![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#201
|
|
Super User Dołączył: Thu, 14 January 2010 Skąd: lublin ![]() |
Docieranie na hamowni przy duzym obciążeniu to najlepsza droga choć znawcą nie jestem. Wiem jednak jak wpływa zamulanie silnika na jego późniejszą pracę na WOT... Docieram zawsze tak jak jeżdzę - z tym że nie jeżdzę z duzymi prędkościami.. Krótkie odcinki, hamowania silnikiem i ostro z gazem- w taki sposób dotarłem 2 kute słupki, które później trzymały moc i zużywały śladowe ilości oleju.
To samo po pierwszym odpaleniu - obroty od razu 2,5- 3k żeby ciśnienie oleju było odpowiednie. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#202
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
http://forum.scigacz.pl/post-33245.html&highlight= tu masz coś odnośnie docierania. kilku znajomych tak docierało i nie narzeka - i ponoć silniki generują ciut więcej mocy niż te docieranie "klasycznie", czyli zamulając przez pierwsze 1500 km... jeden znajomy, który tak wiele silników dotarł mówił jak to robi - odpala auto, od razu rusza jadąc delikatnie aż się nagrzeje, i rura 2-3-4 but do odcinki, hamowanie silnikiem 4-3-2, i znowu... jak przestanie puszczać dymka przy hamowaniu to dotarte. nie pytałem tylko na jakim oleju... a największym katem jest ponoć zostawienie silnika bez obciążenia.
|
|
|
![]()
Post
#203
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
http://forum.scigacz.pl/post-33245.html&highlight= tu masz coś odnośnie docierania. kilku znajomych tak docierało i nie narzeka - i ponoć silniki generują ciut więcej mocy niż te docieranie "klasycznie", czyli zamulając przez pierwsze 1500 km... jeden znajomy, który tak wiele silników dotarł mówił jak to robi - odpala auto, od razu rusza jadąc delikatnie aż się nagrzeje, i rura 2-3-4 but do odcinki, hamowanie silnikiem 4-3-2, i znowu... jak przestanie puszczać dymka przy hamowaniu to dotarte. nie pytałem tylko na jakim oleju... a największym katem jest ponoć zostawienie silnika bez obciążenia. To logiczne, bo pierścień wtedy pracuje głównie na podciśnieniu, więc dociska się do tulei tylko siłą swojej sprężystości. A o docieraniu na ostro to było z 10 lat temu u niejakiego motomanusa ![]() http://mototuneusa.com/break_in_secrets.htm -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#204
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 31 August 2009 Skąd: Wisła ![]() |
Też mi doradzano docieranie na ostro i jestem coraz bliższy tej metody tylko pytanie co ze strojeniem? Jest to silnik z nowym turbo, wtryski będę wymieniał po dotarciu ale w programie pewnie korekty by się zdało zrobić a jeśli tutaj mowa o 30 kluczowych kilometrach to się nie uda hehe
![]() Jedynie jakie mam obawy to o wot po odpaleniu i rozgrzaniu bez strojenia -------------------- Audi 80 B4 Competition Vr5T
|
|
|
![]()
Post
#205
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 25 August 2015 Skąd: 3miasto ![]() |
Ściągnij sztangę z wastegate i po sprawie.
|
|
|
![]()
Post
#206
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Też mi doradzano docieranie na ostro i jestem coraz bliższy tej metody tylko pytanie co ze strojeniem? Jest to silnik z nowym turbo, wtryski będę wymieniał po dotarciu ale w programie pewnie korekty by się zdało zrobić a jeśli tutaj mowa o 30 kluczowych kilometrach to się nie uda hehe ![]() Jedynie jakie mam obawy to o wot po odpaleniu i rozgrzaniu bez strojenia To rób wot na base booscie. 0.5 bara to na miekko przyjmie, nawet jak afr bedzie 13.5-14 ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#207
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 25 January 2015 Skąd: Żyrardów ![]() |
no dobra, załóżmy że docieranie na 0,5 a potem jak będzie docelowo 1,5b to co? znowu się będą pierścienie docierały? (wzrośnie dynamiczny cr czy jak to się tam nazywało, przez co mocniej będzie dociskać pierścienie do gładzi cylindra?) czy nie?
|
|
|
![]()
Post
#208
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Przy większym doładowaniu będzie mocniej dociskać, ale nie ma to wpływu na kształt tulei/pierścienia, więc w czym problem?
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#209
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy ![]() |
Przy wiekszym booscie szybciej zuzywaja sie gladzie cylindrów. Ksztalt czyli pasowanie powstaje podczas docierania.
-------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
![]()
Post
#210
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
Nie chce mówić, że ktoś nie ma kompletnie racji, bo sam swojej nie uznaje za wyrocznie, ale dwie kute hondy turbo docierałem jako NA, a dopiero później dostały boosta. Obie robiły wyniki adekwatne do setupów, jedna nadal jeździ, a to bylo z 5 lat temu...Czyżby nie powinny, skoro siła docisku i sposób dotarcia zależy od ciśnienia w komorze?..
