Audi S3 8l RallyCar |
Audi S3 8l RallyCar |
Mon, 29 Aug 2016 - 10:10
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Mon, 31 August 2009 Skąd: Wisła |
Witam Jako że buduje myślę nietuzinkowy rallycar jakim jest S3 8l to postanowiłem go pokazać i tutaj (wcześniej opisałem na A3club) Chyba jeszcze nie spotkałem się z A3/S3 przeznaczonym na odcinki specjalne, oczywiście odrazu małe sprostowanie, jest to samochód do amatorskiej jazdy a konkretniej do codrive (czyli przewozu osób na imprezach dla grup zorganizowanych i firm) także jest to moja służbówka hehe. Nie będzie walczyć specjalnie z czasem i to mówię na wstępie bo zaraz ktoś wyjedzie, że auto nie skręca i będzie niekonkurencyjne i takie tam, to już wszystko wiem Padło na S3 przede wszystkim ze względu na to, że jest tanie w budowie, dostępność części zamiennych oraz napęd quattro który potrzebuję na zimowe codrive, wcześniej miałem M3 E36 Compact (też opisany tutaj na forum) ale zimą nie było już tak ciekawie ze względu na brak trakcji. Na dzień dzisiejszy samochód ma wstawianą klatkę. Po przyjeździe będzie robiona cała zawiecha, silnik out, wymiana rozrządu i uszczelnienie wszystkiego, ogólny przegląd. Klimatyzacja poleciała kompletna i wpadł krótszy pasek wielorowkowy.
MODEL: S3 8l lift 2001r Modyfikacje Wyprute wnętrze, odchudzona wiązka el, zeskrobane maty bitumiczne, klatka mocno rozbudowana bez zastrzałów do kielichów tylko, mocowania foteli i pasów oraz klatka zgodnie z zał. J, Plany: Zamysł jest aby była to ładna, czysta, zadbana i dobrze jeżdżąca rajdówka, baza jest nie bita, we wnętrzu będą boczki carbonowe, kuwety carbon, deska flock, panel startowy na środku, fotele Bimarco Futura, Pasy 4pkt Sabelt, kolor wnętrz pozostaje seryjny, klatka szary metalic. Z zewnątrz autko dostanie jakąś okleinę, na projekt czekam, wrzucę foty jak już coś będzie. Mechanicznie auto chce mieć perfect więc będzie na pewno wszystko tiptop i wymieniane na czas Z grubszych rzeczy: -komp EMU -shifter CAE lub semi sequential -blue haldex -anti lift kit -stabilizatory H&R -regulacja kątów MCPherson przód -tylne wahacze regulowane Waga seria 1450kg, obecnie 1210kg z jednym fotelem Recaro Silnik: Pierwsze strojenie 265km / 357NM + launch control Skrzynia: seria 6b + TWM Shortshifter Układ dolotowy: FMIC 550x230x65mm, sztywny TIP, niestety zakończony stożkiem Układ wydechowy: Downpipe 3', do końca 3' zakończone sportowym katalizatorem Układ wtryskowy: seria Elektronika: seria Układ chłodzenia: seria + wł wentylatorów we wnętrzu Układ napędowy: Insert w haldex'ie Hamulce: tarcze seria, klocki Ferodo DS3000, hydrauliczny ręczny Zawieszenie: Bilstein B14 PSS / Wszystko na poliuretanie BODY KIT: seria S3, wlot dachowy Foty: Baza Rozbiórka Zabawy z wiązką Ogarnięta wiązka Montaż IC DP Trochę tajli Wstępny pierwsze strojenie -------------------- Audi 80 B4 Competition Vr5T
|
|
|
Wspieraj forum |
Mon, 29 Aug 2016 - 10:10
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Mon, 29 Aug 2016 - 10:36
Post
#2
|
|
User Dołączył: Wed, 10 April 2013 |
s3 rallycar ? fajny pomysł z wielkim zaciekawieniem będę obserwować ten projekt, nastawiasz się na szutry czy bardziej asfalt ?
|
|
|
Mon, 29 Aug 2016 - 10:51
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 28 November 2008 |
To zawieszenie może podnieść auto powyżej serii?
