![]() ![]() |
Tue, 27 Sep 2016 - 09:28
Post
#161
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 28 November 2008 |
Nie polecam zakładania tego Turbo do Teojego auta jeśli chcesz mieć dalej ogromny Fun z jazdy po torach . U siebie popełniłem w TT ten sam błąd założenie dużego turbo i dmuchanie w 500 koni spowodowało ogromna turbo dziurę i maksymalne rozczarowanie . Jakiś czas temu dolozylismy do tego zestawu kompresor i Fun wrócił . Na tor auto musi jechać w jak najszerszym zakresie obrotow . Ale tam jest duży silnik i będzie kompresor a nie turbo -------------------- Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
|
|
|
|
| Wspieraj forum |
Tue, 27 Sep 2016 - 09:28
Post
#
|
![]() Dotacja |
|
|
|
|
Tue, 27 Sep 2016 - 15:06
Post
#162
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa |
To może jeszcze raz dam zdjęcia tego co planuję założyć:
![]() ![]() ![]() Docelowo ma to wyglądać mniej więcej tak: ![]() I jeszcze taki filmik z podobnego projektu. Wartości jakie deklaruje w tym filmie są dość imponujące (warto film przewinąć od razu na 53s): -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
|
Tue, 27 Sep 2016 - 16:18
Post
#163
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 17 September 2011 Skąd: Płock |
Ups
W takim razie czekam na realizacje projektu z niecierpliwoscią -------------------- E 63 S AMG
E30 318is zbudowane na Tor ;) E36 328 zbudowane na Tor ;) |
|
|
|
Wed, 28 Sep 2016 - 20:23
Post
#164
|
|
|
Super User Dołączył: Sun, 15 June 2014 |
kurcze jak jest V to super by było mieć jakiegoś roota, ale na pewno wiesz co robisz
|
|
|
|
Thu, 29 Sep 2016 - 21:06
Post
#165
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa |
A dlaczego sprężarka typu roots jest niby lepsza?
-------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
|
Thu, 29 Sep 2016 - 21:35
Post
#166
|
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
A dlaczego sprężarka typu roots jest niby lepsza? Nie jest lepsza, jest inna. Roots daje więcej z dołu. To co ty masz będzie dawać małe doładowanie z dołu i wraz z obrotami będzie ono rosło. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
|
Fri, 30 Sep 2016 - 07:46
Post
#167
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa |
Dlatego uważam, że wybór sprężarki turbinowej jest lepszym wyborem. Podczas wyścigów obroty oscylują w granicach 3700-6700 obr/min.
Sprężarka typu roots podobno znacząco bardziej podgrzewa powietrze podczas sprężania, więc intercooler wodn, dodatkowe chłodnice, pompa wody itp, a miejsca pod maską jak na lekarstwo. Następnie dużo trudniej jest ją zamontować, bo trzeba dorobić kolektory dolotowe, dopasować intercooler wodny oraz listwy z wtryskami. Trzeba zmienić ulokowanie przepystnicy i przepływomierza itd itd. A na koniec okazuje się, że z dołu fajnie idzie, a powyżej 4500obr/min zaczyna puchnąć. Jeżeli projekt z tą sprężarką turbinową nie spełni moich oczekiwań, to następny krok to układ biturbo. Nawet mam już policzone i dobrane turbiny, tylko roboty duuuużo więcej niż przy tym projekcie. A tutaj bardzo fajne porównanie sprężarek typu roots ze sprężarkami turbinowymi: -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
|
Fri, 30 Sep 2016 - 11:00
Post
#168
|
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Jeśli mówimy o sprężarkach serii M (M62, M112) to rzeczywiście mocniej grzały.
Obecne TVS i nadchodzące TVS2 maja sprawności prawie identyczne jak nowoczesne turbo (granice 77%). U Ciebie ze względu na duży moment z dołu będzie to fajnie chodzić, bo nawet 0.3 bara doładowania w 5 litrach swoje zrobi -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
|
Fri, 30 Sep 2016 - 11:38
Post
#169
|
|
|
Super User Dołączył: Fri, 11 March 2005 Skąd: SRC |
Wybór takiego kompresora bardzo trafny, ale radziłbym zrobić solidną rewizje - nowe łożyska konieczne jeśli ma być upalany na torze.
