Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Jakie klocki?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
usuniety
Peugeot 206 niecały 1000kg masy własnej.
Zacisk Lucas 57mm z 306 GTI-6.
Tarcza 283x22mm.
Auto będzie już raczej użytkowane tylko na trackday'ach na polskich torach i sporadycznie jakieś upalanie wieczorem.

Mam trzy nurtujące mnie zagadnienia.

Nastawiony jestem na klocki w okolicach maksymalnie 600zł i wybór padł na ds 2500/3000 z przewagą 3000.
Czy są w podobnym budżecie jakieś warte uwagi alternatywy ?
Carbon Lorraine rc6 pewnie będą przydrogie. Myślałem jeszcze o EBC Yellow Stuff ale miałem kiedyś zielone w astrze i nie do końca byłem zadowolony.

Druga sprawa to tarcze... Brać do tego jakąś dobra firmową litą tarczę czy warto jednak kupić coś frezowanego wyższej półki, czy może nie warto się zbytnio spuszczać i wziąć tanie Speedmax'y nawiercane i frezowane ?

Ostatnia moja wątpliwość to wzór samego kloca dedykowany do mojego zacisku, na stronie ferodo są dedykowane dwa rodzaje do 306 gti6 na zacisku Lucas i różnią się grubością i wysokością samego klocka, wzór bardzo zbliżony - czy ktoś się orientuje czy pasują zamiennie?
1) FCP406 http://ecat.ferodoracing.com/car-racing/brake-pads/FCP406
2) FCP565 http://ecat.ferodoracing.com/car-racing/brake-pads/FCP565

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Andrzejsr
DS3000 i lite tarcze Brembo - chyba nikt kto używa takiego zestawu nie marudzi na hamulce smile.gif mam podobnej wielkości w cięższej pucharówce 156 (tak była wyposażona w pucharze DS3000 + Brembo) - hamowanie cudo po prostu. Zimmerman lite równie dobrze są odbierane.
Co do EBC sam nie używałem, ale z kim na trackday;ach czy bardziej zorientowanym w tematach sprzedawców klocków nie rozmawiałem, gdy pada "EBC" , to powoduje co najwyżej uśmieszek (politowania ? smile.gif )
Nawiercanie i frezowanie tarcz, o ile wiem sensu nie ma aktualnie w klockach nie produkujących "poduszki gazowej", ale może ktoś wskaże jakieś korzyści z tego.
Andrew01
Również polecam DSy (ja akurat śmigam na 2500 bo nie robią do mojego auta 3000) + dobrej firmy lite tarcze. To jest przepis na najlepszy zestaw pod względem cena/jakość sprawdzony przez wiele osób i nie ma co kombinować.
Tanich nacinanych nie kupuj, szkoda kasy.
EBC raczej stosują ludzie w "tuningach" a nie w rajdówkach.
usuniety
Zdecydowałem się na pełne tarcze Ferodo i DS 3000 (FCP565R).
Docierać to jakoś specyficznie czy wystarczy kilka hamowań 130-50-130-50-130 itd. ?
jackkpl
CYTAT(usuniety @ Fri, 09 Dec 2016 - 10:43) *
Zdecydowałem się na pełne tarcze Ferodo i DS 3000 (FCP565R).
Docierać to jakoś specyficznie czy wystarczy kilka hamowań 130-50-130-50-130 itd. ?

Hamujesz tak parę razy, aż zaczną śmierdzieć. Później 5 minut jazdy bez hamowania i jest ok smile.gif.
Andrzejsr
Ja docierałem z grubsza tak jak piszesz, może pierwsze nie ze 130 ale torchę mniej. O ile wiem, to ważne żeby się nie zatrzymać całkiem między tymi hamowaniami.
culmen
1000kg masy.
Przód tarcza 255x22 i ds2500.
Tył 263x18 i yellow pady ( nie było ferrodo)
Nigdy nie brakowało mi hamulca.
Ciekawe czy zestaw wytrzyma próbę czasu z nowym silnikiem.
dejv667
Podepnę się pod pytanie: DS2500 czy Pagid RS4-2?
jackkpl
CYTAT(Andrzejsr @ Fri, 09 Dec 2016 - 10:53) *
Ja docierałem z grubsza tak jak piszesz, może pierwsze nie ze 130 ale torchę mniej. O ile wiem, to ważne żeby się nie zatrzymać całkiem między tymi hamowaniami.


