Witam Jako że buduje myślę nietuzinkowy rallycar jakim jest S3 8l to postanowiłem go pokazać i tutaj (wcześniej opisałem na A3club) Chyba jeszcze nie spotkałem się z A3/S3 przeznaczonym na odcinki specjalne, oczywiście odrazu małe sprostowanie, jest to samochód do amatorskiej jazdy a konkretniej do codrive (czyli przewozu osób na imprezach dla grup zorganizowanych i firm) także jest to moja służbówka hehe. Nie będzie walczyć specjalnie z czasem i to mówię na wstępie bo zaraz ktoś wyjedzie, że auto nie skręca i będzie niekonkurencyjne i takie tam, to już wszystko wiem Padło na S3 przede wszystkim ze względu na to, że jest tanie w budowie, dostępność części zamiennych oraz napęd quattro który potrzebuję na zimowe codrive, wcześniej miałem M3 E36 Compact (też opisany tutaj na forum) ale zimą nie było już tak ciekawie ze względu na brak trakcji. Na dzień dzisiejszy samochód ma wstawianą klatkę. Po przyjeździe będzie robiona cała zawiecha, silnik out, wymiana rozrządu i uszczelnienie wszystkiego, ogólny przegląd. Klimatyzacja poleciała kompletna i wpadł krótszy pasek wielorowkowy.
MODEL: S3 8l lift 2001r
Modyfikacje
Wyprute wnętrze, odchudzona wiązka el, zeskrobane maty bitumiczne, klatka mocno rozbudowana bez zastrzałów do kielichów tylko, mocowania foteli i pasów oraz klatka zgodnie z zał. J,
Plany:
Zamysł jest aby była to ładna, czysta, zadbana i dobrze jeżdżąca rajdówka, baza jest nie bita, we wnętrzu będą boczki carbonowe, kuwety carbon, deska flock, panel startowy na środku, fotele Bimarco Futura, Pasy 4pkt Sabelt, kolor wnętrz pozostaje seryjny, klatka szary metalic. Z zewnątrz autko dostanie jakąś okleinę, na projekt czekam, wrzucę foty jak już coś będzie. Mechanicznie auto chce mieć perfect więc będzie na pewno wszystko tiptop i wymieniane na czas
Z grubszych rzeczy:
-komp EMU
-shifter CAE lub semi sequential
-blue haldex
-anti lift kit
-stabilizatory H&R
-regulacja kątów MCPherson przód
-tylne wahacze regulowane
Waga seria 1450kg, obecnie 1210kg z jednym fotelem Recaro
Silnik: Pierwsze strojenie 265km / 357NM + launch control
Skrzynia: seria 6b + TWM Shortshifter
Układ dolotowy: FMIC 550x230x65mm, sztywny TIP, niestety zakończony stożkiem
Układ wydechowy: Downpipe 3', do końca 3' zakończone sportowym katalizatorem
Układ wtryskowy: seria
Elektronika: seria
Układ chłodzenia: seria + wł wentylatorów we wnętrzu
Układ napędowy: Insert w haldex'ie
Hamulce: tarcze seria, klocki Ferodo DS3000, hydrauliczny ręczny
Zawieszenie: Bilstein B14 PSS / Wszystko na poliuretanie
BODY KIT: seria S3, wlot dachowy
Foty:
Baza
Rozbiórka
Zabawy z wiązką
Ogarnięta wiązka
Montaż IC
DP
Trochę tajli
Wstępny pierwsze strojenie