Shoutbox 0 nowych PW 


25 Stron V  « < 16 17 18 19 20 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Jakie klocki?, Ferodo DS 2500/3000 Performance czy może coś innego?
srbenda
post Wed, 12 Oct 2022 - 13:04
Post #341


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 September 2005
Skąd: Katowice / Banja Luka





Dla potomnych:

Koszt poniżej 90zł wink.gif


--------------------
#włoszczyzna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 12 Oct 2022 - 13:04
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Andrzejsr
post Sat, 15 Oct 2022 - 20:11
Post #342


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Co do tych oznaczeń, to widziałem ostatnio GG na ferodo Premier.
Czy to oznacza że są one lepsze niż Ferodo DS performance czy 2500?


I druga sprawa w temacie klocków - miał ktoś kiedyś do czynienia z klockami Sparco T-51 ?
(ktoś kto dawno temu jeździł raczej wink.gif bo to chyba jakieś staruszki)
Z lat 2005-8 jakoś tak jakieś pojedycze wpisy o nich znalazłem. A obecnie są w niskich cenach w rallyshop (jakby kiedyś nakupili sporo i leżały) do niektórych aut.
Znalazłem że wsp tarcia to dla 100st 0,39, dla 300 0,46, dla 600 0,41 . Czyli takie zbliżone do DS2500 ? może to coś dla sparco zrobione przez Ferodo między Ds perf a DS2500 ?
(do mojego zastosowania DS2500 prawie 5 stówek, T-51 150zł)


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
InnyLogin
post Sat, 15 Oct 2022 - 23:03
Post #343


Super User
Dołączył: Thu, 02 April 2020





Polecam przeczytać chociaż parę stron wstecz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Sun, 16 Oct 2022 - 00:32
Post #344


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Kurcze których ? Czytam ten temat dość na bieżąco. Mam swoje lata ale nie pamiętam żeby o tych Sparco coś było?


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
InnyLogin
post Sun, 16 Oct 2022 - 00:52
Post #345


Super User
Dołączył: Thu, 02 April 2020





CYTAT(Andrzejsr @ Sat, 15 Oct 2022 - 20:11) *
Co do tych oznaczeń, to widziałem ostatnio GG na ferodo Premier.
Czy to oznacza że są one lepsze niż Ferodo DS performance czy 2500?


To jest wyjaśnione.

Sparco - nie.

Nie znam się. Mam buty. Miałem pasy. Może coś zamówili?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Sun, 16 Oct 2022 - 01:30
Post #346


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





?
Ja też pije piwko ale nie łapie smile.gif

GG i ta norma amerykańska nie jest wyjaśniona. Jest do 300 stopni C. Dalej nie . Więc po prostu zastanawiam się czy premier najtańszy tego samego ferodo mimo że ma GG jest lepszy niż ds ? Co powyżej 300 stopni? Tego ta norma SAE wspominana nie obejmuje. Dziwne trochę że premier za ułamek ceny są perf czy da 2500 miał y być lepszy.

Sparco t51 oddzielna rzecz. Przecież Sparco mieszanek i w ogóle klocków nie produkuje, może więc za ułamek ceny jest tam przyzwoite Ferodo ?


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AbarthPuntoEVO
post Wed, 07 Dec 2022 - 02:22
Post #347


Rookie
Dołączył: Wed, 07 December 2022





Witajcie smile.gif

Mam pytanie odnośnie klocków Metelli z mieszanką FR 0620 11 GG - są ciche, czy zdarza im się piszczeć?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
peter000
post Wed, 07 Dec 2022 - 08:03
Post #348


User
Dołączył: Sat, 16 August 2014





W moim civicu były całkowicie ciche.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AbarthPuntoEVO
post Wed, 07 Dec 2022 - 10:58
Post #349


Rookie
Dołączył: Wed, 07 December 2022





I faktycznie takie dobre? Hamują od zimnego, czy wymagają rozgrzania?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
peter000
post Thu, 08 Dec 2022 - 08:04
Post #350