Ja dodatkowo ,żeby nie denerowwać innych uczestników ruchu, to robie tak, że jade sobie np 100 czy 120 i jak zjeżdzam z górki, to jade z gazem i hamulcem. Wystarczy tak przejechać ze 200m , hebel sie mocno rozgrzeje i później parę km spokojnie, żeby ochłodzić. Przy hamowaniu ostrym 130-50 można kogoś nadziać na zad wink.gif.
Kras
Nie dziala w autach odcinajacych gaz przy depnieciu hamulca smile.gif
jackkpl
CYTAT(Kras @ Fri, 09 Dec 2016 - 14:00) *
Nie dziala w autach odcinajacych gaz przy depnieciu hamulca smile.gif


A są takie obecnie? Rozumiem,że mają ograniczniki momentu, ale żeby odcinały całkowicie? wink.gif.
pawel934
Tak, np. każdy VAG biggrin.gif
jackkpl
CYTAT(pawel934 @ Fri, 09 Dec 2016 - 15:27) *
Tak, np. każdy VAG biggrin.gif

Aż mi się wierzyć nie chce smile.gif. Jak padnie czujnik hamulca i się świecą na stałe światła, to nie pojedziesz?
piwo
czemu polecacie starocie ds2500 ? przeciez to zaden rewelacyjny klocek. mam u siebie i nie odczuwam by byl jakis super.
zrestza wyszli nastepcy o duzo lepszej charakterystyce.
http://www.ferodoracing.com/products/car-r...ke-pads/ds1-11/
moim zdaniem dsuno lub ds1.11 bedzie lepszym wyborem
takie cos jeszcze znalazlem
usuniety
CYTAT(piwo @ Fri, 09 Dec 2016 - 15:50) *
czemu polecacie starocie ds2500 ? przeciez to zaden rewelacyjny klocek. mam u siebie i nie odczuwam by byl jakis super.
zrestza wyszli nastepcy o duzo lepszej charakterystyce.
http://www.ferodoracing.com/products/car-r...ke-pads/ds1-11/
moim zdaniem dsuno lub ds1.11 bedzie lepszym wyborem
takie cos jeszcze znalazlem

Nie mam czasu żeby czekać na mieszankę W stąd wziąłem R która jest dostępna od ręki wink.gif
Inna sprawa że są wyjściowo o 4 stówki droższe więc wykraczają ponad założony budżet.
wspomniany zestaw na który się zdecydowałem wyszedł mnie około 840zł więc znośnie nawet.
Zaskoczony byłem niską ceną zestawów regeneracyjnych do moich zacisków - śmiesznie tanio za prowadnice, wszystkie gumki, odpowietrzniki i tĺoczki - 94zĺ biggrin.gif
Andrzejsr
Polecamy DS3000.
DS Uno jak dostępne do danego zacisku to jeszcze lepiej, ale nie do każdego wszystkie są dostępne.
culmen
Zdecydowanie ds3000 choć 2500 też pozwalają na wiele.
Co z tego że green pady są wyżej niż 2500 w tej tabelce jak będą płonąć ogniem
w zakresie gdzie nawet 2500 jeszcze bdb działa.
v72
jeszcze bym polecił Hawk Performance np. serie HP plus ..
pawel934
CYTAT(jackkpl @ Fri, 09 Dec 2016 - 15:39) *
Aż mi się wierzyć nie chce smile.gif. Jak padnie czujnik hamulca i się świecą na stałe światła, to nie pojedziesz?


Dokładnie tak biggrin.gif W VAGu wystarczy lekko dohamować lewą - potem przez kilka sekund nic nie działa.
v72
CYTAT(pawel934 @ Sat, 10 Dec 2016 - 02:47) *
Dokładnie tak biggrin.gif W VAGu wystarczy lekko dohamować lewą - potem przez kilka sekund nic nie działa.