-------------------- Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
|
|
|
Mon, 29 Aug 2016 - 11:25
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Mon, 31 August 2009 Skąd: Wisła |
Nastawiam się raczej na odcinki asfaltowe i czasem jakiś KJS, supersprint byle nie pachołkolandia
Zawieszenie raczej w dół tylko -------------------- Audi 80 B4 Competition Vr5T
|
|
|
Mon, 29 Aug 2016 - 11:41
Post
#5
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań |
analizowałeś swój wykres? Albo masz źle wysterowane turbo, albo jakąś nieszczelnośc, bo 350Nm przy 4500obr to jest dramat. 350 powinno być płasko od 3 tysięcy...
-------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
Mon, 29 Aug 2016 - 11:44
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Mon, 31 August 2009 Skąd: Wisła |
Tak, było to wstępne strojenie z BlowOff'em jeszcze, teraz jest DV i uszczelka między turbo a kolektorem wydechowym była wydmuchana bo zgubiła się jedna z 3ech śrub... jak pisałem, silnik wyleci i będzie wszystko sprawdzane więc wynik końcowy będzie myślę pod koniec września jak już się z wszystkim uporamy.
-------------------- Audi 80 B4 Competition Vr5T
|
|
|
Mon, 29 Aug 2016 - 11:48
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 11 June 2007 Skąd: WG |
z tym nie skręcaniem w a3/s3 to chyba nie będzie tak źle, silnik w poprzek, nie wisi klocek przed przednią osią, więc rozkład mas chyba nie najgorszy.
-------------------- A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC |
|
|
Mon, 29 Aug 2016 - 11:50
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Mon, 31 August 2009 Skąd: Wisła |
oby tak było jak mówisz, fajnie by było jeszcze przenieść aku i bak do bagażnika, może się kiedyś podejmę takiej modyfikacji.
-------------------- Audi 80 B4 Competition Vr5T
|
|
|
Mon, 29 Aug 2016 - 13:16
Post
#9
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy |
silnik w poprzek, nie wisi klocek przed przednią osią, więc rozkład mas chyba nie najgorszy. No niestety ale silnik w poprzek w przypadku VAG wisi w całościa przed przednią osią, jedynie dyfer skrzyni jest w osi kół. -------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
Mon, 29 Aug 2016 - 14:43
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 11 June 2007 Skąd: WG |
no ale lepiej niż w przypadku wzdłużnych VAGów gdzie cały silnik i kawałek skrzyni wisi z przodu. Tylko pytanie co z napędem, trzeba by zrobić aby tylna oś była na stałe spięta.
-------------------- A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC |
|
|
Mon, 29 Aug 2016 - 14:48
Post
#11
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy |
Przy haldexie ? nie radziłbym sprawdzać jeżeli auto jeździ po zakretach, na wprost można se wszystko zaspawac i blokować.
-------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
Mon, 29 Aug 2016 - 15:17
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 11 June 2007 Skąd: WG |
myślałem że takie modzenie w haldexie sprawdzi się i na zakrętach, w takim razie ciekawe jak to będzie się prowadzić. Samochód raczej nie będzie miał charakterystyki stałego napędu 4x4.
-------------------- A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC |
|
|
Mon, 29 Aug 2016 - 15:40
Post
#13
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy |
zablokowanie haldexa na max oznacza że tylne koła chca miec predkosc koł przednich, jak koła przednie skreca to w układzie beda ogromne naprezenia, przy 150KM nic nie peknie, przy 600 cos napewno kleknie
-------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
Mon, 29 Aug 2016 - 23:14
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Mon, 31 August 2009 Skąd: Wisła |
Nie no, zeszperowany tył to nie bardzo heheh, 100% to miałem w BMW bo auto było jak dla mnie przynajmniej bardziej przewidywalne niż na szperze 25 czy 40%. Na codzień mam S4 B6 więc będę widział jaka jest różnica w napędach, torsen vs haldex.
