Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: RX8 z właściwym silnikiem
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
jackkpl
MODEL: Mazda RX8

Modyfikacje

Silnik: Zakonczony
K20 swap by Przema72

Modyfikacje głowicy: uszczelka z dodatkowymi warstwami, odprezenie do ~10.5:1
Modyfikacje bloku: seria

Układ dolotowy: Zakonczony
TVS1320 @ 0.85bar
Custom kolektor ssacy z blokiem wodnym
Chlodnica wody Civic
Pompa wody Audi

Układ wydechowy: Zakonczony
Kolektor wydechowy 4-2-1 by SSG, decat, reszta seria

Układ wtryskowy: Zakonczony
Seryjny bezwpowrotny uklad RX8
Wtryski 720cc

Elektronika: Zakonczony
EMU, strojenie wlasne
www.RaceTCS.com

Układ chłodzenia: Zakonczony
Seria

Układ napędowy: Zakonczony
Skrzynia seria, sprzeglo custom, torsen

Zawieszenie: Zakonczony
Total seria, ustawione pod siebie Camber i zbieznosci

BODY KIT: Brak

PODZIĘKOWANIA:
Przema72
Onyx



Dawno dawno temu zamontowalem kompresor do 323F BG GT. Projekt byl mega drutem, na studenckim budzecie, ale pozwolilo zdobyc jakies doswiadczenie w kwestii tuningu i przede wszystkim zarazilo charakterystyka silnika z kompresorem. Od tego czasu chyba zadna turbo benzyna nie pasowala mi pod wzgledem oddawania mocy, jak i reakcji na gaz. Z tego powodu (oraz ze wzgledow ekonomicznych), K20 nie dostalo turbo, tylko kompresor.
Samochod sluzy glownie do zabawy na torze i ewentualnego latania bokiem w zimie. Przez sezon 2015, z drobnymi awariami przejezdzil jakies 500km torowych (Bydgoszcz, Torun,Koszalin, Ulez, Wroclaw, Autodrom Pomorze) z wylaczonym ESP i wlaczonym TCS @ 10%. Przebieg z kompresorem ok 5000km.
W sezonie 2015 nie udalo sie osiagnac nic ciekawego na 1/4 mili. W Pile byly problemy z trakcja i czas 13.8 @ 172km/h. W Ulezu , po problemach z kompresorem i doladowaniu 0.6 bara czas 13.8@ 164km/h.
Czas 100-200 najlepszy do tej pory 11.5s.

Sam kompresor zamontowany byl w warunkach garazowych (hala parkingowa bez kanalu) przy uzyciu podstawowych narzedzi i wymagalo mnostwa motywacji. Projekt teoretycznie bez sensu, robiony bardziej jako sprawdzian swoich mozliwosci konstrukcyjnych.

Do 3k rpm jest niepelne doladowanie, sterowane elektronicznym bypassem (2000@0.3, 2500@0.5, 3000@0.75, 3500@0.8 , dalej 0.85). Vtec @ 3300. Teoretycznie w ameryce laduja z dolu ile wyjdzie z przelozenia kompresora, ale ja wole dmuchac na zimne.


Jak widac, hamownia MAHA dosc mocno usrednia , stad tak slaby "dol". Rzeczywiscie, wyjezdzajac z ronda czy zakretu na torze na 2-ce 2500rpm z gazem w podloge, auto z trudem lapie trakcie i po chwili leci bokiem.
Zakres uzyteczny w codziennej jezdzie to 2500-8700rpm.

Pare onboardow z roznych imprez na kanale:
https://www.youtube.com/channel/UC1GSiQWYqO...w_as=subscriber



Wiecej nie bedzie smile.gif
pinin
O kurwesz. 350km i mega przebieg - lajk!

Mogę prosić o jakieś foto z pod maski (kolektora ssącego)?
cowboy
wrzuc troche fotexów. mega sprawa k20 z kompresorem !
piwo
oho. a marudzil ze wykres gdzies zamieszcze smile.gif ladny ale gora jednak siada. daj wiecej zdjec w trakcie montazu kompresora bo to ciekawe bylo.
PitGTR
Miałem przyjemność jechać tym autem i powiem Wam, że ciąg i charakterystyka silnika jest konkretna smile.gif Przy tej budzie naprawdę odpycha się to poważnie.

