Shoutbox 0 nowych PW 


25 Stron V  « < 6 7 8 9 10 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Lexus SC300 Neverending Story, 2JZ VVTi GT35r 6spd
BeeMiX
post Thu, 05 Apr 2018 - 13:05
Post #141


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Panowie dalej będę uważał że układ korbowo tłokowy i przednie kółko OEM nie ma tutaj nic do tego. Te podzespoły śmigają w dużo mocniejszych projektach z większymi obrotami bez dodatkowego wyważania i nie ma żadnego problemu. Wysłałem zdjęcia nawet do USA i nigdy czegoś takiego nie widzieli.

Po rozmowię z Alim dowiedziałem się że przekładkę w docisku można włożyć na trzy różne sposoby. Wystarczy że była inaczej włożona i całe wyważenie trafia szlag. Do tego mniejsza masa koła i tragedia gotowa. Postaram się w między czasie zbadać zamach czujnikiem zegarowym na bicie, choć składniam się żeby wykonać drugi cięższy zamach. Chcę także znaleźć kogoś kto sprawdzi i wyważy mi docisk. Otoczak ?


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 05 Apr 2018 - 13:05
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
ptq
post Thu, 05 Apr 2018 - 13:23
Post #142


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 July 2003
Skąd: Szczecin/Koszalin





A ja bym jednak oddał całość do wyważenia. Musi być jakiś gruby temat, zeby tak rozwalić wszystko w drzazgi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RasPL
post Thu, 05 Apr 2018 - 16:08
Post #143


Forum Homee
Dołączył: Sun, 28 October 2012
Skąd: Tychy





tak otoczak i wysyla ci skrecone tak jak wywazyl wiec trzeba se to poznaczyc przed rozbiorka. choc te kilka g nie wywazwnia nie rozwali tak motoru


--------------------
Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dzikidaniel
post Thu, 05 Apr 2018 - 16:54
Post #144


Frequent User
Dołączył: Mon, 20 August 2007





BeeMiX, ile będzie kosztować wyważenie wszystkiego a ile zbudowanie kolejnego silnika? No w portfel innym się nie zagląda ale chyba nie należy do najtańszych remont 2jz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Thu, 05 Apr 2018 - 17:11
Post #145


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





Ja bym wysłał do kogoś ogarniętego cały układ korbowo-tłokowy razem z kołem pasowym, zamachem i sprzęgłem do wyważenia. Ze znajomych kilka osób Dziaka chwaliło, kilka osób Kusia ale właśnie wtedy było, że musi być skręcone w konkretnie takim ustawieniu jak wysłał. O koszta nawet nie pytałem, no ale pytanie czy jest sens ryzykować kolejny silnik - szczególnie, że nisko tego nie kręcisz(wiem, że wyżej kręcą, no ale...).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Thu, 05 Apr 2018 - 17:51
Post #146


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno










Spójrzcie na wspawane bolce tak jak widać przekładkę można przykręcić do docisku na trzy sposoby bo jest symetryczna.

Moim zdaniem koło zamachowe po odelzaniu mogło się tez pogiac. Tak jak pisałem pękła obudowa wałka sprzeglowego, ta na której chodzi łożysko oporowe. Z tego co mi się wydaje to pamietam dokładnie moment w którym ta obudowa pękła i sprzeglo zaczęło duzo lżej od tej pory pracować.

Powiem tak. Spróbuje sprawdzic wyważenie tego docisku i jak będzie dobre, w co szczerze watpie, to wtedy pomyśle o wyważaniu układu. Ten silnik w serii się kręci do 7000rpm, ja mam fuel cut ustawiony na 7900, nie wydaje mi się to jakaś przesada.

W przyszłym tyg jadę po nowy słupek a znajomy wyślę mi zapasowe sprzęgła


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Thu, 05 Apr 2018 - 22:16
Post #147


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





Panowie, a jest opcja wyważenia każdego elementu na 0, osobno czy tak dokładne wyważenie nie jest możliwe i praktykuje się wyważenie kompletu?
Ja miałem wyważany wał z z zamachem i sprzęgłem całym, ale czy teraz wymiana samej tarczy równa sie ponowne wyważanie całości czy dopiero kiedy musiałbym wymienić docisk to będzie większy problem tzn targanie wału?


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Fri, 06 Apr 2018 - 01:57
Post #148


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Moim zdaniem powinno się wyważać zamach z dociskiem bez tarczy sprzęgła


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Fri, 06 Apr 2018 - 08:38
Post #149


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





Oczywiście że bez tarczy, przecież tarcza obraca sie względem docisku i za kazdym razem siada inaczej. Jaki sens miałoby wyważanie zestawu razem z nią ? ona sama w sobie musi być wyważona i tyle.


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Fri, 06 Apr 2018 - 17:43
Post #150


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





Dziwna sprawa u ciebie z tym wałem i zamachem sprawdź jeszcze osiowość bloku, wyważenie zamachu i ewentualne poproś w narzędziowni aby wstawili ci kołek lub dwa kołki ustalające wal zamach na ścisk to powinno załatwić definitywnie problem o ile pasowanie zamachu na wał masz " sówliwie" bez nadmiernego luzu.


