Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Kupiłem Z3M Roadster US... co można z nią zrobić?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Chcę kupić auto, kupiłem auto
camil_q
Cześć,

zakładam nowy wątek, bo poprzedni LINK stracił trochę na aktualności... przynajmniej na razie smile.gif

No więc kupiłem auto jak w temacie i niestety dopiero PO ZAKUPIE zorientowałem się, że wersja którą kupiłem nie ma silnika S54, ani nawet S50 tylko S52... a to oznacza moc ~240KM zamiast 321 lub 340... wiadomo, mało to nie jest i też "da radę", ale z założenia chciałem auto, które będzie robiło pierwszą setkę w okolicach 5s lub mniej, więc powyżej 300KM... dlatego kiedy zorientowałem się, że założenie nie jest spełnione, mój banan z twarzy spadł i zaczęło się kminienie... co tu zrobić, żeby auto było przynajmniej tak samo szybkie jak wersja EU, a może jeszcze szybsze? smile.gif

Z tego co czytałem, wersja US różni się od EU w zasadzie tylko silnikiem, oraz tarczami hamulcowymi - w US nie montowano pływających 2 częściowych, ponieważ stwierdzili, że przy nieodpowiednim użytkowaniu mogą być niebezpieczne i nie chcieli się narażać na ewentualne procesy sądowe... do tego wersja US ma kontrolę trakcji... (źródło wiki.com). Poza tym różnic mechanicznych chyba nie ma...

Jest to o tyle ważne, że moc mocą, ale chcę zachować też jakąś wartość tego auta, a najlepiej ją podwyższyć wink.gif żeby przy sprzedaży nie było gadania typu: "eee, to jakiś paździerz, daję dychę" smile.gif

Podsumowując, będę wdzięczny za Wasze opinie w temacie, czy jest sens, czy może nie ma, ile może to kosztować itd... zanim auto przypłynie mam pewnie jeszcze ze 2 miesiące na myślenie i ewentualne przygotowania do tematu jak już będzie decyzja.

Z góry dzięki!
nomad66
z czego co mi wiadomo amerykańskie bloki silników są żeliwne:) może ostro i racingowo dmuchnąć trochę pary w taki silnik? A jak N/A to kolektor m50 + jakieś barany i strojenie wink.gif
rennen
CYTAT(nomad66 @ Fri, 10 Jun 2016 - 13:44) *
z czego co mi wiadomo amerykańskie bloki silników są żeliwne:) może ostro i racingowo dmuchnąć trochę pary w taki silnik? A jak N/A to kolektor m50 + jakieś barany i strojenie wink.gif


to w zasadzie jest stuningowane m50 z wieksza pojemnoscia i na innych walkach, tylko wypuszczone seryjnie przez bmw wink.gif kolektor od m50 bardzo duzo daje w tym silniku, ale no s50 to nigdy nie bedzie, to przy 6000 juz sie nie chce krecic.. Zeby bylo tak samo szybkie to tylko turbo/kompresor, probujac dojsc do tej mocy w wolnossaku to mozesz od razu sprzedac silnik i kupic oryginal od M3, inaczej nie da rady.. Swoja droga wspolczuje ci, no ale jak mozna kupic auto i nie sprawdzic jaki ma silnik biggrin.gif
camil_q
CYTAT(nomad66 @ Fri, 10 Jun 2016 - 13:44) *
z czego co mi wiadomo amerykańskie bloki silników są żeliwne:) może ostro i racingowo dmuchnąć trochę pary w taki silnik? A jak N/A to kolektor m50 + jakieś barany i strojenie wink.gif


CYTAT(rennen @ Fri, 10 Jun 2016 - 14:03) *
to w zasadzie jest stuningowane m50 z większa pojemnoscia i na innych walkach, tylko wypuszczone seryjnie przez bmw wink.gif kolektor od m50 bardzo duzo daje w tym silniku, ale no s50 to nigdy nie bedzie, to przy 6000 juz sie nie chce krecic.. Zeby bylo tak samo szybkie to tylko turbo/kompresor, probujac dojsc do tej mocy w wolnossaku to mozesz od razu sprzedac silnik i kupic oryginal od M3, inaczej nie da rady.. Swoja droga wspolczuje ci, no ale jak mozna kupic auto i nie sprawdzic jaki ma silnik biggrin.gif


no właśnie, jak można... nie będę komentował.. smile.gif jest jak jest, kupiony, zapłacić trzeba... ale też nie ma co lamentować, bo nadal wartość to swoją ma i jeździć potrafi jakby nie było smile.gif

Co do sposobu, turbo jest ostatecznością raczej, wolnossący motor z taką mocą jest dużo bardziej "eleganckim" rozwiązaniem, a w przypadku tego auta może mieć to znaczenie przy ewentualnej sprzedaży... chyba, że było by to rozwiązanie dużo tańsze od SWAPa i pewniejsze, wtedy bym się zastanowił... ale w to wątpię:/ rzeczywiście wydaje się, że kupienie silnika z M3 jest najrozsądniejszym rozwiązaniem w tej sytuacji smile.gif tylko jeszcze kwestia, żeby ten kupiony silnik był w dobrym stanie, dobrze było by znaleźć od kogoś pewnego, a nie pierwszy lepszy na allegro smile.gif

Ewentualnie, co może dać rozwiązanie zaproponowane przez nomad66? W sensie jakich realnych wyników można się tu spodziewać? Bo rozumiem, że koszty przy takim rozwiązaniu są jednak duuużo niższe, niż SWAP na S54, zgadza się? Nie ukrywam, że kompromis byłby również mile widzianym rozwiązaniem smile.gif
kinko
Czego nie zrobisz probujac dojsc 320km tanie nie bedzie, a pieniadze beda trudne do odzyskania. Ja bym doprowadzil do dobrego stanu to co jest i sie cieszyl jazda.
rennen
Wg amerykanow 270-280 koni da sie zrobic ale wg mnie to pobozne zyczenia. Silniki S50 od europejskich M3 sa trudno dostepne i czesci do nich sa drogie. Takze zrob kolektor od M50 i wydech i ciesz sie fajnym autem, a jak juz chcesz robic swapa za 10+ tysiecy zlotych to polecam ci V8 - najlepiej z M5 E39, koszty powinny wyjsc podobnie jak przy S50/S54 a chociaz bedziesz mial wyjatkowe auto jak juz trzeba przy tym dlubac. A Z3 z v8 jest fajne, troche jak nowoczesna AC cobra wink.gif

