nie "zagraniczny".
Niestety w kraju gdzie mieszkam nie ma galferow :-(
Brembo xtra mój dostawca hamulców ma tylko na przód, na tył nie ma.
Na przód i tył sa brembo HP2000, jak to wypada w porównaniu do xtra?

Cenowo x4; ale dobre klocki, w pobliżu DS Uno.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciek@
post Tue, 10 Dec 2024 - 09:37
Post #466


User
Dołączył: Fri, 26 September 2014





CYTAT(Ziuzio @ Mon, 09 Dec 2024 - 23:16) *
Cenowo x4; ale dobre klocki, w pobliżu DS Uno.


Dalej tansze niz ds2500, okolice 260 eur za przod i tyl, maja tez homologacje drogowa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Tue, 10 Dec 2024 - 13:14
Post #467


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(Maciek@ @ Tue, 10 Dec 2024 - 10:37) *
Dalej tansze niz ds2500, okolice 260 eur za przod i tyl, maja tez homologacje drogowa.


Podejrzanie niska cena jak za komplet przód + tył; chyba, że jakaś wyprzedaż magazynu albo gokartowe klocki:-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Astin
post Tue, 10 Dec 2024 - 16:21
Post #468


User
Dołączył: Sun, 16 August 2015
Skąd: Lublin





CYTAT(Ziuzio @ Mon, 09 Dec 2024 - 23:15) *
Sport FDHP 1050


Mam i polecam, przepaść między zwykłym klockiem ATE, a Galferem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciek@
post Tue, 10 Dec 2024 - 18:46
Post #469


User
Dołączył: Fri, 26 September 2014





CYTAT(Ziuzio @ Tue, 10 Dec 2024 - 13:14) *
Podejrzanie niska cena jak za komplet przód + tył; chyba, że jakaś wyprzedaż magazynu albo gokartowe klocki:-)


Mozliwe ze promocja, to dość szanowany internetowy sprzedawca specjalizujacy sie w hamulcach, nie podejrzewam podróbki czy innego oszustwa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bobson
post Thu, 30 Jan 2025 - 16:13
Post #470


Frequent User
Dołączył: Sun, 11 January 2009





@Ziuzio czy mieszanka Metelli FT 11 GG to dokładnie to samo co FT 0620 11 GG? Bo kupiłem takie klocki do Focusa ST170/Fiesty ST150 na przód i tył ale otrzymałem wersję FT 11 GG i zastanawiam się czy polować dalej.


--------------------
Fiesta XR2i ITB
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Fri, 31 Jan 2025 - 16:13
Post #471


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(bobson @ Thu, 30 Jan 2025 - 17:13) *
@Ziuzio czy mieszanka Metelli FT 11 GG to dokładnie to samo co FT 0620 11 GG? Bo kupiłem takie klocki do Focusa ST170/Fiesty ST150 na przód i tył ale otrzymałem wersję FT 11 GG i zastanawiam się czy polować dalej.


To praktycznie ta sama mieszanka co starsza. W Galferach nowych też zmieniła się nazwa na krótszą:-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
skrzatbz
post Fri, 28 Feb 2025 - 09:32
Post #472


Frequent User
Dołączył: Sun, 08 August 2010
Skąd: Busko Zdrój





Hej, poszukuje jakiś klocków do Volvo XC70 2003r 2.5 turbo. Ciężka krowa bo z LPG waży +/- 1800kg. Co polecacie żeby poprawić mu trochę hamowanie ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Sun, 02 Mar 2025 - 17:00
Post #473


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(skrzatbz @ Fri, 28 Feb 2025 - 10:32) *
Hej, poszukuje jakiś klocków do Volvo XC70 2003r 2.5 turbo. Ciężka krowa bo z LPG waży +/- 1800kg. Co polecacie żeby poprawić mu trochę hamowanie ?


