![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#141
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 14 October 2008 Skąd: BoatCity ![]() |
Winter is comming. Poszukiwane zimówki do JEEPa GC - krótki search i w rozmiarze 265/50R20 mamy:
- Nokian WR SUV 4 111V XL 2019 - Bridgestone BLIZZAK LM-80 EVO 107V - Continental 111H Wintercontact TS 850 - Pirelli SCORPION WINTER 111 H Jakieś doświadczenia, warto dopłacać do Continentali czy Pirelek - bo w testach te nokiany chyba całkiem nieźle sobie radzą? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#142
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 25 June 2003 Skąd: Poznań ![]() |
Stoję przed wyborem opon (205/55 R16) do bawarskiej babci czyli e46 325ti i z uwagi na coraz mniej zimy w zimie, przeszło mi przez myśl czy nie pokusić się o całoroczne/wielosezonowe opony.
Przez większą część roku pogoda zdaje sie nie wymagać rasowych zimówek już kolejny rok, do tego odchodzi jakaś tam upierdliwość w przekładce i przechowywaniu dwóch kompletów. Ponadto, letnie, które mam na aucie też już powoli są do zmiany, więc może uda się dwa zakupy połączyć w jeden? Na celowniku sa Nokiany Weatherproof oraz Michelin CrossClimate, które są zasadniczo dość chwalone w testach. Auto cywilne, służy jako daily z racji charakteru, czasem trochę przegonione ![]() Zakładam, że przy obecnych łagodnych zimach, takie całoroczne gumy sobie poradzą bez większyh problemów, ale czego mogę spodziewać się latem? Warto brać pod uwagę całoroczne czy nie cudować i kupić klasyczne dwa komplety? |
|
|
![]()
Post
#143
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 ![]() |
wielosezon ok, ale jak nie dużo i bardzo ostrożnie jeździsz. Oraz masz słabe auto. Takie auto jak twoje (192km z napędem na tył) to jednak patrzyłbym za dobrą zimą i przyzwoitym latem. R16 nie są jakoś bardzo drogie.
Przez przypadek kupiłem wielosezon do x5 (pisało, że zimowa, nie doczytałem: continental cross contact czy jakoś tak), jak dla mnie po śniegu nie da się bezpiecznie jeździć chociaż opona jest nowa. Ale i tak jest lepiej jak na letniej ![]() |
|
|
![]()
Post
#144
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 26 December 2012 ![]() |
Ja już drugi rok śmigam na wielosezonowych nokianach w e61 535xi. Robie rocznie 15-17kkm. Czasem jeszcze ciągam lawetę 1800kg i jestem zadowolony
![]() -------------------- Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra |
|
|
![]()
Post
#145
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
Na celowniku sa Nokiany Weatherproof oraz Michelin CrossClimate, które są zasadniczo dość chwalone w testach. Zdecydowanie CrossClimate. Opony całoroczne są pewnym kompromisem i nigdy nie zapewnią takiego prowadzenia w lecie, jak opony letnie. Wyjątkiem jest CrossClimate, opona o unikalnej konstrukcji - zwróć uwagę, że nie ma lameli. Dlatego Michelin zabrania nazywać ją oponą całoroczną, twierdząc, że w lecie zachowuje się jak rasowa letniaszka.
|
|
|
![]()
Post
#146
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Nokiany Weatherproof miałem w Hondzie Civic i to co mogę powiedzieć po rocznej eksploatacji (auto sprzedałem w miedzyczasie) to fakt, że na śniegu są znacznie lepsze niż Nokiany WR D3, które mam w Pugu (też roczne), a na wodzie to wręcz bajka na tle WR D3, które są po prostu tragiczne na mokrym. Ale Civic to nie miał momentu więc bierz na to poprawkę. Z kolei jak szukasz zimówek to polecam SottoZero 2 (rewelacja na błocie pośniegowym i wodzie, miałem je w Fieście ST 1.6 EB) a bardziej wszechstronne są Continentale TS850 (chociaż na tle Pirelli to jakieś takie średnie we wszystkim, w niczym wybitne).
