![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#241
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
No to sezon RCP x Time Attack się zakończył
![]() Ogólnie udało się poprawić własny rekord toru i chyba jest to nieoficjalny rekord dla samochodów (42.41s) na tym obiekcie. Najszybsze motory robią 42.1s. https://www.facebook.com/HomeMadeTCS/posts/511408122556382 Tabela wyników : http://masatech.pl/index.php?str=online5&a...nlinestr=wyniki Onboard zaraz wleci. I taka sesja rozgrzewkowa z innej perspektywy , akurat goniłem focusa -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#242
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Co tu dużo mówić - tylko pogratulować należy !
![]() (BTW video dla ćwiczenia widzenia peryferyjnego / nieostrego ?;-) ) A ta RX8 GrediEX - to z Wanklem ? -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#243
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Co tu dużo mówić - tylko pogratulować należy ! ![]() (BTW video dla ćwiczenia widzenia peryferyjnego / nieostrego ?;-) ) A ta RX8 GrediEX - to z Wanklem ? Video niestety nagrywane telefonem , był już półmrok (około 16) i odbiło się to na jakości nagrania ![]() Gedi wanklem 237 koni - mega dobry czas. Ten trzeci niebieski RX8 miał shamowane 160 koni i geometrie w ogóle nie pod tor ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#244
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 January 2011 ![]() |
Jak oceniasz tor w Pszczółkach? Na onboard'ach wygląda całkiem ciekawie, chyba się wybiorę w kwietniu.
-------------------- Z pozdrowieniami,
Szymon |
|
|
![]()
Post
#245
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Jak oceniasz tor w Pszczółkach? Na onboard'ach wygląda całkiem ciekawie, chyba się wybiorę w kwietniu. Mi ten tor bardzo odpowiada. Są różnice poziomów, są zakręty o różnym nachyleniu bocznym , potrafi wywalać przód i tył. Obie patelnie składają się z 2 zakrętów o różnym promieniu, więc optymalna linia wymaga trochę wysiłku (ja w połowie patelni czasem dodaję gazu). WYdaje mi się, że z obiektów o długości ~1km jest najciekawszy. Nawet cywilnym kombiakiem na dohamowaniu do zakrętu można pójść bokiem i wymaga założenia kontry. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#246
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 January 2011 ![]() |
Trzeba wpisać do kalendarza w takim razie
![]() -------------------- Z pozdrowieniami,
Szymon |
|
|
![]()
Post
#247
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#248
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Krótkie podsumowanie mojego występu na bednarach. Jest to kopia z fejsa, ale wiem jak ja negatywnie podchodziłem do tego "portalu" i preferowałem jednak forum , jako bardziej uporządkowane.
Sytuacja wyglądała tak ![]() Przejazd 2 - przesychająca płyta główna, na kartingu nadal lód i miejscami lód w zalesionym odcinku. Nadal bardzo ostrożnie z mojej strony, rywale przyspieszyli znacznie bardziej (znajomość obiektu z poprzednich rund dawała przewagę). Mój czas 5:38 (najszybszy klasa 4 5:24, generalka 5:12). Przejazd 3 - eksperyment z oponami. Ciągle wysychała nawierzchnia. Na przód VR2 R7 , na tyle VR1 W5. Totalna porażka, przód dogrzał się dopiero na końcu pasa lotniska (3/4 próby). Dodatkowo nie dolałem wody do obiegu ICka i jechałem bez doładowania (vmax 15-20 niższy niż poprzedni przejazd). Efekt to 5:44 (klasa 4 5:23, generalka 5:09). W tym momencie powiedziałem sobie,że po zawodach. Nie ma już o co walczyć i gorzej być nie może. Byłem w okolicy 6 miejsca w klasie. Przejazd 4 znowu na VR1 W5 i już odważniej (dohamowania przestrzelone ,ale i tak lepiej, niż hamować 10m za wcześnie). Zaczęło lekko pruszyć i padać. Efekt to 5:26 (miałem najlepszy czas w klasie 4, generalka 5:10). W ten sposób udało się wskoczyć na 3-cie miejsce w klasie. Jeden z rywali jechał na 2 numery startowe, co eliminowało go z oficjlanej klasyfikacji. W ten sposób zająłem drugie miejsce w klasie 4 ze stratą 1.5s do pierwszego miejsca w klasie ![]() Wszystkim, którzy nie mieli okazji być na Bednarach polecam wizytę. Jazdy nie ma dużo (około 30-40km na dzień), klimat jest inny, można popatrzeć na całe ekipy serwisowe z namiotami, stertami opon i zapleczem jak na zawodach wysokiej rangi. Idąc grubo można dużo stracić i niewiele zyskać (po 4 przejazdach w TOP 15 było 6 kar). Liczy się powtarzalność i spokój. Wyniki na http://live.chronotec.pl Teraz media Zapoznanie z trasą Przejazd 1 - jeszcze niepewnie Przejazd 4 - najlepszy mój czas tego dnia (pomimo opadów śniegu z deszczem). I małe nagranie z zewnątrz -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#249