nomad66
kolektor m50 z dolotem + barany + strojenie i 260km może pęknąć czyli bd jechać jak większość s50b30. A i utrzymanie S5x tanie w sobie nie jest, część części jest bardzo droga (pompa wody, panewki).
Z m52 średnio takimi modyfikacjami idzie wycisnąć około 30km więcej (moje 323i miało 205km/255Nm, Misia 328i ma 220km/281Nm) . W S52b30 są ostrzejsze wałki. Na 280km nie liczyłbym na pewno wink.gif
camil_q
CYTAT(rennen @ Fri, 10 Jun 2016 - 14:53) *
Wg amerykanow 270-280 koni da sie zrobic ale wg mnie to pobozne zyczenia. Silniki S50 od europejskich M3 sa trudno dostepne i czesci do nich sa drogie. Takze zrob kolektor od M50 i wydech i ciesz sie fajnym autem, a jak juz chcesz robic swapa za 10+ tysiecy zlotych to polecam ci V8 - najlepiej z M5 E39, koszty powinny wyjsc podobnie jak przy S50/S54 a chociaz bedziesz mial wyjatkowe auto jak juz trzeba przy tym dlubac. A Z3 z v8 jest fajne, troche jak nowoczesna AC cobra wink.gif

Myślałem o V8 z E39... ciekawe jak to rzeczywiście było by z kosztami, ale tak czy inaczej zakładam, że oscylujemy w granicach 20k przy SWAPie minimum... dźwięk V8ki jest jednak nie do pobicia - miałem Quattroporte i to właśnie w nim uwielbiałem - dźwięk silnika... problem zawsze u mnie jest taki, że ja sam nie mam absolutnie żadnej wiedzy i wszystko robiłby dla mnie ktoś... a to oznacza kolejne koszty i to zwykle niemałe... :/ Czy możecie polecić kogoś, kto takie rzeczy ogarnia i z kim można było by pogadać na temat konkretnych kosztów poszczególnych działań?

CYTAT(nomad66 @ Fri, 10 Jun 2016 - 15:14) *
kolektor m50 z dolotem + barany + strojenie i 260km może pęknąć czyli bd jechać jak większość s50b30. A i utrzymanie S5x tanie w sobie nie jest, część części jest bardzo droga (pompa wody, panewki).
Z m52 średnio takimi modyfikacjami idzie wycisnąć około 30km więcej (moje 323i miało 205km/255Nm, Misia 328i ma 220km/281Nm) . W S52b30 są ostrzejsze wałki. Na 280km nie liczyłbym na pewno wink.gif

OK, jakie trzeba liczyć pieniądze w tym przypadku i co to są "barany"? smile.gif

P.S. Przepraszam z góry za niektóre pytania, ale jak mówię, moja wiedza ogólna mechaniczna mówiąc wprost jest niewielka, natomiast ta dotycząca BMW jest zerowa... :/
nomad66
kolektor m50 około 500zł, założenie około 100-200zł graty.
kolektory wydechowe barany to inaczej równo odległościowe najtańsze nowe 750zł około, takie fajniejsze Schmiedmann troszke ponad 1000
można kupić z m3 S50b30, ponoć siadają p&p, da się przerobić te z s54 ale to są koszty, same w sobie kosztują około 900 - jak dla mnie się nie opłaca.
stożek dobrze odgrodzony cieplnie ok 300zł za robiony samodzielnie, zestaw k&n około 1000zł, sama wkładka k&n 200zł.
katalizatory zostawiasz, po wycięciu są straty i drze japę jak powalony.
strojenie kwestia dogadania, jeden zrobi taniej drugi drożej. Ceny części podane orientacyjnie, możesz znaleźć taniej ale nie musisz wink.gif
Krasek
sprzedajesz swoj kompletny silnik ze skrzynia (chetni sie znajda bo lepszy pod turbo niz strokery m50b30) i za ta sama kase kupujesz kompletny swap silnik m62b44 z skrzynia 5b (ewentualnie dawca e39 540i angol) dokladasz robocizne 3,5tys zl, w przypadku angola moze wyjdziesz nawet na 0
camil_q
CYTAT(nomad66 @ Fri, 10 Jun 2016 - 19:22) *
kolektor m50 około 500zł, założenie około 100-200zł graty.
kolektory wydechowe barany to inaczej równo odległościowe najtańsze nowe 750zł około, takie fajniejsze Schmiedmann troszke ponad 1000
można kupić z m3 S50b30, ponoć siadają p&p, da się przerobić te z s54 ale to są koszty, same w sobie kosztują około 900 - jak dla mnie się nie opłaca.
stożek dobrze odgrodzony cieplnie ok 300zł za robiony samodzielnie, zestaw k&n około 1000zł, sama wkładka k&n 200zł.
katalizatory zostawiasz, po wycięciu są straty i drze japę jak powalony.
strojenie kwestia dogadania, jeden zrobi taniej drugi drożej. Ceny części podane orientacyjnie, możesz znaleźć taniej ale nie musisz wink.gif

No i to jest konkret i to jeszcze jaki przyjemny kosztowo! smile.gif wiadomo, że przyrost mocy nie jest jakiś imponujący, ale zawsze coś tam można ugrać smile.gif

