![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#161
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 January 2011 ![]() |
no nie powiedziałbym że ds2500 nie hamują na zimno. DS3000 to owszem, ale w 2500 nie mam tego problemu użytkuje ds2500 w daily i totalnie nie mam problemu z hamulcem na zimno... -------------------- insta: @blackcartel.pl
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#162
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Ale bronicie tych 15letnich smieci. Sory ale swiat poszedl dawno na przod. By mowic ze ds2500 to dobry klocek trzeba tez uzywac czegos nowszego i wtedy porownywac.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#163
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 21 April 2011 Skąd: PZNmiastodoznań ![]() |
Ok. Z tym że 3.12 to klocek do hardcorowej chłosty na torze, który wymaga dogrzania, a ja tym autem jeżdżę też na codzień. Tak?
|
|
|
![]()
Post
#164
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
A kto ci pisal ze wymaga grzania? Wymaga mniej grzania niz ds2500
![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#165
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Nie używałem 1.11 czy 3.12 ulicznie (1.11 torowo) ale DS.Uno w daily tak i się nie nadają, chyba że naprawdę się ostro jeździ ciągle. Zdzierają szybko tą naniesioną transferem warstwę klocka na tarczę i hamowaniem zdziera się tarcze (abrazyjne zamiast adhezyjnego) . Nie byłbym też pewien jak się na wilgoci z solą zachowują (a to istotna cześć jazdy daily - zima) , na Uno chyba zimą nie dojeździłem , ale DS3000 to moment rdzewieją powierzchownie i stąd może to wrażenie nie-hamowania "na zimno" tyle że to nie z powodu temperaruty ale warsty syfu która musi się kilkoma hamowaniami zetrzeć, jak zwał , efekt ten sam.
Wg mnie do daily to i klocki daily, jeśli się nie zdarzało dotąd przegrzewanie to po kiego jakieś wysokotemperaturowe, jak opony i tak są zawsze najsłabszym ogniwem hamowania zdaje się? a na wypad na tor można zmienić na sportowe i trzymać na lata w pudełku, jak to super OS to zwłaszcza. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#166
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
tyle tylko ze ds2500 tak samo rdzewieja i tak samo maja metal w sobie i przylegaja do tarczy po deszczu. ja przynajmniej tak mialem i jeden klocek ds2500 stracilem po dluzszym postoju kiedy okladzina zostala na tarczy.
teoria teoria ja zadnego zlego zachowania nie zauwazylem z dsuno na zimno. jest zawsze lepiej niz z ds2500 (widac abrazyjnie ds1.11 hamuje lepiej niz adhezyjnie ds2500 ![]() https://mrmperformance.pl/klocki-hamulcowe-ferodo/ jesli daily to jak juz brac to nie ds2500. to juz bierz cos z homologacja drogowa ktorej ds2500 nie ma tak samo. tyle ze beda to slabe klocki. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#167
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
No tak, zgadza się, dlatego z tych dwóch to wybrałbym DS performance , czy jakiś galfer 1055 , z homologacją , po co racingowe klocki w aucie drogowym codziennym, gdzie nie hamuje się raz za razem i tak w kółko całą trasę.
-------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#168
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 21 April 2011 Skąd: PZNmiastodoznań ![]() |
Tak jak pisałem wcześniej daily, ale kilka razy w roku treningi gdzie sesje są dłuższe oraz superoesy.
Cena ds3.12= 1150zl, cena ds2500=600zl, cena dsPerf=500zl. Różnica w cenie gigant, a różnica w hamowaniu? Żywotność zapewne większa, a co poza tym? Czy przy tarczy nacinanej Mikoda nie wystąpi przeciwne zjawisko do zamierzonego? Bo zależy mi na poprawie wydajności, czy rowki w tarczy nie spowodują że właśnie tam będzie zbierał się pył z klocków który powinien być naniesiony na rotor? To czy klocek ma homo czy nie to nie ma większego znaczenia dla mnie. |
|
|
![]()
Post
#169
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Tu masz moja mikode gt wspolpracujaca z dsuno
![]() Czy warto miec cos lepszego niz cos gorszego ciezko odpowiedziec. Pytanie typu czy warto przeplacac za conti sportcontact7 czy moze zostac przy chinskiej tanszej alternatywie. I to opona i to. Wiec po co przeplacac. to jest zawsze jakis dylemat na co cie stac i kwestia kompromisow. Jak zalozysz dobre opony to dobrze miec mocny klocek. Ale jak mocny klocek to musi byc dobry nawiew na tarcze i dobry wymieniony plyn hamulcowy. Z cywilnymi rzeczami jest tak ze sa glupioodporne czytaj komfortowe w uzyciu czyli nie trzeba kombinowac i powinno dzialac byc ciche nie przywierac do tarcz nie gotowac tarcz -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#170
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Najważniejsze w tych kompromisach to zastosowanie. Tu kolega pisze o typowo drogowym. Więc stąd moja sugestia - żeby do drogowego zastosowania, stosować drogowe rozwiązania.