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Nie odpoczywasz zimą ?
![]() Długie te przejazdy na Bednarach, 30-40 km to już coś jest . I kilka "hopek" było na trasie widać. Ale lista wyników fajna - rodzynek wśród BMW Strasznie dużo Kii na liście startowej - i picanto i ceedy , jak Ci się widzą w czasie przejazdów ? Kurcze, ja bym chyba tylnym napędem nie umiał jeździc - strasznie trzeba mieć cierpliwość z dodawaniem gazu na wyjściu - widać miejscami ze spokojnie czekasz na wyprostowanie i dopiero gaz. Ja wiem że tak jest zgodnie ze sztuką, ale widzę że ja bym w FWD znacznie wcześniej gaz dawał - najwyżej zamieli czy lekko przód ucieknie co banalnie złapać znów i hajda. A tu - w razie czego tył macha jak nie gorzej , sekundy uciekają, napocić się trzeba.. a jak za późno znów to strata później, no ale na pewno ciekawiej ![]() (z tym skrzydłem to przez kraj jedziesz po drogach ? bo na kołach byłeś ?) -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#250
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
dlatego autko ma home made TCS wlasnej roboty
![]() w tym pierwszym przejezdzie ten odcinek jeden gokartowy to masakra faktycznie. 20km/h i zero skrecania. (3minuta pierwszy przejazd) a co do spojlera z tego co kojarze Jacek wozi go w bagazniku albo na przednim siedzeniu ![]() ale fakt teraz mocno rozbudowany wiec pewnie trzeba go sobie najpierw po podrozy poskladac. ogolnie fajna precyzyjna jazda. jedynie widac braki wynikajace z nieznajomosci trasy ale to oczywiste. nikt chyba by nie zaryzykowal w takich warunkach jazdy na 110% gdy nie zna sie punktow hamowan, kierunkow zakretow czy ogolnego ukladu trasy. cos dla rozsadnych, albo umiejacych przewidywac. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#251
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
dlatego autko ma home made TCS wlasnej roboty ![]() Raczej zapłon. Gratki fajnej jazdy. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#252
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Andrzej - odpoczywam zima, ale pogoda jesienna - wiesz jak jest
![]() ![]() Dam ci sie kiedys przejechac, mazda z tcsem jezdzi sie dosc latwo. Masz racje,ze pozno na gaz wchodze - to jest jedno z paru miejsc do poprawy. Nie widac tez tego na nagraniu ale czesto przod wyjezdzal (bardziej slisko ns wyjsciu) i po prostu danie gazu nie mialoby sensu. To na mokrej partii (zwanej ODTJ) bylo czeste. @Piwo - zgadza sie, tcs daje rade. Nie widac tego z nagran, w kabinie odczucia sa znacznie bardziej na plus. Nieznajomosc trasy to byl tzw. Handicap - mialem gorzej od konkurentow, ktorzy czesto bywaja na bednarach. Dlatego chce pojechac jeszcze raz- wtedy roznice czasow powinny byc mniejsze. @Tommo - dzieki. Co do tcsa, to ja mam wycinanie paliwa. Jestem bardziej eko ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#253
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 23 May 2010 Skąd: Gdańsk ![]() |
CYTAT Na przód VR2 R7 , na tyle VR1 W5. Tak z ciekawości czemu akurat taką kombinację chciałeś wypróbować? Wydawałoby się, że może to na tył powinny pójść VR2 R7 a na przód VR1 W5. -------------------- ________________________
E36 Compact S50B32 rally car Polonez 2000 |
|
|
![]()
Post
#254
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Nie no, nie śmiem oceniać ze ZA późno, w kilku miejscach zauważyłem ale to raczej na plus ze cierpliwie na odpowiedni moment umiesz wyczekać niz za wcześnie i poprawiać czy ratować sie później.
