![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
Super User Dołączył: Sat, 06 September 2014 Skąd: Siedlce ![]() |
nie oszukujmy sie taki malutki wymienniczek bedzie prowadzil zeby wyrownac te dwie temperatury, ale nie zrobi nawet w 5 procentach tego co zewnatrzna chlodnica oliwy
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Super User Dołączył: Thu, 14 December 2006 Skąd: z kosmosu ![]() |
Ja mam silnik CJX jak w golfie 7r i też po obu stronach zderzakow ori dwie dodatkowe male chlodnice, i na seryjnym fimc i seryjnej mocy 300 i ori oleju castrol , przy szybkiej jezdzie na trasie powiedzmy trzymanie przelotowego 180+ , temp oleju byla 110-118c.
W miescie i korkach 105-115c. Po modyfikacjach , dużym podniesieniu mocy , fimc (2x pojemniejszy niz seryjny) , nowa pompa wody (tak bez powodu - były plotki że były wadliwe to profilaktycznie zmieniłem) , nowy plyn chłodnicy, i zalany olej cfs 5w30 motorsport (normalny , nie "long life") przejechane mam juz 4k km , i temp robocza silnika spadlła az o 10-12 stopni ! w najwiekszych upałach i szybkiej jezdzie nie widziałem wiecej niż 105c ! Olej nie znika, płyn chłodnicy nie znika ( a inni maja opinie że musza dolewac) , temp w mieście to jest 90 pare , szybka i bardzo szybka jazda ani razu nie przekroczone 105 , zazwyczaj 99-102c. Normalna grzeczna jazda na trasie 95c Wiec trudno powiedziec ktory skladnik mocno przyczynil sie do obnizenia temp , ale finalnie jest mega poprawa , i mocno powyzej oczekiwan! Caly czas pisze o temp oleju! mozna sobie zakodowac aby wyswietlal ci temp oleju w glownych wskazaniach FIS. Jak masz lap timer to tez powinno tam byc wyswietlane. Osoby odpowiedzialne za projekt twierdza ze do znacznego obnizenia temp pracy silnika przyczynil sie zmieniony fimc i olej. Napisałem o swoim 2.0tfsi bo moze bedzie pomocne wyciagniecie wnioskow a jak nie to olac/skasowac ten post. Baza podobna, i powszechny problem grzania. Jaka mam temp wody to nie mam pojecia , i malo mnie to interesuje, bo olej jest wazniejszy. Zawsze mam temp oleju na FIS wyświetlony. |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Mha latanie autem po miescie i w trasie a na tor to inna bajka...
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
Super User Dołączył: Thu, 14 December 2006 Skąd: z kosmosu ![]() |
Nie raz po torach latałem roznymi autami to wiem.... ale nie o tym rozmowa...
Ale jak po podniesieniu mocy w takich samych warunkach znaczaco spadly temp to uwazalem ze warto sie podzielic takim info. |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 17 July 2012 ![]() |
Sam na Kielcach N/A wozem lapalem temp oleju ponad 120stopni (na gajgerze) po paru kolkach w upalny dzien a rzeczywista temp na pewno byla jeszcze wyzsza. To tylko przyklad, ale tam sie glownie jedzie drugim biegiem, troche 3ka. Nie ma gdzie auto sie schlodzic. Nie mam pojecia jakie sa u Ciebie mozliwosci techniczne, natomiast chlodnica oleju, jesli da sie ja zalozyc, rozwiaze problem, tak jest po prostu w wiekszosci wypadkow. Dodatkowo oleju przybedzie z racji zmiany pojemnosci ukladu.
-------------------- --
B18c = 210hp/195nm K20z4 = 255hp/235nm STi = 350hp/500nm |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
Super User Dołączył: Thu, 14 December 2006 Skąd: z kosmosu ![]() |
Trzy chłodnice wody, zasadnicza w pasie przednim oraz dwie po bokach, ta od strony kierowcy bezpośrednio chłodzi płyn dla DSG ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
User Dołączył: Mon, 25 July 2016 ![]() |
Dzięki za wszystkie porady, sytuacja powoli się klaruje, dam znać jak już wszystko ogarnę.
Zapytam jeszcze o ten dolot, jest u mnie w domu od 3 miesięcy i czeka na montaż. Compsport zdecydowanie odradza, Unitronic do którego mam 5 min, więc podjeżdżam kiedy tylko mogę pytać o wszystko ![]() Dedykowany dolot do 2.0 TSI od Revo. http://www.revotechnik.com/product-details...r-intake-system Co sądzicie? |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
Super User Dołączył: Wed, 13 July 2011 ![]() |
A co mowia oprocz NIE i czym to uzasadniaja?? Oni raczej wiedza co mowia, ja tez wiem doskonale ze tego typu doloty byly niezbedne do starszych tfsi gdy chcialo sie isc z moca w górę.
swoja droga mowiac szczerze do twjego setupu jest on rzeczywiscie niepotrzebny i faktycznie nie ma sensu tym bardziej ze ma zastapic serie i w miejscu pomiaru przeplywu powietrza jest ori srednica dolotu. |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 30 October 2010 ![]() |
Dobra chłodnica zew. oleju zalatwia sprawę przetestowane w Vrt mam stały podgląd na olej 12 rzędowy mocal i Cfs Nt 5w40 spadek temp o 20stopni.
