![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
Już podjąłem decyzję, ale skoro forum odżyło ...
Zimmermann Sport nawiercane - dobry wybór? Para to ponad 500 zł. Potrzebuję wytrzymałej tarczy 260 mm do BMW. (Nawiew jest, a klocki jakie założę to Ate.) ps. ta tarcza najtaniej stoi w topbrakes.pl, ktoś kupował u nich? |
|
|
![]()
Post
#63
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 29 August 2016 ![]() |
mam podobny dylemat
![]() szukam tarcz na przód do auta o wadze ok. 1200 kg tarcz i klocków na przód, auto służy na weekendowe wypady i track daye, także coś co się nie skończy po 5 okrążeniach i nie zacznie bić. na oku mam zimmermany nawiercane (chciałem nacinane, trochę się nasłyszałem że nawiercane to parch), roetingery nacinane i nawiercane (ponoć się szybko gną i coś za tanie mi się wydają, 415zł za kpl na przód?) oraz jakieś power stopy nacinane i nawiercane, niby chwalone za atlantykiem ale kompletnie nie znam firmy ![]() klocka ds performance ani ds2500 do tego nie ma (toyota avensis t25, tarcza 295mm), to nie wiem, jakieś ceramiczne ate będą dobre? |
|
|
![]()
Post
#64
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Napisz do jakiej mocy. Masa nie ma znaczenia
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#65
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 29 August 2016 ![]() |
200 koni, fwd (for weak drivers
![]() |
|
|
![]()
Post
#66
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Najważniejsze czyli bez otworów. Ja polecam Nikodem GT nacinana. Tania i dobra bo Tania i dobra. nie sądzę że znajdzie się lepszy wybór nawet przy cenie razy 3.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#67
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
mam podobny dylemat ![]() szukam tarcz na przód do auta o wadze ok. 1200 kg tarcz i klocków na przód, auto służy na weekendowe wypady i track daye, także coś co się nie skończy po 5 okrążeniach i nie zacznie bić. .. na to mają wpływ klocki (na skończenie się, a na "bicie" - docieranie / chłodzenie / transfer materiału klocków na tarcze - typu noga na hamulcu na gorących ). Takie bicie z deformacji to raczej nie grozi przy tej masie przy braku jakichś grubszych rzeczy typu deformacja piasty czy jazda na luzujących się śrubach koła. Zwykłe gładkie brembo / zimmerman / Ate itp , bez dziurek i nacięć. I jednak przede wszystkim jakichś klocków choć trochę trackdayowych poszukaj niż cywilne , jak nie ma Ferodo DS którychś , to może innych firm (Hawk? jakiś lepszy Mintex może itp., no coś musi być) . No i świeży płyn. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#68
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 29 August 2016 ![]() |
dobra, to jeszcze mikody gt dochodzą, tylko jak z materiałem tych tarcz? zimmermany po prawie roku czasu miały rant tarczy jak nowy, zero rdzy, na tym też mi zależy
Zwykłe gładkie brembo / zimmerman / Ate itp , bez dziurek i nacięć. czemu zwykłe gładkie? jedni polecają nacięcia, inni otwory, jeszcze inni oba, a przyjdzie pare osób i powie że gładkie starczą ![]() płyn też będzie nowy, jakiś motul czy ate o większej temperaturze wrzenia |
|
|
![]()
Post
#69
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Jak wygląda to szkliwienie klocków ? zjechałem conieco kpl klocków na gładkich tarczach w wyłącznie torowym zastosowaniu i nie wiem o co chodzi z tym szkliwieniem. Po co komplikować nacięciami jak można bez ? Może i nie zaszkodzą jak dziurki, ale zawęża to wybór takie założenie.
Sporo na ten temat jest materiałów , np ten : https://www.youtube.com/watch?v=78wbht355R8 Co do Zimmermn i powłoki CoatZ to zgadza się , nie wygląda na pierwszy rzut oka na taką skuteczną, a całkiem dobrze zabezpiecza przed nieładną rdzą ( mam w cywilnym zima, sól itp. W torowym to wcześmiej z innego powodu zmienisz niż zdąży zardzewieć ![]() -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#70
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
CYTAT z otworami rzekomo mają tendencję do pękania, nie rzekomo. pekaja. i to dosc szybko po przekroczeniu przez tarcze wysokich temperatur. ja np jak nie przekraczalem pewnego pulapu temperatur na tarczach to od otworow nie szly pajaki a jak zalozylem mocniejsze klocki z wyzszym wspolczynnikiem tarcia plus lepsze opony to w upalny dzien tarcze popekaly wiec jestem pewien ze wplyw ma tu temperatura, tzn jest jakis prog do ktorego jeszcze nie pekaja a od jakiegos progu np 900 stopni juz niestety pekaja. inna sprawa to to ze otwory sie zasklepiaja syfem z klockow co tez widac na zdejciu. moja tarcza mikoda gt ktora przez lata pracowala z ferodo ds2500 i nic nie bylo. a po przejsciu na ferodo dsuno takie cos. masz tez odpowiedz czy mikoda rdzewieje. rdzewieje jak kazde zeliwo. ![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#71
|
|
Super User Dołączył: Sat, 29 September 2007 Skąd: Łosice ![]() |
Ate powerdisc (te z Falami) plus ds3000 radzi Sobie 30 minut na Ulezu w Bmw e46 330i waga seria. Fajny zestaw za jeszcze w miare rozsadne pieniadze.