User
Dołączył: Sat, 16 August 2014





Ja nie byłem zadowolony. Wrzucałem je do Civica 6g, który służy mi tylko do upalania. Ale bezpośrednie porównanie w tym samochodzie mam tylko z Ferodo DS3000. Jednak jeśli wierzyć wykresom od Ferodo to DS3000 i DS2500 na zimno działają tak samo, a przecież wg oznaczeń tych mieszanek to DS2500 (FF) są gorsze od tych Metelli (GG), czyli wychodziłoby na to, że DS3000 na zimno powinny hamować gorzej od Metelli a zdecydowanie tak nie jest. DS3000 nawet totalnie niedotarte, na pierwszych kilometrach po założeniu hamowały o niebo lepiej od Metelli, to jest zupełnie inny poziom hamowania. Może trafiły mi się jakieś felerne Metelli, a może też te wykresy od Ferodo nie są precyzyjnie narysowane i DS3000 jest jednak lepsze od DS2500 na zimno, tego nie wiem, bo na DS2500 nie jeździłem. Opisuję tylko co wynika z wykresów i tych oznaczeń. Rzeczywistość w moim przypadku potwierdziła jednak, że klocki za 700zł są lepsze od klocków za 60zł proporcjonalnie do różnicy w cenie między nimi wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
InnyLogin
post Thu, 08 Dec 2022 - 20:55
Post #351


Super User
Dołączył: Thu, 02 April 2020





Ja jestem zadowolony. Hamują lepiej po rozgrzaniu a zimne trochę gorzej. Przed tymi miałem zwykłe TRW. Nie piszczą, tarcza nacinana. Cena jest na tyle atrakcyjna że możesz spróbować.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AbarthPuntoEVO
post Thu, 08 Dec 2022 - 23:30
Post #352


Rookie
Dołączył: Wed, 07 December 2022





CYTAT(peter000 @ Thu, 08 Dec 2022 - 08:04) *
Ja nie byłem zadowolony. Wrzucałem je do Civica 6g, który służy mi tylko do upalania. Ale bezpośrednie porównanie w tym samochodzie mam tylko z Ferodo DS3000. Jednak jeśli wierzyć wykresom od Ferodo to DS3000 i DS2500 na zimno działają tak samo, a przecież wg oznaczeń tych mieszanek to DS2500 (FF) są gorsze od tych Metelli (GG), czyli wychodziłoby na to, że DS3000 na zimno powinny hamować gorzej od Metelli a zdecydowanie tak nie jest. DS3000 nawet totalnie niedotarte, na pierwszych kilometrach po założeniu hamowały o niebo lepiej od Metelli, to jest zupełnie inny poziom hamowania. Może trafiły mi się jakieś felerne Metelli, a może też te wykresy od Ferodo nie są precyzyjnie narysowane i DS3000 jest jednak lepsze od DS2500 na zimno, tego nie wiem, bo na DS2500 nie jeździłem. Opisuję tylko co wynika z wykresów i tych oznaczeń. Rzeczywistość w moim przypadku potwierdziła jednak, że klocki za 700zł są lepsze od klocków za 60zł proporcjonalnie do różnicy w cenie między nimi wink.gif


Dzięki za konkretną i szczegółową odpowiedź smile.gif

CYTAT(InnyLogin @ Thu, 08 Dec 2022 - 20:55) *
Ja jestem zadowolony. Hamują lepiej po rozgrzaniu a zimne trochę gorzej. Przed tymi miałem zwykłe TRW. Nie piszczą, tarcza nacinana. Cena jest na tyle atrakcyjna że możesz spróbować.


