Shoutbox 0 nowych PW 


25 Stron V  « < 15 16 17 18 19 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Jakie klocki?, Ferodo DS 2500/3000 Performance czy może coś innego?
Andrzejsr
post Mon, 01 Aug 2022 - 20:47
Post #321


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Ja kiedyś też po normalnym zjechaniu mierzyłem, i jakoś podobnie było coś 200-300.
Chyba w tak ciężkim , rozpędzającym się łatwo aucie nie ma co się bawić tylko jakieś porządne Ferodo DS założyć (Uno , 1.11, 3000 ) . Te zaciski to nie są 4-ro tłoczkowe ? wtedy łatwo zmienić na trackday torowe, na ulicę Galfer na przykład. Najbardziej ekonomicznie będzie.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 01 Aug 2022 - 20:47
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Ziuzio
post Mon, 01 Aug 2022 - 23:53
Post #322


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(peter000 @ Mon, 01 Aug 2022 - 11:11) *
Gdzie kupujecie klocki Ferodo? Ktoś wie czy można gdzieś taniej kupić do Civica EK4? Mowa o przednich oczywiście


Intercars ma duży wybór DSów, jak ktoś ma dobre ceny warsztatowe, to jest ok, bo ceny detaliczne wyższe niż po internetach.

CYTAT(uxon @ Mon, 01 Aug 2022 - 21:25) *
Impreza WRX ale zacisk z przodu z nowszego WRX (tarcza 316x30); czyli auto dosc ciezkie wiec te hamulce wiec maja co robic smile.gif
Ostatnio zabralem ze soba pirometr, wiec pomierzylem sobie troche temperatury nie tylko opon ale i hamulcow. Po kolku chlodzacym przednie tarcze mialy 300-350C, tylne w okolicach 200C. Mam dolozone prowizoryczne chlodzenie ze spiro, ale mocno pogietego, wiec przeplyw tam jest niewielki.
Na jednym z kolek wylecialem z toru i wrocilem bokiem prosto do depo, wiec nie bylo kolka chlodzacego; szybko zmierzylem temperature i bylo ok. 430 stopni (i pojechalem je dalej chlodzic po placu smile.gif ), wiec na koncu prostej pewnie maja dobrze ponad 500C..
Ktos z was mierzyl jak wygladaja u was temperatury hamulcow?
Te galfery tez mnie kusi, zeby sprawdzic, tylmo nie chce hajsu wyrzucic bloto, jakby mialy sie przegrzewac, a ds2500 mialby byc pod tym wzgledem duzo lepszy.


DS2500(FF) jest gorszy od Galfera 1050(GG), w praktyce także, nie ma żadnego ryzyka w zakupie, w tym wypadku, tańszych klocków.
Jak DS, to tylko wersje(kolejność nieprzypadkowa) 4.12 , 3.12, 1.11, UNO, 3.10(dobry kompromis na mocny hamulec na codzień i trackdaye).
W zależności od toru, wozu, techniki jazdy, temperatury chwilowe do 800. Warto skorzystać z farb lub pasków termicznych, tarcze z DBA mają w standardzie naniesione trzy paski takiej farby dla trzech zakresów temperatur.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
peter000
post Tue, 02 Aug 2022 - 07:33
Post #323


User
Dołączył: Sat, 16 August 2014





A biorąc pod uwagę, że mam tarcze nacinane brembo max to jest jakaś różnica czy wybiorę DS Uno czy DS3000? Któryś z tych klocków jest lepszy do tarcz nacinanych?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Tue, 02 Aug 2022 - 08:35
Post #324


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





glowna roznica jest na zimno czyli do 200 stopni na tarczach. dopoki w 3000 do nich nie dojdziesz beda hamowac bardzo slabo podobnie jak w ds2500. w dsuno nie powinno byc miedzy 0-200stopni zadnych problemow.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uxon
post Tue, 02 Aug 2022 - 09:25
Post #325


Super User
Dołączył: Mon, 29 October 2012





CYTAT
DS2500(FF) jest gorszy od Galfera 1050(GG), w praktyce także, nie ma żadnego ryzyka w zakupie, w tym wypadku, tańszych klocków.