No dobra, ale zakładając, że nadal biorę pod uwagę SWAP, czy rzeczywiście koszty włożenia V8 z E39 były by podobne do S54? Czy ktoś wie z czym by się to wiązało? W sensie co trzeba było by wymienić, żeby coś takiego zainstalować?
Karolo
Z3 ma przód bardzo podobny do E36 = porządne wstawienie V8 to kupa szmalcu i czasu jaki trzeba na to poświęcić. Motor, który masz jest bardzo fajny bo można go doładować turbo równie prosto co każde M50. Na dzień dobry 400 hp+, a więc żadne S50 czy S54 nie będzie miało nawet szansy podejścia do takiego zestawienia.
Jak nie chcesz zatracić charakteru samochodu to idąc po linii zgodnośni z VINem będzie to chyba najsensowniejsza opcja. Jakikolwiek swap zepsuje to połączenie. Oczywiście jak chcesz pedantycznie podejść do tematu i myśleć o tym ile to straci po modach na wartości, to nie ruszaj niczego.
Krasek
dobre turbo zrobione zgodnie ze sztuka na 400+ to min. 15tys zeby pozniej placzu nie bylo, serwisowanie: jesli nie masz sprawdzonego zaplecza serwisowego to odpusc, . V8 seria b.male ryzyko fuck-upu, turbo 400+ a swap S62 - twoj silnik i skrzynia kosztowo wychodzi podobnie, V8 pod maska z3m to jak ala z8 smile.gif
camil_q : wpisz " swap + m62 " w popularnym serwisie aukcyjnym
m52owner
Zajebiste porady patrzę tu padają.Tak, wsadź w ori z3m v8 z e39....super partia ku..o
Zepsujesz ten samochód a suma sumarum na koniec będzie wart tyle co waży +koszt swapa.
Jeśli planujesz tym autem trochę pojeździć i liczysz na zysk (przynajmniej nie spadek) w przyszłości przy odsprzedaży to tylko i wyłącznie tuning obecnego silnika (najlepiej wolnossący).Swap s54/s50 jeszcze mógłby przejść ale turba i jakieś v8 swapy odpadaja.Mówię ci ożenisz się z tym autem.Nie wiem jaki chcesz budżet przeznaczyć ale gotowy kompresor/kit też byłby dobrym rozwiązaniem.Jest akurat taki w dziale sprzedam wink.gif .Tanio nie jest bo ok 13,000 ale wkładasz praktycznie p&p i masz ok 320KM.Przy ewentualnej sprzedaży auta albo wyjmujesz cały zestaw i sprzedajesz za prawie tyle samo za ile kupiłeś albo gonisz razem z autem za odpowiednią sumę.Największy plus tych zestawów jest taki że praktycznie wogle nie spadają z ceny.Za ile kupisz za tyle sprzedaż.
Można też zmienić wałki ,kolektor m50, kolektor wydechowy i wystroić.280KM pęknie ,koszt okolice 7kzł.Najszybszy i tak nigdy nie będziesz więc przemyślane mody na dobrych aftermarketowych częściach i cieszyć sie jazdą unikatową Z3M a nie z3 "po swapie"
Krasek
na 280hp walki mocno ostre, tylko gora bedzie, dolu 0 doslownie jeszcze gorzej niz w serii, pozadne barany 2tys + dolot sensowny 1tys walki 4tys strojenie 1tys moze z montazem w 10tys sie zamknie 280hp, chodzi nie o wartosc pojazdu po modach tylko o hp/pln, zeby zyskac w przyszlosci i nic nie stracic zostaw seryjne z3m us w zadbanym stanie ale to jest forum o tuningu a nie o klasykach, kompresor latwy montaz i demontaz, tylko ta moc bardzo optymistyczna 320 bez IC i bez ruszania niczego w silniku bez strojenia, jak wyjdzie powtarzalne 290KM na dynamomecie to bedzie dobrze , kompresor tez ma wady straty mocy i dzwiek pod maska irytuje co kto woli
rennen
CYTAT(m52owner @ Sat, 11 Jun 2016 - 11:17) *
Zajebiste porady patrzę tu padają.Tak, wsadź w ori z3m v8 z e39....super partia ku..o


U nas ori z3m maja silniki s50 albo s54 a nie stuningowane m50, ktore w dodatku ma inna skrzynie i zamiast porzadnego hamulca maja to co na Europe szlo do zwyklych Z3, to nigdy nie bedzie warte tyle co europejskie Z3M ani nie bedzie jezdzic ani nawet brzmiec podobnie. Moze w stanach ta wersja by trzymala cene, u nas raczej kolekcjonera nie przyciagniesz na to. A nawet zebym sie nie znal na niczym i merytorycznie gadal najwieksze glupoty to nie wiem do czego odnosi sie super partia (w polityce nigdy nie bylem) ale od k... to sobie mozesz wyzywac wlasna rodzine albo kolegow z podworka, troche chyba cie porwalo zeby bluzgac na kompletnie obca ci osobe (nie pamietam zebysmy sie poznali) z powodu roznicy zdan na temat swapu silnika? No bez jaj, chyba powinienes przeprosic.
m52owner
Nie placz,bo nie zrozumiales przeslania .Nikogo nie obrazam ani nawet nie probowalem obrazic.Ale jesli odebrales te "kur.o" jako przezwisko w twoja strone to sory.
Teraz na temat.Wiadomo ze z3m eu to to nie jest i napewno wlasciciel nie dal tyle jak za europe i nie bedzie sprzedawal w cenie europejskiej z3m.
maaaad
Pekluj jakieś doładowanie, panie smile.gif
A jeśli przez moment mam być poważny - na początek doprowadź do ładu i składu (diagnostyka vanosa, sond, przepływki i innych czujników, ew. ich wymiana), później kolektor z m50+barany+strojenie. I odkładaj kasę na turbo/kompresor (jeśli moc po przedstawionych wcześniej modach nie będzie Cię satysfakcjonować).
Zaletą silnika, który siedzi w Twojej Zetce, jest jego potencjał. Na marginesie - jest on bazą dla silników Alpiny (e46 B3 3.3, 3.3s - setka więcej pojemności, moc odpowiednio 280 i 305 KM).
Turbo nie wymaga, z tego co wiem, żadnych nieodwracalnych ingerencji w auto, więc jak będziesz szykować auto na 100% ori klasyka, po prostu powyjmujesz to wszystko biggrin.gif Ze swapem, zwłaszcza na silnik, który oryginalnie nie siedział w tym aucie, może już być większy problem.
I nie przejmuj się, niby "tylko" 240 KM, ale radość z jazdy będzie biggrin.gif
kinko
To jest żart powiązany z link, śmieszny czy nie, take it easy smile.gif
rennen
CYTAT(kinko @ Sat, 11 Jun 2016 - 13:18) *
To jest żart powiązany z link, śmieszny czy nie, take it easy smile.gif


No widzisz, nie znalem tego, a bez tej wiedzy jakos tak wygladalo ze to moglo byc do mnie wink.gif
kirpek
Moim zdaniem sprzedac swap ktory masz, pojdzie bardzo szybko, i masz polowe budżetu na swap jakiegos 3.2.
Takie auto zawsze mozna bedzie przywrócić do oryginalu, na wartosi nie straci w żadnej opcji, swap jest p&p
Żadnych przeróbek.
Lub jak radza wyżej gotowiec dedykowany (nie zawsze da sie bez noe odwracalnych przeróbek), i tez się cieszyć moca i oryginalnoscia.
Opcji ogrom, sam musisz przemyslec czego oczekujesz, i co chcesz.
k64
tylko boostowac !

pozdr k64
Krasek
CYTAT(maaaad @ Sat, 11 Jun 2016 - 13:07) *
Zaletą silnika, który siedzi w Twojej Zetce, jest jego potencjał. Na marginesie - jest on bazą dla silników Alpiny (e46 B3 3.3, 3.3s - setka więcej pojemności, moc odpowiednio 280 i 305 KM).