Z rwd na torze to ja mialem okazje tylko mr2 Culmena na prawie 300 koni przerobioną poprowadzic bez tcs i kurcze ciężkie przeżycie to bylo ![]() -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#255
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Tak z ciekawości czemu akurat taką kombinację chciałeś wypróbować? Wydawałoby się, że może to na tył powinny pójść VR2 R7 a na przód VR1 W5. U mnie samochód jest inny niż wszystkie - przód mam zawsze cieplejszy , niż tył. Jak jest sucho, to np w Kielcach przód miał 65-70 stopni (zaraz po zjeździe do depo), a tył okolice 50-55. Jak jadę po torze, to przód mi się dogrzewa szybciej i po 1 kilometrze auto robi się nadsterowne, a po kolejnych 500m już tył dogrzewam i można iść ogniem ![]() Na wilgotnej nawierzchni R7 nie idzie dogrzać - taka nauczka z Bednar. Nie no, nie śmiem oceniać ze ZA późno, w kilku miejscach zauważyłem ale to raczej na plus ze cierpliwie na odpowiedni moment umiesz wyczekać niz za wcześnie i poprawiać czy ratować sie później. Z rwd na torze to ja mialem okazje tylko mr2 Culmena na prawie 300 koni przerobioną poprowadzic bez tcs i kurcze ciężkie przeżycie to bylo ![]() Zauważyłem tendencję, że kierowcy RWD wychodzą szybko z gazem, lecą bokiem i czasem się uda, a czasem korygują później 3x. Wiem, że odpowiednie tempo gazu na wyjściu jest kluczowe, ale akurat tam jechałem jak pi..da - bałem się tego obiektu. Ja generalnie mam oszczędny styl jazdy i mało zużywam opony oraz do granicy z reguły dochodzę od zbyt wolnego tempa ![]() ![]() Co ciekawe, w zakręcie prawie nigdy opony mi nie piszczą , jedynie na ostrzejszych dohamowaniach. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#256
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
@Tommo - dzieki. Co do tcsa, to ja mam wycinanie paliwa. Jestem bardziej eko ![]() Lekki OT, ale mnie to nurtuje: czy wycinanie paliwa zamiast zapłonu nie ma negatywnego wpływu na silnik? Uboga mieszanka, wysokie EGT i te sprawy. -------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]()
Post
#257
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 08 January 2004 Skąd: prosty chłopak ze wsi ![]() |
Nie bo całkowicie wycina paliwo wiec sumaryczne egt spadac powinno wrecz...