Poza tym mega szacunek dla Jacka za koncepcje i realizacje smile.gif
Fawor
Mój sąsiad ma RXa z K20 i po przejażdżce stwierdziłem, że mega fajne auto i "jedyne" czego mu brakuje to wlasnie 100-150KM smile.gif Bo wystrojona seria NA jest trochę nudna...szkoda, ze żadnych porządniejszych czasów nie udało się zrobić, aczkolwiek w takim aucie dla mnie chyba również byłaby ważniejsza zabawa po zakrętach i na ulicy, a nie wyniki na wprost smile.gif Gratki!
jackkpl
CYTAT(Fawor @ Thu, 07 Jan 2016 - 14:10) *
Mój sąsiad ma RXa z K20 i po przejażdżce stwierdziłem, że mega fajne auto i "jedyne" czego mu brakuje to wlasnie 100-150KM smile.gif Bo wystrojona seria NA jest trochę nudna...szkoda, ze żadnych porządniejszych czasów nie udało się zrobić, aczkolwiek w takim aucie dla mnie chyba również byłaby ważniejsza zabawa po zakrętach i na ulicy, a nie wyniki na wprost smile.gif Gratki!


Ten samochod nigdy nie bedzie mega sprinterem. Wazy swoje (ok 1400kg bez kierowcy),do tego jest maly silnik. Ja sie ciesze, ze koncepcja doladowania sie zmaterializowala, moglem dopracowac uklad TCS przez sezon 2015. Jezdzilem troche wolnossacym k20 i nie pasowalo to do tej budy. Dupowoz na LPG byl szybszy na prostej i to jest troche nieporozumienie z RX8. Teraz jest jak byc powinno i wiele silnikowo sie nie zmieni. Moze wleci porzadny zawias, ale to najpierw musze umiec wykorzystac mozliwosci tego samochodu w 100%.

Tak jak z Mazda 323F BG GT, chyba jako pierwszy wsadzilem kompresor w Polsce, tak i tutaj chcialem byc pionierem. Zanim doszlo to do obecnego poziomu, przetestowalem duzo patentow, glownie z ukladem chlodzenia powietrza. I pomimo tego, ze nie jest bardzo wydajny (IAT na hamowni 55, przy temp zew 11), to mocy troche wygenerowal. Na codzien jezdze na PB95, wiec jest to minimalna moc do uzyskania na takim doladowaniu. Pokazuje to tez, ze turbo wcale nie jest jedyna droga i nie ma az takiej przewagi nad doladowaniem kompresorem smile.gif.
anwi
to jest parownik z klimatyzacji? czy jakaś inna chłodnica?
jackkpl
CYTAT(anwi @ Thu, 07 Jan 2016 - 14:33) *
to jest parownik z klimatyzacji? czy jakaś inna chłodnica?


Nagrzewnica z astry, parowniki z klimy sa bardzo restrykcyjne i sie na 100% nie nadaja. Probowalem z parownikiem z RX-a i nawet po rozwiercaniu w srodku kanalow byl bardzo restrykcyjny.
tekkenfan
Połączenie genialne, na wolnossaku faktycznie dupy nie urywało ale teraz już musi być przyjemnie.
Ja do dzisiaj jestem w szoku, że udało CI się to wszystko tam upchać lepiąc wzór w domu, a później zawożąc to na spawanie. Ja nawet jak coś robię na aucie to później i tak nic nie pasuje hehe.


anwi
a temp czynnika chłodzącego monitorujesz? Jak myślisz problem z wysokim IAT to za mała nagrzewnica czy mało wydajne pompa/chłodnica? Tą nagrzewnice po bokach masz uszczelnioną i strumień przelatuje przez sam rdzeń? czy bokami tez coś tam przeleci?
jackkpl
CYTAT(anwi @ Thu, 07 Jan 2016 - 14:57) *
a temp czynnika chłodzącego monitorujesz? Jak myślisz problem z wysokim IAT to za mała nagrzewnica czy mało wydajne pompa/chłodnica? Tą nagrzewnice po bokach masz uszczelnioną i strumień przelatuje przez sam rdzeń? czy bokami tez coś tam przeleci?


