![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#121
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 20 March 2013 ![]() |
Wirniki Garetta mają design pochodzący bodajże z lat 80 tych (nawet serie GT i GTX), dosyć mocno ograniczający przepływy i z dużą bezwładnością, w stosunku do turbin Borg Warnera (np. serii EFR), a przedewszystkim tych nowych turbin. Tutaj nie chodzi o moce w tym projekcie tylko o charakterystyke przy danej mocy, jak sobie porównacie projekty na GT35 i GTX to sami zobaczycie ile traci się momentu w dolnych partiach. Wracając do autora, nie wiem czy uda Ci się zrobić sensowny spool na 2xK03 czy to w szeregowej konfiguracji czy w równoległej, bardziej skłaniał bym się do rozwiązania małe + duże turbo, ale ty płacisz za rozwój ja z chęcią podglądne wyniki prac. Hmm... co mogłeś zrobić z WG, myślę że już zmniejszenie światła WG mogło by pozwolić na prezycyjniejszą regulacje BP, zmniejszyło by to wypełnienie N75, a przy otwarciu nie tracił byś tak dużo energii potrzebnej do utrzymania prędkości wirnika turbosprężarki. Generalnie mam wrażenie że wszystkie patenty polegają na zmniejszeniu wązkiego gardła w obszarze, kolektor wydechowy i turbina. EFRy to jest właściwie inna historia już, bo to zabawki nowej generacji robiące zajebistą robotę; wreszcie ktoś pomyślał żeby zrobić suszarki "seryjne" pod tuningowców. Obniżając do maxa BP dzieki kolektorowi kierunkowemu i przeróbce żeliwa 4.88 pod wirnik k04 42/50 w sposób troche inny niż zazwyczaj odetkałem wydech ile sie tylko dało na odcinku zawory-wirnik. klapka WG jest nadal seryjna tak jak i gruszka, ale otwór w żeliwie jest srednicy mniejszej niż kciuk teraz ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#122
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 20 March 2013 ![]() |
Ale jak zmniejszysz otwór WG to bez dobrego sterowania boostem będzie kicha. Wraz z obrotami przez za mały otwór będzie rosło doładowanie samoczynnie. W innym silniku(ca18) i turbie(t28bb) mam seryjny aktuator(t28) wyszykowany na 0,35~0,4 bar, od czwartego biegu doładowanie ku odcince samo rośnie do 0,7 bar. EBC jakoś sobie radzi z tym, ale wolał bym mieć stabilne bazowe doładowanie 0,5~0,6 bar. Regulowany pręt WG+ powiększenie otworu w wozie o podobnym setupie załatwiło sprawę. Jeśli nie ma tarcia na wirnikach to dlaczego między t28 a t28bb(gt2560r) różnica w spoolu w 2 litrowym motorze jest na poziomie 800 rpm? Wszystko inne nie zmienione Dodam że wirniki i muszle to samo. Sterowanie boostem jest stabilne masakrycznie, co widac na logu własnie, mało tego regulacja boostu jest bardzo czuła i precyzyjna nie robiąc problemu ze stabilnością po wysterowaniu nawet na większym booscie. Tarcie o którym mówisz to jest opór toczenia właśnie. Do tarcia tam nie dochodzi, sa tylko zredukowane opory toczenia dzieki BB. Spróbuj suszarke na BB podpiąć bez restryktora olejowego i zobacz czy wynik będzie taki sam ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#123
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Tfu, skrót myślowy miałem oczywiście na myśli na ośkach i opór toczenia. W biT masz 2 razy opory toczenia i opory przepływu związane ze zmiana kierunku przepływu gazu na winiki. Może warto pomyśleć o twin scrollu? Wydaje mi się to najlepszą opcją. W 2 litrach pełen spool poniżej 3krpm(<1,2bar), i obsłuży 400 koni. O ile mi wiadomo bez kombinacji z średnicami kolektora. Jeśli chodzi o awaryjność strachu nie ma. Oczywiście są na ślizgu
![]() Bez restryktora= olej wszędzie ![]() |
|
|
![]()
Post
#124
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Co do RS7 szanse miałem ZEROWE bo wie o tym każdy, liczyłem na co innego ![]() ![]() ![]() Mając 300ps to byś w najlepszym wypadku "przeczłapał" się w bólach po półgodzinnej pogoni. Filmik widziałem, na sprzęcie pomiarowym to dobrze jakby złamało 6.5s i 15.5sek. |
