![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#341
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
Dla potomnych:
![]() Koszt poniżej 90zł ![]() -------------------- #włoszczyzna
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#342
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Co do tych oznaczeń, to widziałem ostatnio GG na ferodo Premier.
Czy to oznacza że są one lepsze niż Ferodo DS performance czy 2500? I druga sprawa w temacie klocków - miał ktoś kiedyś do czynienia z klockami Sparco T-51 ? (ktoś kto dawno temu jeździł raczej ![]() Z lat 2005-8 jakoś tak jakieś pojedycze wpisy o nich znalazłem. A obecnie są w niskich cenach w rallyshop (jakby kiedyś nakupili sporo i leżały) do niektórych aut. Znalazłem że wsp tarcia to dla 100st 0,39, dla 300 0,46, dla 600 0,41 . Czyli takie zbliżone do DS2500 ? może to coś dla sparco zrobione przez Ferodo między Ds perf a DS2500 ? (do mojego zastosowania DS2500 prawie 5 stówek, T-51 150zł) -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#343
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 April 2020 ![]() |
Polecam przeczytać chociaż parę stron wstecz.
|
|
|
![]()
Post
#344
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Kurcze których ? Czytam ten temat dość na bieżąco. Mam swoje lata ale nie pamiętam żeby o tych Sparco coś było?
-------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#345
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 April 2020 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#346
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
?
Ja też pije piwko ale nie łapie ![]() GG i ta norma amerykańska nie jest wyjaśniona. Jest do 300 stopni C. Dalej nie . Więc po prostu zastanawiam się czy premier najtańszy tego samego ferodo mimo że ma GG jest lepszy niż ds ? Co powyżej 300 stopni? Tego ta norma SAE wspominana nie obejmuje. Dziwne trochę że premier za ułamek ceny są perf czy da 2500 miał y być lepszy. Sparco t51 oddzielna rzecz. Przecież Sparco mieszanek i w ogóle klocków nie produkuje, może więc za ułamek ceny jest tam przyzwoite Ferodo ? -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#347
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 07 December 2022 ![]() |
Witajcie
![]() Mam pytanie odnośnie klocków Metelli z mieszanką FR 0620 11 GG - są ciche, czy zdarza im się piszczeć? |
|
|
![]()
Post
#348
|
|
User Dołączył: Sat, 16 August 2014 ![]() |
W moim civicu były całkowicie ciche.
|
|
|
![]()
Post
#349
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 07 December 2022 ![]() |
I faktycznie takie dobre? Hamują od zimnego, czy wymagają rozgrzania?
|
|
|
![]()
Post
#350
|
|
User Dołączył: Sat, 16 August 2014 ![]() |
Ja nie byłem zadowolony. Wrzucałem je do Civica 6g, który służy mi tylko do upalania. Ale bezpośrednie porównanie w tym samochodzie mam tylko z Ferodo DS3000. Jednak jeśli wierzyć wykresom od Ferodo to DS3000 i DS2500 na zimno działają tak samo, a przecież wg oznaczeń tych mieszanek to DS2500 (FF) są gorsze od tych Metelli (GG), czyli wychodziłoby na to, że DS3000 na zimno powinny hamować gorzej od Metelli a zdecydowanie tak nie jest. DS3000 nawet totalnie niedotarte, na pierwszych kilometrach po założeniu hamowały o niebo lepiej od Metelli, to jest zupełnie inny poziom hamowania. Może trafiły mi się jakieś felerne Metelli, a może też te wykresy od Ferodo nie są precyzyjnie narysowane i DS3000 jest jednak lepsze od DS2500 na zimno, tego nie wiem, bo na DS2500 nie jeździłem. Opisuję tylko co wynika z wykresów i tych oznaczeń. Rzeczywistość w moim przypadku potwierdziła jednak, że klocki za 700zł są lepsze od klocków za 60zł proporcjonalnie do różnicy w cenie między nimi
![]() |
|
|
![]()
Post
#351
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 April 2020 ![]() |
Ja jestem zadowolony. Hamują lepiej po rozgrzaniu a zimne trochę gorzej. Przed tymi miałem zwykłe TRW. Nie piszczą, tarcza nacinana. Cena jest na tyle atrakcyjna że możesz spróbować.
