Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Mały projekt - c4 picasso 1.6 hdi
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Diesel Power
Stron: 1, 2, 3
bugija
Cześć,

Przedstawie krótko mój projekt:

C4 picasso 1.6 hdi seryjnie 109 koni, Fap usunięty, EGR usunięty (wyłączone w mapach) na hamowni wyszło 90 sad.gif.

Co zostało zrobione:

Fap usunięty, EGR usunięty (wyłączone w mapach)
1. Zmiana Map podniosła na 140 koni załączam wynik z hamowni, od tego czasu:



2. Dwoprowadziłem zimne powietrze do dodolu i wkładke K&N
3. Gruba izolacja dolotu, kocyk na turbo, owinięcie fap


W planach:

Ciekawy jestem czy można potraktować tą konstrukcje MBC i podnieść trochę ciśnienie myślałem o czymś tego typu:

http://s7d4.scene7.com/is/image/Turn5/3871...ed810x608$

, chciałbym również zmienić intercooler na fmic jednostronny żeby nie przerabiać rur na drugą stronę. Po tych operacjach udam się na powtórny pomiar na hamownie czy to może poprawić wynik ?

W dalszych planach mam modyfikacje wydechu na 2,5'. Zdjęcia z pod maski dołączę w najbliższym czasie.

Pozdrawiam
rumianko
FMIC i DP i wystarczy na wzrost mocy, MBC wybij sobie z głowy nic to nie da - nie to sterowanie turbina.

to ze miałeś 90KM po mierzeniu a powinno być 109KM to pewnie wina przepływomierza i z automatu jak robisz chip tuning masz mapę dymu podniesiona, i wynik po programie będzie tak jak w twoim przypadku.
yEzOzWiErZ
Boze, widzisz i nie grzmisz biggrin.gif nie zalozysz MBC bo masz zmienna geometrie, mapa doladowania jest sterowana programowo.. wlasnie dlatego masz teraz wiecej mocy bo, mowiac po ludzku, podniesli ci doladowanie i dawke paliwa.. nie wiem jaki tam masz IC ale FMIC to akuray nie taki zly pomysl. Cudow nie osiagniesz ale silnik bedzie mniej puchl (zakladajac ze seryjny ic to padaka).
bugija
smile.gif hehe dzięki za odpowiedź odnośnie MBC. intercooler trochę powyginany co prawda czyszczony już kilka razy za każdym razem po wymianie oleju, czyszcze dolot od strony turbo - kolektor i staram sięwyczyścić kolektor ssący preparatem od liqui. Wymieniałem też CHRA od Mulleta (nic wyczynowego po prostu zamiennik z Angli) w turbosprężarce i zapomniałem wzpomnieć o separatorze i dolocie. Znalazłem kontakt to pewnego człowieka i wykonał mi delikatnie wyprofilowaną rurę z kwasówy w ten sposób odłączyłem odme i puściłem ją przez oil catch tank do atmosfery, a nastepnie zaizolowałem to dokładnie materiałami termicznymi i odbijajacymi. Moje obawy wzbudziła obecność oleju w dolocie co świadczy o przepuszczalności przez turbo, fachowiec z ABturbo stwierdził że to normalka nawet w nowym autach po 30 tyś tak się dzięję. Olałem więc temat i mam zamiar pyknąć FMIC bo jest dużo miejsca może uda się bez zdejmowania zderzaka, dodatkowo przy ustawianiu geometrii wymienili mi gruszke też w ABtrubo na modlińskiej w Warszawie.

Na hamowni byłem przed wymianą CHRA i po wymianie odczułem szybsze reagowanie na pedał gazu (koło kompresji w poprzednim Korasie było powyginane) i dłuższe przyspieszenie pewnie po wymianie gruszki. Po montażu FMIC podjadę do Kreatora Mocy i nie to zmierzą ponownie. Do pomiarów doładowania, temp płynu, temp powietrza w dolocie i ciśnienia w kolektorze ssącym, jak i ćiśnienia paliwa wykorzytsuje wejście OBD, moduł Bluetoth i aplikacje Torque na androida.

