Shoutbox 0 nowych PW 



 
Reply to this topicStart new topic
> Legalizacja klatki w praktyce, Krakow i okolice
uxon
post Tue, 15 Mar 2016 - 23:23
Post #1


Super User
Dołączył: Mon, 29 October 2012





W zeszlym roku kupilem radowke ze wstawiona klatka. Teraz pojawia sie problem, bo w zimie skonczyl sie przeglad. Mam juz doswiadczenia z klatka zwiazane z przegladem z poprzedniej rajdowki, gdzie samochod mial wbite w dowod 2 osoby - i byla to pierwsza rzecz na ktora patrzyl diagnosta przy przegladzie.
Uznalem, ze teraz dobrze by bylo przerejstrowac obecny samochod na 2 osoby, przy okazji koniecznosci przegladu, zrobic rozszerzony i po sprawie (w razie nastepnych przegladow, czy kontroli policji zawsze latwiej by bylosie wybronic). Nawet gdzies tu na forum czytalem, ze sprawa jest oczywista i nie ma z tym wiekszych problemow. Otoz, nic bardziej mylnego tongue.gif
Pierwsza rzecz, to zwykla stacja nie ma takich uprawnien, tylko okregowki moga robic rozszerzone przeglady, co znacznie zaweza liczbe dostepnych stacji. Wzialem wiec telefon w reke i zaczalem dzwonic po okregowkach w okolicy. Kazdy diagnosta, jak tylko uslyszal o klatce, to mowil, zebym nawet nie przyjezdzal, bo wedlug prawa o ruchu drogowym klatki nie da sie zalegalizowac, oni przegladu nie zrobia. Dzwonilem do trzech, u kazdego ta sama gadka. Nie ma takiej mozliwosci bo:
- klatka to zmiana konstrukcyjna;
- jest niezgodna z homologacja pojazdu, co zamyka temat ostatecznie;
- opinia rzeczoznawcy jest tylko opinia, a nie nakazem i wedlug nich nie zmienia ona zupelnie nic; moze jakby to jakis instytut (w rodzaju tuv) homologowal, to by mogli rzucic okiem;
- podobnie spraw ma sie z innymi pasami, fotelami, itd. Wyposzenie musi byc homologowane do danego modelu samochodu. Niewazne ze jest homo E4, te elementy nie sa homologowane dla danego modelu samochodu i nie maja prawa byc zmienione;
- od dwoch lat przy rozszerzonym przegladzie trzeba robic dokumentacje fotograficzna zmian; jak ktos ich skontroluje ze klatke puscili, to beda mieli przesrane;
- oczywiscie argument, ze w zawodach startuje 80 zalog, kazdy ma klatke, a warunkiem wystartowania jest podbity przeglad, do nich nie trafia (wszystko to jest wg. nich nielegalnie, na lewo).
Jednym slowem: beton.

Moglby ktos podzielic sie swoimi przejsciami z legalizacja klatki? A najlepiej zna ktos jakas stacje z okolic Krakowa, nawet w promieniu stu kilometrow, ktora mu taki przeglad rozszerzony robila (moze byc na PW)? Moze jakby byla stacja, ktora juz cos podobnego robila, to by jakos to poszlo? Bo jak widac rozbijanie betonu ciezko idzie..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 15 Mar 2016 - 23:23
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
staszek 1
post Tue, 15 Mar 2016 - 23:50
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 December 2004
Skąd: zakopane





U nas zrobili i jakoś nikt nie płakał , bardziej czepiali się braku poduszki powietrznej smile.gif . Porobili fotki , zmienili na 2 os i po sprawie . Ciekaw jestem jak maja w papierach proto i inne rajdówki ...


--------------------
Focus RS , BMW 1 Coupe w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uxon
post Wed, 16 Mar 2016 - 00:51
Post #3


Super User
Dołączył: Mon, 29 October 2012





CYTAT(staszek 1 @ Tue, 15 Mar 2016 - 23:50) *
U nas zrobili i jakoś nikt nie płakał , bardziej czepiali się braku poduszki powietrznej smile.gif . Porobili fotki , zmienili na 2 os i po sprawie . Ciekaw jestem jak maja w papierach proto i inne rajdówki ...