Uszczelnione, temp wody monitoruje za nagrzewnica. Jest 10-12 stopni mniej ,niz IAT. Prawdopodobnie uklad chlodzenia nie wyrabia, albo pod maska robi sie dosc cieplo po tych 20s butowania od samej chlodnicy wody i ten wielki kolektor grzeje sie od powietrza. Uklad chlodzenia jest w ciaglej fazie rozwoju smile.gif. Tak naprawde w RXie nie ma nigdzie sensownego wylotu powietrza spod maski. Dobrze by bylo zrobic wentylacje na masce, zeby powietrze przelatujace przez chlodnice od razu wylatywalo z komory. Zobaczymy jak bedzie w lato i moze to bedzie kolejny etap usprawnien.
anwi
Nie wiem jakiej konstrukcji masz maskę ale u mnie podcięcie tej belki usztywniającej przy podszybiu dało 1-2cm "szpary" dyskretne i proste.
jackkpl
CYTAT(anwi @ Thu, 07 Jan 2016 - 15:13) *
Nie wiem jakiej konstrukcji masz maskę ale u mnie podcięcie tej belki usztywniającej przy podszybiu dało 1-2cm "szpary" dyskretne i proste.


Jest to rozwiazanie, ale jednak wymusza przeplyw powietrza przez caly silnik. Lepiej byloby to wypuscic przed silnikiem smile.gif. Napewno bede walczyl, bo to jest projekt z serii neverending story. Ale dzieki za wskazowki.
waldii
No w koncu opisales.Autko fajnie wyglada,jezdzi,kierowca ogarnia,same pozytywy.
cowboy
jackkpl opatentuj to wink.gif mega robota, szacun

ps. jestem troche zszokowany waga auta wink.gif
jackkpl
CYTAT(cowboy @ Thu, 07 Jan 2016 - 15:33) *
jackkpl opatentuj to wink.gif mega robota, szacun

ps. jestem troche zszokowany waga auta wink.gif


Grzane stolki, kierowcy regulowany elektrycznie, audio. Ostatnio jechalem tym samochodem w 4 osoby i nikt nie narzekal na miejsce na nogi z tylu smile.gif. Tak naprawde to ten samochod jest dosc duzy. Na trackdaye jezdze z 4 kolami na tylnych siedzeniach, czego np mx5 juz bym nie zrobil.

Przema po swapie chyba wazyl swoja mazde, 1360kg. Tutaj doszlo ze 20kg kompresora, do tego 30kg narzedzi w bagazniku smile.gif.

Opatentowac nie moge, bo to kopia istniejacych rozwiazan, tylko zrobiona w domu biggrin.gif.
Cale szczescie ,ze mam balkon z gniazdkiem elektrycznym. Ciecie kompresora odbywalo sie na swiezym powietrzu.
apogeum
brak zdjęć
deejey!
Mega wykres. Jestem strasznie pozytywnie zaskoczony. Dość ciekawe rozwiązania, pomysły.


Gratulacje smile.gif
mlody1921
Wypas Rx8 z porządnym silnikiem i kompresorem musi być bardzo miłe auto na co dzień smile.gif

