![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 20 March 2013 ![]() |
Chodzi o korby z np axx? Znajomy ma 520nm na takiej korbie. LC walone marchewami co chwile i nic nie chce sie wystrac. Przeskoczyles mnie o 24km z wynikiem na k03... Bardzo ladnie. Ciekaw jestem egt powyzej 200kmh. Pozdrawiam dokładnie to samo słyszałem i organoleptycznie ci co to stestowalimi też to potwierdzili. ponoć 500Niutka ona łyka bez problemu ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
User Dołączył: Thu, 31 July 2014 ![]() |
Pytanie tylko czy to warto? Korb z aax-a jak na lekarstwo cenowo z 200 zł za sztukę, a kute korby do 1.8T koszt 1200 zł, więc... Ja bym nie kombinował za te kilka setek przy budowie silnika.
|
|
|
![]()
Post
#43
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 20 March 2013 ![]() |
Pytanie tylko czy to warto? Korb z aax-a jak na lekarstwo cenowo z 200 zł za sztukę, a kute korby do 1.8T koszt 1200 zł, więc... Ja bym nie kombinował za te kilka setek przy budowie silnika. z 4 komplety korb od AXX mi sie walają po warsztacie to wreszcie się jeden przyda ![]() |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Płońsk ![]() |
i z takimi ludzmi to ja cenie dyskusje. ma pojecie o czym mówi i to rozumie. Cudów w fizyce nie ma ![]() ![]() Stary co TY za farmazony gadasz. Próbujesz brylować na tym forum udając wielkiego znawcę , pierniczysz o siłach ścinających teraz o momentach gnących gdzie widać ,że nie masz pojęcia o tym co piszesz. Wrócić się do szkoły idź do zawodówki i doucz się chłopie. Gdzie występuje ścinanie albo zginanie pręta który jest łożyskowany z obu stron. Bo właśnie korbowód modelowo można porównać do takiego stanu. Chyba ,że Ci się panewka zacznie zacierać to będziesz miał zginanie i ścinanie. Poczytaj sobie co to jest wyboczenie, jak się ją liczy to może się dowiesz wreszcie czemu korby się uginają albo rozrywają. Bo to ,że korbę zgięło w banan nie znaczy ,że działał na nią moment gnący albo tym bardziej ścinający ![]() Sorry ale czytać się tych mądrości już nie da tak samo jak z tym sworzniem który jest nie osiowo w tłoku. Co do korb z AXX to nawet Kompoty robią 450nm maxx bo sami twierdzą ,że te korby są gówniane. I są takie bo miałem je w ręku , mierzyłem i na czyjeś życzenie je włożyłem i 4 korbę tak wywaliło ,że aż rozerwała kawałek skrzyni. Znam też jedną TT w 2.0 tfsi gdzie już przy 270km 2 korby były krzywe i sam mu załatwiałem kuciznę aby ponownie nie składać tego. Znam też trochę przypadków ,że jeżdżą i jeszcze nic nie urwali ale to nie znaczy ,że te korby są lux bo tak jak pisałem jedno 1.8t które zrobiłem ma 460nm na serii i żyje a inne padają. Myślę ,że z mojej strony wyczerpałem temat ale musiałem to sprostować bo aż wstyd ,że na takim poważnym forum takie bzdury ktoś pisze dlatego należało się sprostowanie. |
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
Sorry ale czytać się tych mądrości już nie da tak samo jak z tym sworzniem który jest nie osiowo w tłoku. Paweł....nie jest ![]() ![]() ![]() -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin ![]() |
Kilka osób to na fizykoterapię się nadaje.
![]() -------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Płońsk ![]() |
Paweł....nie jest ![]() ![]() ![]() a czy ta siła zależy od tego jaki mamy wał korbowy? bo z wypowiedzi poprzednika wynika ,że na wale z 2.0 jest inaczej niż z 1.8. Wniosek niby taki ,że na wale z 2.0 szybciej wygnie niż na wale z 1.8 ;/ a ze sworzniem nie pisałem ,że tak nie jest tylko kolega twierdzi ,że mało kto wie czemu itp co mnie rozśmieszyło bo widać ,że na tym forum nikt się nie zna... |
|
|
![]()
Post
#48
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 07 March 2013 ![]() |
Może ktoś w końcu sensownie wyjaśnić czy i dlaczego ta nieszczęsna oś sworznia nie idzie przez środek tłoka?
