Shoutbox 0 nowych PW 



3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Kupiłem Z3M Roadster US... co można z nią zrobić?, silnikowo... ~240KM to trochę mało jednak... chciałbym więcej :)
camil_q
post Fri, 10 Jun 2016 - 12:52
Post #1


User
Dołączył: Mon, 30 August 2010
Skąd: Wawa





Cześć,

zakładam nowy wątek, bo poprzedni LINK stracił trochę na aktualności... przynajmniej na razie smile.gif

No więc kupiłem auto jak w temacie i niestety dopiero PO ZAKUPIE zorientowałem się, że wersja którą kupiłem nie ma silnika S54, ani nawet S50 tylko S52... a to oznacza moc ~240KM zamiast 321 lub 340... wiadomo, mało to nie jest i też "da radę", ale z założenia chciałem auto, które będzie robiło pierwszą setkę w okolicach 5s lub mniej, więc powyżej 300KM... dlatego kiedy zorientowałem się, że założenie nie jest spełnione, mój banan z twarzy spadł i zaczęło się kminienie... co tu zrobić, żeby auto było przynajmniej tak samo szybkie jak wersja EU, a może jeszcze szybsze? smile.gif

Z tego co czytałem, wersja US różni się od EU w zasadzie tylko silnikiem, oraz tarczami hamulcowymi - w US nie montowano pływających 2 częściowych, ponieważ stwierdzili, że przy nieodpowiednim użytkowaniu mogą być niebezpieczne i nie chcieli się narażać na ewentualne procesy sądowe... do tego wersja US ma kontrolę trakcji... (źródło wiki.com). Poza tym różnic mechanicznych chyba nie ma...

Jest to o tyle ważne, że moc mocą, ale chcę zachować też jakąś wartość tego auta, a najlepiej ją podwyższyć wink.gif żeby przy sprzedaży nie było gadania typu: "eee, to jakiś paździerz, daję dychę" smile.gif

Podsumowując, będę wdzięczny za Wasze opinie w temacie, czy jest sens, czy może nie ma, ile może to kosztować itd... zanim auto przypłynie mam pewnie jeszcze ze 2 miesiące na myślenie i ewentualne przygotowania do tematu jak już będzie decyzja.

Z góry dzięki!


--------------------
Pozdrawiem
Camil
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 10 Jun 2016 - 12:52
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
nomad66
post Fri, 10 Jun 2016 - 13:44
Post #2


Super User
Dołączył: Tue, 17 March 2015





z czego co mi wiadomo amerykańskie bloki silników są żeliwne:) może ostro i racingowo dmuchnąć trochę pary w taki silnik? A jak N/A to kolektor m50 + jakieś barany i strojenie wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Fri, 10 Jun 2016 - 14:03
Post #3


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT(nomad66 @ Fri, 10 Jun 2016 - 13:44) *
z czego co mi wiadomo amerykańskie bloki silników są żeliwne:) może ostro i racingowo dmuchnąć trochę pary w taki silnik? A jak N/A to kolektor m50 + jakieś barany i strojenie wink.gif


to w zasadzie jest stuningowane m50 z wieksza pojemnoscia i na innych walkach, tylko wypuszczone seryjnie przez bmw wink.gif kolektor od m50 bardzo duzo daje w tym silniku, ale no s50 to nigdy nie bedzie, to przy 6000 juz sie nie chce krecic.. Zeby bylo tak samo szybkie to tylko turbo/kompresor, probujac dojsc do tej mocy w wolnossaku to mozesz od razu sprzedac silnik i kupic oryginal od M3, inaczej nie da rady.. Swoja droga wspolczuje ci, no ale jak mozna kupic auto i nie sprawdzic jaki ma silnik biggrin.gif


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
camil_q
post Fri, 10 Jun 2016 - 14:32
Post #4


User
Dołączył: Mon, 30 August 2010
Skąd: Wawa





CYTAT(nomad66 @ Fri, 10 Jun 2016 - 13:44) *
z czego co mi wiadomo amerykańskie bloki silników są żeliwne:) może ostro i racingowo dmuchnąć trochę pary w taki silnik? A jak N/A to kolektor m50 + jakieś barany i strojenie wink.gif