|
|
|
![]()
Post
#258
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
U mnie samochód jest inny niż wszystkie - przód mam zawsze cieplejszy , niż tył. Jak jest sucho, to np w Kielcach przód miał 65-70 stopni (zaraz po zjeździe do depo), a tył okolice 50-55. Jak jadę po torze, to przód mi się dogrzewa szybciej i po 1 kilometrze auto robi się nadsterowne, a po kolejnych 500m już tył dogrzewam i można iść ogniem ![]() Na wilgotnej nawierzchni R7 nie idzie dogrzać - taka nauczka z Bednar. Zauważyłem tendencję, że kierowcy RWD wychodzą szybko z gazem, lecą bokiem i czasem się uda, a czasem korygują później 3x. Wiem, że odpowiednie tempo gazu na wyjściu jest kluczowe, ale akurat tam jechałem jak pi..da - bałem się tego obiektu. Ja generalnie mam oszczędny styl jazdy i mało zużywam opony oraz do granicy z reguły dochodzę od zbyt wolnego tempa ![]() ![]() Co ciekawe, w zakręcie prawie nigdy opony mi nie piszczą , jedynie na ostrzejszych dohamowaniach. Co do piszczenia to popiskują jak mają nacięcia zauważyłem, slicki gładkie nie, a być może lub/i niewłaściwe ciśnienie (?) Ale Ty na pełnym slicku nie jeździeś więc też ciekawe z tym brakiem pisku. A co do jazdy RWD to od kiedy się przyglądam to jak ktoś jest faktycznie szybki w RWD to jedzie na okrągło, bez boków itp. efektów specjalnych, zresztą co tu dużo szukać - ot F1. Już pomijając to czy uda się czy się nie uda, to kwestia ważna przy zawodach gdzie się więcej niż jeden best-lap liczy. Z drugiej strony to ponoć szybko jest wtedy, gdy ręce są wciąż zajęte, ale z zewnątrz (po zachowaniu auta) tego nie widać ![]() -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#259
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Lekki OT, ale mnie to nurtuje: czy wycinanie paliwa zamiast zapłonu nie ma negatywnego wpływu na silnik? Uboga mieszanka, wysokie EGT i te sprawy. Tak jak napisał kivi - niektórzy straszyli, że coś klęknie. Jedyny moment, gdzie rzeczywiście coś może być nie tak, to jak cylinder jedzie na sucho i dostaje paliwo - wtedy wyschniety kolektor może wpłynie na zubożenie mieszanki o jakieś 3-5%. CIężko to potwierdzić, bo po suchym cyklu (bez paliwa) sonda nie pokaże realnego odczytu AFR ![]() o do piszczenia to popiskują jak mają nacięcia zauważyłem, slicki gładkie nie, a być może lub/i niewłaściwe ciśnienie (?) Ale Ty na pełnym slicku nie jeździeś więc też ciekawe z tym brakiem pisku. A co do jazdy RWD to od kiedy się przyglądam to jak ktoś jest faktycznie szybki w RWD to jedzie na okrągło, bez boków itp. efektów specjalnych, zresztą co tu dużo szukać - ot F1. Już pomijając to czy uda się czy się nie uda, to kwestia ważna przy zawodach gdzie się więcej niż jeden best-lap liczy. Z drugiej strony to ponoć szybko jest wtedy, gdy ręce są wciąż zajęte, ale z zewnątrz (po zachowaniu auta) tego nie widać smile.gif Sam się przekonałem, że jak auto leci tyłem, to po prostu dać mu lekko gaz i wtedy jest szybki na wyjściu. Ale od tamtego czasu dorzuciłem trochę przyczepności na tyle i jedyny moment, gdzie to mogę zrobić, to dohamowanie przy <100km/h , gdy za szybko wjechałem w zakręt. Tu jest ten moment z wewnątrz (delikatna kontra, lekko gazu) https://youtu.be/9Hk_Etpg_QA?t=277 Z zewnątrz wygląda groźniej, a wszystko pod kontrolą było ![]() https://youtu.be/-qHVtRgyBeY?t=98 -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#260
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
Możesz wrzucić jakieś foty kompresora po obcieciu watercoolerów i przygotowaniu do montażu?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 27 June 2025 - 02:42 |