Polecam 928motorsports. Dostaniesz u nich nawet wydajniejszy wirnik. P. -------------------- Skoda 120 1.4T
525d F11 |
|
|
|
Fri, 30 Sep 2016 - 18:28
Post
#170
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa |
killme przez przypadek trafiłem na wątek odnośnie tego wydajniejszego wirnika od 928 motorsport
http://www.bimmerforums.com/forum/showthre...ort-HP-Impeller Tak mi się właśnie wydaje, że powinno być dobrze. 0,4 bara z podobnej sprężarki Paxton powoduje w SL60 AMG takie osiągi: 0-100km/h około 4s 0-160km/h około 8s 0-200km/h około 13s Na poczatku kompresor bedzie testowany w tzw daily drive, żeby na torze nie było niespodzianek. Nie mam żadnych zastrzeżeń do jego stanu technicznego. -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
|
Fri, 30 Sep 2016 - 19:52
Post
#171
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa |
taki kompresor to bardzo dobry pomysł
a dlaczego nie Rotrex C38 ? bo trafił Ci sie tanio taki, czy dlatego ze ktoś taki juz zamontował -------------------- |
|
|
|
Fri, 30 Sep 2016 - 20:19
Post
#172
|
|
|
Super User Dołączył: Sun, 15 June 2014 |
ja tak wspomniałem o rootsie bardziej nastawiając się na "lansowóz"
|
|
|
|
Sat, 01 Oct 2016 - 10:50
Post
#173
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa |
Bolus1 z dołu ten samochód całkiem się zbiera. 1 i 2 bieg jest bardzo fajnie, a potem 3, 4, 5 zaczyna brakować wigoru.
Cowboy dostępność tego typu kompresorów w Polsce przystosowanych do pojemności 5.0-6.0l jest mocno ograniczona. Zdarzają sie najczesciej jakies zestawy do VR6. Brałem pod uwage Powerdyne, Paxton, Vortech, Procharger, Abrex itp. Z Rotrexem się nie spotkałem. Uważasz że byłby lepszy? Ten co mam ma ogromną zaletę bo nie wymaga dodatkowego smarowania, a ten Rotrex o ktorym piszesz wymaga. Jest problem ze znalezieniem dokładnych specyfikacji tego mojego Powerdyne bd-11a. Na stronach znalazlem informacje że tzw "max rpm" tej sprężarki to 36.000obr/min. Sama sprężarka ma przełożenie 3/1. Wychodzi na to, że max co jestem w stanie podać na kółko kompresora to docelowo 12.000obr/min. Maksymalne obroty silnika to 6700obr/min. Jeżeli te dane są prawdziwe to już można dobrać średnice kółek. Jedni montują na wspólnym pasku napędowym, ale ja chyba wolę na oddzielnym, bo przy manualnej skrzyni u mnie, zmieniając bardzo enegicznie biegi już teraz pasek potrafi zapiszczeć. -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
|
Sat, 01 Oct 2016 - 11:33
Post
#174
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy |
No i zmien se kolko z tego gladkiego na rowki bo bedzie kupa dymu.
-------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
|
Sat, 01 Oct 2016 - 12:30
Post
#175
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa |
Rotrex C38-91 na moc 600-700KM mogłem kupic w USA za 1200 USD nowy przy zakupie 3 sztuk - ale bez układu smarownia
niestety juz teat nieaktualny, nie miałem kasy w czerwcu i w koncu nie kupiłem tu masz spec http://www.rotrex.com/media/2422dbda-2248-...C38%20Range_pdf -------------------- |
|
|
|
Sat, 01 Oct 2016 - 21:47
Post
#176
|
|
|
Super User Dołączył: Fri, 11 March 2005 Skąd: SRC |
killme przez przypadek trafiłem na wątek odnośnie tego wydajniejszego wirnika od 928 motorsport http://www.bimmerforums.com/forum/showthre...ort-HP-Impeller Mój błąd - faktycznie zamawiałem w superchargerrebuilds.com - było to juz troche lat temu i wiem że był dylemat czy tu albo tu zamawiać. Po przeczytaniu tematu z bimmerforums przypomniało mi sie o tym "Carlu" ![]()
-------------------- Skoda 120 1.4T
525d F11 |
|
|
|
Sun, 16 Oct 2016 - 00:02
Post
#177
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa |
Ostatnie zawody ClassicAuto Cup w tym roku, na torze Kielce.
1 miejsce w Mercedes Challenge 2 miejsce (3 po przelicznikach) w 4-3000+ 21 miejsce (23 po przelicznikach) w generalce na 150 samochodów Najlepszy mój czas 2:01.34 (dla przykładu najlepszy czas Porsche 944 Turbo Rothmans kolegi Wójtowicza 1:55.21, Lancer kolegi Różaka 1:55.20) Film z onboard: -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
|
Sun, 16 Oct 2016 - 12:16
Post
#178
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN |
Bardzo dobry czas, gratulacje. Na jakiej oponie jechałeś?
-------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
|
Sun, 16 Oct 2016 - 12:30
Post
#179
|
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 10 December 2002 Skąd: Bydgoszcz |
Tylko po co te opony.
-------------------- Yakuza
|
|
|
|
Sun, 16 Oct 2016 - 13:24
Post
#180
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
szkoda ze to ma tak dlugie biegi. ladny przejazd
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
|
![]() ![]() |
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 06 November 2025 - 02:10 |