A wymagali od Ciebie jakichs dokumentow? Typu jakis cetyfikat na klatke, jakis dokument potwierdzajacy wycigniecie kanapy? Wszystkie fotele i pasy miales z homo e i mocowane w seryjnych miejscach?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uxon
post Wed, 16 Mar 2016 - 16:58
Post #4


Super User
Dołączył: Mon, 29 October 2012





Panowie, nikt sie nie podzieli swoja wiedza? Obdzwonilem dzisiaj kilka zwyklych stacji, i wszyscy mi mowili, ze nie ma szans na przeglad, a niektorzy straszyli, ze jeszcze dowod zabiora. Co smieszne, dzwonilem tez do SKP Automobilkubu Krakowskiego (ktory organizuje rajdy, na ktorych wymaga sie klatki bezpieczenstwa) i pan rowniez powiedzial, ze oni klatki nie przepuszcza. Na pytanie jak moga wymagac w takim razie od zawodnikow klatek, odpowiedzial, ze wszyscy to gdzies na lewo zalatwiaja :/
Tutaj link do forum diagnostow - http://www.norcom.pl/nowe_forum/viewtopic....asc&start=0 - wnioskl podobne, nie przewiduja mozliowsci przepuszczenia klatki na przegladzie. Jedyna zgodna z prawem mozliwosc, to "Odstępstwo od warunków technicznych pojazdów", czyli skladanie wniosku do ministerstwa infrastruktury:
http://mib.gov.pl/2-Odstepstwoodwarunkowte...ychpojazdow.htm

Poprzednia rajdowke mialem zarejestrowna na 2 osoby, raz robilem przeglad i nie mialem z tym problemu. Teraz sie takich rzeczy dowiaduje. Przegladu brak, a termin zawodow goni. Pomozcie!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Wed, 16 Mar 2016 - 17:59
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(uxon @ Wed, 16 Mar 2016 - 16:58) *
Panowie, nikt sie nie podzieli swoja wiedza? Obdzwonilem dzisiaj kilka zwyklych stacji, i wszyscy mi mowili, ze nie ma szans na przeglad, a niektorzy straszyli, ze jeszcze dowod zabiora. Co smieszne, dzwonilem tez do SKP Automobilkubu Krakowskiego (ktory organizuje rajdy, na ktorych wymaga sie klatki bezpieczenstwa) i pan rowniez powiedzial, ze oni klatki nie przepuszcza. Na pytanie jak moga wymagac w takim razie od zawodnikow klatek, odpowiedzial, ze wszyscy to gdzies na lewo zalatwiaja :/
Tutaj link do forum diagnostow - http://www.norcom.pl/nowe_forum/viewtopic....asc&start=0 - wnioskl podobne, nie przewiduja mozliowsci przepuszczenia klatki na przegladzie. Jedyna zgodna z prawem mozliwosc, to "Odstępstwo od warunków technicznych pojazdów", czyli skladanie wniosku do ministerstwa infrastruktury:
http://mib.gov.pl/2-Odstepstwoodwarunkowte...ychpojazdow.htm

Poprzednia rajdowke mialem zarejestrowna na 2 osoby, raz robilem przeglad i nie mialem z tym problemu. Teraz sie takich rzeczy dowiaduje. Przegladu brak, a termin zawodow goni. Pomozcie!


Jedz na stacje gdzie diagnosta ma wade wzroku i tyle. Jak podzwonisz po skp i powiesz , ze nie masz katalizatoea to tez ci powiedza , ze nie przepuszcza. A jak pojedziesz i nie powiesz , to moze przeglad przejsc smile.gif.

Jest u nas chore prawo i warto by bylo jakas inicjatywa to zmienic. Sporty motorowe sa u nas przez takie przepisy mocno dyskryminowane.


--------------------
RX8 K20 - Poznań 1:44.115 (Extreme VR2 R7)
----------- Tor Łódź 59.6 (Extreme VR2 R7)
----------- Autodrom Pomorze 42.06 clockwise, 41.68 counterclockwise (Extreme VR2 R7)

www.racetcs.com - sportowa kontrola trakcji
_https://play.google.com/store/apps/details?id=com.racedroid zmierz osiagi swojego auta
Go to the top of the page
 
+Quote Post
[Yossarian]
post Wed, 16 Mar 2016 - 21:28
Post #6


Super User
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





Z tym dzwonieniem to może i faktycznie jest tak, że co poniektórzy się boją, że to jakaś policyjna prowokacja wink.gif

Co nie zmienia faktu, że prawo w tym zakresie jest porąbane. Walnęli przepis "zmiana konstrukcyjna" i tyle. A to przecież może być absolutnie wszystko. Całe RSMP dzięki temu "na lewo" jeździ, o niższych seriach nie wspominając. A PZM i automobilkluby co? Jak zwykle - nic. Taka inicjatywa to od nich powinna wychodzić, tylko że tam jest chyba najbardziej betonowy beton na świecie tongue.gif.

