![]() ![]() |
Sat, 29 Oct 2016 - 11:56
Post
#201
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto |
I taka ciekawostka, jak prowadzi się seryjny SL (film znaleziony w sieci, to nie mój samochód). Mój prowadził się dokładnie tak samo tragicznie: Nie prowadził się tragicznie tylko znakomicie, w warunkach do jakich został przeznaczony. Uwierz Mercedes zna się na zawieszeniach, tylko nie przewidział, że będziesz nim się ścigał po torach -------------------- A110S
|
|
|
|
| Wspieraj forum |
Sat, 29 Oct 2016 - 11:56
Post
#
|
![]() Dotacja |
|
|
|
|
Sat, 29 Oct 2016 - 13:47
Post
#202
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava |
Nie prowadził się tragicznie tylko znakomicie, w warunkach do jakich został przeznaczony. Uwierz Mercedes zna się na zawieszeniach, tylko nie przewidział, że będziesz nim się ścigał po torach w sumie tak - MB zaprojektował ten wóz na komfortowe pokonywanie autostrad i miejski lans. Więc przy cywilnej jeździe, prowadzi się bardzo dobrze. A to co się prowadzi bardzo dobrze przy cywilnej jeździe - najczęściej jest niewystarczające na tor. -------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
|
Sun, 30 Oct 2016 - 07:56
Post
#203
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa |
Polemizowałbym z tą teorią. Trochę w MB siedzę, jakieś tam rozeznanie mam
Komfortowy to jest np w221 z zawieszeniem Airmatic, albo w222 z Magic Body Control, a R129 to taki kompromis pomiędzy sportowym i komfortowym ustawieniem, z czego ani nie jest komfortowe, ani dobrze się nie prowadzi Oczywiście możecie się nie zgadzać. Dwie rzeczy w tym modelu Mercedesa od zawsze mi przeszkadzały, to było omawiane zawieszenie oraz tragiczny układ hamulcowy. Obecnie ustawione zawieszenie to nie jest "beton". Komfort jest porównywalny (oczywiście jest twardszy) z seryjnym, dziury wybiera bez żadnego problemu. Na TPTD do Poznania dojeżdżam na kołach i wracam na kołach, tak samo do Kielc, bez połamanego kręgosłupa. Na autostradzie mało jest samochodów, które potrafią się utrzymać za mną na szybkich zakrętach I jeszcze przypomnę, że ten samochód na torach wyścigowych pojawił się tylko dlatego, że chciałem poprawić w nim kilka rzeczy i chciałem mieć możliwość porządnego przetestowania modyfikacji w warunkach "bojowych", a że udaje się przy okazji jakieś miejsca osiągać i objeżdżać teoretycznie szybsze, dużo lżejsze i mocniejsze samochody, to fajnie. -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
|
Sun, 30 Oct 2016 - 08:15
Post
#204
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa |
Zmieniając temat, jakiś czas temu wspominałem, że chcę zmienić felgi w tym samochodzie. Finalnie wybór padł na nowe 18" 9,5" szerokie felgi Keskin w chromie.
Od razu wspomnę, że docelowo wnętrze felgi ma być czarne, a wybrałem chrom, żeby nie walczyć co weekend z gołym aluminium na rantach.
-------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
|
Sun, 30 Oct 2016 - 08:22
Post
#205
|
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 10 December 2002 Skąd: Bydgoszcz |
One są skręcane?
-------------------- Yakuza
|
|
|
|
Sun, 30 Oct 2016 - 18:21
Post
#206
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa |
Green Apple, to są jednoczęściowe felgi. Co ważne "made in germany".
Tak to będzie wyglądać na samochodzie:
-------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
|
Mon, 31 Oct 2016 - 09:57
Post
#207
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto |
Polemizowałbym z tą teorią. Trochę w MB siedzę, jakieś tam rozeznanie mam Komfortowy to jest np w221 z zawieszeniem Airmatic, albo w222 z Magic Body Control, a R129 to taki kompromis pomiędzy sportowym i komfortowym ustawieniem, z czego ani nie jest komfortowe, ani dobrze się nie prowadzi Oczywiście możecie się nie zgadzać. Dwie rzeczy w tym modelu Mercedesa od zawsze mi przeszkadzały, to było omawiane zawieszenie oraz tragiczny układ hamulcowy. Jak porównujesz do aut dekadę młodszych, w których dodatkowo masz rozbudowane opcjonalne zawieszenie, to nic dziwnego ,że takie wnioski wyciągasz. Jakbyś się przejechał analogicznym samochodem z tamtego okresu np. Jaguarem XJS Convertible czy Corvette C4 Cabrio, to byś zobaczył różnicę na korzyść merca nieporównywalną. Jedynie BMW mogło konkurować, Porsche nie biorę pod uwagę bo to inna już kategoria samochodu. -------------------- A110S
|
|
|
|
Thu, 03 Nov 2016 - 22:09
Post
#208
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa |
Kilka postów wcześniej pisaliśmy o doborze kompresora do mojego silnika.