Piszesz ze parowniki z klimy są restrykcyjne a szukając parownika z klimy może mniej restrykcyjnego i połączenie go z klimatyzacją było by złe ?
Kras
Kolejny dowod, ze K20 to naprawde fantastyczny silnik. Dobra robota.
kaziu1985pn
W końcu opisałeśsmile.gif jeszcze raz gratki. Jak chcesz nim wycisnąć maks na torach typu Toruń Koszalin to zawias to podstawa żeby dupką dobrze zawijal smile.gif
jackkpl
Z tego co wiem, to robia patenty ze schladzaniem wody w ukladzie przez klime. To dziala w cyklu przykladowym 2 minuty chlodzenia 15s butowania. Jak analizowalem sprawe to wyszlo mi w granicach 15kW ciepla do odebrania z powietrza przy tych 350hp. Klima tego nie uciagnie na dluzsza mete.
siewcu
znajomy u siebie w celice, gdzie jest wodny ic, założył do chłodzenia płynu chłodnicę z seja. po kilku/nastu minutach upalania na torze można było bez problemów odkręcić korek i włożyć palec do zbiornika z wodą. może coś w tym kierunku?
jackkpl
CYTAT(siewcu @ Thu, 07 Jan 2016 - 18:38) *
znajomy u siebie w celice, gdzie jest wodny ic, założył do chłodzenia płynu chłodnicę z seja. po kilku/nastu minutach upalania na torze można było bez problemów odkręcić korek i włożyć palec do zbiornika z wodą. może coś w tym kierunku?


A jaka ma moc i jakie doladowanie? U mnie nie ma problemu z chlodzeniem do tych 6k rpm, powyzej kompresor powoli traci sprawnosc i temperatura znaczaco rosnie. Mam chlodnice z civica, aluminiowa , 42mm grubosci. Na torze temperatura nie jest problemem i ani razu w lato nie cofal mi zaplonu , IAT maks 60-62, a temp zewnetrzna wynosila nawet 28 stopni. Na hamowni bylo 11 temp zewnetrzna, 55 w dolocie, woda 42. Tez spokojnie mozna wlozyc palec smile.gif.
Obnizajac temperature powietrza mozna uzyskac wiecej mocy, ale tutaj musialoby sie chyba skonczyc na customowej chlodnicy pod wymiar, jakies 600x350x50mm. Cos takiego oferuje APR do audi 3.0 tfsi, ale tam nawet po modach za 3k$ iat dochodzi do 55 stopni na hamowni, wiec uwazam,ze taki wynik jest zadowalajacy.



Inna sprawa, ze ja temperature powietrza mierze jakies 6cm od glowicy, przed samymi runnerami, wiec efekt ogrzewania przez kolektor tez ma wplyw.
DCA
RX-8 marzenie! Jak nie 1.8 Turbo to K20. Skrzynia była cięta czy robiona płyta?
jackkpl
CYTAT(DCA @ Thu, 07 Jan 2016 - 19:09) *
RX-8 marzenie! Jak nie 1.8 Turbo to K20. Skrzynia była cięta czy robiona płyta?

Płyta, caly swap robil przema72. Ja ogarnialem tylko czesc elektryki i kompresor.
bolus1
kurde super patent z tym chłodzeniem powietrza i umiejscowieniem kompresora.. podziwiam i kibicuje!
Onyx
Ładnie i w końcu publikacja dla szerszego grona smile.gif Cieszę się, że dałeś się namówić i odpuściłeś turbo tongue.gif
kuki_VU
Jeszcze raz graty fury i że się w końcu zebrales do opisania wink.gif
Ps. Szkoda że z calibra nie zadzialalem do końca ale może do V8 władze ta zabawke
Winni
No panie, projekt kozak, szczególny respekt za montaż w tak niesprzyjających warunkach smile.gif

Gdzieś już wydaje mi się widziałem kiedyś ten projekt ale nie pamiętam na jakim forum...