![]() EDIT: Na wale z 2.0 powinno być trudniej o zgięcie korby bo przy większym wykorbieniu wystarczy mniejsza siła działająca na tłok i korbę do wygenerowania takiego samego momentu. Em aj rajt? ![]() Edit2: Czy nie chodzi o to żeby przy zapłonie mieszanki gazy działające na tłok nie uderzyły gdy układ korbowo-tłokowy jest w pionie lub przed tylko pchał już na starcie wał zgodnie z kierunkiem jego pracy? |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
a czy ta siła zależy od tego jaki mamy wał korbowy? bo z wypowiedzi poprzednika wynika ,że na wale z 2.0 jest inaczej niż z 1.8. Wniosek niby taki ,że na wale z 2.0 szybciej wygnie niż na wale z 1.8 ;/ Jak dla mnie ma to sens. Im wał ma większe wykorbienie tym w newralgicznym punkcie dla gięcia korba ma większe wychylenie, więc jest bardziej podatna. a ze sworzniem nie pisałem ,że tak nie jest tylko kolega twierdzi ,że mało kto wie czemu itp co mnie rozśmieszyło bo widać ,że na tym forum nikt się nie zna... aa ok. Już się bałem, że chcesz iśc w obalanie teorii ![]() ![]() Dla kolegi: oś korbowodu jest przesunięta w tłoku z racji różnych sił działających na tłok podczas suwu w dół i w górę. Zrównoważenie tych sił przez przesunięcie osi powoduje bardziej równomiernym zużywaniem się tulei. -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Płońsk ![]() |
niestety uważam ,że niema to zbytnio sensu:
http://www.zss.lublin.pl/html/pliki/motor/...d%20korbowy.pdf tak jak napisałem wyżej korbowód jest łożyskowany na dole i na górze więc niema prawa występować tam moment gnący. Chyba ,że zaciera nam się panewka która stawia opór i wtedy powstaje zginanie korbowodu. W prawidłowym wypadku wszystkie siły związane z siłą gazową działają w osi korbowodu czyli liczymy go na wyboczenie a nie zginanie a tym bardziej ścinanie ( o czym było pisane ). Jedyny minus związany z większym wykorbieniem jest taki ,że są większe siły bezwładności które mogą wyginać korbowód ale wyginanie korb w naszym wypadku nie jest na wysokich tylko średnio niskich obrotach więc tutaj te siły nie są aż tak kluczowe. Dlatego musiałem dodać swoje 3 grosze bo wypadało to sprostować. |
|
|
![]()
Post
#51
|
|
User Dołączył: Thu, 31 July 2014 ![]() |
Na skutek obrotów wału korbowego, korbowody znajdują się zazwyczaj pod kątem. To z kolei powoduje nacisk tłoka w kierunku jednej ze stron otworu cylindra podczas jego ruchu do góry. W górnym martwym punkcie tłoka, korbowód znajduje się dokładnie w pozycji pionowej, a następnie zaczyna tworzyć kąt w przeciwnym do poprzedniego kierunku. Podobnie tłok ulega wychyleniu w kierunku przeciwnej strony otworu cylindra. Celem złagodzenia uderzeń tłoka o przeciwną stronę i zminimalizowania hałasu, otwór sworznia jest nieco przesunięty w jedną stronę. W wyniku tego, podczas zmiany kierunku wychylenia, tłok przechyla się nieco dookoła osi sworznia, nie uderzając w ten sposób otworu cylindra całą swoją długością lecz jedynie najpierw dolnym krańcem płaszcza, a następnie wprowadzany jest w płynny, ślizgowy ruch względem drugiej strony. Powoduje to nie tylko obniżenie hałasu ale również znaczne zmniejszenie naprężeń mechanicznych poszczególnych elementów. |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
User Dołączył: Thu, 31 July 2014 ![]() |
Otwór sworznia jest zazwyczaj przesunięty w kierunku strony ciśnieniowej tłoka. Aczkolwiek, dochodzi do wyjątków od tej zasady: przesunięć w niektórych tłokach dokonuje się w przeciwnym kierunku. Efekt jednak pozostaje taki sam.