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
User Dołączył: Mon, 25 July 2016 ![]() |
Compsport się nie poddał i zmodyfikowali oprogramowanie sterujące chłodzeniem. Nie ma na to łatwego rozwiązania, bo te roczniki GTI pozbawione są dodatkowej chłodnicy wody w zderzaku która jest np R-kach. Chłodnica mnie czeka tak czy inaczej, ale obecnie udało się zbić temp roboczą oleju z ok 108-112'C do 103-106'C , średnio 4-7'C oraz wyraźnie szybciej się studzi. Przy pełnym obciążeniu temp oleju i tak idzie mocno w górę, ale zaczyna od niższego progu i szybciej opada jak odpuszczam gaz, więc dla mnie to może oznaczać kółko albo dwa więcej na krótkim torze, i lepsza odpowiedź silnika na redukcję obciążenia. Moim zdaniem b. pozytywna zmiana, ale ile to naprawdę da, zobaczę pod koniec sierpnia na kolejnym torze, niemniej jestem dobrej myśli.
Niższa temp. wody którą udało się osiągnąć, mam też wrażenie podniosła sprawność silnika i od pierwszych km miałem wrażenie że jest w nim więcej energii i jest żwawszy, pogoniłem go przy większych prędkościach i zaskoczony byłem reakcją na gaz. Trudno takie coś zmierzyć, ale miałem wrażenie od pewnego czasu że silnik jest przemęczony (mimo dobrych osiągów i fajnych wykresów na hamowni) , ale to już placebo zapewne robi swoje ![]() Dam znać jak będzie na torze. |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 30 October 2010 ![]() |
Zapewne obniżyli temp zalaczania wiatraków w sofcie
![]() ![]() Jeździsz po torze wkladaj porządną chłodnice oleju, bez dwuch zdań |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
User Dołączył: Mon, 25 July 2016 ![]() |
No tak, po to tam przyjechałem
![]() |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Może maskę z wylotami jakas założyć ??
Albo na tor montowac hood spacery zeby ten gorac skuteczniej opuszczał komorę silnikowa - niemalże darmowe rozwiazanie... -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
Moim zdaniem jak najbardziej możesz odczuc pozytywną zmiane w osiągach, reakcji na gaz itp, bo komp ma przecież zawsze korekcje zapłonu/afr po temperaturach. Im gorętszy motor tym zapłony bardziej przycięte a afr podlany. Jak ktoś jest mocno wjeżdżony w auto to potrafi to odczuć - ja u siebie róznice w zwykłej jeździe w 15tu a 25ciu stopniach temp zewnętrznej (poki co dwa małe smic w BAMie) odczuwam bez problemu.
A problem z grzaniem oleju niestety dotyczy znakomitej wiekszości aut doładowanych. Zbudowałem tez kilka doładowych Hond (uturbione NA) i już po pierwszej nauczyłem się, że nawet do zestawu soft turbo nie podchodzi się bez zewnętrznej chłodnicy oleju. Podczas strojenia na ulicy 3 przejazdy trojką do odcinki i temp oleju pod 130 stopni. A był zalany jakiś 300V. Założenie jednej z najmniejszych Mocali (chyba ledwo 9 rzędów, maleństwo) - kompletne ustanie problemów z grzaniem oliwy. Trasa, miasto, hamownia - chyba nigdy w obojętnie jakich warunkach katowania nie przekroczył 105-110 stopni. Wczesniej miał tyle przy normalnej jeździe w trasie ![]() -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Co do doładowania, to należy dodać, że chodzi o turbodoładowanie. Po przygodach na torze Poznań mogę stwierdzić , że wolnossakiem osiągałem identyczne temperatury oleju (kolo 118 w misce) jak na doładowaniu kompresorem. Wszystko było pod koniec 15 minutowej sesji na torze i auta nie oszczędzałem
![]() Nie mam chłodnicy oleju , tylko seryjny wymiennik k20 woda/olej. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
bo kompresor nie jest chłodzony olejem
![]() -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 06 January 2015 ![]() |
Zasadnicze pytanie czy temperatury oleju są brane z czujnika, który jest fizycznie np. w bloku czy przeliczane przez komp na podstawie temp wody itp.
Tak właśnie Francuzi robią, że czujnika nigdzie nie ma, a temperatura oleju owszem - jest wyświetlana. Też miałem problem z olejem na torze w Clio 4 RS. Lepszy olej - nic, nowy IC + wydech z DP i bandażem + strojenie z delikatnym podlaniem na wyższych obrotach - też nic. Zamontowałem chłodnicę oleju Mocala 16 rzędową i... też bez różnicy. ![]() ![]() Opcje są dwie, chłodnica oleju albo dodatkowa chłodniczka wody spływającej z turbo. To drugie nie będzie miało takiego bezpośredniego przełożenia na temperatury oleju, ale na resztę termiki owszem. |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 17 March 2003 Skąd: lublin ![]() |
to nie renault
![]() |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 06 January 2015 ![]() |
Fakt i być może czujnik fizycznie jest, ale nie oczekiwałbym wiele po tańszej wersji Golfa R
![]() |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
Super User Dołączył: Sat, 21 June 2003 ![]() |
W R-ce temp oleju podczas zwykłej jazdy też oscyluje w okolicach 103-109 C, więc nie spodziewaj się cudów po zamontowaniu jakichkolwiek ori elementów z Rki.
Chcąc latać po torze regularnie i bez strachu nie zastanawiałbym się dwa razy nad montażem dodatkowej chłodnicy oleju. Olej olejem, ja się zastanawiam, jak seryjne hamulce znoszą tor ![]() -------------------- 7:39,9
2:35,8 1:37,9 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 13:48 |