Shoutbox 0 nowych PW 


8 Stron V  « < 4 5 6 7 8 >  
Reply to this topicStart new topic
> Mały projekt - c4 picasso 1.6 hdi
MisioLBN
post Sat, 23 Jan 2016 - 18:58
Post #101


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





Racja zmienne geo:p
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 23 Jan 2016 - 18:58
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
bugija
post Sat, 23 Jan 2016 - 19:26
Post #102


User
Dołączył: Thu, 06 December 2007





Hmm właśnie uświadomiłem sobie że ok. 2 tyg temu wymieniłem elektrozawor turbiny ale czytałem opinie że nic się nie zmieni po wymianie zaworu. Teraz powinien włożyć stary zawór i sprawdzić doładowanie, co do dymiienia to dymiło przed nowym intercoolerem i downpipe teraz nie widzę nic za sobą po wcisnieciu gazu do dechy lub zmianie biegu. Dowiem się co z tą regulacja geometrii w ab turbo.


--------------------
Pozdrawiam wszystkich miłośników mocnych silników Elo !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Synek
post Sat, 23 Jan 2016 - 19:37
Post #103


Super User
Dołączył: Tue, 14 July 2015





Po co je wyciągać do regulacji?. Nie lepiej sztange wydłużyć?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bugija
post Sat, 23 Jan 2016 - 19:39
Post #104


User
Dołączył: Thu, 06 December 2007





Odradzano mi grzebanie przy tym smile.gif


--------------------
Pozdrawiam wszystkich miłośników mocnych silników Elo !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bugija
post Sat, 23 Jan 2016 - 20:39
Post #105


User
Dołączył: Thu, 06 December 2007





Czym rózni się gt1749vb od gt1749v ? Nie mogę znaleźć mapy tej pierwszej


--------------------
Pozdrawiam wszystkich miłośników mocnych silników Elo !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hipo
post Sat, 23 Jan 2016 - 21:10
Post #106


Super User
Dołączył: Mon, 04 July 2011
Skąd: Jarosław





VB zdaje mi sie ma odrobine większe kolo kompresji.


--------------------
Stilo MW MJ140 142KM/341Nm@xxxKM/xxxNm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Synek
post Sat, 23 Jan 2016 - 23:00
Post #107


Super User
Dołączył: Tue, 14 July 2015





A nie czasem grubszy wałek?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bugija
post Sat, 23 Jan 2016 - 23:05
Post #108


User
Dołączył: Thu, 06 December 2007





Czyli mogę kupić zwykłą gt1749v i zlecic hrybryde na 1749vb bo strasznie tego mało na rynku a jak jest to cena kosmos i do remontu.


--------------------
Pozdrawiam wszystkich miłośników mocnych silników Elo !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hipo
post Sun, 24 Jan 2016 - 08:28
Post #109


Super User
Dołączył: Mon, 04 July 2011
Skąd: Jarosław





VB ma grubszy walek, ogolnie mocniejsza konstrukcja niz zwykka vka.

Jaki widzisz sens kupic cos co moze starczyc na styk albo nie? kup vb i masz odrazu z zapasem, na tej sprezarce. napewno Ci powietrza nie braknie. Kupisz zwykla, za chwile sie okaze ze nie wydoli, będziesz kombinować z hybrydami nie wiadomo po co. No ale twoja kasa i twoja sprawa.


--------------------
Stilo MW MJ140 142KM/341Nm@xxxKM/xxxNm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Synek
post Sun, 24 Jan 2016 - 10:02
Post #110


Super User
Dołączył: Tue, 14 July 2015





Ewentualnie od razu hybryde n vb zrobić..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hipo
post Sun, 24 Jan 2016 - 11:58
Post #111


Super User
Dołączył: Mon, 04 July 2011
Skąd: Jarosław





Wg mnie nie ma sensu, 200PS i tak nie będzie robił a wyżej to już dupa będzie zamulaczem i lepiej myśleć o czymś pokroju gtb wtedy. Tylko zasadnicze pytanie, jaki ma to sens przy tym projekcie.


