![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań ![]() |
Niestety będę na Rajdzie Świdnickim.
-------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
akurat jacus troche upala i zajmuje dosc dobre miejsca wiec nie musisz mu tlumaczyc
![]() (kedzior) http://masatech.pl/imprezy/20150919_RallyS.../rsapWyniki.pdf http://masatech.pl/imprezy/20150919_RallyS...apZawodnicy.pdf -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań ![]() |
Nie neguję wyników, ale przekazuję co mnie nauczyli "najlepsi" i staram się wytłumaczyć to innym.
-------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Dokładnie. Już nie chciałem nic pisać, ale ciekawe czego miałby się jeszcze teoretycznie nauczyć na szkoleniu.
Praktyki mu nie brak. akurat jacus troche upala i zajmuje dosc dobre miejsca wiec nie musisz mu tlumaczyc ![]() (kedzior) http://masatech.pl/imprezy/20150919_RallyS.../rsapWyniki.pdf http://masatech.pl/imprezy/20150919_RallyS...apZawodnicy.pdf -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#45
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Mysle, ze az tak duzo nie wiem, zebym juz nic wiecej sie nie mogl dowiedziec. A co do listy priorytetow przy problemach z balansem, to tez jak najbardziej sie zgadzam z lagadula.
Jedyne czego tutaj nie rozumiem, to to, ze majac zle ustawione auto (duza przyczepnosc tylnej osi, mala przednie), ciezko jest to nadrobic technika jazdy. W koncu nie da rady jechac przez caly zakret hamujac (zeby jakos zniwelowac podsterownosc), bo zabraknie "pedu" w zakrecie. Przynajmniej ja tego doswiadczylem swoim RWD w sezonie 2015, ktore mialo seryjny zawias i na tyle bardziej przyczepna opone. Napewno skorzystam z okazji doszkolenia na TPTD , tylko trzeba sie wstrzelic z terminem. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Bzdura. Fabrycznie Focus / cee'd / Golf / Octavia jest nadsterowna. Jaki konkretnie test przeprowadzasz by to sprawdzic? -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
kompot nie wiem czy pytasz dla żartu czy na serio, ale wiadomo, że pod czy nadsterowność nie jest cechą immanentną i zależy od prędkości w sensie takim, że w zależności od prędkości dany samochód jest nadsterowny, a w innej podsterowny. Decyduje aerodynamika.
Ale ja pewnie piszę bzdury bo się nie znam i nie bywam na szkoleniach. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
jak sie nie znasz jak sie znasz. sila unoszenia tylu rosnie wraz z predfkoscia. przy 200km/h tyl hatchbacka wazy zamiast 500kg tylko 300kg i wtedy skret kiera i potem depniecie w hebel i auto leeeeeeci bokiem w pole
![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
piwo tylko gdzie i jakim hatchem wchodzisz w zakręt dwie paki na granicy przyczepności
![]() Aero może zostawmy w spokoju. Nie ten etap rozwoju...jeszcze. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Moze inaczej - tyl w normalnym hatchu jest zawsze sporo lzejszy. Do tego z reguly jest tam tez prostsze zawieszenie. Predkosc jest duza, przelozenie i sila dzialajaca na przednie kola juz male (bo niezbyt mocny silnik, bo jedziesz na wysokim biegu itp). Skrecasz gwaltownie i dupa musi poleciec.