|
|
|
![]()
Post
#352
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 07 December 2022 ![]() |
Ja nie byłem zadowolony. Wrzucałem je do Civica 6g, który służy mi tylko do upalania. Ale bezpośrednie porównanie w tym samochodzie mam tylko z Ferodo DS3000. Jednak jeśli wierzyć wykresom od Ferodo to DS3000 i DS2500 na zimno działają tak samo, a przecież wg oznaczeń tych mieszanek to DS2500 (FF) są gorsze od tych Metelli (GG), czyli wychodziłoby na to, że DS3000 na zimno powinny hamować gorzej od Metelli a zdecydowanie tak nie jest. DS3000 nawet totalnie niedotarte, na pierwszych kilometrach po założeniu hamowały o niebo lepiej od Metelli, to jest zupełnie inny poziom hamowania. Może trafiły mi się jakieś felerne Metelli, a może też te wykresy od Ferodo nie są precyzyjnie narysowane i DS3000 jest jednak lepsze od DS2500 na zimno, tego nie wiem, bo na DS2500 nie jeździłem. Opisuję tylko co wynika z wykresów i tych oznaczeń. Rzeczywistość w moim przypadku potwierdziła jednak, że klocki za 700zł są lepsze od klocków za 60zł proporcjonalnie do różnicy w cenie między nimi ![]() Dzięki za konkretną i szczegółową odpowiedź ![]() Ja jestem zadowolony. Hamują lepiej po rozgrzaniu a zimne trochę gorzej. Przed tymi miałem zwykłe TRW. Nie piszczą, tarcza nacinana. Cena jest na tyle atrakcyjna że możesz spróbować. A jak oceniasz je w porównaniu do TRW? Lepsze, gorsze, czy podobny poziom? Używałeś może jeszcze innych klocków w tych zaciskach? Z tego co widziałem mamy taki sam czterotłok Brembo. |
|
|
![]()
Post
#353
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
no ja osobiscie sie ostatnio na trw przejechalem ale w mazdzie 3. trw w cywilnej mazdzie 3 mi sie zeszklily i hamowania nie bylo. teraz bede testowac klocki zimermana. przyszly chociaz z blaszkami ale nie wiem co to za klocki i kto dla zimermana je robi. opsiu dwoch literek czy gg czy ff nie bylo ani na klockach ani pudelku. wiec chyba takiego wymogu nie ma. jakas tam inna norma byla wybita.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#354
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 April 2020 ![]() |
A jak oceniasz je w porównaniu do TRW? Lepsze, gorsze, czy podobny poziom? Używałeś może jeszcze innych klocków w tych zaciskach? Z tego co widziałem mamy taki sam czterotłok Brembo. TRW to najgorsze klocki jakie miałem. Działały tak samo zimne czy ciepłe, nie licząc jak już miały dość i zaczynały łapać gorzej. Twarde więc strasznie wżerały się w tarczę. Sąsiad w tym samym czasie też wsadził i u niego również tarcza wyglądała źle. Pod pedałem tępe odczucie. Plusem że praktycznie się nie zużywają tylko zjadają tarcze. Porównując Metelli lepiej łapią w każdym zakresie. TRW nawet się nie zbliżyło. Nie udało mi się ich przegrzać gdzie zaczyna się spadek siły hamowania. W TRW spokojnie bym doszedł do tego momentu. Z wad również łapią na samym początku tępo choć znacznie mniej niż TRW. Nie grzeją tak tarczy. Kolejne klocki które rozważałem to Zimmermann one łapią ostro od pierwszego wciśnięcia nie ma tego tępego hamowania przez chwilę. Tak chociaż zauważyłem w innym aucie. Tylko mają niższe literki więc w teorii gorsze i łatwiej było by spalić tarczę. Inne klocki nad którymi myślałem, miały FG to ATE Ceramic. Zimmermann: These two references 24162.150.1 & 24162.150.2, are „FF“ according to Norm SAE J661. This means that Friction Coefficient in cold and in hot is 0,35 – 0,45. W tym momencie gdziekolwiek jak będę zmieniał to rozważam Metelli lub Zimmermann. Chyba że coś pro będzie w dobrej cenie. Samochód to mocniejszy dupowóz którym jeżdżę po ulicy więc nie rozważam tych które nie łapią na zimno. Ogólnie jak szukałem to bardziej sportowe klocki stały ~500 i chyba był to Galfer z mieszanką jak Metelli. Udało ci się może coś innego znaleźć w dobrej cenie? |
|
|
![]()
Post
#355
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
CYTAT TRW to najgorsze klocki jakie miałem. Działały tak samo zimne czy ciepłe, nie licząc jak już miały dość i zaczynały łapać gorzej. Twarde więc strasznie wżerały się w tarczę. Mam podobne doświadczenia. ATE ceramic miałem - badziew... -------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]()
Post
#356
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 31 January 2023 Skąd: Lubartów ![]() |
Sorki, za odgrzewanie tematu, ale orientuje się ktoś może z was jaka mieszanka jest w metelli 22-0260-0?
