![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#141
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Panowie dalej będę uważał że układ korbowo tłokowy i przednie kółko OEM nie ma tutaj nic do tego. Te podzespoły śmigają w dużo mocniejszych projektach z większymi obrotami bez dodatkowego wyważania i nie ma żadnego problemu. Wysłałem zdjęcia nawet do USA i nigdy czegoś takiego nie widzieli.
Po rozmowię z Alim dowiedziałem się że przekładkę w docisku można włożyć na trzy różne sposoby. Wystarczy że była inaczej włożona i całe wyważenie trafia szlag. Do tego mniejsza masa koła i tragedia gotowa. Postaram się w między czasie zbadać zamach czujnikiem zegarowym na bicie, choć składniam się żeby wykonać drugi cięższy zamach. Chcę także znaleźć kogoś kto sprawdzi i wyważy mi docisk. Otoczak ? -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#142
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin ![]() |
A ja bym jednak oddał całość do wyważenia. Musi być jakiś gruby temat, zeby tak rozwalić wszystko w drzazgi.
|
|
|
![]()
Post
#143
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy ![]() |
tak otoczak i wysyla ci skrecone tak jak wywazyl wiec trzeba se to poznaczyc przed rozbiorka. choc te kilka g nie wywazwnia nie rozwali tak motoru
-------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
![]()
Post
#144
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 20 August 2007 ![]() |
BeeMiX, ile będzie kosztować wyważenie wszystkiego a ile zbudowanie kolejnego silnika? No w portfel innym się nie zagląda ale chyba nie należy do najtańszych remont 2jz.
|
|
|
![]()
Post
#145
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Ja bym wysłał do kogoś ogarniętego cały układ korbowo-tłokowy razem z kołem pasowym, zamachem i sprzęgłem do wyważenia. Ze znajomych kilka osób Dziaka chwaliło, kilka osób Kusia ale właśnie wtedy było, że musi być skręcone w konkretnie takim ustawieniu jak wysłał. O koszta nawet nie pytałem, no ale pytanie czy jest sens ryzykować kolejny silnik - szczególnie, że nisko tego nie kręcisz(wiem, że wyżej kręcą, no ale...).
|
|
|
![]()
Post
#146
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() Spójrzcie na wspawane bolce tak jak widać przekładkę można przykręcić do docisku na trzy sposoby bo jest symetryczna. Moim zdaniem koło zamachowe po odelzaniu mogło się tez pogiac. Tak jak pisałem pękła obudowa wałka sprzeglowego, ta na której chodzi łożysko oporowe. Z tego co mi się wydaje to pamietam dokładnie moment w którym ta obudowa pękła i sprzeglo zaczęło duzo lżej od tej pory pracować. Powiem tak. Spróbuje sprawdzic wyważenie tego docisku i jak będzie dobre, w co szczerze watpie, to wtedy pomyśle o wyważaniu układu. Ten silnik w serii się kręci do 7000rpm, ja mam fuel cut ustawiony na 7900, nie wydaje mi się to jakaś przesada. W przyszłym tyg jadę po nowy słupek a znajomy wyślę mi zapasowe sprzęgła -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#147
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
Panowie, a jest opcja wyważenia każdego elementu na 0, osobno czy tak dokładne wyważenie nie jest możliwe i praktykuje się wyważenie kompletu?
Ja miałem wyważany wał z z zamachem i sprzęgłem całym, ale czy teraz wymiana samej tarczy równa sie ponowne wyważanie całości czy dopiero kiedy musiałbym wymienić docisk to będzie większy problem tzn targanie wału? -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#148
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Moim zdaniem powinno się wyważać zamach z dociskiem bez tarczy sprzęgła
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#149
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
Oczywiście że bez tarczy, przecież tarcza obraca sie względem docisku i za kazdym razem siada inaczej. Jaki sens miałoby wyważanie zestawu razem z nią ? ona sama w sobie musi być wyważona i tyle.
-------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#150
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz ![]() |
Dziwna sprawa u ciebie z tym wałem i zamachem sprawdź jeszcze osiowość bloku, wyważenie zamachu i ewentualne poproś w narzędziowni aby wstawili ci kołek lub dwa kołki ustalające wal zamach na ścisk to powinno załatwić definitywnie problem o ile pasowanie zamachu na wał masz " sówliwie" bez nadmiernego luzu.
