![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#261
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#262
|
|
User Dołączył: Sat, 16 August 2014 ![]() |
Czy ktoś spotkał się z tarczami nawiercanymi tylko z jednej strony (z drugiej są gładkie)? Bo z takimi tarczami kupiłem samochód w ubiegłym roku. W warsztacie ogarniającym sportowe fury powiedzieli mi że to ktoś sobie sam nawiercił na tokarce bo żadna firma takich nie robi. Mają rację? Zerknąłem w ogłoszenie zakupionego samochodu bo miałem to ogłoszenie zapisane i poprzedni właściciel napisał w nim, że to niby tarcze zimmerman sport, ale nie mogę znaleźć takich w internecie. Samochód to civic 6g.
|
|
|
![]()
Post
#263
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 15 October 2018 ![]() |
czesc producentow ma takie cos, ze sa nawiercenia, ale nie na przestrzal. Np ebc turbo groove.
|
|
|
![]()
Post
#264
|
|
User Dołączył: Sat, 16 August 2014 ![]() |
U mnie nawiercenia są na przestrzał, ale tylko w zewnętrznej połowie (bo mowa jest o przednich tarczach wentylowanych), więc może to rzeczywiście samoróbka.
|
|
|
![]()
Post
#265
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Wraca temat klockow, dzis chciałem zamówić DB2210XP natomiast dostałem info że oczekiwanie 2-3 miesiące... propozycja zakupu SDT HP-50 w zamian.
Jak się mają powyże klocki do DBA ? |
|
|
![]()
Post
#266
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Zuzio mam pytanie odnośnie klocków do 206 RC. Dziś w IC oglądałem klocki Delphi LP1653. Na pudełku nie zauważyłem polecanych kodów ale na klocku jest napisane LP1653 CJ GG. Czy te ostatnie GG to właśnie oznaczenia o których pisałeś ?
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#267
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Zuzio mam pytanie odnośnie klocków do 206 RC. Dziś w IC oglądałem klocki Delphi LP1653. Na pudełku nie zauważyłem polecanych kodów ale na klocku jest napisane LP1653 CJ GG. Czy te ostatnie GG to właśnie oznaczenia o których pisałeś ? Tak, Delphi miał CJ o współczynniku GG. |
|
|
![]()
Post
#268
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Wraca temat klockow, dzis chciałem zamówić DB2210XP natomiast dostałem info że oczekiwanie 2-3 miesiące... propozycja zakupu SDT HP-50 w zamian. Jak się mają powyże klocki do DBA ? SDT to raczej S50, S50+, RT66, RR80. A może Hawki masz na myśli? S50 to generalnie poziom niżej niż XP. Lepiej po taniości zaryzykować Metelli (chyba 22-0549-0, musiałbyś sobie sprawdzić czy wymiary i wtyczka czujnika pasują, bo crossy nie zawsze dobrze działają, a zdjęcia nie ujmują detali wtyczki); klocki były też w A6, ciężki wóz; więc może i mieszanka FT 0620 11 GG(czyli Galfer Sport FDHP 1050/SDT S50) będzie w dobrej cenie. |
|
|
![]()
Post
#269
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Dziś byłem w IC kolejne klocki ATE Ceramic wziąłem pod lupę i o dziwo tam mieszanka oznaczona ATE 610 FG. Czy to oznacza że Delphi są tańsze i lepsze dla mnie ?
Ciekawe też Ferodo mieszanka FER4904 GG - czy to wszystko jest ze sobą porównywalne ? Które z tych klocków będą najlepsze bo ceny bardzo zbliżone ? Jeszcze były tańsze Ferodo FER4020 GF ale tu rozumiem gorsze współczynniki. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#270
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
pamietajcie ze wspolczynnik tarcia to jedno a zywotnosc klocka i inne cechy eksploatacyjne to drugie
![]() |
|
|
![]()
Post
#271
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
pamietajcie ze wspolczynnik tarcia to jedno a zywotnosc klocka i inne cechy eksploatacyjne to drugie ![]() DSPF kosztuje ponad 600 a te Delphi 75 a Ferodo 95. No grzech nie spróbować ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#272
|
|
User Dołączył: Sat, 16 August 2014 ![]() |
Są jakieś przeciwskazania przed wymianą tarcz bez wymiany klocków? Klocki Carbone Lorraine RC8. Tarczy mam mało, a klocka jeszcze sporo.
