![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
wynik już miał bardzo ładny a seryjny IC nie jest zbyt wydajny.
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
User Dołączył: Thu, 06 December 2007 ![]() |
Chłopaki, czas zapaść się pod ziemie
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- Pozdrawiam wszystkich miłośników mocnych silników Elo !
|
|
|
![]()
Post
#43
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Nic dziwnego że większy IC dał spadek. Musisz teraz program zrobić pod to wszystko.
|
|
|
![]()
Post
#44
|
|
User Dołączył: Thu, 06 December 2007 ![]() |
Ok, zadzwoniłem do koleszki z kreatora. Powiedział, że różne hamownie mają różne algorytmy i że trzeba było przyjechać do niego bo jak nowy intercooler i downpipe, to przydałoby dostroić to wszystko bo zmieniła się długość dolotu a koszt to 500zł. Umówiłem się na najstępną środę, i trzymam kciuki
![]() Pozdrawiam Ps. Co do toczenia jak koledzy mówili wcześniej, to przerabiałem ten temat, fachowiec z AB Turbo stwierdził że te turbiny nie nadają się do "mielenia" bo nie wejdzie inna geometria, jedyne co może zrobić to rozwiercić od strony zimnej i włożyć większe koło kompresji. Zrobię to jak strojenie przyniesie jakieś rezultaty. Najlepszym wyjściem byłoby wymienić kolektor i wsadzić turbo ze średnicą Gt17 ale wtedy też sprzęgło, i wałek a najlepiej zakuć. To byłby najlepszy pomysł bo może w 10tyś zmieściłbym się u Świądka w Bydgoszczy a to byłby solidny remont silnika i ok 200km ->. -------------------- Pozdrawiam wszystkich miłośników mocnych silników Elo !
|
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
Zakuć? :rotfl:
Większe turbo tu byłoby sensowniejsze niż to owijanie czegokolwiek. A i tak sens tego słaby... -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 04 July 2011 Skąd: Jarosław ![]() |
Zrób tą hybryde, wtedy pojedź na strojenie. Jaki ma sens jechać na korektę, płacić jak planujesz zaraz robić turbo? zrób raz a konkretnie.
-------------------- Stilo MW MJ140 142KM/341Nm@xxxKM/xxxNm
|
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 30 November 2014 Skąd: Bielsko-Biała ![]() |
Niech kolega lepiej sprawdzi czy ma 100% szczelny dolot po wymianie IC. Jeżeli wszystko jest szczelne moc nie ma prawa spaść, co najwyżej turbodziura większa na nowym setupie.
Tak samo downpipe - przy turbodoładowaniu można swobodnie wkładać decaty i inne bez obawy o spadek mocy. To nie wolnossak, gdzie wydech koniecznie musi być obliczany itp. Przy powyższych zmianach nie ma żadnej potrzeby korekty programu i powie Ci to każdy uczciwy tuner od diesli. Coś mi się zdaje, że kręcił przy hamowni i chce zarobić. Stacja pogodowa była przy obu pomiarach uwzględniona do końcowego wyniku pomiaru? Z tego TDCI/HDI można wytargać nawet ładne wyniki: http://www.techturkey.com/forum/dizel/1722...dci-184-hp.html Co do hybrydy strona wydechowa tego seryjnego turbo (GT1544V) jest ciasta i dławi spaliny. Większe koło kompresji i podlanie paliwa niewiele pomoże, bo silnik będzie się dławić na wysokich obrotach własnymi spalinami. Wsadzenie coś troszkę większego (np. GT1749V) owszem da moc, ale straci się moment u dołu. Troszkę za mały silnik do tuningu ![]() -------------------- FF2 ST + EMU & Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6 Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
No bez przesady, przy VNT nie powinno być problemu z GT17. Podobnie należy wziąć pod uwagę że to tylko 1.6 dlatego GT15 nie jest aż taką restrykcją. Decat ma pewien wpływ na spool, dlatego czasem ingerencja w program może być konieczna, bo inaczej może dochodzić do błędów przeładowania.
