Shoutbox 0 nowych PW 


17 Stron V  « < 8 9 10 11 12 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Mercedes R129 SL500 M119 V8 - czyli "lansowozem" po torze
EssiRS
post Sun, 16 Oct 2016 - 14:02
Post #181


Forum Homee
Dołączył: Tue, 04 October 2005
Skąd: Warszawa





Paweł934 to chyba z Tobą największa walka wyszła bo finalnie jestem jedną pozycję wyżej od Ciebie w generalce z czasem lepszym po 5 przejazdach o 00:00.02! Również gratuluje bo walka zaciekła do ostatniej chwili. Masz bardzo równe czasy przejazdów.
Jechałem na Semislickach Federala.

Yakuza masz na myśli szykany z opon? Musisz kiedyś obejrzeć "the best of" z tych imprez. Ludzie mają bardzo różne umiejętności prowadzenia.

Piwo wg mnie krótsze biegi przy coś koło 500Nm w całym przedziale obrotów (używanych podczas jazdy na torze) nie miałyby większego sensu. Z doboru przełożeń jestem bardzo zadowolony, co ciekawe przy 100km/h na 6 biegu mam coś koło 1800obr/min.

Dzięki za przychylne opinie. Daje to "pozytywnego kopa" do dalszej dłubaniny w garażu.


--------------------
Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero)
Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 16 Oct 2016 - 14:02
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
pawel934
post Sun, 16 Oct 2016 - 20:29
Post #182


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 November 2006
Skąd: Warszawa WN





Tak, to my cięliśmy się na ułamki sekund smile.gif Różnica czasów rzeczywiście wyszła niezła, ale wygrał szybszy! Gratuluję i dzięki za rywalizację smile.gif A auto (co chyba już pisałem w tym temacie) naprawdę robi robotę, wygląda super, jedzie super i łamie stereotypy.


--------------------
"If in doubt, flat out" Colin McRae

Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EssiRS
post Thu, 20 Oct 2016 - 20:11
Post #183


Forum Homee
Dołączył: Tue, 04 October 2005
Skąd: Warszawa





W Mercedes Challenge 1 miejsce też udało się wygrać z przewagą jedynie 0:00.12
Dzięki temu na koniec sezonu w Mercedes Challenge udało się zdobyć najniższe miejsce na podium. Będzie po co przyjechać 12.11.2016 do Kielc.
Bardzo niewiele zabrakło do 3 miejsca w klasie 4-3000+. Finalnie jest 4 miejsce.

I nowy film z ClassicAuto Cup Kielce,tym razem od zewnątrz:


--------------------
Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero)
Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zimstal
post Fri, 21 Oct 2016 - 16:12
Post #184


User
Dołączył: Mon, 16 September 2013





Gratuluję, kurcze , jak ogląda się film, to fura nie wygląda na swoją wagę, fajnie ją ogarniasz. Na tych samych oponach dojeżdżasz na zawody, co startujesz?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Fri, 21 Oct 2016 - 16:54
Post #185


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





z zewnatrz fajnei widac jak kierownik dobrze ogarnia auto, ktore widze bardzo chetnie zamiata dupka na wyjsciach. super.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EssiRS
post Sat, 22 Oct 2016 - 12:14
Post #186


Forum Homee
Dołączył: Tue, 04 October 2005
Skąd: Warszawa





Dzięki koledzy.
Na zawody nic już teraz nie zmieniam. Przyjeżdżam samochodem ustawionym pod ulice, na tych samych kołach, tak samo ustawionym zawieszeniu, itd.
Czasami można zauważyć masę samochodu na szybkich zakrętach gdzie muszę układać go na dwa razy. Fizyki nie oszukasz.
Udało się SLa w końcu tak ustawić, że można całkiem szybko się przemieszczać. Co ważne samochód stał się przewidywalny. Na wejściu w zakręt jest neutralny, w zakręcie da się go pogłębiać pedałem gazu, a na wyjściu samochód zachowuje się z tendencją do nadsterowności.
Zobaczymy jak bardzo trzeba będzie coś poprawiać po dodaniu kompressora.