Ciśnienie doładowania podaje w PSI ok. 21 co daje ok. 1.3 bar.
Ciśnienie w kolektorze ssących ok 35psi
Ciśnienie paliwa ok 28000psi (chyba) smile.gif
Temperatura w dolocie po rozgrzaniu i mocym wdepnięciu w gorące dni (30st.C) wzrastałą do 50st. C (przed izolacją, kocem na turbo i fap)
płyn nie przekracza 90st. C

Co do wyniku z hamowni to chłopaki mówili że podczas usuwania Fapa wgrali mi prawdopodobnie mapy od 90 konnego 1.6hdi lub coś pomieszali, oni wsadzili mi gotowca zmodyfikowanego od 109 konnego.

Czy macie jakieś doświadczenie z olejem w dolocie po odłączeniu odmy ?

Pozdro
bugija
rumianko co do downpipe polecacie kogoś kto się tym zajmuje na wymiar bo znalazłem tylko to od TRW:

http://store.trwperformance.com/product_in...amp;language=uk

ale to chyba do starszego 1.6 hdi bo brakuje jednej flanszy na czujnik.
yEzOzWiErZ
Olej w dolocie to generalnie normalna rzecz, byle sie nie lal zabardzo. Kazdy to ma, czy to 1.9 tdi czy 535d. W kwestii downpipe, ktos musialby to policzyc - nie ma tez co przesadzac ze srednica. Moim zdaniem obecny twoj wynik jest juz calkiem niezly, prawie 150km i 360nm to sporo z 1.6 litra.Nie wiem jakie sa rekordy tych silnikow ale tez nie ma co przesadzac bo w koncu cos sie podda.
bugija
Cześć,

Może logicznej będzie wymienić wszystkie rury przez downpipe do końcowego na większą średnice ? Tylko ciekawy jestem czy skutkiem ubocznym będzie glosny wydech i czy da się ukryć końcówkę pod zderzak tak jak oryginał bez straty właściwości wydechu. No i oczywiście koszt takiej zabawy to ile tysięcy? smile.gif w 2 się da?

Pozdrawiam
yEzOzWiErZ
Nie wiem jaką masz fabryczną średnicę DP, ale moim zdaniem nie ma sensu tego zmieniać. Ile chcesz mieć w tym koni? Patrząc na wykresy podobnych które na szybko znalazłem w necie to obecnie masz bardzo dobry wynik już osiągnięty.
siewcu
CYTAT(bugija @ Wed, 11 Nov 2015 - 23:13) *
oni wsadzili mi gotowca zmodyfikowanego od 109 konnego.

żartujesz? tuner powiedział, że wgrał gotowca? ja bym tam pojechał i żądał zwrotu pieniędzy
yEzOzWiErZ
siewcu, to tak trochę bez sensu - skoro wiedział i zapłacił to znaczy że zaakceptował ten fakt. Przypuszczam też że wiedział już przed wgraniem co to będzie. To tak jakbyś oddał auto do lakiernika na malowanie całościowe, ten ustaliłby z Tobą że pomaluje samochód lakierem z numeru, a po fakcie zażądałbyś zwrotu pieniędzy bo to był lakier podstawowy a nie dobierany indywidualnie..
bugija
Gotowca, czyli serje później na jej podstawie zmienili mapy wygrali i wysadzili citroena na rolki dali wynik i kazali się przejechać jeżeli coś mi się nie spodoba to podłubią jeszcze raz. Bardzo profesjonalnie moim zdaniem bo sprawdzili usterki oraz poprafili fapa w mapach. W razie potrzeby maja też oryginalne na 109 koni. Nie mam im nic do zarzucenia a zapłaciłem 1200zl dostanę też zniżkę na pomiar na rolcr.
Co do wydechu to chciałem wywalic puche z fapem i włożyć downpipe oraz zaizolowac obniży to temp powietrza do nowego intercooler. Bo ciężko się zmieścić pod obudowę termiczną z materialem:(

Do izolacji kupiłem matę ceramiczna 2000st.i na to żeby nie pylilo oblłoże materiałem z wermakulitu 1000st. Wtedy obudowę termiczną będzie można dotknąć ręką teraz jeszcze trochę parzy smile.gif