|
|
|
![]()
Post
#273
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Są jakieś przeciwskazania przed wymianą tarcz bez wymiany klocków? Klocki Carbone Lorraine RC8. Tarczy mam mało, a klocka jeszcze sporo. według mnie żadne - wielokrotnie tak robiłem nigdy nie było problemów jak i również w drugą stronę -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#274
|
|
User Dołączył: Sat, 16 August 2014 ![]() |
Dzięki, tak też myślałem, ale wolałem dopytać tu na forum
![]() |
|
|
![]()
Post
#275
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Dziś byłem w IC kolejne klocki ATE Ceramic wziąłem pod lupę i o dziwo tam mieszanka oznaczona ATE 610 FG. Czy to oznacza że Delphi są tańsze i lepsze dla mnie ? Ciekawe też Ferodo mieszanka FER4904 GG - czy to wszystko jest ze sobą porównywalne ? Które z tych klocków będą najlepsze bo ceny bardzo zbliżone ? Jeszcze były tańsze Ferodo FER4020 GF ale tu rozumiem gorsze współczynniki. EDIT jeszcze jedno pytanie. Znalazłem takie klocki hamulcowe brembo xtra p 61 068 x oparte na mieszance BRM X L01. Niewiele większa kasa. Czy warto dopłacać do tych klocków względem tych poprzednich ? -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#276
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
SDT to raczej S50, S50+, RT66, RR80. A może Hawki masz na myśli? S50 to generalnie poziom niżej niż XP. Lepiej po taniości zaryzykować Metelli (chyba 22-0549-0, musiałbyś sobie sprawdzić czy wymiary i wtyczka czujnika pasują, bo crossy nie zawsze dobrze działają, a zdjęcia nie ujmują detali wtyczki); klocki były też w A6, ciężki wóz; więc może i mieszanka FT 0620 11 GG(czyli Galfer Sport FDHP 1050/SDT S50) będzie w dobrej cenie. Wkleilem dokladnie to co mi przyslali. Na bank chodzilo im o Galfera 1050 |
|
|
![]()
Post
#277
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#278
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
EDIT jeszcze jedno pytanie. Znalazłem takie klocki hamulcowe brembo xtra p 61 068 x oparte na mieszance BRM X L01. Niewiele większa kasa. Czy warto dopłacać do tych klocków względem tych poprzednich ? Ferodo w 4904GG zrobi zapewne najlepszą robotę z tego co podałeś, podobnie jak Brembo Xtra(które dobrze współpracuje z dedykowaną tarczą z tej właśnie serii). Delphi czy Remsa w GG też dobrze sprawdzają się do połowy swojej grubości, głebiej z reguły po zgrzaniu są już "plastelinowe", ale przy ich cenie i tak się opłaca taka zabawa. |
|
|
![]()
Post
#279
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
pamietajcie ze wspolczynnik tarcia to jedno a zywotnosc klocka i inne cechy eksploatacyjne to drugie ![]() Może warto podwiesić gdzieś info odnośnie oznaczeń klocków oraz ich mieszanek homologowanych do użytku drogowego. Oraz dodać sprawdzone dane o mieszance FT 0620 11 GG, która dość często pojawia się w produktach Metelli(w bardzo przystępnych cenach), a jest to ta sama, którą Galfer i SDT używa pod nazwą rynkową serii klocków Sport FDHP 1050 / S50. W temacie wyboru klocków z homologacją drogową warto poznać podstawy ich oznaczania zgodnie z SAE J866. Pozwoli to czasem zaoszczędzić wydania pieniążków na takie beznadziejne klocki jak DS PF, DS2500, "color" Stuff, czy inne - niby lepsze odmiany seryjnych klocków. Zgodnie z powyższym dokumentem każdy klocek powinien mieć oznaczenie m.in. użytej mieszanki oraz jej współczynnik tarcia na zimno(93-204*C) i ciepło(149-343*C). I ten parametr jest zakodowany w dwóch ostatnich literkach, pierwsza to współczynnik tarcia na zimno, druga na ciepło: -literka E : współczynnik w przedziale 0.25-0.35, -literka F : współczynnik w przedziale 0.35-0.45, -literka G : współczynik w przedziale 0.45-0.55, -literka H : współczynnik w powyżej 0.55. Dużo info można znaleźć np. tu: https://www.motortrend.com/how-to/disc-brak...odes-explained/ Oczywiście oznaczenia te nie odwzorują nam takich parametrów jak initial bite, feedback/feeling pedału czy odporność na długoterminowy fading. Ale dają jakiś obraz i na klockach DS Performance podają oznaczenie FF, co nawet zgadza się z ich parametrami na wykresach. Co ciekawe, niektóre seryjne klocki do mocniejszych/cięższych wozów niejednokrotnie mają ten parametr na poziomie GG. I jest świetny przykład z klockami do zacisków Brembo Evo/Alfa166/GTR: Ferodo DS Performance mają właśnie oznaczenie FF, podczas gdy ori klocki(oraz dobre zamienniki Textara lub ATE 3012GG) mają już GG; i jest zawsze zdziwienie, że seria lepiej hamuje niż "tuningowe" klocki. Absolutnie fantastycznymi klockami w budżetowej cenie są ATE oparte na mieszance 2012HH-czyli współczynnik powyżej 0.55 od zimnego-mieszanka praktycznie bezkonkurencyjna w mocno eksploatowanym daily, ale niestety nie mamy wpływu jaką mieszankę producent klocków przewidział dla naszego wozu:-). Więc podaj jakie masz oznaczenie klocka, w miarę możliwości może uda się sprawdzić jaka mieszanka jest w Ate, Textarze, Galferze. Podsumowując, na DS2500 i PF szkoda kasy. |
|
|
![]()
Post
#280
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 07:07 |