Bez przesady - stosowałem LFB w Octavii II TFSI , obecnie w III, i nie jest tak źle . Można się sporo wyczucia nauczyć przy tym systemie.
Przy lekkim hamowaniu nie odcina przepustnicy, dopiero jak przekroczysz pewną granicę odcina i to trwale, tzn, musisz odpuścić gaz zupełnie, żebyś mógł
znów zacząć przyspieszać . Przy odrobinie treningu trwa to dziesiąte sekundy ..
Ogólnie jest to rewelacyjna nauka wyczucia lewej nogi i pracy gazem (zmiana hamulec-gaz itd) .

NA początku chciałem dziadostwo wyłączyć - ale obecnie sobie chwalę - i przydaje się to później w aucie na tor
- gdzie za dużo hamulca w środku / za mocny trail braking na początku to norma ...


jackkpl
CYTAT(piwo @ Fri, 09 Dec 2016 - 15:50) *
czemu polecacie starocie ds2500 ? przeciez to zaden rewelacyjny klocek. mam u siebie i nie odczuwam by byl jakis super.
zrestza wyszli nastepcy o duzo lepszej charakterystyce.
http://www.ferodoracing.com/products/car-r...ke-pads/ds1-11/
moim zdaniem dsuno lub ds1.11 bedzie lepszym wyborem
takie cos jeszcze znalazlem


Ta tabelka cos sciemniona jest. Miedzy ds2500 a ds3000 jest 0.1 roznicy dopiero przy 500 stopniach.

https://www.essexparts.com/storage/wysiwyg/...ph%202015_2.jpg
PitGTR
Polecam jeszcze Mintex M1155. Parametrami wchodzą pomiędzy DS2500, a DS3000. Latam na nich po mieście, poza miastem, byłem 2 razy na TPTD. Rewelka.
pawel934
Ja też mam M1155 i polecam. W cywilnym S-maxie mam oczko niżej (M1144) i też sporo poprawiły hebel.
GodISmE
Czy z DS3000 mozna jezdzic po ulicy i na codzien do pracy na przyklad? Puchna mi hamulce w Zetce z tymi 2500 (miekki pedal sie robi po mocnym rozgrzaniu (przegrzaniu) na tozre, wiec moze DS3000 beda lepsze. Tylko na razie jeszcze auto na codzien uzywam a czytalem ze te klocki slabo hamuja nierozgrzane. Pytanie tylko co znaczy "slabo"?! Czy jak wyjade z garazu do pracy to przed swiatlami nie wyhamuje, czy co?