Pozdrawiam
yEzOzWiErZ
żeś się uparł chłopie na te izolacje termiczne.. nie wiem po co. Niech ci tylko turbina klęknie to się przekonasz że nie było warto biggrin.gif Bawiłem się kiedyś w bandaż, tylko że jak poszła gorąca strona turbiny to bandaż chwycił olej, a jego to już nie interesuje że kocyk jest niepalny. Efekt - pożar pod maską.
siewcu
gotowca albo serie i modzili, to są dwie totalnie różne rzeczy
bugija
smile.gif ok więc zajmę się intercoolerem jednostronnym

https://www.rpmotorsport.pl/intercooler-550...y-p-153881.html

Coś takiego spowoduje że pod maską prawie nie będzie widać zmian. Muszę tylko zasięgnąć od kogoś pomysł do czego go przyczepić bo przed chlodnicą jest dużo miejsca ale nie bardzo do czego przyczepić.
EcuLab
Kreator lubi wymyślać świetne historie smile.gif

Raczej bym się skłaniał ku temu co napisał rumianko.

A intercooler jednostronny takiej budowy jest kiepski
bugija
No właśnie dzwoniłem wczoraj do gościa od Mtg Tuning z Płocka. Mówił o kiepskich właściwościach jednostronnych intercoolerow. Dodatkowo podpytalem o wydech. Stwierdził że będzie cichy nawet na przelocie ale może zrobić z dwoma tlumikami i końcówka pod zderzakiem jak w oryginale. Od downpipe do końcowego ok 2.3k zł moim zadaniem dobra cena a i recenzje dobre.

Zrobię pomiary do intercoolera pomyślę nad zaczepami i dam wam znać co kupiłem ale chyba dwustronny 450x160x65 albo wyższy

Pozdrawiam
EcuLab
Proszę:
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...t&p=1083891

Masz w poście linka do zdjęcia jak powinien wyglądać polecany IC jednostronny.
Ale jak masz miejsce ładuj dwu.

Cena za wydech, nie wiem, niech się wypowiedzą inni ale dla mnie w ogóle nie atrakcyjne.
bugija
Hmm wydawało mi się że to dobra cena za wydech tej długości, znalazłem sam downpipe od trw za 800zl więc myślałem że to tanio ale może macie kogo polecić z Warszawy lub okolic w dobrej cenie.

A co do intercoolera to zainstaluje dwustronny ale niższy tzn jakiej 160mm.

rumianko
Niedawno zakładałem FMIC jednostronny i nie wyszło tak źle jak każdy mówił, temp w dolocie nie przekracza 30C przy otoczenia 15C, afn z mocą 200KM.
bugija
Cześć,

Poszperałem trochę w aucie i podglądnąłem ile jest miejsca to na szerokość spoko a i na długość też, mam też jak to zamocować więc liczę że nie będzie problemu jednak zastanawiam się nad węższym niż 550mm i chciałbym dwustronny i dlatego potrzebuje więcej miejsca bo muszę wrócić rurami spowrotem do jednej strony a szerokość miejsca to maks 800mm, więc nie wiem czy wejdzie to wszystko z kolankami. Pomyślałem że wezmę mniejszy:

http://fmic.pl/uniwersalne/475-intercooler-550x140x65mm.html

Ale mój ma wymiary

300mmx158mmx80 smile.gif wiem że to jednostronny więc tak naprawdę ma połowę więc może będzie jakaś poprawa z 300mm fmic ? czy kombinować z 550mm na grubo ?

Załączam zdjęcia z pod maski to co udało mi się do tej pory zrobić:





Obudowy filtra nie pstrykne bo głęboko schowany ale wyjąłem go, wyłożyłem wewnątrz folią aluminium, na płasko +200 st. i na zewnątrz obłożyłem matą 2000stopni i folią bo znajduje się zaraz za silnikiem z myślą o obniżeniu trochę temp. Na zdjęciu widać też catch tank a resztę będę przesyłał po wyborze fmic.

Pozdrawiam
sadam55
zbędny trud jak dla mnie.przecież tam nie ma niewiadomo jakich temperatur, żeby powietrze zdążyło się nagrzać.
zrób sobie ten cooler,i zrób downpipe + jakiś wydech na pożadnym tłumiku + mocny program.
nic innego wiecej bym nie robił.
nawet jak turbo by wymienił, to pytanie na ile paliwa starczy.
a jeśli właściel ma ambitniejsze plany żeby coraz szybciej się napędzać, zastanowiłbym się też nad tym, jak go skuteczniej zatrzymać
tom cio
Ja zmieniłbym przewód smarowania turbo (no chyba że nie przeszkadza) i obrócił muszlę strony ssącej tak żeby dmuchała w dół, potem już dużo łatwiej byłoby dojść z lewej strony do fmic.
bugija
Cześć