Spojrzalem na pudelko zakupionych galferow i tam oprocz tego, ze jest "high performance compound s-50" to widze tez cos takiego: FT 0620 20 EE - czy to oznacza, ze mieszanka ta jednak nie jest klasy GG tylko EE?
W ogole zastanawiam sie, czy te oznaczenia mieszanek sa w pelni miarodajne, jesli chodzi o usportowione zastosowania? Pewnie duzo zalezy w jakich temperaturach robione sa pomiary. Jesli na cieplo jest mierzone przy np. 250 stopniach, to moze nijak sie to miec do tego jak sie klocek zachowa przy 500 stopniach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Tue, 02 Aug 2022 - 09:33
Post #326


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(uxon @ Tue, 02 Aug 2022 - 09:25) *
Spojrzalem na pudelko zakupionych galferow i tam oprocz tego, ze jest "high performance compound s-50" to widze tez cos takiego: FT 0620 20 EE - czy to oznacza, ze mieszanka ta jednak nie jest klasy GG tylko EE?
W ogole zastanawiam sie, czy te oznaczenia mieszanek sa w pelni miarodajne, jesli chodzi o usportowione zastosowania? Pewnie duzo zalezy w jakich temperaturach robione sa pomiary. Jesli na cieplo jest mierzone przy np. 250 stopniach, to moze nijak sie to miec do tego jak sie klocek zachowa przy 500 stopniach.

Niestety ostatnio widzę że producenci zaczynają oszukiwać i niby w tym samym klocku można znaleźć różne mieszanki. Wygląda w tym przypadku że również tak jest i jest to ujnia. Spróbuj z klockami Delphi albo ATE tam można znaleźć te właśnie GG albo nawet coś z literką H.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Tue, 02 Aug 2022 - 09:49
Post #327


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(peter000 @ Tue, 02 Aug 2022 - 08:33) *
A biorąc pod uwagę, że mam tarcze nacinane brembo max to jest jakaś różnica czy wybiorę DS Uno czy DS3000? Któryś z tych klocków jest lepszy do tarcz nacinanych?

Nacinane lepiej będą pracowały z DS3000.
Serie nowsze lepiej sprawdzają się z gładkimi tarczami. Warto dokupić gładkie Textary lub Ate, zwróci się to w trwałości zestawu:-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Tue, 02 Aug 2022 - 10:02
Post #328


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





CYTAT(uxon @ Tue, 02 Aug 2022 - 09:25) *
Spojrzalem na pudelko zakupionych galferow i tam oprocz tego, ze jest "high performance compound s-50" to widze tez cos takiego: FT 0620 20 EE - czy to oznacza, ze mieszanka ta jednak nie jest klasy GG tylko EE?
W ogole zastanawiam sie, czy te oznaczenia mieszanek sa w pelni miarodajne, jesli chodzi o usportowione zastosowania? Pewnie duzo zalezy w jakich temperaturach robione sa pomiary. Jesli na cieplo jest mierzone przy np. 250 stopniach, to moze nijak sie to miec do tego jak sie klocek zachowa przy 500 stopniach.



Niedawno kupowałem klocki wcześniej mi nieznane SDT Brakes, wg sprzedającego to mieszanka podobna jak (ta sama?) galfer 1050. I mają oznaczenie GG.

Co do tego zastosowania sportowego też nie jestem pewien na ile ta norma SAE z literkami jest miarodajana. Druga literka oznacza wsp tarcia w temperaturach na drodze wysokich, ale co się z nim dzieje w temp 700-800st C nie wiadomo, a np wklejane wyżej Ferodo podaje to dla tak wysokich temperatur dla swoich sportowych klocków.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Tue, 02 Aug 2022 - 10:22
Post #329


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(uxon @ Tue, 02 Aug 2022 - 10:25) *
Spojrzalem na pudelko zakupionych galferow i tam oprocz tego, ze jest "high performance compound s-50" to widze tez cos takiego: FT 0620 20 EE - czy to oznacza, ze mieszanka ta jednak nie jest klasy GG tylko EE?
W ogole zastanawiam sie, czy te oznaczenia mieszanek sa w pelni miarodajne, jesli chodzi o usportowione zastosowania? Pewnie duzo zalezy w jakich temperaturach robione sa pomiary. Jesli na cieplo jest mierzone przy np. 250 stopniach, to moze nijak sie to miec do tego jak sie klocek zachowa przy 500 stopniach.