suche dane ale zeby daly jakis realny poglad:

S52B32
3152 cc (192 cu in)
180 kW (240 hp) @ 6000
320 N·m (240 lb·ft) @ 3800
Redline: 6500
Bore: 86.4 mm (3.4 in)
Stroke:89.6 mm (3.5 in)
CR 10.5:1

B3 3,2 (E36)
3152 cc
195 (265hp)/5800
330 N·m/4400

B3 3,3 (E46)
3300 cc
206 (280hp)/6200
335 N·m/4500

B3 S (E46)
3346 cc
224 (305hp)/6300
362 N·m/4800

Wiadomo ze boost fajna sprawa ale zabawa zaczyna sie od bara wink.gif a do tego trzeba juz przygotowac motor i worek $$$ wink.gif

Edit: zadnych CE (china export) please

nie jest to jakas kultowa ani unikatowa wersja m3 troche tego nastukali wiec ciac, spawac i upalac V8 ile wlezie wink.gif
cowboy
a moze dac jakis fajny kompresorek rotrexa, który zrobi 0,8 bara
mało przeróbek mechanicznych, charakterystyka wolnossaka...
Krasek
twin screw zrobi jakies 350-360hp na 0,55b wiecej motor bez przerobki nie przymie bezawaryjnie, przebieg mocy i momentu tez przyjemny, ale trzeba szykowac 7K $,
padlo juz tyle opcji a nie wiadomo ile wlasciciel chce przeznaczyc hajsu bo takie gdybanie nie ma sensu
PS zdrowe z3m s50b32 to okolo 25-30K Eur wiec duzy zapas masz bo pewnie kupiles za 1/3 tego
maaaad
CYTAT(kirpek @ Sat, 11 Jun 2016 - 12:34) *
Moim zdaniem sprzedac swap ktory masz, pojdzie bardzo szybko, i masz polowe budżetu na swap jakiegos 3.2.
Takie auto zawsze mozna bedzie przywrócić do oryginalu, na wartosi nie straci w żadnej opcji, swap jest p&p

Może być później problem z nabyciem takiego silnika biggrin.gif
camil_q
Co do budżetu, to powiem tak - jakbym miał pewność, że choćby się zwróci to wtedy mógłbym zainwestować, nawet te >20k. Ale wiadomo jak jest, po pierwsze może się nie zwrócić (i to jest bardziej prawdopodobny scenariusz), a po drugie zawsze coś może pójść nie tak i wtedy były by już grube straty... dlatego po tym co piszecie i w miarę krótkim namyśle chciałbym zrobić coś w miarę bezpiecznego i możliwie nie najdroższego... chodzi o to, że jak ktoś napisał - nie chcę się z tym autem żenić. Lubię auta nietypowe, więc planowo chciałbym nim pojeździć jakiś sezon, max 2 i później zmiana na coś innego. Dlatego od początku pisałem, że istotna jest tu kwestia nietracenia na wartości przy odsprzedaży.

Dlatego na tą chwilę z tego wszystkiego co napisaliście, najbardziej sensowne wydają mi się 2 propozycje:
1. Albo teoretycznie najtańsza opcja wolnossąca i spróbować wycisnąć te powiedzmy 260-270KM, tylko jak rozumiem tutaj też jest wiele opcji, bo może być z wydechem, albo bez wydechu, z wałkiem, albo bez wałka itp itd. Czy jest jakiś "złoty środek" przy wyborze tej drogi??

2. Jakaś opcja P&P jak kompresor na przykład. Tylko tutaj też musiałbym mieć pewność, że rzeczywiście będzie P&P i później jak nikt nie będzie chciał kupić z tym, to sprzedam jako oryginał...

Inne opcje jak sami mówicie chyba nie w tym przypadku, po prostu się to nie opłaci...

Także bardzo dziękuję za wszelkie podpowiedzi, czasem jednak trzeba spojrzeć realnie i trochę trzeźwo na sprawę... jeśli ktoś miałby jeszcze jakieś konkretne rady w sprawie tych dwóch powyższych punktów, to będę wdzięczny. Zawsze dobrze się doedukować w danym temacie, żeby, kiedy przyjdzie co do czego wiedzieć już dokładnie co i jak! smile.gif
nomad66
m3 us w serii ma już ostrzejsze wałki wink.gif Są poszukiwane do modzenia, więc wałków bym nie ruszał. A zmiana całego wydechu na jakiś inny też wydaje mi się bez sensu bez grubych modów. No i w tym przypadku zmiana całego wydechu to koszty niewspółmierne do efektów w mocy.
kolektory + strojenie i będzie git happy.gif
pinin
Dobra, bo widzę tutaj to, co zazwyczaj kieruje ludźmi nie mającymi dużego doświadczenia a autami po modach.
Jeśli chcesz przerabiać auto i sprzedać je z zyskiem - u nas w kraju tego nie zrobisz. Możesz próbować sprzedać za granicę, ale inwestycja jest pod dużym znakiem zapytania. Musisz zrobić auto bardzo dobrze i czysto, co wiąże się z dużym nakładem pracy i na starcie wyklucza jakieś 70-80% rynku firm tuningowych.
To, co możesz zrobić nie narażając się na wtopę, to felga, zawias, ew. wydech, choć i tutaj nie wróżę Tobie sukcesu.

Wszystkim tym, którzy piszą o v8 w kaście e36/e46 (a z3 opiera się konstrukcyjnie na e36) że zrobisz swapa "za darmo" po sprzedaniu części z angola - dziękujemy. Nie wiecie co piszecie. Było na tym forum z resztą kilka osób, które to robiły, polecam Tobie pogadać z nimi o kosztach i trudnościach.

W poprzednim wątku pisałem Tobie o SA. Miałem na myśli Stand Alone - komputer, który zastępuje w całości seryjny komp. Strojenie silników s50/s54 w Polsce to mit. Ludzie z forów BMW M też pokazali, że na świecie ciężko o kogoś, kto ma w ogóle pojęcie jak to zrobić. Na SA (mam na myśli przetestowany polski EMU) masz wykresy choćby na FB PromotoR'a, opiewające na 390-400 km na silnikach z e46. Polecam Tobie kontakt z Miniac'kiem, jest tutaj na forum, on to robi. Tanio zapewne nie będzie, a i jak znam życie kilka modów było zrobionych ekstra w tamtych autach. Ale znów - jeśli myślisz, że wstawisz s54 z emu (żeby to miało ręce i nogi, podam wysoką cenę 30kpln na gotowo ze wszystkim, czyli filtry, oleje, uszczelki, plasticzki, wiązka, wydech, dolot i reszta) i potem sprzedasz "kundla" z innym silnikiem z zarobkiem, to zapewne się pomylisz.