-------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
![]()
Post
#151
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz ![]() |
Tak jak pisałem pękła obudowa wałka sprzeglowego, ta na której chodzi łożysko oporowe. Z tego co mi się wydaje to pamietam dokładnie moment w którym ta obudowa pękła i sprzeglo zaczęło duzo lżej od tej pory pracować. Sprawdź jeszcze czy w osi jest wałek skrzyni z wałem silnika. -------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
![]()
Post
#152
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Właśnie co do osiowosci adaptera jestem w 100% przekonany ze jest dobry. Sposób w którym wykonaliśmy ten adapter nie pozostawiał możliwości na jakiekolwiek przesunięcie. Dla świetego spokoju sprawdzimy.
Jestem przekonany ze docisk musiał wpadać w takie wibracje. Jak koło było ciężkie i sztywne pewnie ten efekt nie występował bądź występował w zupełnie innej częstotliwości. Zamach na wypuście centrującym siedział ciasno, niestety otwory na śruby były trochę fasolkowate i za duże. Ale tak jak pisałem, w pierwszym setupie działało ok Im dłużej się zastanawiam to faktycznie na obrotach i przy obciążeniu czułem wibracje. Wybierak trochę dzwonił. Tylko tak, w aucie w którym cały układ napędowy jest przerobiony jak znaleźć punkt odniesienia? Nikt jeżdżąc ze mną nie zwrócił na to uwagi. Ja zakładałem ze już chyba musi tak być z taka skrzynia bądź na poliuretantanowych poduszkach. Ale jak myśle o tym to faktycznie do 3k rpm nie czuć było żadnych wibracji a później znaczne -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#153
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz ![]() |
Jeśli masz fasoli to kołkuj wał-zamach. No chyb aże masz możliwość zrobieni nowego. Ale osiowość układu i prosty wyważony zestaw sprzęgła nie ma prawa robić takich uszkodzeń. Posprawdzaj wszystko u kogoś kto ma sprzęt. Jak będzie wszystko w osi i proste wyważone będzie ok. Szkoda tylko twojej rooty/kasy a przede wszystkim czasu na robinie w kółko jedno i to samo.
-------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
![]()
Post
#154
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
![]() ![]() Taka diagnozę dostałem z USA. Tak Bogdan wszystko sprawdze dwa razy nim złoże całość. Całe szczescie ze części do słupka jakich używam to OEM wiec finansowo duzo taniej jak kucizna za 7k pln. -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#155
|
|
User Dołączył: Sun, 20 November 2005 ![]() |
kiedyś czytałem, ze crank walk występował, jak się odpalało auto z wciśniętym sprzęgłem. Jak to było u Ciebie?
|
|
|
![]()
Post
#156
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Fakt mam nawyk odpalania auta z wciśniętym sprzęgłem, ale oporowe po ostatniej wymianie wału po 10k km były w idealnym stanie. Ten docisk jest bardzo lajtowy, crankwalk może występować z jakimś naprawdę mocnym dociskiem a nie takim OEMowym jak moje
Nic innego jak wibracje, ale to co Jay napisał o śrubach jest ciekawe. Z tego co pamietam śruby maja odpowiednia grubość i wysoka klasę twardości. Jednakże otwory są fasolkowate i luźne. W nowym zamachu napewno to poprawie -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#157
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz ![]() |
Pisałeś w innym temacie o stali rób ze stali chromowo-molibdenowej większość firm tuningowych z tego robi. A na kole zamachowym o ile nie zrobisz żyletki to ogromnych sił nie ma w porównaniu do jej wytrzymałości.
-------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
![]()
Post
#158
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Czyli 25HM ? Utwardzać ja ?
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#159
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
To teraz w ramach ciekawostki albo żeby obalić (albo i nie?) niektóre teorie:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -zamach z C45 -wyważony -docisk i tarcza OEM fabrycznie nowe -V6 Opla -rev limit poniżej 7000rpm -silnik montowany poprzecznie -skrzynia VAG -tysiące kilometrów zrobił -seryjne kółko z tłumikiem na wale -nic sie nie rozkręcało -śruby zamachu 10.9 -projekt powstał niezależnie z moim złożony przez inne osoby Totalnie inny projekt. Uszkodzenia takie same, choć mniej rozległe, podejrzewam że przez nizsze obroty. Tylko jedne powiązanie z moim zamachem -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#160
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 22 June 2004 Skąd: W-wa ![]() |
Wygląda, że faktycznie gówno walnęło w wentylator...
-------------------- ...
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 03 July 2025 - 22:32 |