Shoutbox 0 nowych PW 


25 Stron V  « < 21 22 23 24 25 >  
Reply to this topicStart new topic
> Jakie klocki?, Ferodo DS 2500/3000 Performance czy może coś innego?
mic1
post Sat, 29 Jun 2024 - 17:12
Post #441


Rookie
Dołączył: Fri, 28 June 2024





Piasta niecałe 0.01 bicie tarcza 0,02. Wiec prawie idealni, w elsa jest info ze Audi bicie tarczy do 0,06 maksymalnie jest. Powyżej nie montujemy tarcz smile.gif ale ja nawet bym chyba nie zaryzykował 0.06 założyć z takim biciem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 29 Jun 2024 - 17:12
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Maciek@
post Tue, 26 Nov 2024 - 20:48
Post #442


User
Dołączył: Fri, 26 September 2014





Standardowe pytanie, jakie klocki?
Pacjent to gt86 na gładkich tarczach brembo, stalowy oplot i kończące się ds2500.
Profil jazdy: 90% górkie drogi publiczne, jeżdżone dla przyjemności, ale większość czasu w brzydką pogodę(deszcz, zimno itp)
do tego 10% nurburgring(pólnocna petla, czyli bez specjalnego ociążenia dla hamulców) + ew. jakis "normalny tor".

W zasadzie to niby jestem zadowolony z ds2500, ale chciałbym wypróbować też coś innego.
Jeździłem w mocniejszym i cięższym aucie na cl5+ i co mi sie tam bardziej podobało w stosunku do ds2500
to wyczucie przy mocnym hamowaniu, tam było czuć na pedale dość dokładnie ile jeszcze mocniej można hamować.
To jest coś co głownie chciałbym poprawić jeśli się da.

Jakie mam alternatywy:
- dba xp - to drogowe klocki, ale ponoc lepsze niz ds2500, zgadza sie?
- ds1.11 - jak mocno piszczą? W porównaniu do ds2500/3000, cl5+? Ponoć nie lubia jak auto stoi, prawda to? Jeśli tak
da sie temu jakoś zaradzić( auto jest używane sporadycznie, ale jak stoi to w garażu). Czy klockom tego typu ( w sumie już wyczynowe) nie przeszkadza jazda głównie w deszczu, czy zimą? Nie jest to typowy "use-case" track-dayowy.

Jakieś inne propozycję?




Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Tue, 26 Nov 2024 - 21:07
Post #443


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Ds1.11 przywieraja po deszczu do tarczy zreszta tak samo jak ds2500. Ja ds2500 pokruszylem przy pierwszym ruszeniu po dluzszym postoju tak samo jak ds1.11. co do piszczenia to kwestia zacisku. W jednych zaciskach ds 1.11 nie piszczy w innych piszczy. Pytaj sie posiadaczy twego auta czy u nich na ds1,11 piszczy.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
drag_op
post Tue, 26 Nov 2024 - 21:58
Post #444


Frequent User
Dołączył: Sat, 14 February 2009
Skąd: Oborniki Śląskie





DS Uno? Auto stoi na zewnatrz, przepalane raz w tygodniu i nic nie przywiera do gładkich Brembo.


--------------------
`05 Renault Sport Megane 225 5d
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Thu, 28 Nov 2024 - 20:17
Post #445


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





A tam jest zacisk sportowy (w tej GT86) gdzie wystarczy wyjąć i włożyć klocki bez odkręcania zacisku? to najlepiej chyba sprawdzone DS2500 na 90% jazdy i na te 10% torowe Ds1.11 , uno czy 3000 przekładać.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciek@
post Fri, 29 Nov 2024 - 15:50
Post #446


User
Dołączył: Fri, 26 September 2014





CYTAT(Andrzejsr @ Thu, 28 Nov 2024 - 20:17) *
A tam jest zacisk sportowy (w tej GT86) gdzie wystarczy wyjąć i włożyć klocki bez odkręcania zacisku? to najlepiej chyba sprawdzone DS2500 na 90% jazdy i na te 10% torowe Ds1.11 , uno czy 3000 przekładać.


