Shoutbox 0 nowych PW 



3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Jakie tarcze na przód
agressor
post Tue, 12 Jan 2016 - 13:28
Post #1


Super User
Dołączył: Tue, 15 January 2008





Panowie,
muszę wymienić tarcze w Mercu W211 E200 kompressor.
Pomyślałem, że może warto kupić lepsze niż OEM.
Myślałem o Black Diamond Combi, Zimmerman albo jakiś innych
nawiercanych. Co o tym myślicie?

Pozdrawiam
Tomek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 12 Jan 2016 - 13:28
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
MadeInPoland
post Tue, 12 Jan 2016 - 15:31
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Masz jakieś pewne dane, że są lub będą lepsze od seryjnych?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kogutos
post Tue, 12 Jan 2016 - 16:25
Post #3


Super User
Dołączył: Sun, 13 November 2011
Skąd: lbn





Z tematem tarcz i klocków to jest jak z tematem o olejach. Każdy ma swoje typy. Pierwszy mój mocniejszy setup to były Mikody GT+EBC green. Bardzo dobry zestaw,klocki zjadło szybciutko :-). Drugi,tarcze TRW+ferodo seria- słabo. Obecny zestaw ,z którego jestem bardzo zadowolony to: Mikoda seria+Jurid ceramiczny.Mam ładne letnie felgi z rantem. Na ceramicznym juridzie=zero pylenia.
Pierwszy zestaw to było 280x28,drugi 302x26,obecny 305x28. Masa auta 1500kg.
Polecam ceramiczne klocki+lita tarcza.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Tue, 12 Jan 2016 - 17:17
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Jak jest dostępny, to bierz brembo oro - jak dla mnie mistrz tarcza w jeszcze rozsądnych finansach.


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace |
'00 Cento 1298ccm 8vt
'04 Crazy vacuum cleaner
www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
agressor
post Tue, 12 Jan 2016 - 17:22
Post #5


Super User
Dołączył: Tue, 15 January 2008





Powiem szczerze żadnego doświadczenia nie mam z tarczami, ori tarcze zaniedbał właściciel (nowe klocki, stare tarcze),
no i będę musiał to ogarnąć, bo się zrobił rant itd. Zastanawiam się czy można coś ulepszyć.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
farmer91
post Tue, 12 Jan 2016 - 17:26
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Sun, 24 April 2011
Skąd: wlkp





Ja polecam od siebie zimmermann sport wiercone
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Tue, 12 Jan 2016 - 17:52
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Wlasnie jesli mozna to unikac wierconych. Wyjatek - brembo oro lub inne wysokobudzetowe tarcze. Tanie i wiercone to proszenie sie o pekniecia.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CELICA FAN
post Tue, 12 Jan 2016 - 19:24
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Thu, 23 February 2006
Skąd: Kraków





Tanie i wiercone to niekoniecznie pęknięcia, mam jakies Zimermany w Legacu, ale cud miód to to nie jest. Hamuje jak seria, a bić zaczęły dość wcześnie. Popekać nie popękały, ale lite sie nie gieły. Z wierconych jeszcze DBA ale drogawe są.


--------------------
Celica Caros Sainz, Outback, Legacy, Q3. Jeszcze sie driftrajka na bazie taczek buduje :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 12 Jan 2016 - 20:54
Post #9


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





a po co wiercone ?
nie lepiej gładki Zimmerman


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Damzzii
post Tue, 12 Jan 2016 - 21:12
Post #10


Super User
Dołączył: Thu, 27 February 2014





Czasami nie masz tam tarczy 295mm i jednotłoczka pływającego? Jak tak to zmieniaj na 4 tłoczkowe brembo i tarcze 330mm, zaciski kosztują grosze a i tak tarcze/klocki musisz zmienić.

W W203 miałem najpierw serię, później "małe" brembo, a na koniec "duże" brembo, przepaść.
Tarcze kupuj gładkie, nie zapychają się, nie pękają, nie "szumią"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Tue, 12 Jan 2016 - 22:23
Post #11


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





Zwykła tania tarcza typu TRW i dobry klocek, to się zawsze sprawdza.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kinko
post Tue, 12 Jan 2016 - 22:56
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Mon, 18 April 2011
Skąd: Gdańsk





TRW wg. mnie robi słabe tarcze, mi bardzo szybko zaczęły bić w 5er, nie polecam. Teraz założyłem komplet Textara i póki co jest ok.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
K@rol
post Tue, 12 Jan 2016 - 23:09
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 December 2005





ATE power disc ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_adams_
post Wed, 13 Jan 2016 - 00:06
Post #14


Super User
Dołączył: Thu, 17 December 2009
Skąd: Kruszwica





ATE PD to jest kupa totalna, te płytkie rowki szybko zachodzą syfem i korozją, poza tym nic nie dają a tarcze są przeciętnej jakości - miałem w B5 i nie polecam.