Porządny zawias przy takiej mocy jednak by się jeszcze przydał wink.gif

Zaraz oblookam onboardy.
ILKU
Hej
Fajny projekt - inny niż wszystkie, gratulacje smile.gif
Tak się zastanawiam - może zaizolowanie kolektora ssącego od zewnątrz coś by pomogło - nie nagrzewał by się tak od powietrza z chłodnicy smile.gif
P.S. A już myślałem, że będzie B204 laugh.gif wink.gif
Onyx
Dołoży się termo spacer od głowicy i będzie dobrze wink.gif
jackkpl
CYTAT(ILKU @ Thu, 07 Jan 2016 - 21:28) *
Hej
Fajny projekt - inny niż wszystkie, gratulacje smile.gif
Tak się zastanawiam - może zaizolowanie kolektora ssącego od zewnątrz coś by pomogło - nie nagrzewał by się tak od powietrza z chłodnicy smile.gif
P.S. A już myślałem, że będzie B204 laugh.gif wink.gif


Mam prowizoryczna izolacje, wycieta z blachy. Czuc , ze odbija duzo ciepla, bo jest o 20-30 stopni cieplejsza od kolektora. Ale mimo wszystko, jak powietrze nie ma jak uciec spod maski, to predzej czy pozniej bedzie oddawac cieplo komponentom silnika.
evo 11
Najwydajniejszy system wodnych coolerow jaki udalo mi się zbudowac dzialal na tyle dobrze ze podczas przyspiesznia do 300km/h (1,7 bara) temperatura byla wyzsza jedynie o 18 stopni wzgledem temperatury zewnetrznej a byl to rok 2010.

W k20 z compressorem i chlodnica w kolektorze tez udalo mi sie uzyskac zadowalajace wyniki, i tutaj jak zawsze najwazniejsza role odgrywal wymiennik ciepla ktory musi miec duza pojemnosc.

Btw fajny projekt.
jackkpl
CYTAT(evo 11 @ Thu, 07 Jan 2016 - 22:29) *
Najwydajniejszy system wodnych coolerow jaki udalo mi się zbudowac dzialal na tyle dobrze ze podczas przyspiesznia do 300km/h (1,7 bara) temperatura byla wyzsza jedynie o 18 stopni wzgledem temperatury zewnetrznej a byl to rok 2010.

W k20 z compressorem i chlodnica w kolektorze tez udalo mi sie uzyskac zadowalajace wyniki, i tutaj jak zawsze najwazniejsza role odgrywal wymiennik ciepla ktory musi miec duza pojemnosc.

Btw fajny projekt.


Chodzi Ci o wymiennik w kolektorze, czy o chlodnice z przodu? Juz wiem, ze zwiekszajac pojemnosc ukladu o 1l uzyskalem duzo wolniejsze narastanie temperatury. Mimo wszystko, pod maska jest bardzo malo miejsca i sam wymiennik w kolektorze mogl miec maksymalnie grubosc 40mm. To jest najwiekszy problem. Wiem, ze woda sie nagrzewa mocno i na tym bede sie skupial. TYmbardziej jest nad czym pracowac, ze kompresor przy obecnym przelozeniu jest w stanie dmuchnac 1.1 bara (sprawdzone podczas wstepnego strojenia) smile.gif

18 stopni przy 1.7 bara, to czuje ,ze byl porzadny rdzen w kolektorze , lub chlodnice jak w M5 f10, czyli takie zewnetrzne klocki. Ja zalozylem sobie 25 stopni , a obecnie mam 40.
kaziu1985pn
skad ściągałeś tego ic wodnego ??


zmieniłbym tylko ten element na większy bo on tłumi przepływ przez ic.

mlody1921
Jak klima sie nie sprawdzi to może choć w jakiś sposób klimą schładzać wode co idzie do wymiennika ?
jackkpl
CYTAT(mlody1921 @ Thu, 07 Jan 2016 - 22:59) *
Jak klima sie nie sprawdzi to może choć w jakiś sposób klimą schładzać wode co idzie do wymiennika ?