PS. Jakie sa odpowiedniki takich DS3000 / DS UNO innych firm? Czytalem dobre opinie o Carbotech XP10, Pagid RS29 i o Performance Friction ale nie pamietam tu modelu.
usuniety
Ja jeżdżę od czasu do czasu do pracy z DS3000 w aucie i spokojnie się da.
Po nagrzaniu jest oczywiście lepiej ale nie ma się czego bać wink.gif
GodISmE
No to git! Teraz tylko musze zdecydowac: ds3000 a moze ds uno? Na Wykresie Uno wypadaja najlepiej. A moze inna firma - ktoras z tych podanych wyzej?
Potrzebuje klocki ktore nie beda sie przegrzewaly i "miekly", bo te Brembo w Zetce strasznie sie grzeja!
Andrzejsr
Ja miałem UNO na co dzień i ze 2 trackday;e. Z DS3000 ta sama sprawa problematyczna jest również co z UNO : na co dzień na zimno używane zdzierają dość szybko tą warstwę przetrasferowanego na gorąco na tarczę materiału klocka i też hamują , ale jak to fachowcy mówią - abrazyjnie - czyli zdzierają tarczę. Zamiast adhezyjnie.
Tak że tarcza jest piękna, srebrna - tylko na krótko smile.gif Tarcze mi zdarły (gr min.) zanim połowa klocka się zużyła smile.gif
Co do hamowania na zimno - hamują nie gorzej niż cywilne a na gorąco po prostu nie tracą. Tylko mogą popiszczeć czy poskrzypieć.
A , no i pylą jak diabli . DS3000 też zresztą, DS2500 w sumie podobnie.
Jedno 'ale' do zastosowań codziennych spotkałem co do klocków racingowych w ogóle - jak auto stoi długo powiedzmy zimą - wilgoć, sól wcześniej - to te klocki jak że mają dużo żelaza pokrywają się warstwą niehamującą i wtedy nieświadomy użytkownik może być zaskoczony. Ale świadomy zrobi wcześniej kilka oczyszczających hamowań.
No i łatwiej pewnie będą przy długim postoju zimowym przywierać do tarcz.
GodISmE
To ok, chce te tarcze i tak dokonczyc w tym sezonie (w poprzednim zalozylem gladkie StopTechi) i w przyszlym zalozyc wieksze ale plywajace ... jeszcze nie mam pomyslu, zalezy czy te Brembo nie beda dawaly ciala z ds3000 lub ds uno, to wtedy je zostawie.
jackkpl
Ja zaczynałem od najsłabszych , czyli DS-PERF (dawniej DS2000) i jak dla mnie hamowały bardzo dobrze. Teraz mam DS2500 i w zasadzie nie widzę większej różnicy. DS-PERF nie udało mi się nigdy przypalić. Nie wiem,czy jest sens iść w hardkory typu DS UNO, jeśli DS perf wystarczy.
Andrzejsr
Kwestia pewnie i opon? Jak na niższym klocku można zablokować to może i nie ma sensu , no i na jedenookrążeniowe próby, lekkie auto - gdy nie zdążą się przegrzać. Ja na sucho rozgrzanego slicka często z DS3000 nie mogę zablokować, stopa później boli, ale nie zablokuję po dłuższej prostej i kilku kółkach.
jackkpl
CYTAT(Andrzejsr @ Sat, 27 May 2017 - 15:00) *
Kwestia pewnie i opon? Jak na niższym klocku można zablokować to może i nie ma sensu , no i na jedenookrążeniowe próby, lekkie auto - gdy nie zdążą się przegrzać. Ja na sucho rozgrzanego slicka często z DS3000 nie mogę zablokować, stopa później boli, ale nie zablokuję po dłuższej prostej i kilku kółkach.


Większość moich doświadczeń to albo cup2 albo extreme vr2. Mi udaje się wygenerować maks 1.3g przy hamowaniu i spokojnie 3-4 okrążenia na Poznaniu hamulce wytrzymują, hamowanie co okrążenie identyczne i bez problemu 210->130 a chwilę później 190->80 smile.gif. To akurat na DS2500 w zacisku brembo 4 tłok. Masa auta ze mną prawie 1500kg. Jako ciekawostka to tempo hamowania mam delikatnie lepsze, niż kolegi speedster na slicku michelina.On akurat nie ma ABSu i walczy z blokowaniem kół.
GrzesiekK.
CYTAT(Andrzejsr @ Sat, 27 May 2017 - 15:00) *
Kwestia pewnie i opon? Jak na niższym klocku można zablokować to może i nie ma sensu , no i na jedenookrążeniowe próby, lekkie auto - gdy nie zdążą się przegrzać. Ja na sucho rozgrzanego slicka często z DS3000 nie mogę zablokować, stopa później boli, ale nie zablokuję po dłuższej prostej i kilku kółkach.


To coś jest nie tak z układem hamulcowym ....
Andrzejsr
Nie, tam jest wszystko tip top. Pełny slick nagrzany na 80st to nie zablokuję rozpędzony, w późniejszej fazie hamowania to tak. Czy jak chłodniejszy to tak, czy z niższych prędkości.
Czy jak śliski asfalt (Kielce w niektórych miejscach) to też. Ale jak suchy porządny asfalt jak na Jastrzębiu ze pełnym rozgrzanym kilkoma kołkami slickiem - to nie tak łatwo zablokować. Zresztą widać po zużuciu hamulców - po jednym dniu w takich przyczepnych warunkach - z pół grubości klocka schodzi.
Na Kielcach mniej zawsze.
GrzesiekK.
CYTAT(Andrzejsr @ Sat, 27 May 2017 - 18:55) *
Nie, tam jest wszystko tip top. Pełny slick nagrzany na 80st to nie zablokuję rozpędzony, w późniejszej fazie hamowania to tak. Czy jak chłodniejszy to tak, czy z niższych prędkości.
Czy jak śliski asfalt (Kielce w niektórych miejscach) to też. Ale jak suchy porządny asfalt jak na Jastrzębiu ze pełnym rozgrzanym kilkoma kołkami slickiem - to nie tak łatwo zablokować. Zresztą widać po zużuciu hamulców - po jednym dniu w takich przyczepnych warunkach - z pół grubości klocka schodzi.
Na Kielcach mniej zawsze.