|
|
|
![]()
Post
#72
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Ate powerdisc (te z Falami) plus ds3000 radzi Sobie 30 minut na Ulezu w Bmw e46 330i waga seria. Fajny zestaw za jeszcze w miare rozsadne pieniadze. tarcza tarczą, ale DS3000 to po prostu świetne klocki, pewniak taki, nie wiem czy komuś udało się je kiedykolwiek przegrać. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#73
|
|
User Dołączył: Wed, 11 December 2019 ![]() |
Podepnę się pod temat
![]() Ma ktoś doświadczenia z tarczami Textar Pro? Jak się mają do np. Brembo najzwyklejszego? |
|
|
![]()
Post
#74
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 April 2020 ![]() |
nie rzekomo. pekaja. i to dosc szybko po przekroczeniu przez tarcze wysokich temperatur. ja np jak nie przekraczalem pewnego pulapu temperatur na tarczach to od otworow nie szly pajaki a jak zalozylem mocniejsze klocki z wyzszym wspolczynnikiem tarcia plus lepsze opony to w upalny dzien tarcze popekaly wiec jestem pewien ze wplyw ma tu temperatura, tzn jest jakis prog do ktorego jeszcze nie pekaja a od jakiegos progu np 900 stopni juz niestety pekaja. Aby być dokładnym to od temperatury powyżej 820 stopni (zależnie od stopu). Aczkolwiek nie temperatura jest najistotniejsza a szybkość chłodzenia. Możesz mieć i wyższą temperaturę ale przy wolnym studzeniu nic się nie stanie. |
|
|
![]()
Post
#75
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Pytanie co to jest szybkie studzenie? Mi pękły po jeździe torowej czyli gdy normalnie stygły od powietrza.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#76
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 April 2020 ![]() |
Jest to szybkość studzenia powodująca hartowanie. Nie jest to wartość szybkości stała ℃/s tylko logarytmiczna zależna od temperatury. Najważniejsze żeby szybko zejść z co najmniej 780℃ poniżej 700℃ potem to już z górki. Z tego co znalazłem wykres dla żeliwa sferoidalnego (materiał tarcz) to były jakieś 2-2,5 sekundy na zejście o tyle stopni. Przy podgrzewaniu od około 780℃ będzie początek przemian w materiale co już by miało wpływ na lokalne podhartowanie co przy jakichś 820℃ będzie koniec przemian i wpływ będzie większy(przy chłodzeniu z tych temperatur). Wszystko zależy też jak długo materiał będzie znajdował się w tych zakresach temperatur. Powyżej to już nie będzie robiło różnicy (w tym przypadku nieistotne).
Rozstrzał temperatur może być zależnie od dokładnie użytego stopu. Nie powinien przekraczać 20-30℃. W słabej jakości problemy mogą się zacząć przy temperaturach niższych o np. 50℃. Aby była dokładność należało by wykonać badania albo mieć do nich dostęp. Tak naprawdę w przypadku zwykłych tarcz problemy zaczynają się powyżej 400℃ bo zaczyna spadać ich wytrzymałość no i mamy rozstrzał z rozszerzalnością cieplną. Ale to już inna kwestia. Jeszcze inna wady odlewu. |
|
|
![]()
Post
#77
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
mam podobny dylemat ![]() szukam tarcz na przód do auta o wadze ok. 1200 kg tarcz i klocków na przód, auto służy na weekendowe wypady i track daye, także coś co się nie skończy po 5 okrążeniach i nie zacznie bić. na oku mam zimmermany nawiercane (chciałem nacinane, trochę się nasłyszałem że nawiercane to parch), roetingery nacinane i nawiercane (ponoć się szybko gną i coś za tanie mi się wydają, 415zł za kpl na przód?) oraz jakieś power stopy nacinane i nawiercane, niby chwalone za atlantykiem ale kompletnie nie znam firmy ![]() klocka ds performance ani ds2500 do tego nie ma (toyota avensis t25, tarcza 295mm), to nie wiem, jakieś ceramiczne ate będą dobre? Tak jak pisze Andrzejsr - tarcze olej, niech będą jakiekolwiek porządne gładkie, ale klocki koniecznie sportowe. Jak nie ma żadnych popularnych to może Mintex coś Ci zrobi, ja kiedyś zamawiałem specjalnie przez Pizzabrakes do S-maxa M1144. -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 09 July 2025 - 00:22 |