|
|
|
![]()
Post
#147
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava ![]() |
Na celowniku sa Nokiany Weatherproof oraz Michelin CrossClimate, które są zasadniczo dość chwalone w testach. dodaj Bridgestone A005. W testach radzi sobie nieco lepiej od CrossClimate. Na dzień dzisiejszy to jedyna opona, która nie ma problemów, aby się mierzyć z cross-climate. Kupiłem zresztą A005 3 miechy temu. Już zdążyłem pojeździć w ciepłym, zimnym, mokrym, ośnieżonym - radzi sobie świetnie - 170KM/350Nm FWD. -------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
![]()
Post
#148
|
|
User Dołączył: Mon, 21 May 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
tutaj bardzo fajny test różnych rodzajów opon
https://www.youtube.com/watch?v=bKtnczk8Mxk Pozdrawiam, Luke555 -------------------- [url]http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/479807_457585747604990_1581591468_n.jpg[/url]
|
|
|
![]()
Post
#149
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 14 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
https://www.oponeo.pl/dane-opony/continenta...mo-zr#276644697
co taka tania ta opona , jeździ ktoś na niej ? |
|
|
![]()
Post
#150
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Jeżdża u mnie w maździe. Oponka na poziomie pilot sport 4s czyli najwyższą polkA opony uhp. Oczywiście już na oplocie kewlarowym.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#151
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 14 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
na lato miałem właśnie pilot sport 4s rozmiar 285/30/20 i kompletnie nic nie kleiło , teraz chce na lato założyć 305/30/20 , wchodzą bez problemu , bardzo duża poprawa trakcji ponoć...
|
|
|
![]()
Post
#152
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 04 May 2017 Skąd: Krk ![]() |
https://www.oponeo.pl/dane-opony/continenta...mo-zr#276644697 co taka tania ta opona , jeździ ktoś na niej ? Mam to w rozmiarze 235/35/19 w CTR. Mysle, ze calkiem nienajgorsza guma. Klei bardzo dobrze. Na mokrym tez w porzadku. Moglaby byc cichsza. Zabawne bo rozmiar ktory napisalem wyzej kosztuje 690/szt. A wymieniony przez Ciebie 685/szt... -------------------- IXgen-TypeR K20C
M240iX |
|
|
![]()
Post
#153
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 14 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
opony potrzebuje do C63 S , RWD
|
|
|
![]()
Post
#154
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#155
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
na lato miałem właśnie pilot sport 4s rozmiar 285/30/20 i kompletnie nic nie kleiło a kontrole trakcji masz wlaczona? moze masz dyfer uszkodzony i na jendo kolo caly naped przekazuje? w jakich warunkach nie kleilo? na zimno od strzla czy po nagrzaniu opony? na zakrecie przy 160km/k puszczala czy na prostej przy napedzaniu od zera? ciezko bedzie znalesc cos lepszego od 4s co sklei od strzala bardziej. moze jakies super miekkie semislicki ale zazwyczaj te nie wystepuja w takich szerokosciach i dwa ze o jakiejkolwiek przyczepnosci w deszcz mozna zapomniec i wtedy tylko toczenie 90km/h. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#156
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 14 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Jazda na prostej od 0 -140 , ustawienia trakcji próbowałem w każdym trybie łącznie z kompletnym wyłączeniem ,auto sprawne na 100% , no jak rozgrzeje opony jest lepiej . Ale jak są koleiny to trakcja mruga przy 150. Jedynie jak jest równa droga bez jakichkolwiek nierówności i jest nowy asfalt to dobrze klei ale w innych przypadkach to mega słabo , myślałem że chociaż latem przy 30 stopniach będzie kleić... to jest moje pierwsze auto tylno napędowe więc może to tak musi być
![]() Na pewno powinna być poprawa przy szerszej oponie. Teraz lata mamy bardzo suche , ja robie max 10.000 km więc może jakieś semi ? |
|
|
![]()
Post
#157
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 04 May 2017 Skąd: Krk ![]() |
Za duzo mocy i momentu, nic Pan nie poradzisz.
Semi-slick jest kiepski do jazdy na co dzien, lepiej dobra drogowa opone. Swoja droga Skandaloo na szybko utwierdziles mnie, ze nastepny szybki woz - tylko AWD. ![]() -------------------- IXgen-TypeR K20C
M240iX |
|
|
![]()
Post
#158
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
No spróbuj tych szerszych CONTI ale cudów bym się nie spodziewał. CONTI teoretycznie są ciut miększe i szybciej schodzą więc może delikatna poprawa z trakcja będzie.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#159
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#160
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 14 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
no w normie jak na tylny napęd z taką mocą
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 18 June 2025 - 22:09 |