Zerknij sobie kiedyś na spokojnie, czy przypadkiem ktoś nie zmienił pompy w czasie eksploatacji tego auta na pompę z większym tłokiem.
jackkpl
CYTAT(Andrzejsr @ Sat, 27 May 2017 - 18:55) *
Nie, tam jest wszystko tip top. Pełny slick nagrzany na 80st to nie zablokuję rozpędzony, w późniejszej fazie hamowania to tak. Czy jak chłodniejszy to tak, czy z niższych prędkości.
Czy jak śliski asfalt (Kielce w niektórych miejscach) to też. Ale jak suchy porządny asfalt jak na Jastrzębiu ze pełnym rozgrzanym kilkoma kołkami slickiem - to nie tak łatwo zablokować. Zresztą widać po zużuciu hamulców - po jednym dniu w takich przyczepnych warunkach - z pół grubości klocka schodzi.
Na Kielcach mniej zawsze.


Ten wspomniany kolega ze speedstera jak miał duże zaciski, to na slicku nie mógł progresywnie hamować. Jak delikatnie deptał, to od razu blokowało. I to był slick michelina na poznaniu, więc nie ma mowy o niskiej przyczepności. Przychylałbym się do opinii Grzeska, że coś z hamulcem nie tak.
Andrzejsr
Nie no, przecież czuję że są super te hamulce . Mocy to nie ma, ale akurat hamulce to jego mocny punkt - oczywiście jak na te tarcze co ma (284mm). Semislicki - extremy Vr1 , nankangi ns2R czy nienagrzane slicki , czy slicki deszczowe - tknie się i jest uślizg opony. Nagrzane na Kielcach też, na Jastrzębiu na zakrętach gdzie nie trzeba 180 stopni zawrócić też.

Ale w takich zakrętach jak prosta długa i 180stopni zakręt to przecież widzę jak za kimś innym jadę - kiedy on hamuje to ja jeszcze na gazie i wyrabiam się z hamowaniem. Tylko wtedy trzeba mocno deptać i koniec. Zwłaszcza jak już się trochę jeździ i są mocno nagrzane hamulce - wbrew pozorom (że niby krótki ten tor) to trochę tam one obrywają przez ten przyczepny asfalt. Auto ze mną jednak waży pod 1200kg.

Co do tego jaka pompa ? to się nie znam ... , ale jak będzie na warsztacie auto to powiem żeby mechanik zobaczyli . Czyli różne pompy hamulcowe są w 156 ?
jackkpl
CYTAT(Andrzejsr @ Sat, 27 May 2017 - 21:03) *
Nie no, przecież czuję że są super te hamulce . Mocy to nie ma, ale akurat hamulce to jego mocny punkt - oczywiście jak na te tarcze co ma (284mm). Semislicki - extremy Vr1 , nankangi ns2R czy nienagrzane slicki , czy slicki deszczowe - tknie się i jest uślizg opony. Nagrzane na Kielcach też, na Jastrzębiu na zakrętach gdzie nie trzeba 180 stopni zawrócić też.

Ale w takich zakrętach jak prosta długa i 180stopni zakręt to przecież widzę jak za kimś innym jadę - kiedy on hamuje to ja jeszcze na gazie i wyrabiam się z hamowaniem. Tylko wtedy trzeba mocno deptać i koniec. Zwłaszcza jak już się trochę jeździ i są mocno nagrzane hamulce - wbrew pozorom (że niby krótki ten tor) to trochę tam one obrywają przez ten przyczepny asfalt. Auto ze mną jednak waży pod 1200kg.

Co do tego jaka pompa ? to się nie znam ... , ale jak będzie na warsztacie auto to powiem żeby mechanik zobaczyli . Czyli różne pompy hamulcowe są w 156 ?