CYTAT(rennen @ Fri, 10 Jun 2016 - 14:03) *
to w zasadzie jest stuningowane m50 z większa pojemnoscia i na innych walkach, tylko wypuszczone seryjnie przez bmw wink.gif kolektor od m50 bardzo duzo daje w tym silniku, ale no s50 to nigdy nie bedzie, to przy 6000 juz sie nie chce krecic.. Zeby bylo tak samo szybkie to tylko turbo/kompresor, probujac dojsc do tej mocy w wolnossaku to mozesz od razu sprzedac silnik i kupic oryginal od M3, inaczej nie da rady.. Swoja droga wspolczuje ci, no ale jak mozna kupic auto i nie sprawdzic jaki ma silnik biggrin.gif


no właśnie, jak można... nie będę komentował.. smile.gif jest jak jest, kupiony, zapłacić trzeba... ale też nie ma co lamentować, bo nadal wartość to swoją ma i jeździć potrafi jakby nie było smile.gif

Co do sposobu, turbo jest ostatecznością raczej, wolnossący motor z taką mocą jest dużo bardziej "eleganckim" rozwiązaniem, a w przypadku tego auta może mieć to znaczenie przy ewentualnej sprzedaży... chyba, że było by to rozwiązanie dużo tańsze od SWAPa i pewniejsze, wtedy bym się zastanowił... ale w to wątpię:/ rzeczywiście wydaje się, że kupienie silnika z M3 jest najrozsądniejszym rozwiązaniem w tej sytuacji smile.gif tylko jeszcze kwestia, żeby ten kupiony silnik był w dobrym stanie, dobrze było by znaleźć od kogoś pewnego, a nie pierwszy lepszy na allegro smile.gif

Ewentualnie, co może dać rozwiązanie zaproponowane przez nomad66? W sensie jakich realnych wyników można się tu spodziewać? Bo rozumiem, że koszty przy takim rozwiązaniu są jednak duuużo niższe, niż SWAP na S54, zgadza się? Nie ukrywam, że kompromis byłby również mile widzianym rozwiązaniem smile.gif


--------------------
Pozdrawiem
Camil
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kinko
post Fri, 10 Jun 2016 - 14:47
Post #5


Super User
Dołączył: Mon, 18 April 2011
Skąd: Gdańsk





Czego nie zrobisz probujac dojsc 320km tanie nie bedzie, a pieniadze beda trudne do odzyskania. Ja bym doprowadzil do dobrego stanu to co jest i sie cieszyl jazda.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Fri, 10 Jun 2016 - 14:53
Post #6


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





Wg amerykanow 270-280 koni da sie zrobic ale wg mnie to pobozne zyczenia. Silniki S50 od europejskich M3 sa trudno dostepne i czesci do nich sa drogie. Takze zrob kolektor od M50 i wydech i ciesz sie fajnym autem, a jak juz chcesz robic swapa za 10+ tysiecy zlotych to polecam ci V8 - najlepiej z M5 E39, koszty powinny wyjsc podobnie jak przy S50/S54 a chociaz bedziesz mial wyjatkowe auto jak juz trzeba przy tym dlubac. A Z3 z v8 jest fajne, troche jak nowoczesna AC cobra wink.gif



--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomad66
post Fri, 10 Jun 2016 - 15:14
Post #7


Super User
Dołączył: Tue, 17 March 2015





kolektor m50 z dolotem + barany + strojenie i 260km może pęknąć czyli bd jechać jak większość s50b30. A i utrzymanie S5x tanie w sobie nie jest, część części jest bardzo droga (pompa wody, panewki).
Z m52 średnio takimi modyfikacjami idzie wycisnąć około 30km więcej (moje 323i miało 205km/255Nm, Misia 328i ma 220km/281Nm) . W S52b30 są ostrzejsze wałki. Na 280km nie liczyłbym na pewno wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
camil_q
post Fri, 10 Jun 2016 - 16:02
Post #8


User
Dołączył: Mon, 30 August 2010
Skąd: Wawa





CYTAT(rennen @ Fri, 10 Jun 2016 - 14:53) *
Wg amerykanow 270-280 koni da sie zrobic ale wg mnie to pobozne zyczenia. Silniki S50 od europejskich M3 sa trudno dostepne i czesci do nich sa drogie. Takze zrob kolektor od M50 i wydech i ciesz sie fajnym autem, a jak juz chcesz robic swapa za 10+ tysiecy zlotych to polecam ci V8 - najlepiej z M5 E39, koszty powinny wyjsc podobnie jak przy S50/S54 a chociaz bedziesz mial wyjatkowe auto jak juz trzeba przy tym dlubac. A Z3 z v8 jest fajne, troche jak nowoczesna AC cobra wink.gif