Zostaw to auto w serii, zadbaj o nie. Dozbieraj kasy i kup coś, co jest klasykiem i daje poważne nadzieje na zarobek.
prnit
Najpierw opanuj i pobaw sie tym autem przy 240km a pozniej pisz, mam u siebie w z4 60km mniej i autko zbiera sie jak trzeba, u ciebie bedzie niskie 6 sek wysokie 5 do 100, a pozniej decyduj..moc to nie wszystko, to jest lekkie auto...bedziesz mial fun z tymi konikami.
camil_q
CYTAT(pinin @ Mon, 13 Jun 2016 - 20:06) *
Dobra, bo widzę tutaj to, co zazwyczaj kieruje ludźmi nie mającymi dużego doświadczenia a autami po modach.
Jeśli chcesz przerabiać auto i sprzedać je z zyskiem - u nas w kraju tego nie zrobisz. Możesz próbować sprzedać za granicę, ale inwestycja jest pod dużym znakiem zapytania. Musisz zrobić auto bardzo dobrze i czysto, co wiąże się z dużym nakładem pracy i na starcie wyklucza jakieś 70-80% rynku firm tuningowych.
To, co możesz zrobić nie narażając się na wtopę, to felga, zawias, ew. wydech, choć i tutaj nie wróżę Tobie sukcesu.

Wszystkim tym, którzy piszą o v8 w kaście e36/e46 (a z3 opiera się konstrukcyjnie na e36) że zrobisz swapa "za darmo" po sprzedaniu części z angola - dziękujemy. Nie wiecie co piszecie. Było na tym forum z resztą kilka osób, które to robiły, polecam Tobie pogadać z nimi o kosztach i trudnościach.

W poprzednim wątku pisałem Tobie o SA. Miałem na myśli Stand Alone - komputer, który zastępuje w całości seryjny komp. Strojenie silników s50/s54 w Polsce to mit. Ludzie z forów BMW M też pokazali, że na świecie ciężko o kogoś, kto ma w ogóle pojęcie jak to zrobić. Na SA (mam na myśli przetestowany polski EMU) masz wykresy choćby na FB PromotoR'a, opiewające na 390-400 km na silnikach z e46. Polecam Tobie kontakt z Miniac'kiem, jest tutaj na forum, on to robi. Tanio zapewne nie będzie, a i jak znam życie kilka modów było zrobionych ekstra w tamtych autach. Ale znów - jeśli myślisz, że wstawisz s54 z emu (żeby to miało ręce i nogi, podam wysoką cenę 30kpln na gotowo ze wszystkim, czyli filtry, oleje, uszczelki, plasticzki, wiązka, wydech, dolot i reszta) i potem sprzedasz "kundla" z innym silnikiem z zarobkiem, to zapewne się pomylisz.

Zostaw to auto w serii, zadbaj o nie. Dozbieraj kasy i kup coś, co jest klasykiem i daje poważne nadzieje na zarobek.


OK, może nie byłem zbyt precyzyjny... nie muszę zarabiać na tym aucie... zarabiam (a przynajmniej staram się, bo różnie to bywa:) ) na innych, bardziej standardowych, bez modzenia... to auto kupiłem jako zabawkę i takie założenie jest od początku... natomiast dobrze było by na nim nie stracić (lub w ostateczności nie za dużo) i to jest główny cel...

No dobra, bo jeszcze trochę myślałem i wymyśliłem tak: wersja EU z silnikiem S50 to realnie 25-30k EUR, z silnikiem S54 jest jeszcze droższa... mówicie, że silnik S52 sprzedam spokojnie, bo jest on poszukiwany pod turbo, załóżmy za połowę wartości S54? Krótko mówiąc, jeśli miałbym wydać załóżmy 10-15k pln (po skompensowaniu ze sprzedażą mojego silnika) na to, żeby zrobić auto o specyfikacji w 99% zgodnej z poliftowym Z3M EU (piszę w 99%, ponieważ nawet poliftowe Z3M EU miały 325KM zamiast 343KM jak w M3, a ja po SWAPie zakładam, że miałbym 343KM (czyli tyle ile Z4M na marginesie)) to myślę, że jestem w stanie zaryzykować, że później sprzedam ją bez straty... wiem, że musiałbym też wymienić przednie tarcze hamulcowe i kilka gadżetów we wnętrzu ewentualnie, ale to jest do przemyślenia...

Tylko teraz, jeśli miałbym się na to decydować, będę potrzebował pewnego silnika S54 i odpowiedniego osprzętu no i kogoś kto to dobrze zrobi... widziałem na allegro "zestawy do SWAPa" za około 15k pln... czy jest ktoś, kto się orientuje, co konkretnie trzeba było by zmienić? Skrzynia w obydwu wersjach jest taka sama, więc jej bym nie ruszał raczej, bardziej chodzi mi o to, czy podejdą wszelkie podłączenia, wiązki co z komputerem, a także czy fizycznie, wyjmuje się jeden silnik i w to miejsce wkłada drugi? Czy to aż tak proste, czy jednak jest jeszcze milion rzeczy do zrobienia?
Krótko mówiąc co ewentualnie muszę brać pod uwagę decydując się na taki krok? Zakładam, że najlepiej, było by kupić roztrzaskaną (byle nie przodem) M3 E46 UK... dobrze myślę? W sensie, czy to by starczyło, czy mimo tego było by jeszcze potrzebnych dużo gadżetów?

Jeśli ktoś by słyszał, że jest taki silnik w dobrym stanie do kupienia, to będę wdzięczny za info, ewentualnie można podać namiary na mnie... przeglądałem giełdę i póki co nic oprócz ponad 500 konnego S50B30 turbo tam nie znalazłem... tongue.gif
pawel934
CYTAT(camil_q @ Tue, 14 Jun 2016 - 00:47) *
[...]
No dobra, bo jeszcze trochę myślałem i wymyśliłem tak: wersja EU z silnikiem S50 to realnie 25-30k EUR, z silnikiem S54 jest jeszcze droższa... mówicie, że silnik S52 sprzedam spokojnie, bo jest on poszukiwany pod turbo, załóżmy za połowę wartości S54? Krótko mówiąc, jeśli miałbym wydać załóżmy 10-15k pln (po skompensowaniu ze sprzedażą mojego silnika) na to, żeby zrobić auto o specyfikacji w 99% zgodnej z poliftowym Z3M EU (piszę w 99%, ponieważ nawet poliftowe Z3M EU miały 325KM zamiast 343KM jak w M3, a ja po SWAPie zakładam, że miałbym 343KM (czyli tyle ile Z4M na marginesie)) to myślę, że jestem w stanie zaryzykować, że później sprzedam ją bez straty... wiem, że musiałbym też wymienić przednie tarcze hamulcowe i kilka gadżetów we wnętrzu ewentualnie, ale to jest do przemyślenia...
[...]