W B6 mam Zimmermann Sport wiercone i kłopotu z nimi nie ma przy normalnej jeździe, raz na 2-3 m-ce przewiercam otwory aby drożne były i dużo w nich pyłu wylatuje. Z tym że ze sportem to raczej nic wspólnego nie mają - po 2 hamowaniach z dużej prędkości już lekko biją. Ostygną i jest spoko, widać nie lubią ostrej jazdy.

Jak wyżej - raczej gładka tarcza z tych przeciętnych i dobry klocek - w T5 często ze sporym ładunkiem działa to bardzo dobrze. A jak już coś oryginalnego to chyba nacinane tarcze warto zapodać.


--------------------
Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.

B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad
Punto Evo 1.4T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
K@rol
post Wed, 13 Jan 2016 - 00:40
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 December 2005





No właśnie ja też miałem w b5 i byłem zadowolony...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
addam24
post Wed, 13 Jan 2016 - 00:42
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Sat, 12 June 2010





Kup TAROX (tarcze i klocki) nawet model g88.Najlepsze z tych wszystkich,ktore zostaly wymienione.Hamuje to zaajeebiscie.Oczywiscie jesli Cie stac na nie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
addam24
post Wed, 13 Jan 2016 - 00:44
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Sat, 12 June 2010





Zapomnialem ze jezdzisz Mercedesem (:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
agressor
post Wed, 13 Jan 2016 - 07:54
Post #18


Super User
Dołączył: Tue, 15 January 2008





Dzięki za wszystkie odpowiedzi, w takim razie nie będę jakoś wydziwiałsmile.gif
Pozdr

p.s.
A te taroxy to rzeczywiście takie dobre?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Wed, 13 Jan 2016 - 09:59
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Ja nie wiem czy ta informacja jest prawdziwa, ale otrzymałem ją od pracownika zakładu Brembo, już ją tutaj kiedyś podawałem, ale powtórzę:
w produkcji stosuje się różne dodatki wolframu. Na pierwszy montaż najwięcej, przez tarcze do ASO mniej i 'na miasto' najmniej. Podobno brembo ma oznaczenia 0, 1 i 2.

ATE power disc kupiłem do S4 B5 oraz ferodo premier i się szybko pokrzywiły.

Jedyny w życiu przykład gdzie nie pogięły mi się tarcze to tylko rajdówka, gdzie mam 'jakieś tam' tarcze 'z miasta' + DS3000. Tarcze przeżyły wiele godzin strojenia EMU na hamowni obciążeniowej A4 Katowice - Gliwice gdzie nieraz na 3,4,5 dusiłem hamulcem ustawiając zapłon oraz AFR przeze wiele kilometrów. Owszem przegrzewały się i zaczynały nieco bić, ale biją tylko w takich ekstremalnych temperaturach. W trakcie rajdu nigdy, mimo iż też są nieco dogrzane.

Wniosek jest taki, że przede wszystkim tarcze 'wygina' marny klocek (dla przykładu ferodo premier jest marny skoro mi pogiął Power Disc w S4).
Jak to się ma do tego wolframu to może ktoś coś wie więcej i napisze.

Przerabiałem tarcze taroxy, TRW, ATE, brembo, mikoda i wiele innych i wszystko się gięło.
Jak ktoś uważa, że ma super tarcze (seryjny rozmiar i marny klocek) to mogę mu pokazać jak to się łatwo wygina na A4.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Wed, 13 Jan 2016 - 10:35
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





I ja sie z tym zgadzam. Bo marny klocek to marny material, ktory latwo sie przypala i wtapia w tarcze. Jesli wierzyc artykulom technicznym Stoptecha to absolutna wiekszosc bijacych tarcz nie jest w ogole pogieta, tylko ma nierowno przeniesiony material z klocka. Czasem to wina uzytkownika (trzymanie wcisnietego hamulca po grubszym zatrzymaniu, wybor niewlasciwego klocka do stylu uzytkowania itp) a czasem to zwyczajnie beznadziejny klocek.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 13 July 2020 - 15:23