Shoutbox 0 nowych PW 


20 Stron V  « < 9 10 11 12 13 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Audi S3 8l RallyCar
m6nj
post Tue, 03 Jan 2017 - 21:33
Post #201


Super User
Dołączył: Thu, 14 January 2010
Skąd: lublin





Docieranie na hamowni przy duzym obciążeniu to najlepsza droga choć znawcą nie jestem. Wiem jednak jak wpływa zamulanie silnika na jego późniejszą pracę na WOT... Docieram zawsze tak jak jeżdzę - z tym że nie jeżdzę z duzymi prędkościami.. Krótkie odcinki, hamowania silnikiem i ostro z gazem- w taki sposób dotarłem 2 kute słupki, które później trzymały moc i zużywały śladowe ilości oleju.
To samo po pierwszym odpaleniu - obroty od razu 2,5- 3k żeby ciśnienie oleju było odpowiednie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 03 Jan 2017 - 21:33
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
siewcu
post Tue, 03 Jan 2017 - 22:57
Post #202


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





http://forum.scigacz.pl/post-33245.html&highlight= tu masz coś odnośnie docierania. kilku znajomych tak docierało i nie narzeka - i ponoć silniki generują ciut więcej mocy niż te docieranie "klasycznie", czyli zamulając przez pierwsze 1500 km... jeden znajomy, który tak wiele silników dotarł mówił jak to robi - odpala auto, od razu rusza jadąc delikatnie aż się nagrzeje, i rura 2-3-4 but do odcinki, hamowanie silnikiem 4-3-2, i znowu... jak przestanie puszczać dymka przy hamowaniu to dotarte. nie pytałem tylko na jakim oleju... a największym katem jest ponoć zostawienie silnika bez obciążenia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Tue, 03 Jan 2017 - 23:51
Post #203


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(siewcu @ Tue, 03 Jan 2017 - 22:57) *
http://forum.scigacz.pl/post-33245.html&highlight= tu masz coś odnośnie docierania. kilku znajomych tak docierało i nie narzeka - i ponoć silniki generują ciut więcej mocy niż te docieranie "klasycznie", czyli zamulając przez pierwsze 1500 km... jeden znajomy, który tak wiele silników dotarł mówił jak to robi - odpala auto, od razu rusza jadąc delikatnie aż się nagrzeje, i rura 2-3-4 but do odcinki, hamowanie silnikiem 4-3-2, i znowu... jak przestanie puszczać dymka przy hamowaniu to dotarte. nie pytałem tylko na jakim oleju... a największym katem jest ponoć zostawienie silnika bez obciążenia.


To logiczne, bo pierścień wtedy pracuje głównie na podciśnieniu, więc dociska się do tulei tylko siłą swojej sprężystości. A o docieraniu na ostro to było z 10 lat temu u niejakiego motomanusa smile.gif.
http://mototuneusa.com/break_in_secrets.htm


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
racesupport
post Wed, 04 Jan 2017 - 07:56
Post #204


Forum Killer
Dołączył: Mon, 31 August 2009
Skąd: Wisła





Też mi doradzano docieranie na ostro i jestem coraz bliższy tej metody tylko pytanie co ze strojeniem? Jest to silnik z nowym turbo, wtryski będę wymieniał po dotarciu ale w programie pewnie korekty by się zdało zrobić a jeśli tutaj mowa o 30 kluczowych kilometrach to się nie uda hehe biggrin.gif

Jedynie jakie mam obawy to o wot po odpaleniu i rozgrzaniu bez strojenia


--------------------
Audi 80 B4 Competition Vr5T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sophisty
post Wed, 04 Jan 2017 - 09:15
Post #205


Frequent User
Dołączył: Tue, 25 August 2015
Skąd: 3miasto





Ściągnij sztangę z wastegate i po sprawie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Wed, 04 Jan 2017 - 09:26
Post #206


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(racesupport @ Wed, 04 Jan 2017 - 07:56) *
Też mi doradzano docieranie na ostro i jestem coraz bliższy tej metody tylko pytanie co ze strojeniem? Jest to silnik z nowym turbo, wtryski będę wymieniał po dotarciu ale w programie pewnie korekty by się zdało zrobić a jeśli tutaj mowa o 30 kluczowych kilometrach to się nie uda hehe biggrin.gif

Jedynie jakie mam obawy to o wot po odpaleniu i rozgrzaniu bez strojenia


To rób wot na base booscie. 0.5 bara to na miekko przyjmie, nawet jak afr bedzie 13.5-14 smile.gif