Podajesz ceny aut, które wyszły z tymi silnikami z fabryki. Nijak będzie się miała do tego wartość Twojego Z3M US po swapie na s50/s54..
camil_q
CYTAT(pawel934 @ Tue, 14 Jun 2016 - 03:07) *
Podajesz ceny aut, które wyszły z tymi silnikami z fabryki. Nijak będzie się miała do tego wartość Twojego Z3M US po swapie na s50/s54..

Stary, głupi nie jestem:) Nie oczekuję, że sprzedam to auto za 30K Euro,bo to była by naiwność wszechczasów smile.gif ale myślę, że okolice 18-20K Eur powinny być już całkiem realne, szczególnie, że po tyle są stoją nawet całkiem standardowe US egzemplarze na mobile.de, oraz angliki... smile.gif u nas standardowa US wersja jest jedna za 60K PLN, na mobile.de ten sam człowiek wystawił ją za 17K EUR...
Frolik
CYTAT(camil_q @ Tue, 14 Jun 2016 - 10:20) *
Stary, głupi nie jestem:) Nie oczekuję, że sprzedam to auto za 30K Euro,bo to była by naiwność wszechczasów smile.gif ale myślę, że okolice 18-20K Eur powinny być już całkiem realne, szczególnie, że po tyle są stoją nawet całkiem standardowe US egzemplarze na mobile.de, oraz angliki... smile.gif u nas standardowa US wersja jest jedna za 60K PLN, na mobile.de ten sam człowiek wystawił ją za 17K EUR...


Wg mnie sprzedasz za tyle samo, badz w bardzo podobnych pieniadzach co z oryginalnym US silnikiem.
Krisu_K13TL
Moim zdaniem auto po swapie w pl nie sprzeda się drożej niż za 60k, zwłaszcza, że w naszym kraju dużo większym uznaniem i popularnością cieszy się m3, czy słusznie nie mnie oceniać...

Kilka pomocnych "faktów":

-W PL aktualnie są na sprzedaż dwie US wersje, z czego jedna za 60k, a druga za 50k
-Kompletne silniki z m3 us jak się pojawiają to kosztują 5-6k pln.
-S54 to 15k, a do tego na dzień dobry panewki i pierwszy serwis+ wsadzenie i już się robi pewnie ze 25k pln, czyli żeby być na zero musiałbyś sprzedać za +/- 75k pln, skoro aktualnie stoi USA za 50...
-Na allegro stoją M3 z UK za +/- 30k
-Skrzynia w s54 na pewno będzie inna, a swap do budy, która nie miała dsc będzie drogi. Jak będziesz chciał "po bożemu", żeby było jak w oryginale to musisz dołożyć dsc.

Także tego, a wg. mnie porównanie ceny auta z US zmodyfikowanego i zarejestrowanego w PL do egzemplarza EU z Niemiec od pierwszego/drugiego właściciela mija się z celem, bo dla potencjalnego "niemca", który chce takie auto kupić ten egzemplarz z DE będzie dużo bardziej atrakcyjny pomimo wyższej ceny.
camil_q
CYTAT(Frolik @ Tue, 14 Jun 2016 - 11:11) *
Wg mnie sprzedasz za tyle samo, badz w bardzo podobnych pieniadzach co z oryginalnym US silnikiem.


CYTAT(Krisu_K13TL @ Tue, 14 Jun 2016 - 13:22) *
Moim zdaniem auto po swapie w pl nie sprzeda się drożej niż za 60k, zwłaszcza, że w naszym kraju dużo większym uznaniem i popularnością cieszy się m3, czy słusznie nie mnie oceniać...

Kilka pomocnych "faktów":

-W PL aktualnie są na sprzedaż dwie US wersje, z czego jedna za 60k, a druga za 50k
-Kompletne silniki z m3 us jak się pojawiają to kosztują 5-6k pln.
-S54 to 15k, a do tego na dzień dobry panewki i pierwszy serwis+ wsadzenie i już się robi pewnie ze 25k pln, czyli żeby być na zero musiałbyś sprzedać za +/- 75k pln, skoro aktualnie stoi USA za 50...
-Na allegro stoją M3 z UK za +/- 30k
-Skrzynia w s54 na pewno będzie inna, a swap do budy, która nie miała dsc będzie drogi. Jak będziesz chciał "po bożemu", żeby było jak w oryginale to musisz dołożyć dsc.

Także tego, a wg. mnie porównanie ceny auta z US zmodyfikowanego i zarejestrowanego w PL do egzemplarza EU z Niemiec od pierwszego/drugiego właściciela mija się z celem, bo dla potencjalnego "niemca", który chce takie auto kupić ten egzemplarz z DE będzie dużo bardziej atrakcyjny pomimo wyższej ceny.


Tej za 50 już nie ma, ale to nie zmienia faktu, że możecie mieć rację co do ceny przy sprzedaży... aczkolwiek dopóki się nie spróbuje, można tylko zakładać co i jak będzie wyglądało... co do cen anglików, to oczywiste jest, że nie kupowałbym na allegro, tylko w UK, więc nie liczę takich kosztów, tylko odpowiednio niższe. Co do skrzyni, czytałem, że jest taka sama w Zce US i w Zce EU, trzeba było by sprawdzić, albo po prostu wiedzieć jak jest na pewno... co do DSC - rzeczywiście w US go nie ma, ale jest ASC+T, czyli bezpośredni poprzednik systemu DSC... fakt faktem, w wersjach z S54 instalowany był już system DSC, więc tu rzeczywiście mógłby być problem...