Trzeba odkrecać zacisk.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
drag_op
post Fri, 29 Nov 2024 - 23:46
Post #447


Frequent User
Dołączył: Sat, 14 February 2009
Skąd: Oborniki Śląskie





Kładź DSUno. Sporo meganek na tym upala i wszyscy polecaja. Z racji że mój poziom upalania jest nikły to mogę jedynie potwierdzić o braku jakichkolwiek problemów z tymi klockami jako daily. Może pierwsze dwa hamowania przed progami na osiedlu są zawsze „takie se” - tzn czuć, że jest gorzej ale jak trzeba to doprowadza zimówkę do pisku. Żadnych problemów z przymarzaniem czy przyrdzewianiem do tarczy.


--------------------
`05 Renault Sport Megane 225 5d
Go to the top of the page
 
+Quote Post
[Yossarian]
post Sat, 30 Nov 2024 - 11:31
Post #448


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





Też polecam ds Uno. Używam z przodu w Hondzie i zero problemów, a skuteczność hamowania odczuwalnie lepsza od ds2500.


--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16
było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sat, 30 Nov 2024 - 14:40
Post #449


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Mam tez dsuno i odziwo z nimi tez poki co mam najmniej kruszenia.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciek@
post Sun, 01 Dec 2024 - 14:06
Post #450


User
Dołączył: Fri, 26 September 2014





Uno nie sa głośniejsze niż ds1.11?

Czy ktoś cos wie na temat DBA XP? jak one wypadaja na tle ds2500?
Uzywał ktoś pagid street+?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Mon, 02 Dec 2024 - 23:34
Post #451


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Co do UNO to miałem kiedyś na jeden czy dwa TD i z pół roku ma codzien , na codzien hamowały niedogrzane tzn nie było transferu klocka na tarcze - lustro tarcze a tak nie powinno być .Ale jak się im daje popalić co jakiś czas czemu nie. Nie kruszyły się potwierdzam. Piszczały ale to od auta zależy pewnie jak wyżej wspomniano.
Nawet jak trzeba zacisk odkręcić to i tak chyba przy opcji jednego auta lepiej na tor torowe klocki założyć , na drogę drogowe typu ds2500.. Ale oczywiście zależy od częstości używania/ konkretnego używania/stania auta. właśnie dziś przedstawiałem alfę na zimowanie i jakieś premiery stare założyłem zeszło może z 15-30 min. bo i kola. DS 3000 obecnie koło tysiaka kosztują. Szkoda żeby nasiąkły wilgocią z wszelkimi konsekwencjami .
Ale każdy przypadek inny oczywiście, tylko sugeruje że może warto w zależności od zastosowania ot wymienić klocki. To dość prosty zabieg nawet jak trzeba zacisk odkręcać .


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Mon, 02 Dec 2024 - 23:35
Post #452


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Co do UNO to miałem kiedyś na jeden czy dwa TD i z pół roku ma codzien , na codzien hamowały niedogrzane tzn nie było transferu klocka na tarcze - lustro tarcze a tak nie powinno być .Ale jak się im daje popalić co jakiś czas czemu nie. Nie kruszyły się potwierdzam. Piszczały ale to od auta zależy pewnie jak wyżej wspomniano.
Nawet jak trzeba zacisk odkręcić to i tak chyba przy opcji jednego auta lepiej na tor torowe klocki założyć , na drogę drogowe typu ds2500.. Ale oczywiście zależy od częstości używania/ konkretnego używania/stania auta. właśnie dziś przedstawiałem alfę na zimowanie i jakieś premiery stare założyłem zeszło może z 15-30 min. bo i kola. DS 3000 obecnie koło tysiaka kosztują. Szkoda żeby nasiąkły wilgocią z wszelkimi konsekwencjami .
Ale każdy przypadek inny oczywiście, tylko sugeruje że może warto w zależności od zastosowania ot wymienić klocki. To dość prosty zabieg nawet jak trzeba zacisk odkręcać .