Co do smarowania to niedawno wymieniałem rdzeń a musiałbym uszczelniacz turbinę jeszcze raz. Zasięgnąłem kilku informacjo odnośnie Down Pipe. Powoli przyczepia się do tego że nie ma filtra i nie podbijają przeglądu. Związku z tym jest więcej roboty bo trzeba zamaskować to. Dlatego postanowiłem na początku zrobić intercooler przedni. Bliżej grudnia napiszę co i jak

Pozdrawiam
Synek
Siema. A co Kreatorzy powiedzieli na brakach w mocy seryjnej? Nie zdziwiło ich że uciekło prawie 20km?
I raptem po ich modyfikacjach z pizdowatej małej turbinki jak pięść wyszło 50km więcej?
Mis
Pewnie miał kiepską przepływkę już, która zaniżała, po podlaniu trochę wcześniej wyszedł wynik jak w zdrowej serii. wink.gif
bugija
Siema,

pisalem już wyżej dwa rady, że w innym warsztacie robiłem fap (usunięcie i wyłączenie) prswdopodobnie tam pieszali dawki, i doładowanie od 90konnego 1.6 hdi. W kreatorze mówili że tak to wyglądało i pytali gdzie robiłem. Ale to już nie ważne bo wszystko zamienili na wyzsze wartości.


Wracam do tematu intercooler i downpipe. Zrobiłem zamówienie kupiłem intercooler z Kolbuszowej z 2016r Większa ilość żeberek, zamówiłem tez downpipe od trw z portugali, wszystko wyszło oknem 1.5k złotych. Po instalacji zdam relację czy lepiej rusza między 1100 - 2000 obr. Jak okaże się że czuć poprawę to pojadę na hamowanie do krratora i sprawdzimy.

Pozdrawiam
bugija
Cześc,

Wracam do tematu, poniżej wklejam zdjęcia z montażu intercoolera:

- Montaż odbył się bez zdejmowania zderzaka, oraz cięcia itd.
- Napiąłem jedynie ścianę oddzielającą nawiew na chłodnicę a halogeny.

Opaski zaciskowe plastikowe były tylko podczas przymiarki i zdjęć teraz są "normalne" metalowe.

Odczuwalna poprawa dynamiczniejszego startowania oraz delikatnie dłuższego ciągnięcia.

Teraz czekam na downpippe i jedziemy na hamownie.






mihas66
Mam taką sugestie pojedz na inną hamownie i poruwnaj ile jest realnie koni z tego gotowca
Barejka
osobiscie to mysle ze po montazu moglo sie pogorszyc, doszlo tyle tych silikonow ze wiatrak ma co rozdmuchiwac, do tego rurki pewnie o ciut wiekszej srednicy i sporo wiekszy IC od seryjnego. Pamietam jak dzisj jak mialem dolot zrobiny z kolanek silikonowych i prostych pdcinkow rur, a jak zrobilem caly z rur i tylko 4 krotkie laczenia silikonowe auto nabralo wigoru i zaczelo jechac z nizszych obrotow smile.gif
MisioLBN
Chcesz powiedzieć że lepiej robić dolot z 1 kawałka zamiast używac silikonów ? Może słabej jakości silikony miałeś ?
Barejka
jak masz zaplecze to lepiej wyjdzie i nie wiem czy nie taniej kupic kolanek pospawac i polaczyc lacznikami smile.gif kolanka byly dobrej jakosci, wydalem raptem 150zl na 4 silikony, ale pozniej za podobna cene kupilem 4 kolanka i 2m rury biggrin.gif
MisioLBN
W zasadzie to ma sens bo każda rura w silikonie powoduje zawirowanie powietrza z uwagi na próg. No trudno mam już kolanka silikonowe kupione. Z aluminium musiał bym zbudować dolot na taśmie porobić znaki i pojechać na spawanie także trochę roboty. Sorry za Offtop.
bugija
Siema,

Przerwę waszą dyskusję, ja nie narzekam na montaż intercoolera tak jak pisałem chłodniejsze i stałe powietrze powoduje szybszą reakcję na gaz i "dłuższe" doładowanie. W poprzednim interze był chyba ubytek bo temp. mocno skakała po dodaniu gazu, teraz rośnie wolniej i osiąga mniejsze temperatury max.