Podsumowując, dużo tu gdybania, mało realnych faktów póki co... może inaczej zapytam - jesteście w stanie polecić mi kogoś, kto specjalizuje się w BMW, będzie miał faktyczną wiedzę wynikającą z doświadczenia i tego, że zajmuje się takimi autami i będzie w stanie mi powiedzieć co jest co? Mam nadzieję, że nikt nie obrazi się na mnie za takie pytanie - dużo od Was się dowiedziałem i za to bardzo dziękuje, ale wydaje mi się, że dochodzimy do etapu, kiedy potrzeba już konkretów i merytoryki... no i oczywiście idącego za tym konkretnego liczenia. Jeśli okaże się na przykład, że skrzynia jest jednak ta sama, to połowa teoretycznych problemów odpada...
rennen
Gdzie skrzynia jest taka sama?! Przeciez ty masz 5 biegow, pokaz mi gdzie bylo seryjne S54 albo S50B32 na 5 biegowym ZFie typ C rolleyes.gif ... nie wiem skad ty bierzesz te informacje, ale ktos ci chce chyba zrobic na zlosc, S50 szly tylko jako 6 biegow jeszcze w E36 zanim James Bond jezdzil Z3 w filmie Goldeneye z 1996 roku tongue.gif, S54 rowniez tylko 6 biegow. Daj spokoj, kupiles nie to co trzeba, jak chcesz miec to co trzeba to sprzedaj to i kup wlasciwe. Nie ma prostszej, ani lepszej drogi, a jak chcesz zostawic sobie ten woz to zrob wydech, strojenie i na tym zakoncz mody wink.gif albo rob swapa, przerobki na grubo i pogodz sie z tym, ze auta nigdy nie sprzedasz w cenie oryginalnych M-roadsterow. I to nie jest "gdybanie" - probowalem sprzedawac w Niemczech przerobione auta, robili to rowniez inni uzytkownicy forum oraz osoby powiedzmy "znane w racingowym swiatku", najczesciej z marnym skutkiem. Pewnie, ze akurat tobie moze sie udac, ale kierujac sie ta logika to rownie dobrze mozna wyskoczyc przez okno z 6 pietra i wierzyc, ze polecimy w gore mimo, ze wszyscy wczesniej spadli w dol.
Kras
Ja ze swojej strony dodam, ze tak, da sie sprzedac za godziwa kase auto do DE ale jest to naprawde trudne. Glownie dlatego, ze nie traktuja nas specjalnie powaznie i nawet jesli masz faktycznie dobre auto, to oni i tak znacznie bardziej ufaja swoim. Takze myslenie, ze sie dostanie cene auta zarejestrowanego w DE i wystawionego na mobile.de sprzedajac je na polskich blachach np z Warszawy mozna wlozyc miedzy bajki. Tak, sa szczesciarze, ktorym moze sie udalo i tak, kazdy ma kolege kuzyna wujka, ktory tego na lajcie dokonal ale nie polecam opierac na tym swoich pieniedzy i swojego biznesplanu. Pisze to z doswiadczenia ze swoim lotusem.
Krasek
widze ze kazdy od siebie radzi, jeden widzial tylko skrzynie 6 w s50 byly tez 5 do roku 96 z3m e36 m3

to za ile sie sprzeda woz zalezy ile kto za niego zaplaci, na mobile.de nie kupuja tylko helmuty sa przypadki z tego forum ze powaznie i porzadnie zmodyfikowane fury 500KM+ poszly bez problemu w swiat (na dobry towar znajdzie sie kupiec)

camil_q: wpisz na tej stronie http://www.realoem.com/bmw/pl/select vin twojej z3m us porownaj sobie sam co pasuje z innych wersji s50 s54

PS lepiej pojedz do sprawdzonej firmy ktora ma doswiadczenie w z3 z3m, polecilbym jedna sprawdzona osobe (znalem ja osobiscie) ale juz chyba zamknela dzialalnosc (m.in. modowal swoje z3, dodam ze bylo to za czasow swietnosci tego forum ktore juz dawno minely oczywiscie nie obrazajac nikogo)

Edit:
CYTAT(pinin @ Mon, 13 Jun 2016 - 20:06) *
Wszystkim tym, którzy piszą o v8 w kaście e36/e46 (a z3 opiera się konstrukcyjnie na e36) że zrobisz swapa "za darmo" po sprzedaniu części z angola - dziękujemy. Nie wiecie co piszecie. Było na tym forum z resztą kilka osób, które to robiły, polecam Tobie pogadać z nimi o kosztach i trudnościach.

niepoprawnym teoretykom tez dziekujemy wink.gif nie pisze o Tobie,
wiem jakie sa trudnosci przy swapie v8 w e36 , wszystko zalezy od tego w jakiej cenie znajdziesz czesci i jak ogarniety jest warsztat (dorobi, zmodyfikuje potrzebne)

CYTAT(Krisu_K13TL @ Tue, 14 Jun 2016 - 13:22) *
-Kompletne silniki z m3 us jak się pojawiają to kosztują 5-6k pln.

w dobrym stanie z mozliwoscia sprawdzenia silnika, biore od reki kompletny s52 z calym osprzetem za 6k pln moze byc bez skrzyni wink.gif tylko znajdz mi taki laugh.gif
rennen
CYTAT(Krasek @ Tue, 14 Jun 2016 - 20:06) *
widze ze kazdy od siebie radzi, jeden widzial tylko skrzynie 6 w s50 byly tez 5 do roku 96 z3m e36 m3


Z calym szacunkiem, ale to co pokazjesz to skrzynie do amerykanskiego S52 wlasnie, S50B30 szlo na 5 biegowych skrzyniach w EU M3 e36, EU M roadstery i E36 3.2 na 6 biegowych getrag 420g
camil_q
CYTAT(rennen @ Tue, 14 Jun 2016 - 14:10) *
(...)albo rob swapa, przerobki na grubo i pogodz sie z tym, ze auta nigdy nie sprzedasz w cenie oryginalnych M-roadsterow (...)


Co Wam się ubzdurało, że chcę sprzedać to auto w cenie "oryginalnego" M Roadstera? swoją srogą wychodzi na to, że te z US to podróbki... dobrze, że chociaż nadal BMW smile.gif Od początku piszę przecież, że zdaję sobie sprawę, że nie sprzedam go za tyle i wcale się na to nie nastawiam... zdaję sobie też sprawę z ryzyka polegającego na tym, że właduję w niego jakieś tam pieniądze i ich nie odzyskam... zakładając, że nie odzyskam mniejszej części, jestem na to mentalnie gotowy smile.gif Wiem też, że po ewentualnych przeróbkach to nadal nie będzie "oryginalny" M Roadster, niemniej jeśli wszystko się uda będzie równie szybki, a nawet jeszcze szybszy od "oryginalnego"...