Źródło Mahle. |
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Płońsk ![]() |
Może ktoś w końcu sensownie wyjaśnić czy i dlaczego ta nieszczęsna oś sworznia nie idzie przez środek tłoka? ![]() EDIT: Na wale z 2.0 powinno być trudniej o zgięcie korby bo przy większym wykorbieniu wystarczy mniejsza siła działająca na tłok i korbę do wygenerowania takiego samego momentu. Em aj rajt? ![]() Edit2: Czy nie chodzi o to żeby przy zapłonie mieszanki gazy działające na tłok nie uderzyły gdy układ korbowo-tłokowy jest w pionie lub przed tylko pchał już na starcie wał zgodnie z kierunkiem jego pracy? dokładnie się z tym zgadzam z podpunktem 1 i 2 ![]() Jedyny minus w podpunkcie 1 jest taki ,że jak mamy większą pojemność to małe turbo wstanie jeszcze szybciej i nie dość ,że silnik wygeneruje więcej momentu z racji większego ramienia wału to jeszcze powstaje większa siła na tłok z racji większej pojemności i przy niższych obrotach ( turbo wstanie szybciej ) i taka korba może przyjmować na klatę większe siły. Ale turbina to taki wynalazek do którym możemy sterować więc jeśli ktoś robi to z głową to wszystko będzie żyło. Kolega któremu zrobiłem strookera cieszył się ,że przy 2100 miał już 1 bar z k04 no ale tak jak mówiłem seryjna korba z 2.0 tfsi 200km jest MARNA i niuton na dole zrobił swoje;/ |
|
|
![]()
Post
#54
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Wszystko sie zgadza. TDI ma duzo niutona z dolu, wiec ma pancerne korby. Takie k20 z cienka korba tez wytrzyma 400nm, tylko przy wyzszych obrotach. A to wynika z tego, ze na korbe dziala tez sila rozciagajaca. Jesli w momencie powstawania sily rozciagajacej (korba przyspieszajaca w dol lub hamujaca w gore), dodatkowo pojawi sie sila z gory od wybuchu mieszanki, to korba znosi wiecej.
Przy okazji na wale z wiekszym wykorbieniem, to przyspieszenie tloka , czyli sila rozciagajaca korbe jest tez wieksza. Moze z tego wynika, ze moze przyjac wiecej momentu. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#55
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 20 March 2013 ![]() |
widzę że nie kazdy tu pojmuje predkośc obrotową i liniową tłoka, a co za tym idzie różnych sił wypadkowych działajacych tak na korbe a zwłaszcza jej stope. Wszyatkie silniki wysokoobrotowe mają mały wykorb a dużą srednice tłoka(proporcjonalnie), dlatego taka honda nie ma niuta z dołu a generuje moce na górze zajebiste nie bojąc sie sił ściskających czy rozciągających działających na korbowód. Duży wykorb= duży niuton i dlatego korby dizlowe sa pancerne, jak ktoś pamięta niech sobie przypomni jak wyglądała korba w G60 z czego ją zaadoptowano
![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#56
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
a ja widzę, że za wszelką cenę próbujesz zabłyszczeć na forum jako guru fizyki i sił działających na poszczególne elementy silnika... a tak naprawdę nie napisałeś nic konkretnego na potwierdzenie swoich teorii. gadka na zasadzie takiej, że wiesz wszystko, reszta nic a jakaś sensowna argumentacja dla plebsu uwłacza godności...
|
|
|
![]()
Post
#57
|
|
Super User Dołączył: Mon, 30 March 2015 ![]() |
Jak dla mnie piszą o tym samym z innych perspektyw...
|
|
|
![]()
Post
#58
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 20 March 2013 ![]() |
a ja widzę, że za wszelką cenę próbujesz zabłyszczeć na forum jako guru fizyki i sił działających na poszczególne elementy silnika... a tak naprawdę nie napisałeś nic konkretnego na potwierdzenie swoich teorii. gadka na zasadzie takiej, że wiesz wszystko, reszta nic a jakaś sensowna argumentacja dla plebsu uwłacza godności... nie wiem, nie znam się, nie rozumiem, zarobiony jestem ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#59
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 08 July 2012 ![]() |
A moge spytac dlaczego tak kolektor wydechowy a nie jak jz spawany to nie baran? Bo to wlasciwie wyszedl skrzynkowy
|
|
|
![]()
Post
#60
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 13 February 2008 Skąd: Mława ![]() |
Bo.chyba wlasciciel pisal wczesniej ze ma pod maska wsio.wygladac jak w.orginale
Btw. McGiver jaki masz maks odczyt z MAFa? -------------------- Audi S6 C5 2.7TT 360KM 530Nm
Było Audi S6 C5 Avant Calibra 3.2 V6 RWD |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 26 July 2025 - 20:38 |