Brembo Xtra zrobią robotę w dobrej cenie, występują do XC70.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
skrzatbz
post Mon, 03 Mar 2025 - 22:51
Post #474


Frequent User
Dołączył: Sun, 08 August 2010
Skąd: Busko Zdrój





@Ziuzio na stronie brembo wyskakują mi tylko tarcze xtra, klocki wersja prime. Masz może numer klocków xtra ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Tue, 04 Mar 2025 - 13:44
Post #475


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





co do klockow, testy produktow od https://www.facebook.com/lavaracing sa w toku i efekty w sporcie sa bardziej niz zadowalajace, kontaktujcie sie z nimi i sprawdzajcie referencje dla siebie


i cytat od nich:

"Lubię rozmawiać o HAMULCACH, w skład których wchodzą KLOCKI, ale też TARCZE, które ostatnio trochę traktowałem po macoszemu. W związku z tym pochylę się nad tym tematem.
Wszystkich nieustannie muszę przekonywać do „TTT” (Twierdzenia Taniej Tarczy).
Postaram się to wyjaśnić biorąc pod uwagę zarówno aspekty racjonalne jak i osobiste.
Każdy z nas szuka rezerw w sprzęcie. Lepsze zawieszenie, droższe opony, więcej mocy etc. Przychodzi moment na upgrade hamulców. Moja sprawdzona przez lata, działająca i dająca wiele szczęścia koncepcja modyfikacji hamulców wygląda następująco:
I Uliczny wojownik
Krok 1:
Sprawność seryjnego układu. Pompa hamulcowa, przewody, regeneracja zacisków, linki etc. Wszystko musi działać idealnie i muszą być zarządzane okresowe przeglądy. Wycieki, gumki etc.
Krok 2:
Płyn hamulcowy. Świeży, nie z zeszłego roku. Wymieniany min 2 razy w roku. Dlaczego? Jak nie jeździsz po torach to i tak go zużywasz. Dobry płyn kosztuje 60pln za 1L (TRW GrandPrix, K2 Racing). Wymiana myślę, że powinna kosztować ok 200pln. I najlepiej spuścić cały płyn (już widzę minę mechanika który słucha mądrości klienta z jakieś grupki na FB) i zalać od nowa.
Krok 3:
Dobrze dobrane klocki Przód i Tył! Tak, tak, tył też jest bardzo ważny i nie opyla się na nim oszczędzać, bo świetnie przygotowany przód i nieprzygotowany tył to i tak padaka.
Krok 4:
Najtańsze możliwe do znalezienia na rynku chińskie, indyjskie, pakistańskie czy tureckie tarcze hamulcowe! Czasem to Blue Print, czasem Febi, ABS, Ashika itd. itp. Dlaczego?
Do produkcji tarcz seryjnych używa się 2 stopów żeliwa. Różnią się zawartością węgla (sławne tarcze wysokonawęglane), ale to jest różnica liczona w pojedynczych procentach. Jedyną przewagą (droższych) jest szybkość zużycia (wolniejsza), jednak nie jest tak, że 2x droższe tarcze zużywają się 2x wolniej. Raczej 10%-15% wolniej, a przy „mocniejszym” klocku i „dynamicznym” stylu jazdy różnica będzie niezauważalna. Żeliwo zachowuje się też podobnie do opon wyczynowych i im mniej pełnych cykli nagrzewania ma za sobą tym lepiej. ERGO: lepiej wymieniać tanie tarcze częściej niż drogie rzadziej.
Zdecydowanie częściej widzę też, że tarcze pękają zanim dojdą to minimalnej grubości. Wyrzucić tarczę za 100pln? Proszę bardzo, ale za 400pln… nie no, jeszcze pojeździ pół roku
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Tue, 04 Mar 2025 - 14:00
Post #476


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



hehe jestem sam wyznawcą drogie klocki tanie tarcze bo nie zauważam żadnej róźnicy pomiędzy najtańszym ABE, Delphi a drogim ATE albo Brembo w pakiecie Xtra/Sport itp :wow:
choć ogólnie w wykonaniu widać jakość odlewów itp tyle że porowaty odlew na powierzchniach nietrących...lepiej odprowadza ciepło niż ten gładziutki jak pupcia niemowlaka


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Tue, 04 Mar 2025 - 15:53
Post #477


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(Ziuzio @ Sun, 02 Mar 2025 - 18:00) *
Brembo Xtra zrobią robotę w dobrej cenie, występują do XC70.