Jest już film z cyklu "the best of" z tej imprezy:


--------------------
Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero)
Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Sat, 22 Oct 2016 - 15:09
Post #187


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Na tych kieleckich tarkach uważaj z wychodzeniem bokiem - może się okazać, że tylna opona skończy żywot przed końcem imprezy smile.gif.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zimstal
post Sat, 22 Oct 2016 - 17:07
Post #188


User
Dołączył: Mon, 16 September 2013





moja beema się nawet załapała dwa razy, 8-io letnie kapcie trochę nie trzymały,hehe
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Sat, 22 Oct 2016 - 17:39
Post #189


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





super sie to ogląda... stabilizatory masz seryjne ?

moze w przyszłym roku mój gruz bedzie na tyle sprawny że uda mi sie pojechać na jakąś runde, to bedzie okazja sie spotkać wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zimstal
post Sat, 22 Oct 2016 - 18:02
Post #190


User
Dołączył: Mon, 16 September 2013





CYTAT(cowboy @ Sat, 22 Oct 2016 - 17:39) *
super sie to ogląda... stabilizatory masz seryjne ?

moze w przyszłym roku mój gruz bedzie na tyle sprawny że uda mi sie pojechać na jakąś runde, to bedzie okazja sie spotkać wink.gif



Głowice już założyłeś?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Sat, 22 Oct 2016 - 18:07
Post #191


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





nie, głowica to jakiś plan na R32 albo na R33 na kompresorze, moze za rok lub dwa, na razie nie mam czasu ani checi inwestować w tym kierunku
ale tylko liźnieta chyba 2 setki, nic a nic nie pogieło wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EssiRS
post Mon, 24 Oct 2016 - 16:48
Post #192


Forum Homee
Dołączył: Tue, 04 October 2005
Skąd: Warszawa





Jackkpl opony to materiał eksploatacyjny, jak się skończą to się kupi następne smile.gif W tym sezonie średnio co wyścig wymieniałem przynajmniej 2 opony.
Już któryś raz słyszę o tych tarkach w Kielcach, ale jeszcze nie miałem okazji widzieć zniszczonych opon przez nie. Macie jakieś zdjęcia/film?

Zimstal w Kielcach żadne opony nie trzymają wink.gif

Cowboy stabilizator z przodu jest seryjny. Z tyłu jest grubszy niż seryjny. Z racji iż obecnie jestem bardzo zadowolony z tego jak samochód się prowadzi to zostawię to tak jak jest obecnie, chociaż mam zestaw dużo grubszych stabilizatorów, oczywiście jak wszystko w tym samochodzie, od innego modelu i trzeba byłoby dostosować mocowania.
Cowboy tego Ci życzę bo nic tak nie motywuje do dalszych prac przy samochodzie jak testy w warunkach bojowych i jakiś plastikowy puchar za kilka pln smile.gif


--------------------
Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero)
Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Mon, 24 Oct 2016 - 18:19
Post #193


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





CYTAT(EssiRS @ Mon, 24 Oct 2016 - 16:48) *
Jackkpl opony to materiał eksploatacyjny, jak się skończą to się kupi następne smile.gif W tym sezonie średnio co wyścig wymieniałem przynajmniej 2 opony.
Już któryś raz słyszę o tych tarkach w Kielcach, ale jeszcze nie miałem okazji widzieć zniszczonych opon przez nie. Macie jakieś zdjęcia/film?

Zimstal w Kielcach żadne opony nie trzymają wink.gif...


No to Twoje zużycie to moc i masa.
Co do opon to mi tak tarki Kieleckie niszczyły - na końcu postu.
Ale to było na innej imprezie, jak można było po tych tarkach konkretnie ciąć, i było ze 100km jazdy, gorący dzień, a i opony staruszki choć grubości gumy jeszcze kilka mm do znaczników było to płaty odpadały. A na Classicauto były te tarki obstawione oponami i było te kilkanaście km po torze raptem.