No to Galfer przygrał w kulki w przypadku Twoich klocków - dobrze, że sprawdziłeś, wymień je. Do Twojego zacisku są dostępne Brembo Xtra P78017X, jak pamiętam. W połączeniu z dedykowanymi tarczami tej serii spokojnie do 500 *C robią robotę.
Oznaczenia SAE jak wspomniałem wcześniej nie mówią nam za dużo o wielu parametrach jak initial bite, odporność na fading długodystansowo czy wytrzymałość powyżej określonych w normie temperatur. Dużo sportowych mieszanek powyżej 650*C już nie działa zresztą za dobrze, bo i tarcze dla wyższych temperatur wskszane mieć lepsze niż, potocznie mówiąc, odlewane żeliwne:-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomek1989
post Tue, 02 Aug 2022 - 14:01
Post #330


Rookie
Dołączył: Sun, 12 September 2021





Witam,

Potrzebuje przejsciowych tarcz i klockow do E87 130i na przód. Przejsciowych dlatego, ze w przyszlym roku bede zmienial zaciski, a aktualnie zalozony zestaw juz sie wlasciwie skonczyl. Autem jezdze bardzo amatorsko po torze, a na co dzien posiadam inny samochod. Jezeli chodzi o tarcze to myslalem o gladkich brembo a z klockiem nie mam jak na razie pomyslu. Czy mozecie polecic cos w rozsadnych pieniadzach?
Dzieki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Tue, 02 Aug 2022 - 18:12
Post #331


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(Tomek1989 @ Tue, 02 Aug 2022 - 15:01) *
Witam,

Potrzebuje przejsciowych tarcz i klockow do E87 130i na przód. Przejsciowych dlatego, ze w przyszlym roku bede zmienial zaciski, a aktualnie zalozony zestaw juz sie wlasciwie skonczyl. Autem jezdze bardzo amatorsko po torze, a na co dzien posiadam inny samochod. Jezeli chodzi o tarcze to myslalem o gladkich brembo a z klockiem nie mam jak na razie pomyslu. Czy mozecie polecic cos w rozsadnych pieniadzach?
Dzieki


Klocki Metelli(do zacisków BMW była mieszanka GG ostatnio) + gładkie tarcze Textar lub Ate.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
InnyLogin
post Wed, 03 Aug 2022 - 01:14
Post #332


Super User
Dołączył: Thu, 02 April 2020





CYTAT(Ziuzio @ Fri, 25 Mar 2022 - 15:10) *
Metelli 22-0651-1 to mieszanka FT 0620 11 GG czyli tak jak SDT/ Galfer sport 1050, a kosztują niecałe 100zł:-)

Z polecenia Ziuzio zakupiłem klocki 22-0651-2. Mieszanka się zgadzała, wszystko pięknie opisane na pudełku jak i na klockach. Z przyjemnością bym postawił piwo koledze za pomoc, stukam na priw.
Klocki zamontowane zrobiłem na razie całe 30km z każdym hamowaniem lepiej aczkolwiek tylko farba zeszła. Jak po testuję to opisze choć zapewne będzie to dość uliczny użytek, autostrada i hamowanie z 250+.

Zastanawiam się czy nie przełożyć lub wyrzucić warstwę tłumiącą ponieważ tłoczek jak na czerwono tak ma kontakt z klockiem. We wcześniejszych klockach zawsze miałem pełną warstwę tłumiącą, a nawet jak wyrzuciłem to nie piszczało (ze względu na szerszą tarczę). Czy to jakaś magiczna funkcja? Czy po prostu dobrałem klocki pasujące do zacisku aczkolwiek od innego zacisku i auta (też Brembo 4x38, na oko tylko mocowanie zacisku inne) i może ma inaczej ułożone tłoczki?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Wed, 03 Aug 2022 - 04:03
Post #333


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(InnyLogin @ Wed, 03 Aug 2022 - 02:14) *

Zastanawiam się czy nie przełożyć lub wyrzucić warstwę tłumiącą ponieważ tłoczek jak na czerwono tak ma kontakt z klockiem. We wcześniejszych klockach zawsze miałem pełną warstwę tłumiącą, a nawet jak wyrzuciłem to nie piszczało (ze względu na szerszą tarczę). Czy to jakaś magiczna funkcja? Czy po prostu dobrałem klocki pasujące do zacisku aczkolwiek od innego zacisku i auta (też Brembo 4x38, na oko tylko mocowanie zacisku inne) i może ma inaczej ułożone tłoczki?