Myślałem o V8 z E39... ciekawe jak to rzeczywiście było by z kosztami, ale tak czy inaczej zakładam, że oscylujemy w granicach 20k przy SWAPie minimum... dźwięk V8ki jest jednak nie do pobicia - miałem Quattroporte i to właśnie w nim uwielbiałem - dźwięk silnika... problem zawsze u mnie jest taki, że ja sam nie mam absolutnie żadnej wiedzy i wszystko robiłby dla mnie ktoś... a to oznacza kolejne koszty i to zwykle niemałe... :/ Czy możecie polecić kogoś, kto takie rzeczy ogarnia i z kim można było by pogadać na temat konkretnych kosztów poszczególnych działań?

CYTAT(nomad66 @ Fri, 10 Jun 2016 - 15:14) *
kolektor m50 z dolotem + barany + strojenie i 260km może pęknąć czyli bd jechać jak większość s50b30. A i utrzymanie S5x tanie w sobie nie jest, część części jest bardzo droga (pompa wody, panewki).
Z m52 średnio takimi modyfikacjami idzie wycisnąć około 30km więcej (moje 323i miało 205km/255Nm, Misia 328i ma 220km/281Nm) . W S52b30 są ostrzejsze wałki. Na 280km nie liczyłbym na pewno wink.gif

OK, jakie trzeba liczyć pieniądze w tym przypadku i co to są "barany"? smile.gif

P.S. Przepraszam z góry za niektóre pytania, ale jak mówię, moja wiedza ogólna mechaniczna mówiąc wprost jest niewielka, natomiast ta dotycząca BMW jest zerowa... :/


--------------------
Pozdrawiem
Camil
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomad66
post Fri, 10 Jun 2016 - 19:22
Post #9


Super User
Dołączył: Tue, 17 March 2015





kolektor m50 około 500zł, założenie około 100-200zł graty.
kolektory wydechowe barany to inaczej równo odległościowe najtańsze nowe 750zł około, takie fajniejsze Schmiedmann troszke ponad 1000
można kupić z m3 S50b30, ponoć siadają p&p, da się przerobić te z s54 ale to są koszty, same w sobie kosztują około 900 - jak dla mnie się nie opłaca.
stożek dobrze odgrodzony cieplnie ok 300zł za robiony samodzielnie, zestaw k&n około 1000zł, sama wkładka k&n 200zł.
katalizatory zostawiasz, po wycięciu są straty i drze japę jak powalony.
strojenie kwestia dogadania, jeden zrobi taniej drugi drożej. Ceny części podane orientacyjnie, możesz znaleźć taniej ale nie musisz wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krasek
post Fri, 10 Jun 2016 - 22:41
Post #10


Frequent User
Dołączył: Sun, 13 August 2006





sprzedajesz swoj kompletny silnik ze skrzynia (chetni sie znajda bo lepszy pod turbo niz strokery m50b30) i za ta sama kase kupujesz kompletny swap silnik m62b44 z skrzynia 5b (ewentualnie dawca e39 540i angol) dokladasz robocizne 3,5tys zl, w przypadku angola moze wyjdziesz nawet na 0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
camil_q
post Fri, 10 Jun 2016 - 23:42
Post #11


User
Dołączył: Mon, 30 August 2010
Skąd: Wawa





CYTAT(nomad66 @ Fri, 10 Jun 2016 - 19:22) *
kolektor m50 około 500zł, założenie około 100-200zł graty.
kolektory wydechowe barany to inaczej równo odległościowe najtańsze nowe 750zł około, takie fajniejsze Schmiedmann troszke ponad 1000
można kupić z m3 S50b30, ponoć siadają p&p, da się przerobić te z s54 ale to są koszty, same w sobie kosztują około 900 - jak dla mnie się nie opłaca.
stożek dobrze odgrodzony cieplnie ok 300zł za robiony samodzielnie, zestaw k&n około 1000zł, sama wkładka k&n 200zł.
katalizatory zostawiasz, po wycięciu są straty i drze japę jak powalony.
strojenie kwestia dogadania, jeden zrobi taniej drugi drożej. Ceny części podane orientacyjnie, możesz znaleźć taniej ale nie musisz wink.gif