Nawiązujac do opon pełny slick w optymalnych warunkach dla niego jest lepszy niż te conti co co tam na topie akurat z drogowych opon. Ale w użytku drogowym te drogowe są lepsze . To samo auta - porobione jest upierdliwe w użytku codziennym , i odwrotnie. SuperOS czyli formuła 5-6 przejazdów 2 minutowych na dzień nie obciąża tak strasznie hamulców, wiele osób jeździ na cywilnych klockach przecież te superosy . Treningi z jazdą nonstop już bardziej, ale to ten kompromis - można przecież chłodzić. Albo jak wspomniałem - zakładać torowe klocki na tor. To nie duzo roboty przy całych przygotowaniach, wymianie płynu częstej itp. A tarcze - gładkie się doskonale sprawdzają. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#171
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 21 April 2011 Skąd: PZNmiastodoznań ![]() |
Opona michelin cup 2. Płyn świeży RBF 600. Nawiew jest, fabryczny duży ze zderzaka prosto na tarcze.
|
|
|
![]()
Post
#172
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 15 October 2018 ![]() |
ds2500 na ulice sie nie nadaja. nie hamuja na zimno. wg mnie jak najbardziej sie nadaja, bo bez problemu hamuja nawet przy mrozie. Dokladnie tak samo jest z ds1.11, tez nie ma zadnego problemu nawet przy -15. Bez rozgrzewania ocywiscie. Obu z lenistwa uzywalem "na codzien" w poprzednich 3 zimach i nie wiem skad takie informacje, ze na zimno nie dzialaja |
|
|
![]()
Post
#173
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
W wielu autach lata temu używałem również na co dzień DS2500, moim zdaniem działają na zimno. Dopiero DS3000 jest wyraźnie słabsze. Aktualnie w MX-5 mam DS UNO i zrobiłem na tym klocku m.in. trasę przez pół Europy, nie było problemu. Ale piszczą tak, że w tym sezonie na ulicę będę zakładał jakieś cywilne klocki.
-------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#174
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Na zimno to nie o zimę chodzi , klockom te 30-50 powiedzmy różnicy miedzy zimową a letnią temperaturą przy ich kilkustetstopniach nie robi różnicy raczej.
A skąd ten mit / nie mit to padło tu - przy bogatych w żelazo klockach po prostu warstwa się wytwarza która się musi zetrzeć, zwłaszcza jak auto postoi, . Bo jak piwo pisał , same wsp tarcia mają wyższe nawet na zimno od cywilnych . Ale po rozgrzaniu miały przynajmniej te starsze mieszanki, po osiągnięciu wysokich temperatur dopiero swój szczyt wsp tarcia. A to temperatury nie do osiągnięcia na ulicy , więc stąd tak się mówi / mówiło. Te Ds uno, czy kolejne z liczbami z kropkami to faktycznie takiego nierównego przebiegu tego wsp nie mają. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#175
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
W wielu autach lata temu używałem również na co dzień DS2500, moim zdaniem działają na zimno. Dopiero DS3000 jest wyraźnie słabsze. Aktualnie w MX-5 mam DS UNO i zrobiłem na tym klocku m.in. trasę przez pół Europy, nie było problemu. Ale piszczą tak, że w tym sezonie na ulicę będę zakładał jakieś cywilne klocki. U mnie one piszczały właśnie jak zdarły tą wartewkę transferu klocka na tarcze, którą naniosły na gorąco . Łatwo było poznać bo tarcza wtedy lustro zamiast taka lekko szarawa/brunatnawa. Wtedy trzeba było specjalnie jechać na kolejne docieranie - sporo ostro pohamować, schłodzić długo i znów był transfer i nie piszczały. No ale to raz zajmuje czas, dwa zużywa wszystko zupełnie niepotrzebnie, trzy brudzi bo pyli się przy każdym takim docieraniu sporo. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#176
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 21 April 2011 Skąd: PZNmiastodoznań ![]() |
Więc wracając do DsPerf vs. Ds2500.
1. Mieszanka tego klocka jest nowsza i nie wymaga "zdejmowania" na początku wierzchniej warstwy? 2. DsPerf przy moim użytkowaniu (20% miasto ostro/70% normalna jazda/10% tor) będzie tak samo żywotny jak ds2500? 3. DsPerf jest na tyle dobrym klockiem, że podczas kilku hamowań z rzędu nie odczułbym różnicy między Perf a 2500? 4. Klocków na pewno nie chce mi się zmieniać na tor a potem z powrotem. No chyba że życie powyższych tj 'wydajniejszych' jest rzeczywiście dużo krótsze. ___ 5. Poza tematem klocków... Tarcze. Zatem do jednego z powyższych dwóch klocków wybrać...? : 1. BREMBO pełne 2. BREMBO nawiercane "X" 3. Zimerrmann pełna 4. Febi Bilstein pełna 5. Mikoda GT: jeśli to to jakie?: A) Nawiercane i również nacinane podobno słabo z wytrzymałością. Ale jak w przypadku reklamacji? ![]() C) nawiercane. Sorry ze w tym temacie, ale widzę że wiecie o czym mówicie. Dzieki |
|
|
![]()
Post
#177
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Mikoda gt jest albo nacinana nawiercana albo tylko nacinana. Bierz nacinana. Otwory powoduja naprezenia cieplne od ktorych pozniej ida pekniecia. To samo z brembo. Jesli nie ma nacinanych to bierz pelne.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#178
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 21 April 2011 Skąd: PZNmiastodoznań ![]() |
Koleś dziś na infolinii mi powiedział że jest również nawiercana.
Ok. Wezmę te mikody nacinane. Możliwość reklamacji podobno 24msc. Nawet przy eksploatacji torowej (jak Pan na infolinii powiedział) Podczas montażu będę robi foty żeby mieć podkładkę, że piasta równa, czysta, tak jak zacisk. |
|
|
![]()
Post
#179
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
z mikoda nic sie nie dzieje. dobra jakosc.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#180
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
co do klockow jeszcze
![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 24 July 2025 - 15:02 |