MODEL: Mazda RX8
Modyfikacje
Silnik: Zakonczony
K20 swap by Przema72
Modyfikacje głowicy: uszczelka z dodatkowymi warstwami, odprezenie do ~10.5:1
Modyfikacje bloku: seria
Układ dolotowy: Zakonczony
TVS1320 @ 0.85bar
Custom kolektor ssacy z blokiem wodnym
Chlodnica wody Civic
Pompa wody Audi
Układ wydechowy: Zakonczony
Kolektor wydechowy 4-2-1 by SSG, decat, reszta seria
Układ wtryskowy: Zakonczony
Seryjny bezwpowrotny uklad RX8
Wtryski 720cc
Elektronika: Zakonczony
EMU, strojenie wlasne
www.RaceTCS.com
Układ chłodzenia: Zakonczony
Seria
Układ napędowy: Zakonczony
Skrzynia seria, sprzeglo custom, torsen
Zawieszenie: Zakonczony
Total seria, ustawione pod siebie Camber i zbieznosci
BODY KIT: Brak
PODZIĘKOWANIA:
Przema72
Onyx
Dawno dawno temu zamontowalem kompresor do 323F BG GT. Projekt byl mega drutem, na studenckim budzecie, ale pozwolilo zdobyc jakies doswiadczenie w kwestii tuningu i przede wszystkim zarazilo charakterystyka silnika z kompresorem. Od tego czasu chyba zadna turbo benzyna nie pasowala mi pod wzgledem oddawania mocy, jak i reakcji na gaz. Z tego powodu (oraz ze wzgledow ekonomicznych), K20 nie dostalo turbo, tylko kompresor.
Samochod sluzy glownie do zabawy na torze i ewentualnego latania bokiem w zimie. Przez sezon 2015, z drobnymi awariami przejezdzil jakies 500km torowych (Bydgoszcz, Torun,Koszalin, Ulez, Wroclaw, Autodrom Pomorze) z wylaczonym ESP i wlaczonym TCS @ 10%. Przebieg z kompresorem ok 5000km.
W sezonie 2015 nie udalo sie osiagnac nic ciekawego na 1/4 mili. W Pile byly problemy z trakcja i czas 13.8 @ 172km/h. W Ulezu , po problemach z kompresorem i doladowaniu 0.6 bara czas 13.8@ 164km/h.
Czas 100-200 najlepszy do tej pory 11.5s.
Sam kompresor zamontowany byl w warunkach garazowych (hala parkingowa bez kanalu) przy uzyciu podstawowych narzedzi i wymagalo mnostwa motywacji. Projekt teoretycznie bez sensu, robiony bardziej jako sprawdzian swoich mozliwosci konstrukcyjnych.
Do 3k rpm jest niepelne doladowanie, sterowane elektronicznym bypassem (2000@0.3, 2500@0.5, 3000@0.75, 3500@0.8 , dalej 0.85). Vtec @ 3300. Teoretycznie w ameryce laduja z dolu ile wyjdzie z przelozenia kompresora, ale ja wole dmuchac na zimne.
Jak widac, hamownia MAHA dosc mocno usrednia , stad tak slaby "dol". Rzeczywiscie, wyjezdzajac z ronda czy zakretu na torze na 2-ce 2500rpm z gazem w podloge, auto z trudem lapie trakcie i po chwili leci bokiem.
Zakres uzyteczny w codziennej jezdzie to 2500-8700rpm.
Pare onboardow z roznych imprez na kanale:
https://www.youtube.com/channel/UC1GSiQWYqO...w_as=subscriber
Wiecej nie bedzie