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#49
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 30 November 2014 Skąd: Bielsko-Biała ![]() |
Na rolkach nie powinno być problemu przeładowania, bo wszystko się dzieje powoli z narastaniem obrotów silnika. To nie nagłe butowanie i zmiana biegu, więc silnik ma czas zareagować by utrzymać doładowanie. Stąd obstawiam że na 95% problem tkwi w szczelności IC.
Poza tym przy tym decacie nie ma prawa się to dziać. Problemy z przeładowaniem występują jak ktoś opróżni puszkę katalizatora/DPF i zostawi pustą. Co do GT15 - ta konkretna w tym silniku to jest dławik. Mam to śmigło rozebrane gdzieś na warsztacie, kierownice VNT są dwa razy węższe od typowych garretowych. I w dodatku z pasków blaszanych, co się prosi o problemy przy wzroście EGT. -------------------- FF2 ST + EMU & Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6 Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#50
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 17 December 2009 ![]() |
MichalST być może trzeba by było sprawdzić ewentualne nieszczelności, ale moim zdaniem jest to "wina" wykonania pomiarów na dwóch różnych hamowniach ( niby warunki atmosferyczne panowały podobne, ale.... )
P.S. na pierwszym wykresie nie są uwzględnione straty na kołach. |
|
|
![]()
Post
#51
|
|
User Dołączył: Thu, 06 December 2007 ![]() |
Siema,
Miałem drobną przerwę, i zaniechałem wizyty w kreatorze. Po ostatniej wizycie na hamowni VTG wypier.... mi olej przez bagnet, winą były zbyt duże zwężenia odmy w drodze do separatora i musiałem się tym zająć i umyć połowę silnika ![]() ![]() Teraz wszystko wróciło do normy ![]() Chciałbym skomentować wynik z hamowni, bo analizie graficznej i własnych odczuciach podczas jazdy zauważyłem: - Turbo wstaje i ładuje do maksymalnego momentu od 1500 do 2200 obr a reakcja na wciśnięcie gazu jest diametralnie szybsza niż przed downpippe i intercoolerem. - Po wyczerpaniu wzrostu Nm silnik uwalnia konie mechaniczne co daje dobre przyspieszenie od 120km/h wzwyż. Podsumowując, być może kalibracja wtrysku i doładowania spłaszczyła by wykres i przebieg momentu i mocy byłby podobny bo daje się odczuć przez delikatne zawieszenie podczas przyspieszania ok. 3000 obr. Jednak przed wizytą w Kreatorze dokładnie przetestuje brak przedmuchów na pokrywanie zaworów. Właśnie wymieniłem filtr paliwa, oleju i olej. Wkład powietrza skontrolowałem bo niedawno go czyściłem i oliwiłem i jest w porządku. Co do możliwości nieszczelności intercoolera bądź jego połączeń to definitywnie zakończyłem ten temat i na 100% nie ma żadnych przedmuchów. Na razie to koniec moich modyfikacji, toczenie części zimnej na większe koło kompresji prawdopodobnie osłabiłoby moment i moc bo wirnik pozostałby mniejszy i kręciłby się wolniej od potrzebnego do większego koła kompresji. Dam znać jak się coś urodzi ![]() Pozdrawiam -------------------- Pozdrawiam wszystkich miłośników mocnych silników Elo !
|
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 30 November 2014 Skąd: Bielsko-Biała ![]() |
Daje się koło kompresji tylko niewiele większe, na Twoim miejscu 49mm będzie ok. Zresztą ci od turbin zazwyczaj wiedzą co robić. Resztę dopełni spec od strojenia.
-------------------- FF2 ST + EMU & Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6 Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 14 July 2015 ![]() |
VTG teraz Kreatorzy ( nikt z tych firm diesli nie robi).. Dlaczego nie robi?? Bo normalna firma powiedziała by człowieku zejdź na ziemie kup coś rozwojowego.