No i to jest konkret i to jeszcze jaki przyjemny kosztowo! smile.gif wiadomo, że przyrost mocy nie jest jakiś imponujący, ale zawsze coś tam można ugrać smile.gif

No dobra, ale zakładając, że nadal biorę pod uwagę SWAP, czy rzeczywiście koszty włożenia V8 z E39 były by podobne do S54? Czy ktoś wie z czym by się to wiązało? W sensie co trzeba było by wymienić, żeby coś takiego zainstalować?


--------------------
Pozdrawiem
Camil
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Karolo
post Sat, 11 Jun 2016 - 00:59
Post #12


Frequent User
Dołączył: Mon, 02 February 2009





Z3 ma przód bardzo podobny do E36 = porządne wstawienie V8 to kupa szmalcu i czasu jaki trzeba na to poświęcić. Motor, który masz jest bardzo fajny bo można go doładować turbo równie prosto co każde M50. Na dzień dobry 400 hp+, a więc żadne S50 czy S54 nie będzie miało nawet szansy podejścia do takiego zestawienia.
Jak nie chcesz zatracić charakteru samochodu to idąc po linii zgodnośni z VINem będzie to chyba najsensowniejsza opcja. Jakikolwiek swap zepsuje to połączenie. Oczywiście jak chcesz pedantycznie podejść do tematu i myśleć o tym ile to straci po modach na wartości, to nie ruszaj niczego.


--------------------
FTWL Motorsport - części i akcesoria do instalacji turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krasek
post Sat, 11 Jun 2016 - 10:23
Post #13


Frequent User
Dołączył: Sun, 13 August 2006





dobre turbo zrobione zgodnie ze sztuka na 400+ to min. 15tys zeby pozniej placzu nie bylo, serwisowanie: jesli nie masz sprawdzonego zaplecza serwisowego to odpusc, . V8 seria b.male ryzyko fuck-upu, turbo 400+ a swap S62 - twoj silnik i skrzynia kosztowo wychodzi podobnie, V8 pod maska z3m to jak ala z8 smile.gif
camil_q : wpisz " swap + m62 " w popularnym serwisie aukcyjnym
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m52owner
post Sat, 11 Jun 2016 - 11:17
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Tue, 05 January 2010
Skąd: z garażu





Zajebiste porady patrzę tu padają.Tak, wsadź w ori z3m v8 z e39....super partia ku..o
Zepsujesz ten samochód a suma sumarum na koniec będzie wart tyle co waży +koszt swapa.
Jeśli planujesz tym autem trochę pojeździć i liczysz na zysk (przynajmniej nie spadek) w przyszłości przy odsprzedaży to tylko i wyłącznie tuning obecnego silnika (najlepiej wolnossący).Swap s54/s50 jeszcze mógłby przejść ale turba i jakieś v8 swapy odpadaja.Mówię ci ożenisz się z tym autem.Nie wiem jaki chcesz budżet przeznaczyć ale gotowy kompresor/kit też byłby dobrym rozwiązaniem.Jest akurat taki w dziale sprzedam wink.gif .Tanio nie jest bo ok 13,000 ale wkładasz praktycznie p&p i masz ok 320KM.Przy ewentualnej sprzedaży auta albo wyjmujesz cały zestaw i sprzedajesz za prawie tyle samo za ile kupiłeś albo gonisz razem z autem za odpowiednią sumę.Największy plus tych zestawów jest taki że praktycznie wogle nie spadają z ceny.Za ile kupisz za tyle sprzedaż.
Można też zmienić wałki ,kolektor m50, kolektor wydechowy i wystroić.280KM pęknie ,koszt okolice 7kzł.Najszybszy i tak nigdy nie będziesz więc przemyślane mody na dobrych aftermarketowych częściach i cieszyć sie jazdą unikatową Z3M a nie z3 "po swapie"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krasek
post Sat, 11 Jun 2016 - 11:54
Post #15


