Shoutbox 0 nowych PW 


17 Stron V  « < 7 8 9 10 11 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Mercedes R129 SL500 M119 V8 - czyli "lansowozem" po torze
yotomeczek
post Tue, 27 Sep 2016 - 09:28
Post #161


Forum Killer
Dołączył: Fri, 28 November 2008





CYTAT(HubertRinkon @ Tue, 27 Sep 2016 - 07:25) *
Nie polecam zakładania tego Turbo do Teojego auta jeśli chcesz mieć dalej ogromny Fun z jazdy po torach .
U siebie popełniłem w TT ten sam błąd założenie dużego turbo i dmuchanie w 500 koni spowodowało ogromna turbo dziurę i maksymalne rozczarowanie . Jakiś czas temu dolozylismy do tego zestawu kompresor i Fun wrócił .
Na tor auto musi jechać w jak najszerszym zakresie obrotow .


Ale tam jest duży silnik i będzie kompresor a nie turbo smile.gif


--------------------
Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 27 Sep 2016 - 09:28
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
EssiRS
post Tue, 27 Sep 2016 - 15:06
Post #162


Forum Homee
Dołączył: Tue, 04 October 2005
Skąd: Warszawa





To może jeszcze raz dam zdjęcia tego co planuję założyć:




Docelowo ma to wyglądać mniej więcej tak:


I jeszcze taki filmik z podobnego projektu. Wartości jakie deklaruje w tym filmie są dość imponujące (warto film przewinąć od razu na 53s):


--------------------
Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero)
Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HubertRinkon
post Tue, 27 Sep 2016 - 16:18
Post #163


Frequent User
Dołączył: Sat, 17 September 2011
Skąd: Płock





Ups

W takim razie czekam na realizacje projektu z niecierpliwoscią


--------------------
E 63 S AMG
E30 318is zbudowane na Tor ;)
E36 328 zbudowane na Tor ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bolus1
post Wed, 28 Sep 2016 - 20:23
Post #164


Super User
Dołączył: Sun, 15 June 2014





kurcze jak jest V to super by było mieć jakiegoś roota, ale na pewno wiesz co robisz
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EssiRS
post Thu, 29 Sep 2016 - 21:06
Post #165


Forum Homee
Dołączył: Tue, 04 October 2005
Skąd: Warszawa





A dlaczego sprężarka typu roots jest niby lepsza?


--------------------
Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero)
Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 29 Sep 2016 - 21:35
Post #166


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(EssiRS @ Thu, 29 Sep 2016 - 21:06) *
A dlaczego sprężarka typu roots jest niby lepsza?


Nie jest lepsza, jest inna. Roots daje więcej z dołu. To co ty masz będzie dawać małe doładowanie z dołu i wraz z obrotami będzie ono rosło.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EssiRS
post Fri, 30 Sep 2016 - 07:46
Post #167


Forum Homee
Dołączył: Tue, 04 October 2005
Skąd: Warszawa





Dlatego uważam, że wybór sprężarki turbinowej jest lepszym wyborem. Podczas wyścigów obroty oscylują w granicach 3700-6700 obr/min.
Sprężarka typu roots podobno znacząco bardziej podgrzewa powietrze podczas sprężania, więc intercooler wodn, dodatkowe chłodnice, pompa wody itp, a miejsca pod maską jak na lekarstwo. Następnie dużo trudniej jest ją zamontować, bo trzeba dorobić kolektory dolotowe, dopasować intercooler wodny oraz listwy z wtryskami. Trzeba zmienić ulokowanie przepystnicy i przepływomierza itd itd. A na koniec okazuje się, że z dołu fajnie idzie, a powyżej 4500obr/min zaczyna puchnąć.

Jeżeli projekt z tą sprężarką turbinową nie spełni moich oczekiwań, to następny krok to układ biturbo. Nawet mam już policzone i dobrane turbiny, tylko roboty duuuużo więcej niż przy tym projekcie.

A tutaj bardzo fajne porównanie sprężarek typu roots ze sprężarkami turbinowymi:


--------------------
Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero)
Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 30 Sep 2016 - 11:00
Post #168


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Jeśli mówimy o sprężarkach serii M (M62, M112) to rzeczywiście mocniej grzały.
Obecne TVS i nadchodzące TVS2 maja sprawności prawie identyczne jak nowoczesne turbo (granice 77%).
U Ciebie ze względu na duży moment z dołu będzie to fajnie chodzić, bo nawet 0.3 bara doładowania w 5 litrach swoje zrobi smile.gif.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
killme
post Fri, 30 Sep 2016 - 11:38
Post #169


Super User
Dołączył: Fri, 11 March 2005
Skąd: SRC





Wybór takiego kompresora bardzo trafny, ale radziłbym zrobić solidną rewizje - nowe łożyska konieczne jeśli ma być upalany na torze.
Polecam 928motorsports. Dostaniesz u nich nawet wydajniejszy wirnik.

P.


--------------------
Skoda 120 1.4T
525d F11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EssiRS
post Fri, 30 Sep 2016 - 18:28
Post #170


Forum Homee
Dołączył: Tue, 04 October 2005
Skąd: Warszawa





killme przez przypadek trafiłem na wątek odnośnie tego wydajniejszego wirnika od 928 motorsport wink.gif
http://www.bimmerforums.com/forum/showthre...ort-HP-Impeller

Tak mi się właśnie wydaje, że powinno być dobrze.
0,4 bara z podobnej sprężarki Paxton powoduje w SL60 AMG takie osiągi:
0-100km/h około 4s
0-160km/h około 8s
0-200km/h około 13s


Na poczatku kompresor bedzie testowany w tzw daily drive, żeby na torze nie było niespodzianek. Nie mam żadnych zastrzeżeń do jego stanu technicznego.