Ale nie o tym chciałem napisać, dostałem dzisiaj downpippe od TRW i mówiąc szczerze jestem trochę rozczarowany bo przysłali mi ze złymi "flanszami" na czujniki sad.gif na szczęście mój mechanik mówiłem że nie będzie problemy z dorobieniem i zaślepieniem oby tylko pasowało a przecież to zestaw Plug&play. Załączam zdjęcia pierwsze taki który dostałem a niżej ten który powinienem dostać.





Pozdrawiam
MisioLBN
Ja bym walczył o wymianę. A tak właściwie czemu customa nie dorobiłeś ?
bugija
Zobaczymy co odpwiedzą, customa nie dorobiłem bo mam tam filtr cząstek stałych "bez filtra" smile.gif a musiałbym zostawiać saochód na niewiadomo ile u fachowców w Warszawie a pieniądze takie same albo i większe bo pytałem i "nikt tego jeszcze nie mierzył, nie robił" takie otrzymywałem odpwiedzi. Dlatego wybrałem opcje Plug&play wszystko byłoby spoko nawet sam bym to założył bo mam doświadczenie w wyjmowaniu mojego filtra ale niestety flansze nie paszą i pewnie wyjdzie na to samo co w Warszawie smile.gif zawsze tak wychodze jak próbuje coś pokombinować.

Co do złego dopasowania flanszy na pewno tak tego nie zostawie.

Pozdrawiam
bugija
Odpisali, napisał że to nowy model i że wystarczy ogłączyć metalowe wężę i podłączyć gumowymi. zaznaczyłem na zdjęciach, i myślę że to ma sens:






W takim razie jutro prawdopodobnie zabiorę się do roboty.

Pozdrawiam smile.gif
bugija
Siema,

Downpipe już siedzi na miejscu, przypasował 100% idealnie, dwie flansze ułatwiły montaż gumowych rurek czujnika ciśnienia spalin chociaż pewnie można go wywalić i wyłączyć w ECU, jednak jak jest to niech jest. Załączam kilka zdjęć ponieważ się spieszyłem i bateria w telefonie siadała mam tylko dwa zdjęcia po demontażu FAP i po montażu Dwonpipe. Może uda się jutro lub w poniedziałek podjechać na hamownie, może skorzytsam z VTG na białołęce. Niestety mam następne zmartwienie bo bardzo bardzo wali olej z turbo sad.gif chyba udam się na ponowne uszczelnienie sad.gif bo aż do kolektora wydechowe wali.

Pozdrawiam


Synek
Po pierwsze to odme wywal na zewnątrz Bo te silniki mają straszne przedmuchy i rozwalasz sobie turbo przez olej który wpada w koło kompresji... Chyba że już masz odme out bo nie znalazłem nigdzie info.
zgredd
Wszytsko fajnie dużo pracy poświeciłeś, chętnie bym zobaczyl wykres z tej samej hamowni po fmic, dp i innych pierdołach które pochłoneły dużo kasy a przyrost będzie praktycznie niewidoczny.
masakra
moim zdaniem modyfikacje które teraz właściciel wprowadził nie mają racji bytu, przyrost będzie żaden (jeśli będzie jakikolwiek) a kasa wyrzucona w błoto.

jedynym rozsądnym rozwiązaniem było by (gdyby turbo się pociło) zrobić chociaż by hybrydę na tej sprężarce i zrobić korektę softu.... ,

ale ciekawe co na to skrzynia i sprzęgło?
kontrolm
wynik już miał bardzo ładny a seryjny IC nie jest zbyt wydajny.
bugija
Chłopaki, czas zapaść się pod ziemie smile.gif mam wynik z VTG i niezła idzie ze mnie zieja smile.gif 134km buahaha ale ze mnie tuner ja pier....le smile.gif trudno nie ma co płakać, nabyłem przynajmniej doświadczenia w montażu tego i owego. Być może trzeba by było uaktualnić program, to trzymałby przynajmniej moment do tych 3500 obr wtedy kończy się moc. Na razie muszę ochłonąć i spalić się ze wstydu smile.gif i pomyśleć o zmianie auta na turbo benzyne smile.gif Aha i proszę o umiarkowane komentarze smile.gif

