![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
Super User Dołączył: Thu, 19 April 2007 ![]() |
Przeskok pomiędzy ledami a ksenonani jest tak duży, jak pomiędzy zwykłymi żarówkami, a ksenonami. Testowałem wielokrotnie w samochodach, którymi jeździłem lub posiadałem. Niestety technologia idzie naprzód czy to się komuś podoba czy nie.
Ledy nie wymagają spryskiwaczy, jedną z ich wad jest to, że lampa potrafi zamarzać, ale w naszym klimacie to rzadko się zdarza. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Żeby była jasność. Ja nie zamierzam wymieniać xenon na LED. Ani w samochodzie, ani w garażu, ponieważ wiem, że sprawność żarnika xenonowego (lub świetlówkii) jest wyższa niż LED.
Do kupienia mam LED z soczewką z jakiegoś lexusa GS, oryginalny zestaw, który nic nie oślepia, nie przesadzajcie, nie zamierzam montować samej a'la zarówki do reflektora H4 z malucha. Ja po prostu uważam, że to świeci gorzej od xenon i pytam Was czy też to zauważyliście. Z innej beczki to dzisiaj dotarło do mnie 10 różnych LED W5W z allegro i wszystkie to jest k...a jedno wielkie oszustwo. Pobór prądu max 0,07 A, gdzie 5W wolfram pobierał 0,4 A i co najbardziej śmieszne to nie zależy od tego czy jest w W5W 9 czy 13 ledów 5050. Testowałem też 5630 i ku..wa 5W W5W żarnik masakruje całe to pie.....ne towarzystwo. Tyle w temacie LED z allego. Powinno być w zasadzie adagio jeśli już. Aha, jeszcze przetestowałem H7 33x5630 i bierze tylko śmieszne 0,5A. Nie napisałem jeszcze temu p....wi, że jest pie....m oszustem jak wszyscy na allegro. Wolałem napić się stanislava z koleżanką. Pzdr i sorry za moc z % jeśli ekspresja nadmierna. P.S. Wszystkie testowane LED w5w świecą słabiej niż zwykła żarówka W5W. Na tyle słabiej, że zdroworozsądkowo myśląc nawet pod wpływem % nie zdecyduję się na montaż tego g...a z portalu aukcyjnego adagio non troppo. Wg moich doświadczeń LED z pierdollegro mają sprawność MAX ok 50lumenów/W. Nie tak jak niby mają mieć 100lumenów/W. Nie wiem jak oświetlenie samochodowe LED Phillipsa. Mam lampkę rowerową Phillips saferide 80 i trzeba przyznać, że napierd...a. Pzdr -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
Super User Dołączył: Sun, 11 January 2015 Skąd: Zbąszyń ![]() |
Kiedyś gdy Ledy były tylko myślą w seryjnych autach czyli jakieś 2-3 lata wstecz trafiłem na film którego nie jestem teraz w stanie znaleźć. Gość testował 3 albo 4 rodzaje ledów zamiennych z h4 na reflektorze z favority. Wniosek był jeden dla wszystkich ledów, markowa żarówka świeciła idealnie w porównaniu do drogiego zestawu ledów. Generalnie rozjechana wiązka światła i brak granicy światło-cienia
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
Super User Dołączył: Thu, 19 April 2007 ![]() |
Nie wiem jakie ledy wy testowaliście i sprawdzaliście. Ja zrobiłem na ledach ok 70tyś km, a na ksenonach grubo ponad 600tyś i dla mnie xenon to coś przestarzałego i słabo świecącego w porównaniu do leda.
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Drzewo wg tego:
https://en.wikipedia.org/wiki/Headlamp#HID zenon podaje 76lumenów/W. LED niby super zajeb..y 80-110, gdzie tak na serio to pewnie z 70, albo i mniej. Dodatkowo 'z wiekiem' maleje skuteczność LED szybciej niż zenona. Weź jeszcze pod uwagę, że część energii w przypadku LED wpierd...a wentylator. Wnioski nasuwają się same, co widać zresztą w filmach yt. Na żywca brykam z zenonami od lat, ale LED OEM nie miałem . Napaliłem się nieco, ale jednak jedna wielka ściema z tym LED jeszcze. Inna bajka będzie z oświetleniem laserowym. LED się nie przyjmie. Zakład? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Nie wiem jakie ledy wy testowaliście i sprawdzaliście. Ja zrobiłem na ledach ok 70tyś km, a na ksenonach grubo ponad 600tyś i dla mnie xenon to coś przestarzałego i słabo świecącego w porównaniu do leda. no to ja zapytam inaczej, jakich ksenonów Ty używałeś? Bo np. we wspomnianym przeze Mustangu ksenony to są tylko z nazwy ![]() Jesteś z Wawy lub bliskich okolic? |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
Led, ksenon, zwykła żarówka - to źródło światła - każde z nich i pojedynczo i z osobna może mieć różna wydajność - żarówka żarowa halogenowa 55 wat ma okolice 1500 Lumenów, pal;nik ksenonowy z przetwornicą 35 Wat ponad 3000 Lumenów, Ledy mogą mieć różną wydajność nie wiem o jakiej mówią przepisy - ale pewnie nie więcej niż 3000 Lumenów w przypadku świateł mijania.