Jeśli masz tarcze 285mm to lipa, przy 305mm klocki od xc70 II mieszczą się w jarzmo i zacisk, P24077X, oraz leżą na tarczy. Nie mniej robiłem to chwilę temu, więc warto uważać przy montażu na detale, bo chyba blaszki trzymające klocek w tłoczku trzeba było podgiąć.
A najlepiej to przeszczepić 336mm z xc90 na tłoku 60mm w tym dwuczęściowym zacisku aluminiowo-żeliwnym (choć w xc70 I też bywały 305mm + 60mm jednoczęściowy żeliwny, dlatego trzeba uważać przy kombinowaniu z klockami:-))
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Tue, 04 Mar 2025 - 16:26
Post #478


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(Ziuzio @ Tue, 04 Mar 2025 - 15:53) *
Jeśli masz tarcze 285mm to lipa, przy 305mm klocki od xc70 II mieszczą się w jarzmo i zacisk, P24077X, oraz leżą na tarczy. Nie mniej robiłem to chwilę temu, więc warto uważać przy montażu na detale, bo chyba blaszki trzymające klocek w tłoczku trzeba było podgiąć.
A najlepiej to przeszczepić 336mm z xc90 na tłoku 60mm w tym dwuczęściowym zacisku aluminiowo-żeliwnym (choć w xc70 I też bywały 305mm + 60mm jednoczęściowy żeliwny, dlatego trzeba uważać przy kombinowaniu z klockami:-))

jeżeli dwutłok z XC90 to wtedy tarcza 328mm. ALe jak nie da do tego dobrego klocka to będzie lipa jaka była. A dobry klocek zrobi mu robotę na tym co ma.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
skrzatbz
post Wed, 05 Mar 2025 - 18:26
Post #479


Frequent User
Dołączył: Sun, 08 August 2010
Skąd: Busko Zdrój





Palca nie dam położyć za to ale wydaje mi się, że jest 305mm. Patrzyłem po katalogu Intercars i wychodziło że przy 16 cali feldze było 305 - w tym tyg będę wkładał samo regulator do hamulca postojowego to zmierzę przód. Na chwilę obecną chciałbym uniknąć swapu hebli, bo te są względnie świeże (mają około roku i 4tys km od remontu). Nie mniej, przód zaczął już bić, i przy okazji toczenia tarcz myślałem właśnie o lepszym klocku. Jakby było jednak 285mm to nic godnego się nie znajdzie ?

@Ziuzio stacjonujesz w krk? smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Thu, 06 Mar 2025 - 07:36
Post #480


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(kontrolm @ Tue, 04 Mar 2025 - 17:26) *
jeżeli dwutłok z XC90 to wtedy tarcza 328mm. ALe jak nie da do tego dobrego klocka to będzie lipa jaka była. A dobry klocek zrobi mu robotę na tym co ma.


Dwutłok też jest mocną opcją, ale mniej popularną, jarzma droższe niż zestaw 336mm, bo same zaciski z jakiegoś zamiennika dostępne.

CYTAT(skrzatbz @ Wed, 05 Mar 2025 - 19:26) *
Palca nie dam położyć za to ale wydaje mi się, że jest 305mm. Patrzyłem po katalogu Intercars i wychodziło że przy 16 cali feldze było 305 - w tym tyg będę wkładał samo regulator do hamulca postojowego to zmierzę przód. Na chwilę obecną chciałbym uniknąć swapu hebli, bo te są względnie świeże (mają około roku i 4tys km od remontu). Nie mniej, przód zaczął już bić, i przy okazji toczenia tarcz myślałem właśnie o lepszym klocku. Jakby było jednak 285mm to nic godnego się nie znajdzie ?

@Ziuzio stacjonujesz w krk? smile.gif


Jakiej firmy tarcze? Dość niewielki przebieg:-)
Tak, Krk.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

25 Stron V  « < 22 23 24 25 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 03:59