![]() ![]() -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#211
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy ![]() |
Racja jest taka ze dobrze poskładany silnik dotrze sie nawet chodzac na wolnych obrotach
![]() -------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
![]()
Post
#212
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 31 August 2009 Skąd: Wisła ![]() |
niezauważalna a jednak każdemu się pusa cieszy z 1+, w każdym razie bardziej chodzi tutaj o późniejszą żywotność i to jak się to zachowa podczas eksploatacji
skłaniam się póki co bardziej na docieranie na ostro -------------------- Audi 80 B4 Competition Vr5T
|
|
|
![]()
Post
#213
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy ![]() |
Jak ekspluatacja w sporcie to nie porównasz żywotności do uzytkowania np po autostradach. Docieraj na ostro na jakiejś ekspresówce chyba że masz hamownie do dyspozycji. I po strojeniu pokaz kreski
![]() -------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
![]()
Post
#214
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 31 August 2009 Skąd: Wisła ![]() |
Tak zrobię, hamowni nie mam, jedynie dupohamownie
![]() ![]() Szukam jeszcze wlotów na mache żeby miała fura oddech, nie chce zwieśniaczyć ale chce mieć tam zimno, coś jak tutaj, może ktoś wie gdzie szukać ? znalazłem z focusa RS, elegancja ale za tą kase to wolę uwalić dziury i siatex założyć heheh ![]() -------------------- Audi 80 B4 Competition Vr5T
|
|
|
![]()
Post
#215
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Nie chce mówić, że ktoś nie ma kompletnie racji, bo sam swojej nie uznaje za wyrocznie, ale dwie kute hondy turbo docierałem jako NA, a dopiero później dostały boosta. Obie robiły wyniki adekwatne do setupów, jedna nadal jeździ, a to bylo z 5 lat temu...Czyżby nie powinny, skoro siła docisku i sposób dotarcia zależy od ciśnienia w komorze?.. ![]() ![]() Ale to nie o to chodzi, zeby silnik mial 5 barow doladowania, tylko chodzi o cisnienie spalin w komorze. Tam jest kilkadziesiat atmosfer. A nie bedzie przeciez odlaczal turbo na samo docieranie. co do wylotow to mam 4 srebrne na maske atrapy z ebaya. trzeba tylko dremelem sobie wyciac otwory i beda jak te z rsa za 1/5 ceny. jak cos to pw ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#216
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 04 February 2013 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#217
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
To logiczne, bo pierścień wtedy pracuje głównie na podciśnieniu, więc dociska się do tulei tylko siłą swojej sprężystości. A o docieraniu na ostro to było z 10 lat temu u niejakiego motomanusa ![]() http://mototuneusa.com/break_in_secrets.htm ale to co wkleiłem to to samo, tylko przetlumaczone na polski i z linkiem do oryginału ![]() |
|
|
![]()
Post
#218
|
|
Super User Dołączył: Thu, 14 January 2010 Skąd: lublin ![]() |
Te z focusa są słabe- nie wygląda to dobrze- też ciągle szukam sposobu na oddech. Już lepiej wyciąć samemu otwory i dać siatkę. To wygląda schludnie i można zrobić dowolny kształt zgodnie z profilem maski.
|
|
|
![]()
Post
#219
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
Ale to nie o to chodzi, zeby silnik mial 5 barow doladowania, tylko chodzi o cisnienie spalin w komorze. Tam jest kilkadziesiat atmosfer. A nie bedzie przeciez odlaczal turbo na samo docieranie. co do wylotow to mam 4 srebrne na maske atrapy z ebaya. trzeba tylko dremelem sobie wyciac otwory i beda jak te z rsa za 1/5 ceny. jak cos to pw ![]() jack, Ty napisałeś, ze ciśnienie ma wpływ na docisk, ale nie na docieranie. RasPL po Tobie, ze przy innym docisku tuleje zużywają/docierają się inaczej. Dla tej drugiej teorii po prostu chciałem przytoczyć swoj przykład docierania motoru NA docelowo uturbionego, tak więc raczej potwierdzając Twoją opinię ![]() -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#220
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
jack, Ty napisałeś, ze ciśnienie ma wpływ na docisk, ale nie na docieranie. RasPL po Tobie, ze przy innym docisku tuleje zużywają/docierają się inaczej. Dla tej drugiej teorii po prostu chciałem przytoczyć swoj przykład docierania motoru NA docelowo uturbionego, tak więc raczej potwierdzając Twoją opinię ![]() Rozumiem, nie wszystko na forum jest tak oczywiste i zrozumiałe, jak planował autor. Sam się o tym wielokrotnie przekonałem. Ja jestem w dużej mierze teoretykiem, więc nie wszystko co tu napisze jest w 100% sprawdzone ![]() A dlatego stosuje się olej mineralny,a nie syntentyczny na docieranie, bo syntetyk ma chyba jakieś super dodatki , które obniżają tarcie i przez to docieranie (czyli fizyczne skrobanie metalu) byłoby mocno utrudnione. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 17 September 2025 - 15:34 |