--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xiofarii
post Wed, 26 Oct 2016 - 18:56
Post #194


Rookie
Dołączył: Wed, 04 November 2015





Świetne "daily" biggrin.gif mega fajny projekt, szacunek za ogrom pracy i wyniki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EssiRS
post Thu, 27 Oct 2016 - 22:04
Post #195


Forum Homee
Dołączył: Tue, 04 October 2005
Skąd: Warszawa





Andrzejsr identycznie wyglądały opony po Jastrzębiu kolegi w 190tce co tak jeżdził na dwóch kołach.

xiofarii dzięki. Już niewiele brakuje do pełnego szczęścia.

Zmontowałem film porównujący różne etapy modyfikacji zawieszenia w moim SLu. Ten sam samochód, ten sam tor, te same zakręty i totalnie różne zachowanie samochodu:


--------------------
Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero)
Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55
Go to the top of the page
 
+Quote Post
K@mill
post Fri, 28 Oct 2016 - 00:42
Post #196


Frequent User
Dołączył: Sat, 28 October 2006
Skąd: Wa-wa





Bardzo ładnie jak na taką krowę, szczególnie na wąskim kartingu. Widać przepaść po zmianach w zawieszeniu wink.gif
Jaki zmiany w zawiasie?


--------------------
e36 328i - Poznań 1.49
Race4Fun.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GIB
post Fri, 28 Oct 2016 - 00:57
Post #197


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





Na miękkim widać przyjemność rzucania dupą a na final idzie jak przyklejony smile.gif


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Fri, 28 Oct 2016 - 05:47
Post #198


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





no w tej pierwszej czesci filmu to samochod zachowywal sie jakby mial zuzyte calkowicie amortyzatory. wogole nie lapalem przechylow nadwozia. zwlaszcza dupa dziwnie podskakiwala.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SAS Parts
post Fri, 28 Oct 2016 - 15:06
Post #199


Super User
Dołączył: Thu, 28 April 2016





Jest ogień!!! Różnica masakryczna !!! Podziwiam za wkład roboty.

A jakbyś tak mógł precyzyjniej podać jak wyglądał setup pierwszy i ten "poprawiony". Jakieś może rozkłady mas, siły sprężyn i amorów?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EssiRS
post Sat, 29 Oct 2016 - 11:05
Post #200


Forum Homee
Dołączył: Tue, 04 October 2005
Skąd: Warszawa





Sam byłem zaskoczony montując ten film jak duża różnica jest pomiędzy tymi etapami budowania zawieszenia. Oczywiście różnica w prowadzeniu jest bardzo duża i to było czuć.

Przez ostatnie dwa lata zawieszenie było modyfikowane kilkadziesiąt razy. Żeby było ciekawiej to w obydwu przypadkach z filmu były te same amortyzatory ustawione na podobna twardość. Po drodze przednie zawieszenie zostało zmodyfikowane dość mocno i obecnie jest pełna kolumna McPherson, bo fabrycznie sprężyna jest obok amortyzatora, w połowie wahacza. Oczywiście nie obyło się bez wymiany kilkukrotnie kompletów sprężyn o różnej twardości.
Na obecnym etapie mogę też regulować wszystkie kąty w zawieszeniu, dowolnie regulować wysokość, twardość itd. Są założone camber plates i kilka wahaczy z regulacją.
Jest kilka rozpórek, górna i kilka od spodu w podwoziu.
Troche gumek jest wymienionych na twarsze i na poliuretan.
Wymieniony został też tylny stabilizator na grubszy o 5mm.
Rozkład masy bez zmian. Masa też. Skóry i drewno muszą zostać smile.gif

Pomimo tak dużej różnicy w przechyle samochodu, sposób/styl jazdy pozostaje ten sam, tzn musze samochód "wrzucić" w zakręt. Drift to żaden problem, ale to nie jest najszybszy styl jazdy smile.gif

I taka ciekawostka, jak prowadzi się seryjny SL (film znaleziony w sieci, to nie mój samochód). Mój prowadził się dokładnie tak samo tragicznie:


--------------------
Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero)
Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55
Go to the top of the page
 
+Quote Post

17 Stron V  « < 8 9 10 11 12 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 07 November 2025 - 13:37