Ja też po sezonie na kartodromach mówiłem, ze hamulce seryjne są w RX8 super. Hamuje zawsze z ABS i jest pięknie. Pojechałem na Poznań i się okazało, że kupa smile.gif. Dopiero teraz wiem, że mam hamulec na szybsze tory. Wiadomo ,że zgrzanego slicka trudniej zblokować, ale hamulec powinien być w stanie blokować koło w każdych warunkach.

Pompa hamulcowa to ta przykręcona na ścianie grodziowej, która jest od razu za pedałem hamulca. Jak ma większą średnicę, to ma mniejszy skok, ale trzeba używać większej siły, aby zahamować.
Andrzejsr
No , w pucharówce 156 jest układ hamulcowy (jak i większość wyposażenia) po prostu takie samo jak w cywilnej 156 - więc do slicków i przyczepnego asfaltu wg tego kryterium (że i taką oponę na przyczepnym asfalcie ma zablokować) to go nie spełnia (w pewnych warunkach z DS3000 nawet), ale w ogóle dotąd się tego nie czepiałem . To są specyficzne warunki naprawdę duuuużej przyczepności gdy trudno zablkokować te slicki.
W Euro-pucharze to były większe hamulce i pewnie pompy (??) itd., ale tamte silniki miały coś 250 koni. I tory szybkie. A nie jak u mnie 150 koni , krótkie tory.

No i to właśnie dawkowanie hamulca - to ważne jest, nie chciałbym mieć tak jak opisujesz - zero-jedynkowo działający . Skok pedału mam dość duży, fajnie zgrany wysokością z pedałem gazu do podbicia przy redukcjach przy hamowaniu. Nie chce nic tam zmieniać-psuć wink.gif
jackkpl
CYTAT(Andrzejsr @ Sun, 28 May 2017 - 14:29) *
No , w pucharówce 156 jest układ hamulcowy (jak i większość wyposażenia) po prostu takie samo jak w cywilnej 156 - więc do slicków i przyczepnego asfaltu wg tego kryterium (że i taką oponę na przyczepnym asfalcie ma zablokować) to go nie spełnia (w pewnych warunkach z DS3000 nawet), ale w ogóle dotąd się tego nie czepiałem . To są specyficzne warunki naprawdę duuuużej przyczepności gdy trudno zablkokować te slicki.
W Euro-pucharze to były większe hamulce i pewnie pompy (??) itd., ale tamte silniki miały coś 250 koni. I tory szybkie. A nie jak u mnie 150 koni , krótkie tory.

No i to właśnie dawkowanie hamulca - to ważne jest, nie chciałbym mieć tak jak opisujesz - zero-jedynkowo działający . Skok pedału mam dość duży, fajnie zgrany wysokością z pedałem gazu do podbicia przy redukcjach przy hamowaniu. Nie chce nic tam zmieniać-psuć wink.gif

Rozumiem, to może lepiej tak zostawić. Jak masz wielotłoczek z przodu, to sprawdź, czy klocki nie zużywają się nierówno. U mnie w brembo 4 tłoku tak było, jak zamieniłem klocki miejscami to z hamowania na hamowanie czuć było, że jest coraz lepiej. Klocek miał ponad 1mm różnicy w grubości między dołem i górą. Teraz wiem,że co parę track dayów muszę te klocki zamieniać miejscami, bo zacisk ma tłoczki takiej samej średnicy i ten , który jest pierwszy (patrząc po kierunku obrotu tarczy hamulcowej) będzie dociskał mocniej.
Andrzejsr
Tam jest zwykły zacisk jednotłoczkowy, pływający się to chyba nazywa - z jarzmem.
Klocki wewn i zewn się dość równo zużywają, to samo góra dół. Natomiast już kolejny raz jest różnica prawa - lewa strona samochodu. Stawiam to na to, że siedzę po lewej i w ogóle lewa strona jest cięższa . I może dlatego że po lewej mam nadkole i ma gorsze chłodzenie trochę (musiałem założyć bo sypało brudem do poboru powietrza do filtra, po prawej nie ma nadkola więc pewnie lepiej się chłodzi .
Kiedyś pamiętam w cywilnej 156 miałem b dużą różnicę w zużyciu klocka góra-dół ale to w tylnym zacisku, trochę zagadka to była.
GodISmE
Co znaczaja literki przy tych klockach DS 3000? Znalazlem takie z R (FCP1561R) - takie dobre beda?
piwo
H DS2500
C 4003
R DS3000
W DS1.11
Z DSUNO
GodISmE
Ok, zamowilem ds3000 na przod i tyl. Jakos specjalnie je trzeba ukladac? Jak z docieraniem?
PS. Z ciekawosci, na jednym filmiku o zmianie klockow w Brembo ktos pakowal w cholere smaru miedzianego na tylna czesc klocka, po co to?
jackkpl
CYTAT(GodISmE @ Mon, 29 May 2017 - 16:37) *
Ok, zamowilem ds3000 na przod i tyl. Jakos specjalnie je trzeba ukladac? Jak z docieraniem?
PS. Z ciekawosci, na jednym filmiku o zmianie klockow w Brembo ktos pakowal w cholere smaru miedzianego na tylna czesc klocka, po co to?