Frequent User
Dołączył: Sun, 13 August 2006





na 280hp walki mocno ostre, tylko gora bedzie, dolu 0 doslownie jeszcze gorzej niz w serii, pozadne barany 2tys + dolot sensowny 1tys walki 4tys strojenie 1tys moze z montazem w 10tys sie zamknie 280hp, chodzi nie o wartosc pojazdu po modach tylko o hp/pln, zeby zyskac w przyszlosci i nic nie stracic zostaw seryjne z3m us w zadbanym stanie ale to jest forum o tuningu a nie o klasykach, kompresor latwy montaz i demontaz, tylko ta moc bardzo optymistyczna 320 bez IC i bez ruszania niczego w silniku bez strojenia, jak wyjdzie powtarzalne 290KM na dynamomecie to bedzie dobrze , kompresor tez ma wady straty mocy i dzwiek pod maska irytuje co kto woli
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Sat, 11 Jun 2016 - 12:31
Post #16


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT(m52owner @ Sat, 11 Jun 2016 - 11:17) *
Zajebiste porady patrzę tu padają.Tak, wsadź w ori z3m v8 z e39....super partia ku..o


U nas ori z3m maja silniki s50 albo s54 a nie stuningowane m50, ktore w dodatku ma inna skrzynie i zamiast porzadnego hamulca maja to co na Europe szlo do zwyklych Z3, to nigdy nie bedzie warte tyle co europejskie Z3M ani nie bedzie jezdzic ani nawet brzmiec podobnie. Moze w stanach ta wersja by trzymala cene, u nas raczej kolekcjonera nie przyciagniesz na to. A nawet zebym sie nie znal na niczym i merytorycznie gadal najwieksze glupoty to nie wiem do czego odnosi sie super partia (w polityce nigdy nie bylem) ale od k... to sobie mozesz wyzywac wlasna rodzine albo kolegow z podworka, troche chyba cie porwalo zeby bluzgac na kompletnie obca ci osobe (nie pamietam zebysmy sie poznali) z powodu roznicy zdan na temat swapu silnika? No bez jaj, chyba powinienes przeprosic.


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m52owner
post Sat, 11 Jun 2016 - 12:54
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Tue, 05 January 2010
Skąd: z garażu





Nie placz,bo nie zrozumiales przeslania .Nikogo nie obrazam ani nawet nie probowalem obrazic.Ale jesli odebrales te "kur.o" jako przezwisko w twoja strone to sory.
Teraz na temat.Wiadomo ze z3m eu to to nie jest i napewno wlasciciel nie dal tyle jak za europe i nie bedzie sprzedawal w cenie europejskiej z3m.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maaaad
post Sat, 11 Jun 2016 - 13:07
Post #18


Super User
Dołączył: Wed, 26 November 2008





Pekluj jakieś doładowanie, panie smile.gif
A jeśli przez moment mam być poważny - na początek doprowadź do ładu i składu (diagnostyka vanosa, sond, przepływki i innych czujników, ew. ich wymiana), później kolektor z m50+barany+strojenie. I odkładaj kasę na turbo/kompresor (jeśli moc po przedstawionych wcześniej modach nie będzie Cię satysfakcjonować).
Zaletą silnika, który siedzi w Twojej Zetce, jest jego potencjał. Na marginesie - jest on bazą dla silników Alpiny (e46 B3 3.3, 3.3s - setka więcej pojemności, moc odpowiednio 280 i 305 KM).
Turbo nie wymaga, z tego co wiem, żadnych nieodwracalnych ingerencji w auto, więc jak będziesz szykować auto na 100% ori klasyka, po prostu powyjmujesz to wszystko biggrin.gif Ze swapem, zwłaszcza na silnik, który oryginalnie nie siedział w tym aucie, może już być większy problem.
I nie przejmuj się, niby "tylko" 240 KM, ale radość z jazdy będzie biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kinko
post Sat, 11 Jun 2016 - 13:18
Post #19


Super User
Dołączył: Mon, 18 April 2011
Skąd: Gdańsk





To jest żart powiązany z link, śmieszny czy nie, take it easy smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Sat, 11 Jun 2016 - 13:25
Post #20


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT(kinko @ Sat, 11 Jun 2016 - 13:18) *
To jest żart powiązany z link, śmieszny czy nie, take it easy smile.gif


No widzisz, nie znalem tego, a bez tej wiedzy jakos tak wygladalo ze to moglo byc do mnie wink.gif


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 16 July 2018 - 15:45