Możesz wyrzucić, te wycięcia mają sprawić, że klocek będzie równo zużywał się na mniejszej i większej średnicy(przy równej sile docisku często obserwuje się większe zużycie klocka na średnicy zewnętrznej niż na średnicy mniejszej, te wycięcia mają zmniejszyć docisk na średnicy zewnętrznej; podobna metoda do stosowania tłoczków(w zaciskach wielotłoczkowych) o różnej średnicy na stronie "wejściowej" i "wyjściowej" klocka).
Niestety, jak każdy dodatkowy materiał między tłoczkiem i klockiem, powoduje(czasem nawet niezauważalne przy wspomaganiu hamulca) zwiększenie skoku pedału hamulca. Ale też stanowi dodatkową barierę termiczną(choć w tej kwestii najlepiej stosować albo wkładki z tworzyw do tłoczków albo całe tłoczki z tworzyw).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KarolMR2
post Wed, 03 Aug 2022 - 14:26
Post #334


Frequent User
Dołączył: Fri, 31 December 2021





CYTAT(Andrzejsr @ Tue, 02 Aug 2022 - 10:02) *
Niedawno kupowałem klocki wcześniej mi nieznane SDT Brakes, wg sprzedającego to mieszanka podobna jak (ta sama?) galfer 1050. I mają oznaczenie GG.


SDT Brakes High Performance to to samo co Galfer Sport, firma zmieniła nazwę. Moje klocki przyszły już pod marką SDT, podobnie compound S-50, FT 11 GG

Chyba ostatnia para klocków performance w PL na półce.. StopTech, EBC, Ferodo niedostępne... zaczyna się dramat :/


--------------------
Toyota MR2 ZW30

1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82
2ZZ: Tor Łódź 1.00.11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Wed, 03 Aug 2022 - 17:06
Post #335


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Niedostępne do Twoich zacisków czy w ogóle?
W lewian.pl pytałeś ? Ew eBay szkopski czy UK?

Ferodo mają jakieś swoje okresy bywa że danej mieszanki nie ma i nie będzie a za jakiś czas jest jakby nigdy nic.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KarolMR2
post Mon, 08 Aug 2022 - 11:50
Post #336


Frequent User
Dołączył: Fri, 31 December 2021





Interesowały mnie tylko klocki pode mnie.. narazie mam Galfera na przodzie, przetestuje przy pierwszej okazji smile.gif


--------------------
Toyota MR2 ZW30

1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82
2ZZ: Tor Łódź 1.00.11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uxon
post Tue, 09 Aug 2022 - 22:11
Post #337


Super User
Dołączył: Mon, 29 October 2012





Update odnośnie dba extreme, ostatnio je wymieniłem, to mogę wam pokazać jak wyglądają po 5-6kkm i 3 trackdayach. Tak jak pisałem, przed ostatnim torowaniem miały Ok. 3-4mm grubości i zostały zabielone. Do momentu pierwszego mocniejszego hamowania hamowały dobrze, potem już coraz bardziej tępo. Tak teraz wyglądają:
https://drive.google.com/file/d/1wuZ6J63GDV...ew?usp=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1_4UrRaUqry...ew?usp=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1vTa3s-AfEm...ew?usp=drivesdk
Zdjęcia nie do końca to oddają, ale okładzina ma lustrzany polysk, do tego powyrywane kawałki i widoczne pęknięcia na środku.
Kupiłem teraz ds2500 (maja oznaczenie FF), ciekaw jestem jak one się będą spisywać. Tarcza 316x30 przy masie auta 1500kg to na pewno nie jest z zapasem, ale z drugiej strony seryjnie jest 294x24 i podobno z klockami CL daje to rade..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 10 Aug 2022 - 06:36
Post #338


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



Masakra że po tak krótkim czasie znikło tyle klocka.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 10 Aug 2022 - 07:32
Post #339


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





jest watek o stoptechach na miatachallenge. tam to dopiero dramat na nowych klockach. jeden trackday i klockow nie ma, potopione zaciski, pokruszone klocki, brak hamowania. zycie. trzeba czytac opinie i sie wstrzeliwac w cos dobrego i taniego na dany moment bo nazwa bywa ta sama ale towar pod ta sama nazwa bywa rozny w zaleznosci od partii produkcji.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uxon
post Thu, 11 Aug 2022 - 13:28
Post #340


Super User
Dołączył: Mon, 29 October 2012





Jeszcze odnosnie dba extreme vs ds2500. Klocki DBA mialy zamontowane blaszki (przeciwwibracyjne?), klocki ds2500 sa gole. Czy to zle? Czy powinienem kombinowac z przelozeniem blaszek ze starych klockow, czy tak ma byc i bedzie dobrze?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

25 Stron V  « < 15 16 17 18 19 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 15:47