A to jak to wygląda przed samochodem, jaki jest zasięg i szerokość świecenia zależny od reflektora. Wynika z tego, że gadanie - Ledy są lepsze bo dalej świeca w aucie którym kiedyś jechałem - jest kompletnie nic nie warte, ponieważ w innym aucie i innym reflektorze ten sam emiter LED lub ten sam palnik Ksenonowy, lub ta sama żarówka Halogenowa będzie świecił zupełnie inaczej. Więc możecie mówić - np Mercedes S z roku 2014 ma najlepiej świecące światła mijania - w technice LED. żarówka Halogenowa w światłach mijani nie może emitować więcej niż bodajże 1800 Lumenów Palnik ksenonowy nie może emitować więcej niż 3200 Lumenów To wynika z przepisów homologacyjnych a nie możliwości technicznych - nie wiem co mówią przepisy o źródłach światła innych -np Ledowych. A bi ksenon nie świeci lepiej ze względu na to że jest biksenonem. Madeinpoland - nie zgadzam się co do reflektorów laserowych - to zbyt skomplikowana technologia aby przyjęła się na tyle aby być dominująca - zawsze będzie droższa od np oświetlenia Ledowego. Led jest prosty - prostszy od Xenonu - to tylko emiter z którego trzeba odprowadzić ciepło i to cały problem - reflektor (lustro) może być mnij skomplikowany niż ten od światła żarowego lub Xenonowego i dużo łatwiej zrealizować oświetlenie adaptacyjne - bo po prostu wystarczy wygasić lub rozświetlić poszczególne emitery - bez skomplikowanych i drogich w produkcji rozwiązań mechanicznych. A Ledy - będą po prostu najtańszym źródłem światła - obecnie już mogłyby być tańsze ale za względów marketingowych jest i jeszcze przez kilka lat będzie w ten sposób eksploatowane. Za kilkanaście może kilkadziesiąt lat w najbardziej luksusowych pojazdach wróci oświetlenie żarowe - bo jest po prostu najlepsze pod względem jakości (zawiera w sobie pełne pasmo częstotliwości). a laserowe - źródłem światła jest również półprzewodnikowa dioda, ale składa się również z luster które mocno komplikują mechanicznie konstrukcje. -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
w skrócie - i nie o fabrycznych zestawach - ale o retrofitach czyli wpakowania w starą lampę odbłyśnikową H4/H7..itd żarówki LED.
Mam tych żarówek od groma.. bardzo różnych z kilku generacji z ostatnich 3-4 lat. Świeci to zarypiście, stare brudne pasy na jezdni i zasyfione znaki niemal błyszczą własnym światłem - nigdy nie widziałem tego aż tak na żadnym xenonowym zestawie - tylko niestety nie jest to proste. Tzn zrobienie tego tak żeby świeciło z sensem a nie wszędzie dookoła. Efekt "świecącego otoczenia" uzyska się nawet na słabym - np 15W - zestawie LED. Pozostaje kwestia takiego "realnego" świecenia czyli oświetlania przedmiotów matowych lub słabo odbijających światło. Tutaj wkracza kwestia mocy takich żarówek. Zestawy opisywane jako HighPower LED Cree i podobne o mocy 20-25W na żarówkę to konkurencja dla motocyklowych żarówek HS1 35/35W (czyli tych słabszych H4). Dopiero zestawy 30-40W na żarówkę dają tyle światła co przyzwoite H4 czy H7. Od razu wybić sobie z bani wstawienie takiej żarówki zamiast H4. Wypalicie oczy wszystkim. Chiński xenon wsadzony w taką lampę to w kategorii "oślepianie" to przy takim LED to mały pedał z krótkim wackiem. Ale w soczewce to jest mistrzostwo świata. Pozostaje kwestia chłodzenia takiego zestawu i hałasu jaki produkuje aktywne chłodzenie. LED w H4 LED 20W w soczewce ![]() jakość odcięcia słabszy z lewej to 20W LED w soczewce, z prawej i mocniejsze - H4 ![]() ![]() to jest 20W LED vs 55W H4 (55W na krótkich). Przy 30-40W LED odcięcie jest identyczne tylko przewaga mocy jest po prawej stronie. niżej lampa H4 z Lexusa LS i na niej lampa bez klosza z soczewką VALEO Bixenon (Audi/VW) z 20W led. ![]() poziom hałasu generowany przez aktywne chłodzenie w takich chińskich LED "z paczki".. wkręca się około 40 sekundy filmu. Ten wentylatorek ma z 6000rpm, cudów nie ma. -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 01 July 2005 Skąd: europa ![]() |
W kwestii czy samopoziomowanie i spryskiwacze są obowiązkowe i kiedy są.