|
|
![]()
Post
#125
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 20 March 2013 ![]() |
Tfu, skrót myślowy miałem oczywiście na myśli na ośkach i opór toczenia. W biT masz 2 razy opory toczenia i opory przepływu związane ze zmiana kierunku przepływu gazu na winiki. Może warto pomyśleć o twin scrollu? Wydaje mi się to najlepszą opcją. W 2 litrach pełen spool poniżej 3krpm(<1,2bar), i obsłuży 400 koni. O ile mi wiadomo bez kombinacji z średnicami kolektora. Jeśli chodzi o awaryjność strachu nie ma. Oczywiście są na ślizgu ![]() Bez restryktora= olej wszędzie ![]() Narazie musze poczekać aż mój setup patentowy na td04 sie wystroi na strokerze, i zobaczymy co z tego będzie. Jedyne sensowne TS do benzy to TD05 ale one nawet w hybrydzie ogarniają około 450-460KM w reversach. Mnie korci cały czas pewna hybryda K24/K26, tylko to stara konstrukcja jest i spoola tam nie bedzie ładnego za żadne skarby z mocą na poziomie 450KM chociaż. Nie ma turbin w zasadzie do daily które zrobią ładny spool i górą utrzymają ładne przepływy na takie moce. Najlepszy patent to biturbo mała+duża, ale w to bym sie bawił gdybym miał A6 C4 bo tam miejsca jest akurat na takie zabawy ![]() |
|
|
![]()
Post
#126
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 20 March 2013 ![]() |
Mając 300ps to byś w najlepszym wypadku "przeczłapał" się w bólach po półgodzinnej pogoni. Filmik widziałem, na sprzęcie pomiarowym to dobrze jakby złamało 6.5s i 15.5sek. Ale bym się przeczłapał ![]() |
|
|
![]()
Post
#127
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 26 January 2014 ![]() |
Jest tylko jeden mały kaman: czemu jest 215g/s, na zapłonie około 16stopni, paliwo nie rozjechane a 300KM wygenerowało????? a zrobienie więcej nie jest problemem oby paliwo było i kompresor ogarną przepływ????? No też się właśnie nad tym zastanawiam, bo dla mnie nie ma przepływu i zapłonu= nie ma mocy. |
|
|
![]()
Post
#128
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 11 November 2009 ![]() |
Wreszcie do czegoś doszedl ten temat. W koncu ktos zauwazyl że nie chodzi tu o wynik. Czym jest wynik? Tym że np moje auto od gywera przy 380KM,500nm robiło lepsze czasy niz tej samej wagi nowsze tfsiki w "setapach" hehhe na 400KM/500nm. Wynik to wynik. Wynikiem sie nie jeździ. Duzo szlakow jest przetartych. Szacun dla tych ktorzy te szlaki przecieraja. Moje zdanie jest takie, ze jesli ktos ogarnia mechanike i chce zrobic auto 500,600,700 plus to je zrobi, pod jednym warunkiem: jesli ma duzy wór pieniędzy. I wtedy jest wow. Bo wszystko ladnie pieknie i jak z obrazka. Zro ic coś z niczego jest o wiele trudniej. Pozdrawiam.
|
|
|
![]()
Post
#129
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 20 March 2013 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#130
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 11 November 2009 ![]() |
I dziwią mnie odezwy ludzi ktorzy wypowiadają sie w tym wątku a ktorych bardzo szanowalem. Ok ktoś może zrobil bardzo dużo aut +++, może na przeciw staje Ktoś, kto nie jest "łatwym" forumowiczem, ale żeby od razu bic pianę? Zbierzcie ją łyżką i przeanalizujcie te logi itd. Mozna nabijac się z "patentów", ale tak samo jak niektórzy, dalej czekam na to co sie nazywa wyniki. Mowie tu o moim przypadku bo 20vt w wadze 1360Kg przy mocy 330KM i jakis 430NM jeden z drugim objezdza kazdej m3e90 i nie robi czasów 100-200 napoziomie 11,0. Auto z ta samą waga przy 380KM/500nm nie robi tej dl w 9,0. Jak sie pojawiaja wyniki ala 100-200 w 9s w 2.0tsi to juz bicie piany że z górki. A ja siedze i sie zastanawiam. Czy hamownie czy poer#@lenie czy po prostu szybko jadę. Wychodzi na te ostatnie. A czemu? Bo raczej cos tam dziala z w tym silniku z tymi "patentami" od Gywera. Moglbym bić piane czemu sety na 400/500 nie jezdza takich czasów. Po co? Co mi to da?