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Linarr
post Wed, 04 Jan 2017 - 15:02
Post #207


Forum Killer
Dołączył: Sun, 25 January 2015
Skąd: Żyrardów





no dobra, załóżmy że docieranie na 0,5 a potem jak będzie docelowo 1,5b to co? znowu się będą pierścienie docierały? (wzrośnie dynamiczny cr czy jak to się tam nazywało, przez co mocniej będzie dociskać pierścienie do gładzi cylindra?) czy nie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Wed, 04 Jan 2017 - 15:09
Post #208


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Przy większym doładowaniu będzie mocniej dociskać, ale nie ma to wpływu na kształt tulei/pierścienia, więc w czym problem?


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RasPL
post Wed, 04 Jan 2017 - 15:37
Post #209


Forum Homee
Dołączył: Sun, 28 October 2012
Skąd: Tychy





Przy wiekszym booscie szybciej zuzywaja sie gladzie cylindrów. Ksztalt czyli pasowanie powstaje podczas docierania.


--------------------
Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Wed, 04 Jan 2017 - 17:45
Post #210


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





Nie chce mówić, że ktoś nie ma kompletnie racji, bo sam swojej nie uznaje za wyrocznie, ale dwie kute hondy turbo docierałem jako NA, a dopiero później dostały boosta. Obie robiły wyniki adekwatne do setupów, jedna nadal jeździ, a to bylo z 5 lat temu...Czyżby nie powinny, skoro siła docisku i sposób dotarcia zależy od ciśnienia w komorze?.. wink.gif Także ja generalnie jestem zdania, że co człowiek to inna szkoła. Jeden bardziej uwierzy w docieranie na ostro, tak zrobi swój i jak przeżyje to będzie chwalił. Ja robiłem sposobem Puma Racing (czy tam TRD) i również żyje. "moja racja jest najmojsza"? smile.gif


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RasPL
post Wed, 04 Jan 2017 - 17:52
Post #211


Forum Homee
Dołączył: Sun, 28 October 2012
Skąd: Tychy





Racja jest taka ze dobrze poskładany silnik dotrze sie nawet chodzac na wolnych obrotach wink.gif Wielkie badania naukowców udowodniły że silnik docierany na ostro osiągnie swoje max parametry na poziomie kilku % wiecej niz docierany łagodnie. 5% wiecej przy 300 daje 315 -niezauwazalna wartosc.


--------------------
Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
Go to the top of the page
 
+Quote Post
racesupport
post Wed, 04 Jan 2017 - 17:54
Post #212


Forum Killer
Dołączył: Mon, 31 August 2009
Skąd: Wisła





niezauważalna a jednak każdemu się pusa cieszy z 1+, w każdym razie bardziej chodzi tutaj o późniejszą żywotność i to jak się to zachowa podczas eksploatacji

skłaniam się póki co bardziej na docieranie na ostro


--------------------
Audi 80 B4 Competition Vr5T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RasPL
post Wed, 04 Jan 2017 - 17:59
Post #213


Forum Homee
Dołączył: Sun, 28 October 2012
Skąd: Tychy





Jak ekspluatacja w sporcie to nie porównasz żywotności do uzytkowania np po autostradach. Docieraj na ostro na jakiejś ekspresówce chyba że masz hamownie do dyspozycji. I po strojeniu pokaz kreski smile.gif


--------------------
Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
Go to the top of the page
 
+Quote Post
racesupport
post Wed, 04 Jan 2017 - 18:06
Post #214


Forum Killer
Dołączył: Mon, 31 August 2009
Skąd: Wisła





Tak zrobię, hamowni nie mam, jedynie dupohamownie biggrin.gif albo u Ciebie coś na kanale wymyślimy, z drzewa się zrobi wink.gif

Szukam jeszcze wlotów na mache żeby miała fura oddech, nie chce zwieśniaczyć ale chce mieć tam zimno, coś jak tutaj, może ktoś wie gdzie szukać ?

znalazłem z focusa RS, elegancja ale za tą kase to wolę uwalić dziury i siatex założyć heheh



--------------------
Audi 80 B4 Competition Vr5T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Wed, 04 Jan 2017 - 18:31
Post #215