134km i 320NM. Napisz jaką moc chcesz osiągnąć ;p I takiego HDI to tylko dynomet albo inercja z zajeb... nadmuchem bo obciążeniowa i kiszenie w miejscu go rozsadzi niedługo.. |
|
|
![]()
Post
#54
|
|
Super User Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: Pd ![]() |
Wrzuce swoje 3 grosze, bo tez mam 1.6, ale 8V 112 ps w 508 SW. Po zaladowaniu auta i wrzuceniu boxa na dach mocy juz bardzo brakuje. Kupilem auto celowo z tym motorem, ze wzledu na bardzo niskie spalanie. Mam pytanie do autora watku: jak zmienilo sie spalanie po wymienionych modyfikacjach? I na czym polega przerobka chwytu powietrza do filtra, bo nie wierze, zeby producent umiescil go w komorze silnika... Ingerencje w wydech uwazam za klasyczny przerost formy nad trescia :-) |
|
|
![]()
Post
#55
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
kupiłeś 508 za którą dałeś pewnie z 25-30 patoli(albo co gorsze kupiłeś nową za 3x tyle) z mułem pod maską żeby zaoszczędzić pewnie 0,5L ON w porównaniu do 2.0 HDI a mody wydechu uważasz za przerost formy nad treścią...coś tu się kupy nie trzyma ...
pewnie w trasie powyżej 140 pali CI tyle ile moje 407 2.7 HDI ;-) -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#56
|
|
Super User Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: Pd ![]() |
Umowmy sie, ze orientacyjnie mody wydechu w dieslu maja sens przy mocach z litra powyzej 100KM. Ile dal wydech w omawianym aucie? W rzekomy spadek po modach mechanicznych nie wierze, po prostu pomiar od pierwszego tunera jest zapewne zbyt optymistyczny. Jesli ten wydech dal choc 5KM, to i tak swietny rezultat. Termin DP tez fajnie brzmi przy turbinie wielkosci pilki tenisowej :-)
Moj 1.6 przy 140 km/h na tempomacie pali ok 5.2, a przy 160 km/h ok 6.5. W 2.7 nie masz szans zblizyc sie do tych wynikow. 2.0, ktory jest tez bardzo oszczednym silnikiem pali srednio ok 0.7L wiecej od 1.6. Ale EOT, bo to forum racingowe, a nie ecodrivingowe :-) |
|
|
gość_Młody-Bydgoszcz_* |
![]()
Post
#57
|
![]() |
Gdzieś był wykres 220CDI na forum, który dobitnie pokazywał, że moc może nie wzrasta drastycznie, ale z relacji użytkownika poprawia reakcje
|
|
|
![]()
Post
#58
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 04 July 2011 Skąd: Jarosław ![]() |
No a jak jedzie 90 to nie pali nic, a ponizej to cza z baku upuszczac
![]() -------------------- Stilo MW MJ140 142KM/341Nm@xxxKM/xxxNm
|
|
|
![]()
Post
#59
|
|
User Dołączył: Thu, 06 December 2007 ![]() |
Te silniki wytrzymują 250 koni na seryjnym sprzęgle, wtryskach i korbach. Trzeba ogarnąć dobrą turbo hybrydę, wywalić i wyłączyć przepustnice i można pompować ponad 2 bary.
Wracając do wyniku z hamowni, miałem jechać na przystrojenie jednak w tej chwili nie mam jak odstawić auta na parę godzin, jeżeli tylko mi się uda od razu dam znać co z tego wyszło. Ps. Zauważyłem tak jak opisywaliście wyżej NIESZCZELNOŚĆ połączenia intercoolera ![]() Pozdrawiam -------------------- Pozdrawiam wszystkich miłośników mocnych silników Elo !
|
|
|
![]()
Post
#60
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
skąd informacja o tych 250 KM ?
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 04 July 2025 - 11:41 |