Z racji iż nie udało mi się znaleźć żadnych więcej danych tego superchargera, zrobiłem własne pomiary z natury i wynik jest bardzo obiecujący. Otóż kompresor przy maksymalnych obrotach generuje około 0,60 kg/s i 1050 CFM, co w amerykańskim uproszczeniu daje potencjał na ok. 700HP. Dla porównania Rotrex c38-91 daje 0,65 kg/s czyli 1125 CFM. Vortech V2 sci 1050 CFM i potencjał wg producenta na 725HP. -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
|
Fri, 04 Nov 2016 - 10:43
Post
#209
|
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Kilka postów wcześniej pisaliśmy o doborze kompresora do mojego silnika. Z racji iż nie udało mi się znaleźć żadnych więcej danych tego superchargera, zrobiłem własne pomiary z natury i wynik jest bardzo obiecujący. Otóż kompresor przy maksymalnych obrotach generuje około 0,60 kg/s i 1050 CFM, co w amerykańskim uproszczeniu daje potencjał na ok. 700HP. Dla porównania Rotrex c38-91 daje 0,65 kg/s czyli 1125 CFM. Vortech V2 sci 1050 CFM i potencjał wg producenta na 725HP. A testowałeś pod obciążeniem ,tzn sprężarka generowała jakieś doładowanie? -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
|
Fri, 04 Nov 2016 - 17:03
Post
#210
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa |
Doładowania jeszcze nie sprawdzałem, ale to tylko kwestia czasu.
Czy masz na myśli ten parametr, który niektóre firmy podają "peak efficiency"? Może masz rozeznanie w jakich warunkach są wykonywane pomiary kompresorów, aby zrobić je w podobnych? Podają jedynie temp i ciśnienie atmosferyczne. -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
|
Mon, 14 Nov 2016 - 20:26
Post
#211
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa |
Z racji iż coraz bardziej szkoda mi SLa do katowania na torze, zaczynam budować równolegle drugi samochód do ścigania się. Projekt R129 jest oczywiście kontynuowany, ale raczej na szybkie tory takie jak Tor Poznań.
Drugi samochód do treningów i na kręte tory to jest (praktycznie seryjny jak dotąd) Mercedes w202 C230 Kompressor Kombi. MB ciekawy, bo z pakietem AMG C43, oprócz silnika i skrzyni biegów. W przeciwieństwie do C43 V8 jest fabrycznie manualna skrzynia biegów i jest sporo lżejszy, bo o około 200-250kg. Niestety jest też sporo słabszy, bo ma tylko około 215KM i 300Nm, ale jakoś temu zaradzimy niebawem. Samochód waży około 1300-1350kg (ważenie odbędzie się w tym tygodniu, na wagach "corner balance"). Zmontowałem taki krótki film z ostatnich treningów w Kielcach. Podczas tych treningów udało się zrobić 5-ty najlepszy czas dnia spośród około 30-35 samochodów: I jeszcze jedna fotka:
-------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
|
Mon, 14 Nov 2016 - 21:03
Post
#212
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
O kurcze , ależ tam się trzeba nakręcić kierownicą!!! (chyba że to tak specjalnie
No, nietypowy pomysł na "treningówkę", na pewno -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
|
Mon, 14 Nov 2016 - 22:42
Post
#213
|
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 25 January 2015 Skąd: Żyrardów |
dobry drift był
|
|
|
|
Tue, 15 Nov 2016 - 08:45
Post
#214
|
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa |
C klasa będzie pruta do blachy ? czy komforty zostają ?
Pozdrawiam |
|
|
|
Tue, 15 Nov 2016 - 11:05
Post
#215
|
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Wrzucić TVS-a z audi, wybebeszyć i powinno to coś jechać
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
|
Tue, 15 Nov 2016 - 13:29
Post
#216
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa |
Na filmie to oczywiście nie był najszybszy przejazd, ale taki najciekawszy, na którym coś się działo.