CYTAT Wysokie dopłaty do reflektorów ksenonowych w nowych samochodach jeszcze do niedawna dało się w miarę uczciwie uzasadnić. Obok reflektorów wyposażonych w palniki wyładowcze należało umieścić pod maską przetwornice, zapłonniki, a ponadto – na podstawie obowiązujących przepisów – trzeba było zaprojektować układy automatycznego spryskiwania reflektorów i samopoziomowania ich, by uniknąć oślepiania aut nadjeżdżających z przeciwka. Tyle że obowiązek montowania spryskiwaczy nie wynikał (i nie wynika – nic się w tej kwestii nie zmieniło) z samego faktu, że lampy są ksenonowe, lecz z tego, że źródło światła (żarówka lub palnik ksenonowy) emituje strumień świetlny (po naszemu: ilość światła) ponad 2 tys. lumenów. Do niedawna palniki ksenonowe emitowały 3,2 tys. lumenów i miały moc nominalną 35 W, co pozwalało uzyskać doskonałe oświetlenie drogi przed autem.
Z punktu widzenia producentów aut ich wadą był obowiązek montażu kosztownego osprzętu. Z czasem pojawił się jeszcze inny kłopot: palnik ksenonowy (część eksploatacyjna – odpowiednik żarówki), dawniej bardzo drogi, stał się powszechnie dostępny. Za 100-150 zł można dziś kupić markowy, oryginalny palnik dobrej jakości, a za znacznie mniej – dalekowschodni zamiennik. Nie może być lepiej, ale może być inaczej! Tzw. wiodący producenci oświetlenia we współpracy z producentami samochodów postanowili zaradzić tym problemom i dać zajęcie swoim fabrykom ksenonów na kolejne lata: wymyślono typy palników, które trafi ają pod maski wielu nowych aut. Nowe typy palników (np. D5S, D8S i in.) mają już nie 35 W mocy, lecz tylko 25 W i emitują strumień świetlny nie na poziomie 3200, tylko 2000 lm. Zalety: nie trzeba już obowiązkowo montować spryskiwaczy, samopoziomowanie lamp też jest już tylko wyborem producenta. Korzyść kolejna: na rynku nie ma zamienników palników ksenonowych (odpowiedników żarówek) nowych typów. Choć koszt produkcji jest zbliżony w przypadku starszych i nowszych palników, to dzięki całkowitemu brakowi zamienników np. Citroën może pozwolić sobie, by za jeden 25-watowy palnik typu D5S do nowego C4 Picasso żądać, uwaga, 840 zł! Inni producenci nie są dużo bardziej wyrozumiali dla kieszeni swoich klientów. Nie ma w tym, jak się łatwo domyślić, żadnego technicznego uzasadnienia. Dodajmy, że taka banalna rzecz jak palnik nie jest obecnie dostępna w każdym autoryzowanym serwisie. Zamówisz – sprowadzimy, a na razie autem można pojeździć w dzień. Jeśli chodzi o punkt widzenia klientów, to trzeba to powiedzieć jasno: lampy 25-watowe dają mniej światła niż 35-watowe, i choć efekt oświetleniowy zależy w dużej mierze od dopracowania optyki, to nie brakuje już na rynku aut z ksenonami, które świecą tylko trochę lepiej niż lampy z żarowkami halogenowymi. Przyszłość rysuje się ciemno Przyszłością są lampy diodowe, ale i w tym przypadku nie oczekujmy, że nowoczesne znaczy lepsze. Po pierwsze, nie jest prawdą, że diody są wieczne: nie są, pod wpływem ciepła stopniowo zmniejsza się ich wydajność. Po drugie, producentom i w tym przypadku zależy, by ograniczyć wydajność oświetleniową refl ektorów, co pozwala zrezygnować ze spryskiwaczy (nie ma ich nawet w najnowszym Mercedesie E) i innych drogich rozwiązań. Co nie znaczy, że w razie jakiejkolwiek usterki koszty naprawy będą niskie – na to lepiej nie liczyć. http://moto.onet.pl/uwaga-absurd-producenc...w-butelke/882mh |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
artykuł jest z 2013 r. i już się trochę zestarzał.