--------------------
Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero)
Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Fri, 30 Sep 2016 - 19:52
Post #171


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





taki kompresor to bardzo dobry pomysł
a dlaczego nie Rotrex C38 ?
bo trafił Ci sie tanio taki, czy dlatego ze ktoś taki juz zamontował


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bolus1
post Fri, 30 Sep 2016 - 20:19
Post #172


Super User
Dołączył: Sun, 15 June 2014





ja tak wspomniałem o rootsie bardziej nastawiając się na "lansowóz" biggrin.gif nic nie myślałem na temat skuteczności bo się nie znam smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EssiRS
post Sat, 01 Oct 2016 - 10:50
Post #173


Forum Homee
Dołączył: Tue, 04 October 2005
Skąd: Warszawa





Bolus1 z dołu ten samochód całkiem się zbiera. 1 i 2 bieg jest bardzo fajnie, a potem 3, 4, 5 zaczyna brakować wigoru.

Cowboy dostępność tego typu kompresorów w Polsce przystosowanych do pojemności 5.0-6.0l jest mocno ograniczona. Zdarzają sie najczesciej jakies zestawy do VR6. Brałem pod uwage Powerdyne, Paxton, Vortech, Procharger, Abrex itp. Z Rotrexem się nie spotkałem. Uważasz że byłby lepszy?
Ten co mam ma ogromną zaletę bo nie wymaga dodatkowego smarowania, a ten Rotrex o ktorym piszesz wymaga.

Jest problem ze znalezieniem dokładnych specyfikacji tego mojego Powerdyne bd-11a. Na stronach znalazlem informacje że tzw "max rpm" tej sprężarki to 36.000obr/min. Sama sprężarka ma przełożenie 3/1. Wychodzi na to, że max co jestem w stanie podać na kółko kompresora to docelowo 12.000obr/min. Maksymalne obroty silnika to 6700obr/min. Jeżeli te dane są prawdziwe to już można dobrać średnice kółek.
Jedni montują na wspólnym pasku napędowym, ale ja chyba wolę na oddzielnym, bo przy manualnej skrzyni u mnie, zmieniając bardzo enegicznie biegi już teraz pasek potrafi zapiszczeć.


--------------------
Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero)
Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RasPL
post Sat, 01 Oct 2016 - 11:33
Post #174


Forum Homee
Dołączył: Sun, 28 October 2012
Skąd: Tychy





No i zmien se kolko z tego gladkiego na rowki bo bedzie kupa dymu.


--------------------
Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Sat, 01 Oct 2016 - 12:30
Post #175


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





Rotrex C38-91 na moc 600-700KM mogłem kupic w USA za 1200 USD nowy przy zakupie 3 sztuk - ale bez układu smarownia
niestety juz teat nieaktualny, nie miałem kasy w czerwcu i w koncu nie kupiłem

tu masz spec
http://www.rotrex.com/media/2422dbda-2248-...C38%20Range_pdf


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
killme
post Sat, 01 Oct 2016 - 21:47
Post #176


Super User
Dołączył: Fri, 11 March 2005
Skąd: SRC





CYTAT(EssiRS @ Fri, 30 Sep 2016 - 18:28) *
killme przez przypadek trafiłem na wątek odnośnie tego wydajniejszego wirnika od 928 motorsport wink.gif
http://www.bimmerforums.com/forum/showthre...ort-HP-Impeller


Mój błąd - faktycznie zamawiałem w superchargerrebuilds.com - było to juz troche lat temu i wiem że był dylemat czy tu albo tu zamawiać. Po przeczytaniu tematu z bimmerforums przypomniało mi sie o tym "Carlu"




--------------------
Skoda 120 1.4T
525d F11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EssiRS
post Sun, 16 Oct 2016 - 00:02
Post #177


Forum Homee
Dołączył: Tue, 04 October 2005
Skąd: Warszawa





Ostatnie zawody ClassicAuto Cup w tym roku, na torze Kielce.
1 miejsce w Mercedes Challenge
2 miejsce (3 po przelicznikach) w 4-3000+
21 miejsce (23 po przelicznikach) w generalce na 150 samochodów
Najlepszy mój czas 2:01.34 (dla przykładu najlepszy czas Porsche 944 Turbo Rothmans kolegi Wójtowicza 1:55.21, Lancer kolegi Różaka 1:55.20)

Film z onboard:


--------------------
Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero)
Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawel934
post Sun, 16 Oct 2016 - 12:16
Post #178


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 November 2006
Skąd: Warszawa WN





Bardzo dobry czas, gratulacje. Na jakiej oponie jechałeś?


--------------------
"If in doubt, flat out" Colin McRae

Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Green Apple
post Sun, 16 Oct 2016 - 12:30
Post #179


Forum Killer
Dołączył: Tue, 10 December 2002
Skąd: Bydgoszcz





Tylko po co te opony.


--------------------
Yakuza
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 16 Oct 2016 - 13:24
Post #180


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





szkoda ze to ma tak dlugie biegi. ladny przejazd


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

17 Stron V  « < 7 8 9 10 11 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 06 November 2025 - 02:10