Driftowanie tym samochodem nie jest proste, bez szpery, z niewyłączalnym w 100% ESP, bez ręcznego (jest w nodze), z małą mocą, z zawieszeniem ustawionym na podsterowność. Trzeba było się nagimnastykować, a efekty mizerne, nie to co w R129 Kierownicą trzeba się namachać, bo wbrew pozorom, było dość szybko. Koledzy, którzy decydowali się na przejazd ze mną na fotelu pasażera, z niewiadomych powodów drugi raz już nie chcieli jechać... Wybór samochodu nie był przypadkowy. Nie interesuje mnie "ogrzewanie kotletów" i kopiowanie rozwiązań samochodów, których powstało już milion i niczego odkrywczego się w nich nie wymyśli. W mojej ocenie samochód ma bardzo duży potencjał, co potwierdzają czasy osiągnięte na dwóch imprezach. Na treningu w Kielcach 5 najlepszy czas dnia, a na Słomczynie 17 miejsce w generalce na ponad 50 samochodów i 5 miejsce w klasie Open 2000+ czyli w klasie z czteronapędowcami (też kompletnie seryjnym samochodem). Ciekawostka, udało się objechać nowego Forda Focusa RS... Do póki padał deszcz to utrzymywałem się na 14 miejscu przed kilkoma samochodami z napędem 4x4. Jak przeschło to spadłem na 17 miejsce, co i tak uważam za całkiem zgrabne osiągnięcie, bo konkurencja była mocno przygotowana. Tutaj film ze Słomczyna, fajnie słychać jak opony błagają o litość: Plan na C klasę to goła blacha i klatka wg załącznika J. Gwint już do mnie jedzie. Szpera się montuje. Hamulce kupione, czekają na montaż, przód 345mm i serwo 11" z dużą pompą. ABS i ESP out... Ma być ręczny hydrauliczny. Korektor siły hamowania we wnętrzu. Najpewniej będę musiał zmienić skrzynię bo ta nie lubi mojego traktowania. Plan na silnik też jest. Duży intercooler już jedzie. Plan na zwiększenie mocy w tym samochodzie to połączenie potencjału fabrycznego Eatona z dołu obrotów i dołożenie Turbo na potencjał 350+KM powyżej 3500-4000rpm. Pracuję nad tym... Może to być ciekawy projekt. Plany są ambitne, ale w 100% realne i co ważne już z grubsza "rozpisane na nuty". Gdy już będzie się czym pochwalić, to zrobię oddzielny wątek w dziale "projekty i modyfikacje aut". -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
|
Tue, 15 Nov 2016 - 14:24
Post
#217
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
Ee, kubełek jest to już nie jest seryjny
A jak ten Youngtimer Cup widzisz ? ot w odniesieniu do Classicauto na przykład ? i w ogóle Słomczyn ? - bo widziałem relację na YT z Open Track na Słomczynie niedawnego - makabra jakaś kolejka kilometrami, na torze tłum, bez klas mocy itp., pętla 40-kilka sekund... Mówi się że dobry driwer i na miotle, czy tam drzwiach od garażu dobrze pojedzie -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
|
Tue, 15 Nov 2016 - 14:40
Post
#218
|
|
|
User Dołączył: Sat, 16 November 2002 Skąd: Wawa |
HEHE, długo Ci tym Audi nie uciekałem
|
|
|
|
Tue, 15 Nov 2016 - 14:48
Post
#219
|
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa |
Mamy bardzo podobny tok rozumowania do Ciebie. Kibicuje.
Pozdrawiam |
|
|
|
Tue, 15 Nov 2016 - 14:59
Post
#220
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa |
W CAC kubełek nie przenosi wcale do klasy sport
Gadałem ostatnio z Tomaszem (organizatorem) ponad 40min na ten temat. Tak samo gadałem na temat idiotycznych przeliczników i być może, że w przyszłym sezonie trochę to poprawią. To przy okazji jeszcze jeden komentarz na temat ClassicAuto Cup. Zakończenie sezonu, rozdanie nagród za cały sezon i nawet jednej sensownej nagrody rzeczowej... Tylu sponsorów, tyle kasy za wpisowe i nawet koszulki czy czapeczki... To nie jest już impreza nastawiona na "fun", tylko maszynka do robienia $. Teraz odpowiadając na Twoje pytanie, z racji iż był to prolog, to ciężko jednoznacznie ocenić, ale ta konkretna impreza była fajna. Trochę ponad 50 samochodów, dużo jazdy, tor blisko domu, sam układ toru mi się podobał, bo jest tam kilka fajnych, technicznych zakrętów. Zobaczymy jak to będzie wyglądać w przyszłym sezonie. Ja planuję brać udział w tych imprezach. Mi łatwiej się chyba jeździ mocniejszymi samochodami, ale zobaczymy jak SL i C klasa będą się prowadzić jak im dojdzie trochę PSów. Przyśpieszenie rzędu 4,5s do 100km/h i około 14,5s do 200km/h już dawno mi spowszechniało Ciężko ocenić co tak bardzo wpływa na te rozbieżności w osiąganych czasach. Wszystko wskazuje, że ten łącznik z kierownicą jest całkiem istotny i nawet jak masz super przygotowany samochód to nie zawsze przekłada się to na wysokie miejsce na podium. Z drugiej strony dopiero jak się wykluczy zmienną w postaci samochodu to widać jakie są różnice w umiejętnościach kierowcy. -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
|
![]() ![]() |
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 06 November 2025 - 02:10 |