Teraz idą w światła laserowe. To jest nowość na topie. Tylko niech ktoś sobie nie wyobraża że to jest laser (uprzednio skupiony) rozproszony żeby równo świecił - to bez sensu. To jest światło z diody laserowej (niebieskiej) świecące na fluorofor który pod wpływem tego światła lasera zaczyna świecić na biało - i dopiero tym oświetla się drogę. -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
User Dołączył: Sun, 20 November 2005 ![]() |
Jako ciekawostke mogę dodać coś o awaryjności ledów. Rozmawiałem jakiś czas temu z mechanikiem z ASO Peugeota na temat świateł. Po lifcie wprowadzili do 508 full leda, ale mocno to się psuje. Mieli przypadki, że 3 miesiące po wydaniu samochody reflektor przestawał świecić, jak rok wytrzyma to podobne nieźle. Na początku wymieniali na gwarancji wymieniali całe lampy, ale dla Peugeota było za drogo. Teraz rozcinają lampę z tyłu, coś wymieniają i kleją
![]() Jestem ciekaw jak to jest w innych markach? Ja zakupiłem za 20$ z china takie coś: http://zapodaj.net/c1230f6675203.jpg.html Ale w zwykłej lampie bez soczewki to nie miało granicy światła i cienia, na pewno oślepiało i wyjąłem. Na drogowe się raczej nadają ![]() |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
MK czy mierzyłeś pobór prądu tego H7? Świeci mocniej od żarówki?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Wombat ten LED z wiatraczkiem swieci znacząco mocniej jak HID ? Bo chciałbym cos wrzucić w długie światła do swojego Lexa. W długich nie ma soczewki tylko klasyczny klosz. Porzucisz skąd kupowałeś te swoje?
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
ja to zawsze ciągne z ebay prosto z hongkongu. wysyłka jest free a ja zawsze kupuje te "nowe modele" więc nie te najtańsze.
niestety każda wersja led (rodzaj diód, ułożenie) świeci inaczej i w sumie jest to kupowanie kota w worku. Tutaj jest pogląd na to o czym mówie: 3 wersje żarówki i 3 różne uzyskane kształty plamy światła. https://www.youtube.com/watch?v=-O3tQru5NdY i bądź tu mądry i kupa taką co u ciebie w lampie zadziała dobrze -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 05 December 2008 Skąd: Łódź ![]() |
zostawię to tutaj jako ciekawostkę :
https://www.youtube.com/watch?v=sq5pf0srHyk jestem tylko ciekawy jak to będzie się miało do realnej jazdy w nocy ![]() |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Jako ciekawostke mogę dodać coś o awaryjności ledów. Rozmawiałem jakiś czas temu z mechanikiem z ASO Peugeota na temat świateł. Po lifcie wprowadzili do 508 full leda, ale mocno to się psuje. Mieli przypadki, że 3 miesiące po wydaniu samochody reflektor przestawał świecić, jak rok wytrzyma to podobne nieźle. Na początku wymieniali na gwarancji wymieniali całe lampy, ale dla Peugeota było za drogo. Teraz rozcinają lampę z tyłu, coś wymieniają i kleją ![]() no oni maja problem jakiś z Full Ledami. miałem jako jeden z pierwszych w PL Puga 308. Auto miało przebieg 300 km. Wracając z pracy puściłem długie kobiecie aby sobie wjechała z drogi podporządkowanej. To był błąd. Przepalił się LED-y w lewym reflektorze. Koszt jego wymiany (wtedy wymieniali w całości) został oszacowany na 3300 zł. Chcieli by 308 nabrała cech aut premium i udało. Koszty części jak w BMW ![]() |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
CYTAT zostawię to tutaj jako ciekawostkę : https://www.youtube.com/watch?v=sq5pf0srHyk jestem tylko ciekawy jak to będzie się miało do realnej jazdy w nocy rolleyes.gif ma soczewkę. To musi być dobrze -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Też mam w LS na długich klosz i też chętnie zamontowałbym tam jakiś mocny LED. Co warto?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
A ja Wam powiem jako ciekawostka, że mam w jednym samochodzie ori xenon, który w lutym skończył 20 lat istnienia. Świeci nadal rewelacyjnie, nic nie powypalane.
Te współczesne plastikowe lampy to o kant potłuc. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
Super User Dołączył: Fri, 11 March 2005 Skąd: SRC ![]() |
A ja Wam powiem jako ciekawostka, że mam w jednym samochodzie ori xenon, który w lutym skończył 20 lat istnienia. Świeci nadal rewelacyjnie, nic nie powypalane. Te współczesne plastikowe lampy to o kant potłuc. Niech zgadnę - E38? ![]() Kontynując OT - w moim Skodzie 120 udało mi się kupic pare lat temu nowiuśkie czechosłowackie reflektory(ten nowy trapezowy typ) do tego założyłem te lepsze zarówki H4 Philipsa, no i efekt jest taki że oświetlenie drogi wydaje się być czasami lepsze niż w dupowozie jakim jest e39 polift ![]() -------------------- Skoda 120 1.4T
525d F11 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 08:54 |