-------------------- Audi 80 B4 Competition Vr5T
|
|
|
Tue, 30 Aug 2016 - 06:18
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 16 January 2006 Skąd: Bydgoszcz |
zamontuj insert do sterownika haldexa - podniesiesz ciśnienie w pompie i będzie szybsza reakcja zapięcia tyłu, dodatkowo w większym % będzie przekazywany napęd na tył niż obecnie
-------------------- Frezowanie, cięcie CNC
https://www.facebook.com/pages/STELMACH/286353431402978 |
|
|
Tue, 30 Aug 2016 - 07:12
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy |
To co piszesz to nie prawda. Insert nie pozwala na pelne rozpiecie tylu, trzyma okolo 20- 30% zalezy od stanu sprzegla. Nie zmienia cisnienia pompy. Nie zmienia % maksymalnego spiecia ktore jest 50/50 i fizycznie nie da sie wiecej. Szybsza reakcja bo sprzeglo musi przejsc z 20 na 50% a nie z 0 na 50% (krotszy czas przejscia). Troche o tym wiem bo zrobilem sobie prototypowy sterownik.
-------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
Tue, 30 Aug 2016 - 07:32
Post
#17
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 05 June 2009 Skąd: W-wa |
Mam inserta i miałem całkowicie rozpięty tył - tzn. przód się kręcił (napęd z silnika) a tył stał (auto podniesione)
-------------------- FWD 560Nm - było
400KM 1.8T + Das iSt Gówno |
|
|
Tue, 30 Aug 2016 - 07:41
Post
#18
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy |
Jakiej dlugosci byl ? Pozatym tak jak napisalem spiecie zalezy od stanu sprzegla.
-------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
Tue, 30 Aug 2016 - 11:00
Post
#19
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 29 August 2016 |
Piękna robota. Auto ogarnięte praktycznie od zera i wiesz czym jeździsz.
|
|
|
Tue, 30 Aug 2016 - 11:27
Post
#20
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 16 January 2006 Skąd: Bydgoszcz |
To co piszesz to nie prawda. Insert nie pozwala na pelne rozpiecie tylu, trzyma okolo 20- 30% zalezy od stanu sprzegla. Nie zmienia cisnienia pompy. Nie zmienia % maksymalnego spiecia ktore jest 50/50 i fizycznie nie da sie wiecej. Szybsza reakcja bo sprzeglo musi przejsc z 20 na 50% a nie z 0 na 50% (krotszy czas przejscia). Troche o tym wiem bo zrobilem sobie prototypowy sterownik. to fajnie, że "coś o tym wiesz", bo byłem pierwszy w PL, który zrobił inserty, które sprzedawane są do dzisiaj w Properfekt (znamy się doskonale z Properem z Properfekt, stąd taka współpraca).Projekt i wykonanie w 100% było moje, jeżeli później sam taki zrobiłeś to chwała ci za to, miałeś prawo, ale nie mów mi, że zrobiłeś jakieś prototypowe sterowniki Oczywistym jest, że nie przekroczy 50% spięcia na tył i nigdzie nie napisałem, że jest inaczej, napisałem, że insert podnosi ciśnienie bo to prawda - przytykając wyjście oleju ze sterownika zwiększa się ciśnienie w nim. Ciśnienie też może zejść do 0% jak masz prawidłową długość kryzy w insercie. Oczywiście idzie zablokować wyjście w 100% i wtedy napęd cały czas będzie 50% x 50%, ale to jest degradacyjne dla napędu i opon -------------------- Frezowanie, cięcie CNC
https://www.facebook.com/pages/STELMACH/286353431402978 |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 23:02 |