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Fri, 06 Apr 2018 - 17:52
Post #151


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





CYTAT(BeeMiX @ Thu, 05 Apr 2018 - 17:51) *
Tak jak pisałem pękła obudowa wałka sprzeglowego, ta na której chodzi łożysko oporowe. Z tego co mi się wydaje to pamietam dokładnie moment w którym ta obudowa pękła i sprzeglo zaczęło duzo lżej od tej pory pracować.



Sprawdź jeszcze czy w osi jest wałek skrzyni z wałem silnika.


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Fri, 06 Apr 2018 - 19:13
Post #152


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Właśnie co do osiowosci adaptera jestem w 100% przekonany ze jest dobry. Sposób w którym wykonaliśmy ten adapter nie pozostawiał możliwości na jakiekolwiek przesunięcie. Dla świetego spokoju sprawdzimy.
Jestem przekonany ze docisk musiał wpadać w takie wibracje. Jak koło było ciężkie i sztywne pewnie ten efekt nie występował bądź występował w zupełnie innej częstotliwości.
Zamach na wypuście centrującym siedział ciasno, niestety otwory na śruby były trochę fasolkowate i za duże. Ale tak jak pisałem, w pierwszym setupie działało ok

Im dłużej się zastanawiam to faktycznie na obrotach i przy obciążeniu czułem wibracje. Wybierak trochę dzwonił. Tylko tak, w aucie w którym cały układ napędowy jest przerobiony jak znaleźć punkt odniesienia? Nikt jeżdżąc ze mną nie zwrócił na to uwagi. Ja zakładałem ze już chyba musi tak być z taka skrzynia bądź na poliuretantanowych poduszkach. Ale jak myśle o tym to faktycznie do 3k rpm nie czuć było żadnych wibracji a później znaczne


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Sat, 07 Apr 2018 - 13:28
Post #153


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





Jeśli masz fasoli to kołkuj wał-zamach. No chyb aże masz możliwość zrobieni nowego. Ale osiowość układu i prosty wyważony zestaw sprzęgła nie ma prawa robić takich uszkodzeń. Posprawdzaj wszystko u kogoś kto ma sprzęt. Jak będzie wszystko w osi i proste wyważone będzie ok. Szkoda tylko twojej rooty/kasy a przede wszystkim czasu na robinie w kółko jedno i to samo.


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Sat, 07 Apr 2018 - 18:49
Post #154


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno








Taka diagnozę dostałem z USA.

Tak Bogdan wszystko sprawdze dwa razy nim złoże całość. Całe szczescie ze części do słupka jakich używam to OEM wiec finansowo duzo taniej jak kucizna za 7k pln.


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MK
post Sun, 08 Apr 2018 - 23:25
Post #155


User
Dołączył: Sun, 20 November 2005





kiedyś czytałem, ze crank walk występował, jak się odpalało auto z wciśniętym sprzęgłem. Jak to było u Ciebie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Mon, 09 Apr 2018 - 00:12
Post #156


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Fakt mam nawyk odpalania auta z wciśniętym sprzęgłem, ale oporowe po ostatniej wymianie wału po 10k km były w idealnym stanie. Ten docisk jest bardzo lajtowy, crankwalk może występować z jakimś naprawdę mocnym dociskiem a nie takim OEMowym jak moje

Nic innego jak wibracje, ale to co Jay napisał o śrubach jest ciekawe. Z tego co pamietam śruby maja odpowiednia grubość i wysoka klasę twardości. Jednakże otwory są fasolkowate i luźne. W nowym zamachu napewno to poprawie


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Tue, 10 Apr 2018 - 00:23
Post #157


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





Pisałeś w innym temacie o stali rób ze stali chromowo-molibdenowej większość firm tuningowych z tego robi. A na kole zamachowym o ile nie zrobisz żyletki to ogromnych sił nie ma w porównaniu do jej wytrzymałości.


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Tue, 10 Apr 2018 - 01:14
Post #158


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Czyli 25HM ? Utwardzać ja ?


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Wed, 11 Apr 2018 - 00:11
Post #159


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





To teraz w ramach ciekawostki albo żeby obalić (albo i nie?) niektóre teorie:







-zamach z C45
-wyważony
-docisk i tarcza OEM fabrycznie nowe
-V6 Opla
-rev limit poniżej 7000rpm
-silnik montowany poprzecznie
-skrzynia VAG
-tysiące kilometrów zrobił
-seryjne kółko z tłumikiem na wale
-nic sie nie rozkręcało
-śruby zamachu 10.9
-projekt powstał niezależnie z moim złożony przez inne osoby

Totalnie inny projekt. Uszkodzenia takie same, choć mniej rozległe, podejrzewam że przez nizsze obroty.

Tylko jedne powiązanie z moim zamachem


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jtjerry
post Wed, 11 Apr 2018 - 12:25
Post #160


Forum Killer
Dołączył: Tue, 22 June 2004
Skąd: W-wa





Wygląda, że faktycznie gówno walnęło w wentylator...


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

25 Stron V  « < 6 7 8 9 10 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 03 July 2025 - 22:32