MisioLBN
Nic dziwnego że większy IC dał spadek. Musisz teraz program zrobić pod to wszystko.
bugija
Ok, zadzwoniłem do koleszki z kreatora. Powiedział, że różne hamownie mają różne algorytmy i że trzeba było przyjechać do niego bo jak nowy intercooler i downpipe, to przydałoby dostroić to wszystko bo zmieniła się długość dolotu a koszt to 500zł. Umówiłem się na najstępną środę, i trzymam kciuki smile.gif

Pozdrawiam

Ps. Co do toczenia jak koledzy mówili wcześniej, to przerabiałem ten temat, fachowiec z AB Turbo stwierdził że te turbiny nie nadają się do "mielenia" bo nie wejdzie inna geometria, jedyne co może zrobić to rozwiercić od strony zimnej i włożyć większe koło kompresji. Zrobię to jak strojenie przyniesie jakieś rezultaty. Najlepszym wyjściem byłoby wymienić kolektor i wsadzić turbo ze średnicą Gt17 ale wtedy też sprzęgło, i wałek a najlepiej zakuć. To byłby najlepszy pomysł bo może w 10tyś zmieściłbym się u Świądka w Bydgoszczy a to byłby solidny remont silnika i ok 200km ->.



deejey!
Zakuć? :rotfl:


Większe turbo tu byłoby sensowniejsze niż to owijanie czegokolwiek. A i tak sens tego słaby...
Hipo
Zrób tą hybryde, wtedy pojedź na strojenie. Jaki ma sens jechać na korektę, płacić jak planujesz zaraz robić turbo? zrób raz a konkretnie.
MichalST
Niech kolega lepiej sprawdzi czy ma 100% szczelny dolot po wymianie IC. Jeżeli wszystko jest szczelne moc nie ma prawa spaść, co najwyżej turbodziura większa na nowym setupie.
Tak samo downpipe - przy turbodoładowaniu można swobodnie wkładać decaty i inne bez obawy o spadek mocy. To nie wolnossak, gdzie wydech koniecznie musi być obliczany itp.
Przy powyższych zmianach nie ma żadnej potrzeby korekty programu i powie Ci to każdy uczciwy tuner od diesli. Coś mi się zdaje, że kręcił przy hamowni i chce zarobić. Stacja pogodowa była przy obu pomiarach uwzględniona do końcowego wyniku pomiaru?


Z tego TDCI/HDI można wytargać nawet ładne wyniki:
http://www.techturkey.com/forum/dizel/1722...dci-184-hp.html

Co do hybrydy strona wydechowa tego seryjnego turbo (GT1544V) jest ciasta i dławi spaliny. Większe koło kompresji i podlanie paliwa niewiele pomoże, bo silnik będzie się dławić na wysokich obrotach własnymi spalinami. Wsadzenie coś troszkę większego (np. GT1749V) owszem da moc, ale straci się moment u dołu. Troszkę za mały silnik do tuningu smile.gif
tjwasiak
No bez przesady, przy VNT nie powinno być problemu z GT17. Podobnie należy wziąć pod uwagę że to tylko 1.6 dlatego GT15 nie jest aż taką restrykcją. Decat ma pewien wpływ na spool, dlatego czasem ingerencja w program może być konieczna, bo inaczej może dochodzić do błędów przeładowania.
MichalST
Na rolkach nie powinno być problemu przeładowania, bo wszystko się dzieje powoli z narastaniem obrotów silnika. To nie nagłe butowanie i zmiana biegu, więc silnik ma czas zareagować by utrzymać doładowanie. Stąd obstawiam że na 95% problem tkwi w szczelności IC.
Poza tym przy tym decacie nie ma prawa się to dziać. Problemy z przeładowaniem występują jak ktoś opróżni puszkę katalizatora/DPF i zostawi pustą.

Co do GT15 - ta konkretna w tym silniku to jest dławik. Mam to śmigło rozebrane gdzieś na warsztacie, kierownice VNT są dwa razy węższe od typowych garretowych. I w dodatku z pasków blaszanych, co się prosi o problemy przy wzroście EGT.
masakra
MichalST być może trzeba by było sprawdzić ewentualne nieszczelności, ale moim zdaniem jest to "wina" wykonania pomiarów na dwóch różnych hamowniach ( niby warunki atmosferyczne panowały podobne, ale.... )

P.S. na pierwszym wykresie nie są uwzględnione straty na kołach.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.