Żeby było jasne, na SWAP zdecyduję się tylko w przypadku jednoczesnego spełnienia poniższych założeń:
1. Uda mi się znaleźć kogoś naprawdę ogarniętego w temacie modzenia BMW, najlepiej mającego doświadczenie z Zkami - i to zakładam, że będzie najtrudniejsza część;
2. Uda mi się w miarę rozsądnie kupić rozbitą inaczej niż przodem M3 E46 z UK;
W innym przypadku po prostu odpuszczę... i zrobię opcję z kolektorami i strojeniem smile.gif

Jeśli jednak jakimś cudem uda mi się te dwa warunki spełnić i ta ogarnięta osoba dodatkowo nie wybije mi tego pomysłu z głowy, wtedy na SWAPa się zdecyduję... czas pokaże smile.gif

Co do samej sprzedaży tego auta, to niestety zdaję sobie sprawę i zgadzam się z tym w 100%, że sprzedanie go za granicą może nie być łatwiejsze niż w PL, bo wiem, że ludzie podchodzą do nas z ograniczonym zaufaniem (pewnie sam bym tak podchodził kupując auto w Rosji, na Ukrainie, czy choćby na Litwie)...

Krasek jeśli mógłbyś spróbować pogadać z tym Twoim znajomym, może nawet jeśli nie prowadzi już firmy, mógłby coś doradzić, podpowiedzieć... napisał już do mnie jeden kolega z forum na PW, że ma kogoś, kto dobrze ogarnia BMW, ale nie ukrywam, lepiej mieć większy wybór niż mniejszy w takiej sytuacji smile.gif
Z góry dziękuję za wszelkie namiary na takich właśnie, najlepiej znanych z jakichś projektów magików od BMW:)
prnit
Ja kiedyś dostałem ofertę na swapa od firmy ktora robiła już takie przeróbki, poszukaj w necie swapy bmw i ich znajdziesz bo juz nie pamiętam nazwy, dla przykładu swap ze skrzynią, silnikiem, robotą silnika od m3e46 do zetki (w tym przypadku z4) to koszt ok 30-35 tys zł. Według mnie bezsensu, ja bym zrobił u Ciebie wydech, jakieś strojenie, dolot i pewnie do 260 mozesz dojść i go zostawić, to nigdy nie bedzie b. szybkie auto..uwierz mi..zetki są lekkie, napęd RWD, u mnie przy 180 tracę trakcję i auto idzie bokiem jak chce...według mnie bezsensu to dłubać na 300KM czy 400KM zeby zostawiać do 100kmh czarne ślady..ciesz się cabrio, przyczepnością i zabawą na krętych drogach...bo moc jest ważna ale nie najważniejsza...szczególnie że według mnie 260 km w tak lekkim aucie i tak będzie dawało mega frajdę i mocno trzeba będzie ogarniać zeby sobie kuku nie zrobić.
camil_q
CYTAT(rennen @ Tue, 14 Jun 2016 - 14:10) *
Gdzie skrzynia jest taka sama?! Przeciez ty masz 5 biegow, pokaz mi gdzie było seryjne S54 albo S50B32 na 5 biegowym ZFie typ C rolleyes.gif ... nie wiem skad ty bierzesz te informacje, ale ktos ci chce chyba zrobic na zlosc, S50 szly tylko jako 6 biegow jeszcze w E36 zanim James Bond jezdzil Z3 w filmie Goldeneye z 1996 roku tongue.gif, S54 rowniez tylko 6 biegow.

No więc muszę Cię rozczarować... mylisz się i wychodzi na to, że akurat w tej kwestii Wikipedia się nie myli pisząc, że wszystkie Z3ki bez względu na wersję silnikową (w tym Z3M) wychodziły TYLKO z 5 biegowymi skrzyniami! Napisałeś "pokaż", więc wejdź na mobile.de i znajdź ogłoszenia ze zdjęciami wnętrza Z3M coupe, czy roadster, bez znaczenia... wszystkie mają 5 biegów... dalej: taką samą informację dostałem na mforum.com.pl a co najważniejsze, jest tam gość, który ma (co prawda wyjściowo była to Z3 2.8, ale to nie ma znaczenia) S50B32 właśnie z 5 biegową skrzynią... może czerpiesz wiedzę z M3, a nie Z3M i tam były skrzynie 6ki, ale w Zce są 5ki...

to oznacza, że tak jak mówiłem, u mnie obyło by się bez ingerencji w układ przeniesienia napędu, co powinno znacznie ograniczyć koszty całości smile.gif

rennen
Zwracam honor, nie spodziewalem sie ze skoro m3 e46 i e36 3,2 byly tylko 6 biegowe to w roadsterze bedzie co innego. Swoja droga to nie ma az tak czego zalowac, te skrzynie 6 sa ciezko dostepne w uzywce, bardzo drogie i nie ma do nich czesci zamiennych, a duzo osob twierdzi ze skrzynia 5 biegowa w e36 3.0 lepiej "chodzi".
maaaad
Ponoć nadwozie za krótkie, by upchnąć 6 wink.gif
camil_q
CYTAT(rennen @ Thu, 16 Jun 2016 - 11:52) *
Zwracam honor, nie spodziewalem sie ze skoro m3 e46 i e36 3,2 byly tylko 6 biegowe to w roadsterze bedzie co innego. Swoja droga to nie ma az tak czego zalowac, te skrzynie 6 sa ciezko dostepne w uzywce, bardzo drogie i nie ma do nich czesci zamiennych, a duzo osob twierdzi ze skrzynia 5 biegowa w e36 3.0 lepiej "chodzi".

spoko spoko, nic się nie dzieje, ważne, że się wyjaśniło smile.gif podstawowa zaleta jest taka, że w takim razie nie trzeba jej ruszać... kolejna to taka, że w razie w jest wielokrotnie tańsza niż 6b smile.gif

CYTAT(maaaad @ Thu, 16 Jun 2016 - 17:52) *
Ponoć nadwozie za krótkie, by upchnąć 6 wink.gif

według kolegi z MForumskrzynia się mieści, ale jest to kwestia przełożeń skrzyni... z reszta, to że się mieści, to na pewno, bo gdzieś znalazłem info na jakimś UK forum, że gość pakował skrzynię 6b, tylko nie getraga z M3, a chyba taką z 540i. Nie pamiętam dlaczego, ale to nieważne akurat.

Ważne jest to, że dla mnie oznacza to po prostu niższe koszty ewentualnego SWAPA smile.gif
maaaad
Ja z kolei wyczytałem info o zbyt krótkim nadwoziu w jakimś teście Z3M.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.