A jak oceniasz je w porównaniu do TRW? Lepsze, gorsze, czy podobny poziom?
Używałeś może jeszcze innych klocków w tych zaciskach? Z tego co widziałem mamy taki sam czterotłok Brembo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Fri, 09 Dec 2022 - 07:41
Post #353


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





no ja osobiscie sie ostatnio na trw przejechalem ale w mazdzie 3. trw w cywilnej mazdzie 3 mi sie zeszklily i hamowania nie bylo. teraz bede testowac klocki zimermana. przyszly chociaz z blaszkami ale nie wiem co to za klocki i kto dla zimermana je robi. opsiu dwoch literek czy gg czy ff nie bylo ani na klockach ani pudelku. wiec chyba takiego wymogu nie ma. jakas tam inna norma byla wybita.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
InnyLogin
post Fri, 09 Dec 2022 - 14:00
Post #354


Super User
Dołączył: Thu, 02 April 2020





CYTAT(AbarthPuntoEVO @ Thu, 08 Dec 2022 - 23:30) *
A jak oceniasz je w porównaniu do TRW? Lepsze, gorsze, czy podobny poziom?
Używałeś może jeszcze innych klocków w tych zaciskach? Z tego co widziałem mamy taki sam czterotłok Brembo.

TRW to najgorsze klocki jakie miałem. Działały tak samo zimne czy ciepłe, nie licząc jak już miały dość i zaczynały łapać gorzej. Twarde więc strasznie wżerały się w tarczę. Sąsiad w tym samym czasie też wsadził i u niego również tarcza wyglądała źle. Pod pedałem tępe odczucie. Plusem że praktycznie się nie zużywają tylko zjadają tarcze.

Porównując Metelli lepiej łapią w każdym zakresie. TRW nawet się nie zbliżyło. Nie udało mi się ich przegrzać gdzie zaczyna się spadek siły hamowania. W TRW spokojnie bym doszedł do tego momentu. Z wad również łapią na samym początku tępo choć znacznie mniej niż TRW. Nie grzeją tak tarczy.

Kolejne klocki które rozważałem to Zimmermann one łapią ostro od pierwszego wciśnięcia nie ma tego tępego hamowania przez chwilę. Tak chociaż zauważyłem w innym aucie. Tylko mają niższe literki więc w teorii gorsze i łatwiej było by spalić tarczę. Inne klocki nad którymi myślałem, miały FG to ATE Ceramic.

Zimmermann:
These two references 24162.150.1 & 24162.150.2, are „FF“ according to Norm SAE J661.
This means that Friction Coefficient in cold and in hot is 0,35 – 0,45.

W tym momencie gdziekolwiek jak będę zmieniał to rozważam Metelli lub Zimmermann. Chyba że coś pro będzie w dobrej cenie. Samochód to mocniejszy dupowóz którym jeżdżę po ulicy więc nie rozważam tych które nie łapią na zimno.

Ogólnie jak szukałem to bardziej sportowe klocki stały ~500 i chyba był to Galfer z mieszanką jak Metelli.
Udało ci się może coś innego znaleźć w dobrej cenie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
srbenda
post Fri, 09 Dec 2022 - 16:05
Post #355


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 September 2005
Skąd: Katowice / Banja Luka





CYTAT
TRW to najgorsze klocki jakie miałem. Działały tak samo zimne czy ciepłe, nie licząc jak już miały dość i zaczynały łapać gorzej. Twarde więc strasznie wżerały się w tarczę.

Mam podobne doświadczenia.

ATE ceramic miałem - badziew...


--------------------
#włoszczyzna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kubawp
post Tue, 31 Jan 2023 - 17:51
Post #356


Rookie
Dołączył: Tue, 31 January 2023
Skąd: Lubartów





Sorki, za odgrzewanie tematu, ale orientuje się ktoś może z was jaka mieszanka jest w metelli 22-0260-0?

Na ostatniej trasie strasznie biły mi koła, raczej nie od opon bo bicie zaczynało się jak lekko nacisnąłem na hamulec, przy 120 trzęsło całą budą, im szybciej tym gorzej, po chwili przestawało i znowu, więc koła wyklucza. Zawiecha sprawdzana w dwóch SKP, też nic nie pokazało.
Po dojeździe na miejsce klocki tak piszczały, że trzeba było uszy zatkać, nawet bez używania hamulców było coś tam słychać, jakby tłoczek nie odbijał, więc obstawiam heble dry.gif

Planuję zmianę całego kompletu, e46 330ci, razem z zaciskami (febi) i przewodami (pizza brakes lub hel, w oplocie). Pół roku temu założone ferodo premier, może coś z nimi nie halo.