U mnie klimy nie ma, wiec i tak tego nie przetestuje. Najlepszy do takich akcji jest suchy lod i duzy pojemnik na wode, ale to do aut na 1/4. Na torze liczy sie bezawaryjnosc,
moc nie ma wiekszego znaczenia, bo objezdzaja mnie auta typu megane rs, a ja objezdzam 911 gt3 wink.gif.
FF2004
Focus RS mk1 ma wodny IC, pompę wody i wymiennik ciepła woda/powietrze. Jest to tam dosyć wydajne i mało restrykcyjne
jackkpl
CYTAT(FF2004 @ Thu, 07 Jan 2016 - 23:35) *
Focus RS mk1 ma wodny IC, pompę wody i wymiennik ciepła woda/powietrze. Jest to tam dosyć wydajne i mało restrykcyjne


Tak samo ma audi v8TT, albo wspomniane M5 F10. Tylko,ze te ICki siedza przed przepustnica i mozna szalec z miejscem smile.gif. Kompresor najlepiej sprawuje sie za przepustnica. Jest cicho, nie zre tak duzo mocy przy spokojnej jezdzie, ale jest wyzwanie z upakowaniem tego w dostepne miejsce. Na drodze kompresor - glowica juz wiecej nie wymysle przy takim ulozeniu klockow. Jedyne usprawnienia sa mozliwe po stronie chlodnicy wody i obnizenia temperatury pod maska.
P@bLO
Fajny zestaw do RX-a - w miarę lekki silnik, wysoko kręcący się i kompresor dający ładną moc wink.gif Gratulacje smile.gif

Co do chłodzenia dolotu to może natrysk CO2 na chłodnicę wodną od układu dolotu? Sterowanie można zrobić automatycznie w zależności od temperatury w dolocie w prosty sposób.
Sterowanie - regulator temperatury przemysłowy (np. ESCO ma 12V), który załącza przekaźnik przy spełnieniu warunku granicznej temperatury (ustawiony w trybie chłodzenie) Można tam ustawić buzzer alarmu, wartości histerezy, wartości graniczne załączenia itd. . Pod piny przekaźnika podłączyć wystarczy solenoid otwierający CO2 na spirali i gotowe.
Układ to mała butla CO2, przewód miedziany jak z LPG, solenoid i spirala natrysku (nawiercona rurka miedziana zlutowana w owal + wejście lub zamknięta spirala - wedle życzenia) lub można kupić oryginalną od N-Tercooler czy CryO2.

Tylko trzeba odizolować tą chłodnicę od dolotu co by nie zaciągało wink.gif
jackkpl
CYTAT(P@bLO @ Fri, 08 Jan 2016 - 11:19) *
Fajny zestaw do RX-a - w miarę lekki silnik, wysoko kręcący się i kompresor dający ładną moc wink.gif Gratulacje smile.gif

Co do chłodzenia dolotu to może natrysk CO2 na chłodnicę wodną od układu dolotu? Sterowanie można zrobić automatycznie w zależności od temperatury w dolocie w prosty sposób.
Sterowanie - regulator temperatury przemysłowy (np. ESCO ma 12V), który załącza przekaźnik przy spełnieniu warunku granicznej temperatury (ustawiony w trybie chłodzenie) Można tam ustawić buzzer alarmu, wartości histerezy, wartości graniczne załączenia itd. . Pod piny przekaźnika podłączyć wystarczy solenoid otwierający CO2 na spirali i gotowe.
Układ to mała butla CO2, przewód miedziany jak z LPG, solenoid i spirala natrysku (nawiercona rurka miedziana zlutowana w owal + wejście lub zamknięta spirala - wedle życzenia) lub można kupić oryginalną od N-Tercooler czy CryO2.

Tylko trzeba odizolować tą chłodnicę od dolotu co by nie zaciągało wink.gif


Ciekawa koncepcja, tylko gdzie wsadzic butle? Mozna to wozic pod maska, albo w bagazniku? I na ile psikania takie cos starcza? wszystko trzebaby przeliczyc, zeby sie nie okazalo,ze 2kg butli bedzie dobre na 30s jazdy mocnej.
Co do sterowania, to mam EMU - nie trzeba robic nic , tylko wyprowadzic jedno wyjscie.