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#51
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Moze inaczej - tyl w normalnym hatchu jest zawsze sporo lzejszy. Do tego z reguly jest tam tez prostsze zawieszenie. Predkosc jest duza, przelozenie i sila dzialajaca na przednie kola juz male (bo niezbyt mocny silnik, bo jedziesz na wysokim biegu itp). Skrecasz gwaltownie i dupa musi poleciec. Jest to calkiem mozliwe. Ale pytanie, czy przed tym wlasnie nie bronia sie producenci, nadrabiajac mocno nastawami zawieszenia. Wydaje sie to szokujace, ze lecisz 200 octavia po autobanie, zmieniasz energicznie pas i robisz wielokrotnie 360. Nigdy nie jechalem 200 na granicy przyczepnosci, ale 140 tak i saab 9-3 jechal jak po szynach, tzn dupa nie uciekala i nie bylo nerwowo. Jedyne, gdzie moje auto robi sie nadsterowne, to pewien zjazd z obwodnicy, gdzie jest zaciesniajacy sie zakret i jednoczesnie jest mocno z gorki. Tam dohamowujac w zakrecie czasem lekko kontruje. Ale na tym zakrecie w zeszlym roku widzialem 8 aut w rowie ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#52
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
https://www.youtube.com/watch?v=QHw7REXo2bY...p;nohtml5=False
a to auto ma problem z przednią czy tylną osią? ![]() -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#53
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
https://www.youtube.com/watch?v=QHw7REXo2bY...p;nohtml5=False a to auto ma problem z przednią czy tylną osią? ![]() A ma w ogole problem? Nie widac , zeby facet musial kontrowac nawet na dohamowaniach, wiec wg mojego rozumowania bedzie podsterowne. Jesli jazda po okregu ze stala predkoscia bylaby na granicy pod/nadsterownosci, to dohamowujac lekko na wejsciu w zakret trzebaby zakladac kontre. A moze po prostu nie jedzie ciagle na 100% i stad ten zapas przyczepnosci. Jadac mazda rx8 po zakretach , jestem w stanie , przy delikatnym nacisnieniu hamulca, spowodowac wyjezdzanie tylu. Lekko dajac gazu w zakrecie uspokajam tyl i auto sie prostuje. To uwazam za neutralne zestrojenie. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#54
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Oczywiście, że podsterowny
![]() Auto podsterowne daje złudzenie większej stabilności jazdy. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#55
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Jest to calkiem mozliwe. Ale pytanie, czy przed tym wlasnie nie bronia sie producenci, nadrabiajac mocno nastawami zawieszenia. Wydaje sie to szokujace, ze lecisz 200 octavia po autobanie, zmieniasz energicznie pas i robisz wielokrotnie 360. Moim zdaniem sie bronia. I dlatego jadac 60km/h takim autem to sobie czesto mozesz nawet probowac kopnac lewa w hamulec na wejsciu w zakret, a auto i tak bedzie chcialo pluzyc przodem. Ale przy 200 fizyki nie oszukasz. Zreszta czy nie po to wprowadzono ESP? Nigdy nie jechalem 200 na granicy przyczepnosci No ja tez nie. Ale bylem na takim prostym szkoleniu z bezpiecznej jazdy na duzym lotnisku i troszke mnie zaskoczylo jak latwo zwykly dupowozowy Auris 1.4d wyrzuca dupe przy gwaltowniejszych manewrach przy 100+. A w wolnych zakretach zeby go zmusic do czegokolwiek poza podsterownoscia to tylko reczny. Zadne odjecia, zadne hamowania lewa nie dzialaly. -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#56
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Kras dlatego tak się dzieje, że w takim yarisie przy 100km/h plus aero dociska przednią oś, a podnosi tylną. Więc zwiększa się przyczepność przedniej osi, a zmniejsza tylnej. Dlatego rzuca tyłem. Im szybciej pojedziesz tym łatwiej rzuca tyłem.
Spójrzcie jak zachowują się samochody w locie bez tylnych spojlerów. Pikują. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#57
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Czyli rozumiem wystarczy duże tylne skrzydło w Yarisie i wchodze w zakręt przy 140 jak przyklejony
![]() ![]() -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#58
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
No jak skrzydło będzie stosowne to tył będzie przyklejony.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#59
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Czyli rozumiem wystarczy duże tylne skrzydło w Yarisie i wchodze w zakręt przy 140 jak przyklejony ![]() ![]() W tych wszytkich best motoringach, najszybsze auta maja wielkie, wrecz komiczne skrzydlo z tylu (civic, ae86, jakies inne japonskie wynalazki). Najwyrazniej cos to daje ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#60
|
|
Super User Dołączył: Tue, 17 July 2007 ![]() |
A jak się ma sprawa z sedanami/kombi FWD vs RWD ?
Załóżmy, że mamy jakiegoś większego sedana ze sporym silnikiem, który bez zająknięcia robi 200+. Ot, choćby Legend, Vectra, czy A6 3.0 TDI FWD (tak, takie istnieją). Seryjnie rzadko idzie na tym uświadczyć spojler. Druga strona to sedany/kombi RWD, gdzie silniki są naprawdę spore i też fabrycznie ciężko o spojler, poza wersjami "look&design" ![]() Czy z racji aerodynamiki i rozkładu mas takiego wozu spojlery nie są konieczne, czy producent nie zakłada, że ktoś będzie tym jeździł na granicy ? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 04 July 2025 - 08:43 |