Na przód wlecą brembo xtra, na tył płaskie tarcze brembo i myślałem właśnie nad tymi metelli, zamiast zwykłych klocków brembo, dodawanych w zestawie. Xtra niestety nie ma na tylną ośkę.

Autko użytkowane jako daily, kilka razy w roku dalsza trasa (200km +), 3-4 razy w roku jest na torze, ale bardziej do poćwiczenia i szybszej jazdy, niż ścigania się na czasówki, maksymalnie godzinka jazdy. Rocznie 10-12k km.

Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, oponki to p zero tył, przód nokian prowerproof, w lecie zmiana nokianów na eagle f1. Teraz jakieś nalewki, żeby tylko po śniegu się poruszać.

Jeśli zna ktoś lepszy komplet w podobnej półce cenowej na przód, chętnie przyjmę propozycje, jeśli chodzi o tył, to raczej budżetowo, po prostu chcę nówki, bo na starych klockach po poprzednim właścicielu są wzorki na tarczy laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Tue, 31 Jan 2023 - 19:09
Post #357


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



pytasz o klicki na tył tam nie potrzeba jakichś cudownych mieszanek, możesz założyć nawet te brembo dodawane do zestawu, dopiero jak się nie sprawdzą szukaj czegoś innego.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
spychu
post Sun, 12 Mar 2023 - 21:27
Post #358


Frequent User
Dołączył: Sat, 17 March 2007
Skąd: Łódź





Jezdzil ktos i porownywal 1do1 DS Uno i RP-X?
Na papierze charakterystyka mieszanki wygladaja podobnie z przewaga RP-X na zimno i bardzo cieplo.

Na jedne i drugie musze czekac podobny czas, zastanawiam sie nad testem RP-X jako "fanboj" i wieloletni uzytkownik Ferodo.

Czy RP-X rowniez w mniejszym stopniu niszczy tarcze? Tak jak DS Uno porownujac do DS3000?
Przechodze na plywajace i zuzycie tarczy to tez jest jakis aspekt, ktory biore teraz pod uwage.


--------------------
Ibiza Cupra 1.8T by CompSport
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Mon, 13 Mar 2023 - 07:26
Post #359


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Szczerze ufalbym tak samo w marketing ebc jak w zapowiedzi po.
https://ebcbrakes.pl/pl/katalog/czesci-uniw...8~323389~323461

Ten wykres nie jest w zaden sposob porownywalny z wykresami ferodo swoich klockow. Kazda firma ma swoje stanowisko testowe i swoje zalozenia ( sila nacisku, czas, predkosc tarczy itp) wiec warto tylko porownywac wykresy z danej firmy ze soba a nie wykresy dwoch roznych firm choc tez nigdy nie wiadomo ile w tym prawdy bo nikt tego nie kontroluje i marketing moze narysowac co mu sie zywnie podoba. Wiec opinie najwazniejsze. Kolega Mateusz ( zielony speedster, scisla czolowka track masters) np ostatnio zmienil klocki na tyle z carbone loraine rc8 na ds1.1 i nie zauwazyl roznicy na logach a wez porownaj wspolczynnik tarcia tu i tu.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matteusz
post Mon, 13 Mar 2023 - 16:09
Post #360


Forum Homee
Dołączył: Thu, 18 September 2008
Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa





Czy Ferodo DS 3.12 są bardziej podobne do Uno czy 1.11 pod względem działania na zimno, piszczenia, zużycia tarczy, pylenia itd? Aktualnie mam założone 1.11, ale powoli się kończą, a autem co raz mniej jeżdżę po ulicy, a więcej po torze i zastanawiam się czy zostać przy 1.11 czy może iść w 3.12? 1.11 bardzo dobrze mi się sprawdzały w zastosowaniu ulica plus czasem trackday, ale może warto coś zmienić?


--------------------
'84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień
'00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor
'05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend
Go to the top of the page
 
+Quote Post

25 Stron V  « < 16 17 18 19 20 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 19:36