Poki co bede z tematem szedl w kierunku jak najlepszego chlodzenia konwencjonalnego. Evo11 pisal o ciekawych ukladach chlodzenia, wiec jest to wykonalne.
Schodzenie ponizej temp zewnetrznej nie jest mi potrzebne wink.gif.
P@bLO
U mnie też zwykły wtrysk metanolu daje mega efekt w zbijaniu temperatury w dolocie. Mama AEM-a sterowanego po doładowaniu. A wcale dużo ze zbiorniczka nie ubywa
siewcu
pytaj Karola(evo 11), może podzieli się wiedzą wink.gif w końcu jego porsche wolne nie było...
evo 11
CYTAT(jackkpl @ Thu, 07 Jan 2016 - 22:38) *
Chodzi Ci o wymiennik w kolektorze, czy o chlodnice z przodu? Juz wiem, ze zwiekszajac pojemnosc ukladu o 1l uzyskalem duzo wolniejsze narastanie temperatury. Mimo wszystko, pod maska jest bardzo malo miejsca i sam wymiennik w kolektorze mogl miec maksymalnie grubosc 40mm. To jest najwiekszy problem. Wiem, ze woda sie nagrzewa mocno i na tym bede sie skupial. TYmbardziej jest nad czym pracowac, ze kompresor przy obecnym przelozeniu jest w stanie dmuchnac 1.1 bara (sprawdzone podczas wstepnego strojenia) smile.gif

18 stopni przy 1.7 bara, to czuje ,ze byl porzadny rdzen w kolektorze , lub chlodnice jak w M5 f10, czyli takie zewnetrzne klocki. Ja zalozylem sobie 25 stopni , a obecnie mam 40.


nie, chodzi mi o chlodnice ktora odbiera cieplo z chlodnicy w kolektorze.
W pierwszym przypadku o ktorym pisalem byly to niezalerzne wodne coolery.

evo 11
lejac wode na chlodnice ktora odpowiedzialna jest za chlodzenie wodnego coolera tez sie wiele zyskuje. Wszystko sie robi duzo stabilniejsze.
jackkpl
CYTAT(evo 11 @ Fri, 08 Jan 2016 - 12:11) *
lejac wode na chlodnice ktora odpowiedzialna jest za chlodzenie wodnego coolera tez sie wiele zyskuje. Wszystko sie robi duzo stabilniejsze.

A mozesz zdradzic, jakie wyniki (przy jakim booscie) IAT uzyskales w k20? Chce miec jakies odniesienie, ile realnie mozna ugrac.
I pytanie dodatkowe : jaka temperature ma woda w takim ukladzie chlodzenia? Tzn przy jakiej roznicy temperatur pracuje chlodnica. Moje zalozenie bylo , zeby woda za chlodnica miala +10 stopni, kolejne +15 w dolocie i wtedy bylbym zadowolony.
Boris86
Jacku? Kompresor trzyma się na 8 śrubach do tego korpusu w kształcie otwartego trapezu?
Jak połaczyłeś ten "trapezowy" korpus do osadzenia kompresora z kolektorem ssącym i obudową WC?
Ma to jeszcze jakieś wsporniki?
Flanszę dolotową do kompresora zrobiłeś przykręcaną czy spawałeś korpus kompresora?
Ja aktualnie żenie ten kompresor z Renesisem.
jackkpl
CYTAT(Boris86 @ Fri, 08 Jan 2016 - 12:30) *
Jacku? Kompresor trzyma się na 8 śrubach do tego korpusu w kształcie otwartego trapezu?
Jak połaczyłeś ten "trapezowy" korpus do osadzenia kompresora z kolektorem ssącym i obudową WC?
Ma to jeszcze jakieś wsporniki?
Flanszę dolotową do kompresora zrobiłeś przykręcaną czy spawałeś korpus kompresora?
Ja aktualnie żenie ten kompresor z Renesisem.


Powodzenia z renesisem. Moze pojawia sie u nas w koncu jakies mocniejsze wankle.
Kompresor na 8 srubach M6 8.8, do tego 2 wsporniki- z dolu kompresora do skrzyni i z przodu do tej wielkiej lapy w k20. Stawalem na nim i pod moim ciezarem sie nie urwal, aczkolwiek jakby bylo miejsce, to bym przykrecal M8 i dodal metalowe plaskowniki, bo to aluminium sie troche odksztalca.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.