|
|
|
![]()
Post
#131
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 20 March 2013 ![]() |
I dziwią mnie odezwy ludzi ktorzy wypowiadają sie w tym wątku a ktorych bardzo szanowalem. Ok ktoś może zrobil bardzo dużo aut +++, może na przeciw staje Ktoś, kto nie jest "łatwym" forumowiczem, ale żeby od razu bic pianę? Zbierzcie ją łyżką i przeanalizujcie te logi itd. Mozna nabijac się z "patentów", ale tak samo jak niektórzy, dalej czekam na to co sie nazywa wyniki. Mowie tu o moim przypadku bo 20vt w wadze 1360Kg przy mocy 330KM i jakis 430NM jeden z drugim objezdza kazdej m3e90 i nie robi czasów 100-200 napoziomie 11,0. Auto z ta samą waga przy 380KM/500nm nie robi tej dl w 9,0. Jak sie pojawiaja wyniki ala 100-200 w 9s w 2.0tsi to juz bicie piany że z górki. A ja siedze i sie zastanawiam. Czy hamownie czy poer#@lenie czy po prostu szybko jadę. Wychodzi na te ostatnie. A czemu? Bo raczej cos tam dziala z w tym silniku z tymi "patentami" od Gywera. Moglbym bić piane czemu sety na 400/500 nie jezdza takich czasów. Po co? Co mi to da? Jest dokładnie jak gadaliśmy, tutaj 95% spuszcza się nad kreskami a nie nad wynikami rzeczywistymi. To jest taki chory dzihad na kreski i kto gdzie ugra 1 kunia więcej, a jak przychodzi do konfrontacji na drodze, zaczyna się sraczka bo ja miałem więcej na tych kreskach, ale finalnie nikt nie patrzy na moc oddawana na koła, mase pojazdu, przełożenia skrzyni, opony, itp. Finalnie przecież setupu na którym M3E90 poległo 3:0 nawet nie shamowaliśmy, autko robiło robote i starczyło ![]() |
|
|
![]()
Post
#132
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
To podaj ten wynik rzeczywisty. Czyli czasy z zawodów lub RL. Sorry, ale jak mówisz, że nie było biedy z RS7 po programie do końca IV (odczytuje to jako 2-3 dl) to...masz 500ps i jeszcze tego nie wiesz :-P
|
|
|
![]()
Post
#133
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
Ciekawie sie tu czyta:) fajnie ze probojecie robic cos nowego. Ale z tymi czasami to wszystko i tak wyjdzie na kresce
-------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#134
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 20 March 2013 ![]() |
To podaj ten wynik rzeczywisty. Czyli czasy z zawodów lub RL. Sorry, ale jak mówisz, że nie było biedy z RS7 po programie do końca IV (odczytuje to jako 2-3 dl) to...masz 500ps i jeszcze tego nie wiesz :-P Wczoraj pojechaliśmy z RL zrobić pomiary, niestety nawet obwodnice nie nadawały się do tego. Do końca 3 biegu kontrola trakcji w akcji. Od poniedziałku odwilż niby, to spróbujemy po weekendzie. Z RS7 wyglądało to tak że od 70 do 210 wyprzedzał jednego tira więcej, czyli do konca mojej IV, potem przypominało to raczej akcelerator atomowy ![]() |
|
|
![]()
Post
#135
|
|
Super User Dołączył: Sat, 19 June 2010 Skąd: PL ![]() |
Wyleniałe są te M3E92 Białostockie, C32 AMG równo szło z jedną ... zdrowe robią niskie 10s@RL 100-200 czyli z rolki powinna być gruba różnica.