Smar zeby klocek nie piszczal. Ukladasz to jedziesz ze 100,hamulec na 70% i gaz, trzymasz tak z 10s i 5minut jazdy bez hamowania smile.gif
Andrzejsr
Z tym piszczeniem to w brembo zagadki są dla mnie smile.gif
W jedne ladowalem smaru (do pleców klocków Bosch) i nie piszczaly... kilka dni.
W innych na sucho - cisza. Do tych pierwszych założyłem ostatnio podkladki przeciwpiszczeniowe - i piszcza mniej ale wciąż.
Fajne podkladki maja galfery klocki-takie twarde dość. I cisza jest, ale to drogowe klocki 1055.

A docieranie klocków z tarczami bedding tu fajnie tłumaczą
https://m.youtube.com/watch?v=pdPX6rzuINc
GodISmE
Czy dobrze rozumiem ze ds3000 beda generowaly jeszcze wiecej ciepla niz ds2500 i moga potencjalnie jeszcze szybciej przegrzewac mi hamulce?
Andrzejsr
O wykresach wsp tarcia w relacji do temperatury mówisz? to chyba nie, tam chodzi o to, że nie spada wsp tarcia klocka ze wzrostem temperatury , bo w normalnych klockach spada bardzo i to jest to "przegrzanie" , a racingowe klocki są na to odporne (też do pewnego stopnia na pewno).
piwo
no tarcie zamienia sie w cieplo. czyli jak masz wiekszy wspolczynnik tarcia to i wiecej ciepla sie wydziela.z drugiej strony ciepla sie wydzieli tyle ile masz masy do wyhamowania a masa sie nei zmienila. wiec bedziesz krocej przekazywal cieplo na tarcze (hamowanie mocniejsze ale krotsze) i temperatura koncowa bedzie taka sama. mogloby dojsc do wiekszego nagrzania jakbys hamwoal z nieskonczonosci. co sie nie zdaza w zyciu.
ale na pewno przy klockach z wiekszym wspolczynnikiem tarcia tarcza jest bardziej narazona na miejscowe naprezenia cieplne wiec i pekania.
GodISmE
No wlasnie probuje to rozkminic! Nibe tarcie wieksze to wiecej ciepla ale bedzie dystans hamowania mniejszy wiec krotsze tarcie. Chodzi mi glownie o to ktore z tych klockow obnizaja prawdopodobienstwo zagotowania plynu? Szukam po necie od dwoch godzin i nie potrafie znalezc!

Mam problem z tym Brembo bo tarcze seryjne w tym aucie sa za male, nie odprowadzaja ciepla przez to zaciski gotuja plyn! Z tego co pamietam nie mialem nigdy typowego "brake fade", tylko tracilem cisnienie lekko i byl miekki pedal ale po podpompowaniu na prostej hamowanie bylo caly czas takie same.

Zanim zmienie jednak cale hample, to chce dojezdzic do konca sezonu to co mam.
piwo
Jeśli heble poprawia ci czas na torze Poznań to jednocześnie ilość hamowan na minutę wzrośnie i jednocześnie możliwość zagotowania płynu też. Nalej motula rbf660 i tyle ewentualnie nadmuch z pirorury na tarczę że zderzaka
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.