Shoutbox 0 nowych PW 



 
Reply to this topicStart new topic
> Przy dodaniu gazu sciaga w jedna strone przy puszczeniu w druga, gdzie szukac przyczyny
uxon
post Mon, 05 Sep 2016 - 00:24
Post #1


Super User
Dołączył: Mon, 29 October 2012





Mam problem jak w tytule: jak dodaje gazu i przyspieszam to znosi mnie w lewo, jak puszcze gaz to momentalnie szarpie mnie w prawo. Znoszenie przy puszczeniu gazu jest mocniejsze. Przy kazdym znoszeniu czuc szarpniecie na kierownicy - kierownica przestawia sie o kilkanascie stopni w przeciwna strone niz zaczyna mnie znosic. Nie jest to powolne sciaganie, tylko przy dynamicznym operowaniu gazem prawie ze zmieniam pas, smochod prowadzi sie bardzo nieprzewidywalnie.
Problem zauwzylem jakis czas temu po ustawianiu geometrii (po wymianie tylnych amorow i przedniego prawego wahacza, w ktorym samoczynnie urwal sie sworzen). Teraz chcialem to poprawic i pojechalem zeby mi ustawili geometrie w innym miejscu. Dowiedzialem sie tam, ze to niemozliwe, zeby amochod tak sie zachowywal od zle ustawionej geometrii, ze musi gdzies byc luz. Luzu nie znalezli, geometrie ustawili, ale nic sie nie poprawilo. Pojechalem od razu na stacje diagnostyczna, opisalem problem i przez 10 minut meczyli mi przednie zawieszenie na szarpakach. Werdykt - tak sztywnego zawieszenia oni jeszcze nie mieli (wszystkie tuleje mam poliuretanowe), zero luzow. Sugestia, ze to moze cos z dyfrem.
Moze ktos z was ma pomysl, gdzie szukac przyczyny?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 05 Sep 2016 - 00:24
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Mis
post Mon, 05 Sep 2016 - 09:02
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Sprawdź ciśnienie w kołach, banalne, ale objawy identyczne.


--------------------
E36 329i 9xxHP 10xxNM @1,xbar by HP Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uxon
post Mon, 05 Sep 2016 - 10:10
Post #3


Super User
Dołączył: Mon, 29 October 2012





Cienienie ustawiane na rowno, opony tez wymienialem na inne - wiec mozna je spokojnie wyeliminowac.
Mialem kiedys nierowne cisnienie w oponach (roznica 0,5 bara), to objawy byly duzo lagodniejsze: troche ciagnelo w jedna strone, nic nie szarpalo nic kierownicy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcinm
post Mon, 05 Sep 2016 - 10:13
Post #4


Super User
Dołączył: Tue, 17 July 2007





Czy KWSZ są identyczne z lewej i prawej ?


--------------------
facebook.com/youngtimerpassion
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uxon
post Mon, 05 Sep 2016 - 11:16
Post #5


Super User
Dołączył: Mon, 29 October 2012





Jest roznica w granicach 20 minut - ale tak bylo odkad mam ten samochod i nic sie z tym nie dzialo, jezdzil prosto.
Aha, samochod to Swift GTI w wersji rajdowej smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzej87
post Mon, 05 Sep 2016 - 14:03
Post #6


Super User
Dołączył: Mon, 13 October 2008





Ja bym tutaj spojrzał na tylne zawieszenie.


--------------------
Sprzedam części do E36, E39.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radzio_gsi
post Mon, 05 Sep 2016 - 15:31
Post #7


Super User
Dołączył: Fri, 17 February 2006
Skąd: warszawa





Coś jest luźnego w prawym przednim kole, ewentualnie luźne mocowanie magla, to by tłumaczyło dlaczego szarpaki nic nie wykryły


--------------------
www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Merin
post Mon, 05 Sep 2016 - 16:39
Post #8


User
Dołączył: Sat, 05 May 2012
Skąd: Gdynia





Ja bym się przyjrzał jeszcze łożyskom piast smile.gif . Pamiętam jak robiłem ,focusa mk2 , miał tak dobite łozysko z prawej strony , ze ciachało oponę od wewnatrz , nie pamietam czy ściagąło , ale na podnośniku łapiąc za koło , luz był taki jakby wgl maglownicy nie było , koło dosłownie zmieniało sobie nastawy , co dziurę w jezdni ..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sekator
post Mon, 19 Sep 2016 - 22:29
Post #9


Rookie
Dołączył: Sun, 03 September 2006
Skąd: warszawa





szpera jest?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomad66
post Tue, 20 Sep 2016 - 07:42
Post #10


Super User
Dołączył: Tue, 17 March 2015





przedni napęd w starszym aucie zawsze będzie wpływał na układ kierowniczy. A jako, że masz wszystko sztywne w zawieszeniu to będzie bardziej miotać niż na miękkich gumach seryjnych. A poduszki pod silnikiem w jakim stanie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Tue, 20 Sep 2016 - 10:06
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Mialem to samo , okazalo sie, ze super bridgestone re002 to powodowaly.Gowno jakich malo. Sprawdz na zupelnie innych oponach.
Jak objawy nadal wystepuja, to szukaj w przednim zawieszeniu (sworzen, tuleja, koncowka drazka).


--------------------
-Poznań 1:44.115 -Łódź 58.1 -Pomorze 41.7 -Toruń 29.59 -Koszalin 48.97
Go to the top of the page
 
+Quote Post
michal1993
post Tue, 20 Sep 2016 - 18:05
Post #12


Rookie
Dołączył: Sun, 07 February 2016





Jeśli jest to auto z nadwodziem samonośnym (tzn. nie ma belki do której są przymocowane wahacze) to może oznaczać że buda prosi się o dospawanie wzmocnień czyli już się rozklekotała.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uxon
post Wed, 21 Sep 2016 - 11:32
Post #13


Super User
Dołączył: Mon, 29 October 2012





Problem najprawdopodobniej znaleziony. Okazalo sie, ze poluzowane byly sruby trzymajace mocowanie wahacza do budy. Dziwne, ze na szarpakach tego nie wychwycili - jedna sruba latala luzna (wykrecona o 5mm) druga tez nie byla dobrze dokrecona. Ale wszystko przyslaniala plyta pod silnik, bez demontazu plyty nie dalo sie tego zobaczyc (jendak luzy chyba powinni wykryc). Sruby dokrecily sie na szczescie bez problemu, ale zastanawia mnie czemu sie tak poluzowaly. Czy przy wymianie wahacza (wymieniany byl z tamtej strony wlasnie) ktos czegos nie dopatrzyl? Czy moze korozja wewnatrz oslabila gwinty (ale wtedy by chyba byl problem z dokreceniem?).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lampik
post Wed, 21 Sep 2016 - 20:30
Post #14


User
Dołączył: Tue, 16 December 2014





Luzy na półosiach ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JME
post Thu, 29 Sep 2016 - 15:37
Post #15


User
Dołączył: Fri, 01 January 2016





Na 100% dokręcali śruby na aucie z kołami w powietrzu, przerabiałem to już kiedyś. Trzeba postawić auto na kołach i wtedy wszystko dokręcić.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 06 December 2019 - 02:06