-------------------- JZA80
|
|
|
![]()
Post
#136
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Wyleniałe są te M3E92 Białostockie, C32 AMG równo szło z jedną ... zdrowe robią niskie 10s@RL 100-200 czyli z rolki powinna być gruba różnica. Spokojnie, bo tutaj zamęt się zasiał odnośnie Audi vs. M3 wynik 3:0 damianomen nie pisał o Audi A6 z wątku, tylko o swojej A4, które na setupie 300++ (FWD) robiło M3 E90. Audi było mega szybkie, widział to każdy, także tu nie chodziło o to, że (tamta) eMka była słaba. Dodatkowo na początku E90 M3 kierownik uczył się jeździć (tzn. konkretnie tej sztuki, a nie że nie umiał) i wcześniej robiły go słabsze auta, później już nie bardzo ![]() Nie spadajmy do poziomu tekstów, który pogrubiłem (niepotrzebne generalizowanie)- M3-ek E90/E92 w Białym trochę jest i nie każda jest leniwa jak to piszesz, akurat siedzę w temacie ![]() ![]() PS. C32 AMG delikatnie pomodzne moja E60 wciągała ("tylko" 345 KM od Rogalottiego), a moje E60 było wciągane przez E92 także jedna konkretna sytuacja nie czyni reguły. |
|
|
![]()
Post
#137
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 20 March 2013 ![]() |
Ciekawie sie tu czyta:) fajnie ze probojecie robic cos nowego. Ale z tymi czasami to wszystko i tak wyjdzie na kresce Dokładnie TAK. Jak dziś pamiętam jak rajdówki budowałem jeszcze E30is-y to zawsze było "więcej mocy więcej mocy!!!!!", szybko na ziemie zszedłem jak pojechaliśmy na Ułęż i zobaczyłem że są ważniejsze rzeczy od MOCY, bo ta okazała się być na 5tym miejscu aż, zwłaszcza przy jeździe technicznej. Po organoleptycznym kontakcie z realiami drogi i czasu na asfalcie chropowatości papieru ściernego 40ki tok myślenia nagle się diametralnie zmienił. Suma sumarum doszło do tego, że dobre m20b25 nie miało wogóle podejścia do m42b18 w pełnej homologacji. Potem w drugiej wpadła hybryda m42b19 która 300KM subaru objeżdżała tak sromotnie że chłopaki uparcie szukali w niej turbiny pod maską ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#138
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 20 March 2013 ![]() |
Spokojnie, bo tutaj zamęt się zasiał odnośnie Audi vs. M3 wynik 3:0 damianomen nie pisał o Audi A6 z wątku, tylko o swojej A4, które na setupie 300++ (FWD) robiło M3 E90. Audi było mega szybkie, widział to każdy, także tu nie chodziło o to, że (tamta) eMka była słaba. Dodatkowo na początku E90 M3 kierownik uczył się jeździć (tzn. konkretnie tej sztuki, a nie że nie umiał) i wcześniej robiły go słabsze auta, później już nie bardzo ![]() Nie spadajmy do poziomu tekstów, który pogrubiłem (niepotrzebne generalizowanie)- M3-ek E90/E92 w Białym trochę jest i nie każda jest leniwa jak to piszesz, akurat siedzę w temacie ![]() ![]() PS. C32 AMG delikatnie pomodzne moja E60 wciągała ("tylko" 345 KM od Rogalottiego), a moje E60 było wciągane przez E92 także jedna konkretna sytuacja nie czyni reguły. A pamietasz jak przyjechał biały rydwan prawilnego wpiert@olu M3? ![]() |
|
|
![]()
Post
#139
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 20 March 2013 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#140
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
A pamietasz jak przyjechał biały rydwan prawilnego wpiert@olu M3? M3 pamiętam, ale to porobione M3 Raptownego - szybsza od innych M-ek co było widać ![]() "Rydwan prawilnego wpierdolu" to określenie czerwonego Golfa 7 R, który przyjechał nie pamiętam z jakiego miasta ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 27 July 2025 - 13:00 |