No bo co może grupa szarych użytkowników aut z klatkami? Petycję napisać? Raz, że nawet nie wiadomo do kogo. Dwa, że zaginie to gdzieś w biurokracji i tyle tematu tongue.gif. No chyba, że jest jakaś nadzieja? Sam bym chętnie swoją rajdówkę "zalegalizował", żeby nie musieć kombinować raz do roku: "przejdzie, czy nie przejdzie?"


--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Astra F GSi 16v
było: E36 4d M44B19
Go to the top of the page
 
+Quote Post
civiced6
post Wed, 16 Mar 2016 - 23:41
Post #7


User
Dołączył: Sat, 24 January 2009





U siebie w audi 80 mam wstawiona klatke, kubly, szelki, silnik 4.2 zamiast 1.8. Pojechalem na stacje, Pan diagnosta poogladal, posprawdzl, zwazyl auto oraz naciski na os i kazde kolo. Wydal dokument potwierdzajacy przejscie badan technicznych oraz zmiany konstrukkcyjne. W urzedzie wbili zmiany w dr (2 miejsca, zmiana masy, zmiana silnika) i po problemie. W razie kontroli mam dokument potwierdzajacy i Pan niebieski moze mnie...

Pewnie za duzo nie pomoglem ale oznacza to, ze mozna tylko trzeba chciec (nic mnie to ekstra nie kosztowalo). Rada taka podjedz, porozmawiaj, w ktorejs na pewno sie uda a jak nie to do rzeczoznawcy motoryzacyjnego, za 350zl zrbi to samo co diagnosta, ale pozniej i tak musisz na stacje pojechac.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Thu, 17 Mar 2016 - 07:17
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





w 2015 to przerabialem
kilka stacji odwiedzilem, na jednej pan mnie zapytal o "książkę przeróbek" wink.gif
na innej wszystko cacy, juz miało być klepniete ale auto nie ma kata wiec nie przejdzie ...
zniechecilem sie
jak trafisz na normalnego motoentuzjaste to zrobisz, wszyscy inny beda szukac wymowki
a panstwo niech sie lepiej za to nie zabiera bo liczniki na skrzyzowaniach sa zle, jak do tej pory robiles x lat przy klimie to nie wazne musisz miec nowy papier za pare stowek itd wiec i na klatki by wymyslili koncesje pozwolenia homologacje znaczki skarbowe jak zwal tak zwal


--------------------
_http://www.youtube.com/user/opornick
Go to the top of the page
 
+Quote Post
woytek9
post Thu, 17 Mar 2016 - 09:25
Post #9


User
Dołączył: Thu, 04 January 2007
Skąd: żywiec





Bardzo dużo zależy od diagnosty. Jak trafisz na trzesiportka to nie podbije i jeszcze powie żebyś spadał bo dowód zabierze. Jak trafisz na normalnego to pomruczy pod nosem i klepnie, a jak trafisz na entuzjastę jak ja rok temu, to obleci auto z rogalem na twarzy, po podnieca się, po marudzi na przepisy i cały uradowany pobije przegląd. Po prostu jedni są ludźmi a inni chu....
moja rada - nie dzwonić, tylko wpakować się w auto i pojeździć po stacjach, w końcu trafisz na normalnego diagnostę...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Thu, 17 Mar 2016 - 09:41
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





gorzej jak trafi sie na kogos kto zabierze dowod i nie odda poki sie nie przyjedzie sprawnym autem


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s
youtu.be/jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 17 Mar 2016 - 09:52
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(piwo @ Thu, 17 Mar 2016 - 09:41) *
gorzej jak trafi sie na kogos kto zabierze dowod i nie odda poki sie nie przyjedzie sprawnym autem


Ja mialem taka przyjemnosc, ze chcial zatrzymac dowod, ale to za skorodowane przewody hamulcowe. Zaplacilem wtedy jak za prywatna wizyte na stacji i dowod zabralem.


--------------------
RX8 K20 - Poznań 1:44.115 (Extreme VR2 R7)
----------- Tor Łódź 59.6 (Extreme VR2 R7)
----------- Autodrom Pomorze 42.06 clockwise, 41.68 counterclockwise (Extreme VR2 R7)

www.racetcs.com - sportowa kontrola trakcji
_https://play.google.com/store/apps/details?id=com.racedroid zmierz osiagi swojego auta
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Thu, 17 Mar 2016 - 10:04
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





ja tez taka mialem tyle za niespelnienie emisji spalin. wydali tylko papier na dwa tygodnie ze moge jezdzic i naprawic silnik a dowod zatrzymali. wymienilem silnik, auto rpzeszlo rpzeglad dowod oddali.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s
youtu.be/jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 19 June 2019 - 07:17