Na ostatniej trasie strasznie biły mi koła, raczej nie od opon bo bicie zaczynało się jak lekko nacisnąłem na hamulec, przy 120 trzęsło całą budą, im szybciej tym gorzej, po chwili przestawało i znowu, więc koła wyklucza. Zawiecha sprawdzana w dwóch SKP, też nic nie pokazało. Po dojeździe na miejsce klocki tak piszczały, że trzeba było uszy zatkać, nawet bez używania hamulców było coś tam słychać, jakby tłoczek nie odbijał, więc obstawiam heble ![]() Planuję zmianę całego kompletu, e46 330ci, razem z zaciskami (febi) i przewodami (pizza brakes lub hel, w oplocie). Pół roku temu założone ferodo premier, może coś z nimi nie halo. Na przód wlecą brembo xtra, na tył płaskie tarcze brembo i myślałem właśnie nad tymi metelli, zamiast zwykłych klocków brembo, dodawanych w zestawie. Xtra niestety nie ma na tylną ośkę. Autko użytkowane jako daily, kilka razy w roku dalsza trasa (200km +), 3-4 razy w roku jest na torze, ale bardziej do poćwiczenia i szybszej jazdy, niż ścigania się na czasówki, maksymalnie godzinka jazdy. Rocznie 10-12k km. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, oponki to p zero tył, przód nokian prowerproof, w lecie zmiana nokianów na eagle f1. Teraz jakieś nalewki, żeby tylko po śniegu się poruszać. Jeśli zna ktoś lepszy komplet w podobnej półce cenowej na przód, chętnie przyjmę propozycje, jeśli chodzi o tył, to raczej budżetowo, po prostu chcę nówki, bo na starych klockach po poprzednim właścicielu są wzorki na tarczy ![]() |
|
|
![]()
Post
#357
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
pytasz o klicki na tył tam nie potrzeba jakichś cudownych mieszanek, możesz założyć nawet te brembo dodawane do zestawu, dopiero jak się nie sprawdzą szukaj czegoś innego.
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#358
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 17 March 2007 Skąd: Łódź ![]() |
Jezdzil ktos i porownywal 1do1 DS Uno i RP-X?
Na papierze charakterystyka mieszanki wygladaja podobnie z przewaga RP-X na zimno i bardzo cieplo. Na jedne i drugie musze czekac podobny czas, zastanawiam sie nad testem RP-X jako "fanboj" i wieloletni uzytkownik Ferodo. Czy RP-X rowniez w mniejszym stopniu niszczy tarcze? Tak jak DS Uno porownujac do DS3000? Przechodze na plywajace i zuzycie tarczy to tez jest jakis aspekt, ktory biore teraz pod uwage. -------------------- Ibiza Cupra 1.8T by CompSport
|
|
|
![]()
Post
#359
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Szczerze ufalbym tak samo w marketing ebc jak w zapowiedzi po.
https://ebcbrakes.pl/pl/katalog/czesci-uniw...8~323389~323461 Ten wykres nie jest w zaden sposob porownywalny z wykresami ferodo swoich klockow. Kazda firma ma swoje stanowisko testowe i swoje zalozenia ( sila nacisku, czas, predkosc tarczy itp) wiec warto tylko porownywac wykresy z danej firmy ze soba a nie wykresy dwoch roznych firm choc tez nigdy nie wiadomo ile w tym prawdy bo nikt tego nie kontroluje i marketing moze narysowac co mu sie zywnie podoba. Wiec opinie najwazniejsze. Kolega Mateusz ( zielony speedster, scisla czolowka track masters) np ostatnio zmienil klocki na tyle z carbone loraine rc8 na ds1.1 i nie zauwazyl roznicy na logach a wez porownaj wspolczynnik tarcia tu i tu. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#360
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
Czy Ferodo DS 3.12 są bardziej podobne do Uno czy 1.11 pod względem działania na zimno, piszczenia, zużycia tarczy, pylenia itd? Aktualnie mam założone 1.11, ale powoli się kończą, a autem co raz mniej jeżdżę po ulicy, a więcej po torze i zastanawiam się czy zostać przy 1.11 czy może iść w 3.12? 1.11 bardzo dobrze mi się sprawdzały w zastosowaniu ulica plus czasem trackday, ale może warto coś zmienić?
-------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 19:36 |