uxon
Mon, 05 Sep 2016 - 00:24
Mam problem jak w tytule: jak dodaje gazu i przyspieszam to znosi mnie w lewo, jak puszcze gaz to momentalnie szarpie mnie w prawo. Znoszenie przy puszczeniu gazu jest mocniejsze. Przy kazdym znoszeniu czuc szarpniecie na kierownicy - kierownica przestawia sie o kilkanascie stopni w przeciwna strone niz zaczyna mnie znosic. Nie jest to powolne sciaganie, tylko przy dynamicznym operowaniu gazem prawie ze zmieniam pas, smochod prowadzi sie bardzo nieprzewidywalnie.
Problem zauwzylem jakis czas temu po ustawianiu geometrii (po wymianie tylnych amorow i przedniego prawego wahacza, w ktorym samoczynnie urwal sie sworzen). Teraz chcialem to poprawic i pojechalem zeby mi ustawili geometrie w innym miejscu. Dowiedzialem sie tam, ze to niemozliwe, zeby amochod tak sie zachowywal od zle ustawionej geometrii, ze musi gdzies byc luz. Luzu nie znalezli, geometrie ustawili, ale nic sie nie poprawilo. Pojechalem od razu na stacje diagnostyczna, opisalem problem i przez 10 minut meczyli mi przednie zawieszenie na szarpakach. Werdykt - tak sztywnego zawieszenia oni jeszcze nie mieli (wszystkie tuleje mam poliuretanowe), zero luzow. Sugestia, ze to moze cos z dyfrem.
Moze ktos z was ma pomysl, gdzie szukac przyczyny?
Mis
Mon, 05 Sep 2016 - 09:02
Sprawdź ciśnienie w kołach, banalne, ale objawy identyczne.
uxon
Mon, 05 Sep 2016 - 10:10
Cienienie ustawiane na rowno, opony tez wymienialem na inne - wiec mozna je spokojnie wyeliminowac.
Mialem kiedys nierowne cisnienie w oponach (roznica 0,5 bara), to objawy byly duzo lagodniejsze: troche ciagnelo w jedna strone, nic nie szarpalo nic kierownicy.
marcinm
Mon, 05 Sep 2016 - 10:13
Czy KWSZ są identyczne z lewej i prawej ?
uxon
Mon, 05 Sep 2016 - 11:16
Jest roznica w granicach 20 minut - ale tak bylo odkad mam ten samochod i nic sie z tym nie dzialo, jezdzil prosto.
Aha, samochod to Swift GTI w wersji rajdowej
Andrzej87
Mon, 05 Sep 2016 - 14:03
Ja bym tutaj spojrzał na tylne zawieszenie.
radzio_gsi
Mon, 05 Sep 2016 - 15:31
Coś jest luźnego w prawym przednim kole, ewentualnie luźne mocowanie magla, to by tłumaczyło dlaczego szarpaki nic nie wykryły
Merin
Mon, 05 Sep 2016 - 16:39
Ja bym się przyjrzał jeszcze łożyskom piast
. Pamiętam jak robiłem ,focusa mk2 , miał tak dobite łozysko z prawej strony , ze ciachało oponę od wewnatrz , nie pamietam czy ściagąło , ale na podnośniku łapiąc za koło , luz był taki jakby wgl maglownicy nie było , koło dosłownie zmieniało sobie nastawy , co dziurę w jezdni ..
sekator
Mon, 19 Sep 2016 - 22:29
szpera jest?
nomad66
Tue, 20 Sep 2016 - 07:42
przedni napęd w starszym aucie zawsze będzie wpływał na układ kierowniczy. A jako, że masz wszystko sztywne w zawieszeniu to będzie bardziej miotać niż na miękkich gumach seryjnych. A poduszki pod silnikiem w jakim stanie?
jackkpl
Tue, 20 Sep 2016 - 10:06
Mialem to samo , okazalo sie, ze super bridgestone re002 to powodowaly.Gowno jakich malo. Sprawdz na zupelnie innych oponach.
Jak objawy nadal wystepuja, to szukaj w przednim zawieszeniu (sworzen, tuleja, koncowka drazka).
michal1993
Tue, 20 Sep 2016 - 18:05
Jeśli jest to auto z nadwodziem samonośnym (tzn. nie ma belki do której są przymocowane wahacze) to może oznaczać że buda prosi się o dospawanie wzmocnień czyli już się rozklekotała.
uxon
Wed, 21 Sep 2016 - 11:32
Problem najprawdopodobniej znaleziony. Okazalo sie, ze poluzowane byly sruby trzymajace mocowanie wahacza do budy. Dziwne, ze na szarpakach tego nie wychwycili - jedna sruba latala luzna (wykrecona o 5mm) druga tez nie byla dobrze dokrecona. Ale wszystko przyslaniala plyta pod silnik, bez demontazu plyty nie dalo sie tego zobaczyc (jendak luzy chyba powinni wykryc). Sruby dokrecily sie na szczescie bez problemu, ale zastanawia mnie czemu sie tak poluzowaly. Czy przy wymianie wahacza (wymieniany byl z tamtej strony wlasnie) ktos czegos nie dopatrzyl? Czy moze korozja wewnatrz oslabila gwinty (ale wtedy by chyba byl problem z dokreceniem?).
lampik
Wed, 21 Sep 2016 - 20:30
Luzy na półosiach ?
JME
Thu, 29 Sep 2016 - 15:37
Na 100% dokręcali śruby na aucie z kołami w powietrzu, przerabiałem to już kiedyś. Trzeba postawić auto na kołach i wtedy wszystko dokręcić.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.