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciek@
post Thu, 05 Dec 2024 - 10:06
Post #453


User
Dołączył: Fri, 26 September 2014





CYTAT(Andrzejsr @ Mon, 02 Dec 2024 - 23:35) *
Co do UNO to miałem kiedyś na jeden czy dwa TD i z pół roku ma codzien , na codzien hamowały niedogrzane tzn nie było transferu klocka na tarcze - lustro tarcze a tak nie powinno być .Ale jak się im daje popalić co jakiś czas czemu nie. Nie kruszyły się potwierdzam. Piszczały ale to od auta zależy pewnie jak wyżej wspomniano.
Nawet jak trzeba zacisk odkręcić to i tak chyba przy opcji jednego auta lepiej na tor torowe klocki założyć , na drogę drogowe typu ds2500.. Ale oczywiście zależy od częstości używania/ konkretnego używania/stania auta. właśnie dziś przedstawiałem alfę na zimowanie i jakieś premiery stare założyłem zeszło może z 15-30 min. bo i kola. DS 3000 obecnie koło tysiaka kosztują. Szkoda żeby nasiąkły wilgocią z wszelkimi konsekwencjami .
Ale każdy przypadek inny oczywiście, tylko sugeruje że może warto w zależności od zastosowania ot wymienić klocki. To dość prosty zabieg nawet jak trzeba zacisk odkręcać .


Moze to jednak jest sensowna droga dla mnie. Garaż mam, podnosnik sensowny też - bo koła często przekładam. Musiałbym się tylko nauczyć klocki wymieniać.

Pozostaje pytanie wtedy tylko co na droge, czy ds2500 ma jakas konkurencje? DBA XP?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Thu, 05 Dec 2024 - 13:54
Post #454


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





ds2500 na droge sie nie nadaje bo hamuje na ulicy duzo gorzej i pozniej niz ds1.11. jak juz cos to cos co hamuje na zimno a nie klocek z 20latami na karku.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Thu, 05 Dec 2024 - 14:06
Post #455


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(piwo @ Thu, 05 Dec 2024 - 13:54) *
ds2500 na droge sie nie nadaje bo hamuje na ulicy duzo gorzej i pozniej niz ds1.11. jak juz cos to cos co hamuje na zimno a nie klocek z 20latami na karku.

gorzej niż ds1.11 ale lepiej niż każdy drogowy i pseudo sportowe wydumki typu DBA.
A jak się poruszasz po 200 i więcej to już jest przepaść. Tarcza może się świecić na czerwono a klocek nadal daje radę


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciek@
post Fri, 06 Dec 2024 - 12:23
Post #456


User
Dołączył: Fri, 26 September 2014





Jeśli ds2500 nie nadaje sie na droge, jest stary itp to co innego? Najlepsze mozliwe drogowe.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Fri, 06 Dec 2024 - 12:32
Post #457


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(Maciek@ @ Fri, 06 Dec 2024 - 12:23) *
Jeśli ds2500 nie nadaje sie na droge, jest stary itp to co innego? Najlepsze mozliwe drogowe.

Jak dla mnie nadaje się i nie mam z nim problemu że auto stoi na dworzu itp i to już kolejny rok.
Teraz w innym aucie będę testować Brembo z serii X - niby takie drogowe ale ze sportowym zacięciem i mają dobrą cenę.
Testować w warunkach pucharowych gdzie teraz mam nowe Ferodo drogowe ale dedykowane do EVO 6 więc wysokie literki mają ale niestety na torze sie nie sprawdzają - gazują i nie da się slicka zblokować.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Fri, 06 Dec 2024 - 14:01
Post #458


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





Brembo Xtra na drogę/na co dzień są jednym z lepszych wyborów, subiektywnie lepsze od DS2500 czy DS Performance.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Fri, 06 Dec 2024 - 14:05
Post #459


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(Ziuzio @ Fri, 06 Dec 2024 - 14:01) *
Brembo Xtra na drogę/na co dzień są jednym z lepszych wyborów, subiektywnie lepsze od DS2500 czy DS Performance.

brzmi dobrze tym bardziej że cena do aut które mam to 1/2 Ferodo DS


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
done4
post Sat, 07 Dec 2024 - 19:30
Post #460


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 July 2010





Jak patrzyłem na cenę DS2500 to bardzo podrożały te klocki.
Dobre opinie mają klocki Galfer (firma słynąca z produkcji sportowych klocków do motocykli i rowerów), najtańszy model kosztuje połowę DS2500 a maksymalna temp. pracy na papierze jest podobna, no i mają homologację.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

25 Stron V  « < 21 22 23 24 25 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 10:00