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Fawor @ Wed, 04 Jan 2017 - 17:45) *
Nie chce mówić, że ktoś nie ma kompletnie racji, bo sam swojej nie uznaje za wyrocznie, ale dwie kute hondy turbo docierałem jako NA, a dopiero później dostały boosta. Obie robiły wyniki adekwatne do setupów, jedna nadal jeździ, a to bylo z 5 lat temu...Czyżby nie powinny, skoro siła docisku i sposób dotarcia zależy od ciśnienia w komorze?.. wink.gif Także ja generalnie jestem zdania, że co człowiek to inna szkoła. Jeden bardziej uwierzy w docieranie na ostro, tak zrobi swój i jak przeżyje to będzie chwalił. Ja robiłem sposobem Puma Racing (czy tam TRD) i również żyje. "moja racja jest najmojsza"? smile.gif


Ale to nie o to chodzi, zeby silnik mial 5 barow doladowania, tylko chodzi o cisnienie spalin w komorze. Tam jest kilkadziesiat atmosfer. A nie bedzie przeciez odlaczal turbo na samo docieranie.

co do wylotow to mam 4 srebrne na maske atrapy z ebaya. trzeba tylko dremelem sobie wyciac otwory i beda jak te z rsa za 1/5 ceny. jak cos to pw smile.gif.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gilong
post Wed, 04 Jan 2017 - 18:33
Post #216


Rookie
Dołączył: Mon, 04 February 2013





http://www.ebay.co.uk/itm/Focus-RS-MK2-sty...id=640489943689
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Wed, 04 Jan 2017 - 18:40
Post #217


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





CYTAT(jackkpl @ Tue, 03 Jan 2017 - 23:51) *
To logiczne, bo pierścień wtedy pracuje głównie na podciśnieniu, więc dociska się do tulei tylko siłą swojej sprężystości. A o docieraniu na ostro to było z 10 lat temu u niejakiego motomanusa smile.gif.
http://mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

ale to co wkleiłem to to samo, tylko przetlumaczone na polski i z linkiem do oryginału smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m6nj
post Wed, 04 Jan 2017 - 20:44
Post #218


Super User
Dołączył: Thu, 14 January 2010
Skąd: lublin





Te z focusa są słabe- nie wygląda to dobrze- też ciągle szukam sposobu na oddech. Już lepiej wyciąć samemu otwory i dać siatkę. To wygląda schludnie i można zrobić dowolny kształt zgodnie z profilem maski.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Thu, 05 Jan 2017 - 13:42
Post #219


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





CYTAT(jackkpl @ Wed, 04 Jan 2017 - 19:31) *
Ale to nie o to chodzi, zeby silnik mial 5 barow doladowania, tylko chodzi o cisnienie spalin w komorze. Tam jest kilkadziesiat atmosfer. A nie bedzie przeciez odlaczal turbo na samo docieranie.

co do wylotow to mam 4 srebrne na maske atrapy z ebaya. trzeba tylko dremelem sobie wyciac otwory i beda jak te z rsa za 1/5 ceny. jak cos to pw smile.gif.

jack, Ty napisałeś, ze ciśnienie ma wpływ na docisk, ale nie na docieranie. RasPL po Tobie, ze przy innym docisku tuleje zużywają/docierają się inaczej. Dla tej drugiej teorii po prostu chciałem przytoczyć swoj przykład docierania motoru NA docelowo uturbionego, tak więc raczej potwierdzając Twoją opinię smile.gif


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 05 Jan 2017 - 13:51
Post #220


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Fawor @ Thu, 05 Jan 2017 - 13:42) *
jack, Ty napisałeś, ze ciśnienie ma wpływ na docisk, ale nie na docieranie. RasPL po Tobie, ze przy innym docisku tuleje zużywają/docierają się inaczej. Dla tej drugiej teorii po prostu chciałem przytoczyć swoj przykład docierania motoru NA docelowo uturbionego, tak więc raczej potwierdzając Twoją opinię smile.gif


Rozumiem, nie wszystko na forum jest tak oczywiste i zrozumiałe, jak planował autor. Sam się o tym wielokrotnie przekonałem.
Ja jestem w dużej mierze teoretykiem, więc nie wszystko co tu napisze jest w 100% sprawdzone tongue.gif. Ale na logikę to między tuleją a pierścieniem ciągle jest olej. Tam nie ma prawa być kontaktu metal/metal, bo silnik by nie przeżył docierania.
A dlatego stosuje się olej mineralny,a nie syntentyczny na docieranie, bo syntetyk ma chyba jakieś super dodatki , które obniżają tarcie i przez to docieranie (czyli fizyczne skrobanie metalu) byłoby mocno utrudnione.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

20 Stron V  « < 9 10 11 12 13 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 17 September 2025 - 15:34