--------------------
Stilo MW MJ140 142KM/341Nm@xxxKM/xxxNm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek 1980
post Sun, 24 Jan 2016 - 15:43
Post #112


Forum Killer
Dołączył: Wed, 16 September 2009





Witam, GT1749vb ma grubszy wałek i o 2mm większe zimne śmigło. GT1749va ma chyba 35mm, a GT1749vb 37mm. wink.gif
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MichalST
post Sun, 24 Jan 2016 - 19:34
Post #113


User
Dołączył: Sun, 30 November 2014
Skąd: Bielsko-Biała





Po co hybrydyzować? Seryjne kółko 49mm (wymiar zewnętrzny) da spokojnie radę nabić powietrza do tego niewielkiego silnika.
Co do przeładowań wystarczy wydłużyć sztangę o 1/4 obrotu nakrętki i obserwować (przed regulacją zrobić jakąś kreskę żeby w razie "w" wrócić na stare ustawienie). Błąd od przeładowania będzie wyrzucać, bo seryjny MAP sensor jest do ciśnienia absolutnego 250kPa. Przy większym dmuchnięciu albo wymiana MAP sensora na inny, lub wycięcie w programie żeby nie wykrywało błędu przeładowania (przy drugiej opcji zegar doładowania obowiązkowo w aucie).

Druga sprawa, wrzucając inne turbo gruchę podciśnienia trzeba nadal zastosować z 1,6HDI (chyba że obie mają takie same charakterystyki podciśnieniowe).


--------------------

FF2 ST + EMU
& Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6
Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bugija
post Sun, 24 Jan 2016 - 20:11
Post #114


User
Dołączył: Thu, 06 December 2007





Masz racje co do wywalania od przepływki, wywala non stop p0100 smile.gif podjadę do gościa co robił mi turbo niech obada czy da się to zrobić na samochodzie jak nie to wyjmę mu turbo i tak wszystkie osłony zdjęte. Wklejam wykres z dynometru



--------------------
Pozdrawiam wszystkich miłośników mocnych silników Elo !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bugija
post Sun, 31 Jul 2016 - 21:34
Post #115


User
Dołączył: Thu, 06 December 2007





Siema,

Wracam bogatszy o doświadczenie smile.gif Poszedłem za głosem rozsądku i zgadałem się z Synkiem smile.gif Po awarii mojego Turbo ( pękł wałek ), wcześniej sprzęgło już "jeździło" zaholowali mojego Citroena prosto do Adamowizny smile.gif Jak później się okazało można mu zaufać bo wszystko dogadywaliśmy przez Massangera i Citroen pojechał do gościa którego nigdy nie widziałem ok 50km ode mnie:). Co zostało zrobione:

1. Sprzęgło - sprzęgło sachs nabite kevlarem, docisk nowy standardowy sachs + wszystkie uszczelniacze

2. Turbo Hybrid - ciepła strona gt1544v, zimna gt2052V geometria większa i wałek nie zwężony - wszystko podeszło do standardowych przewodów olejowych i do wcześniej zainstalowanego DP bez żadnej rzeźby, AirBox Simota 3", i oczywiście intercooler Fmic.











3. Koła 18'' Oryginał Citroen c4 picasso opona 225/45



4. Wynik na hamowni 153 Konie i 345 Nn przy doładowaniu 1.36bar, niestety przy 1.5bar samochód nie ogarniał ciśnienia, ostro dymił i spadała moc.





Podsumowując: byłem na kilku pomiarach na różnych hamowaniach i wynik po tych modach da się po prostu odczuć, samochód przyspiesza szybko i długo jak na diesla bo do 4 tys. obr nie czuć spadku mocy a później to już tylko zmiana biegu i dalej leci. W poprzednim modzie przy wyprzedzaniu zmieniałem bieg np. z 4 na 5 w samym środku manewru, teraz spokojnie łykam dwa samochody i dopiero na swoim pasie zmieniam bieg. Moment łapie ok 2000obr a jak nie trzeba szaleć to po łagodnym wciśnięciu gazu jest potulny i bardzo ekonomiczny 6l/100, pełna moc 7,3/100, w trasie nie sprawdzany bo niedawno odebrałem auto ale liczę na 5,5/100. Jak na tak duży "rozbujany" samochód jeździ się fantastycznie i turbo nareszcie nie pluje olejem, jest elastyczny i mimo że nie ma przysłowiowych 200 koni jest dobrze:) Poza tym poznałem wreszcie fachowca który potrafi Ci wytłumaczyć co i jak robi no i oczywiście po co. smile.gif Pozdrawiam

W planach mam tylko zdjęcie i oczyszczenie kolektora dolotowego i wyjęcie wtrysków na przegląd i ewentualną naprawę, po czym odwiedzę Synka i spróbujemy 100koni z litra czyli jakieś 160, 165km.

Pozdrawiam.


--------------------
Pozdrawiam wszystkich miłośników mocnych silników Elo !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_mat13por_*
post Sun, 31 Jul 2016 - 21:57
Post #116









Ile wsadziles w ten motor lacznie z programami?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bugija
post Sun, 31 Jul 2016 - 22:03
Post #117


User
Dołączył: Thu, 06 December 2007





Oczywiście że sporo smile.gif to nie istotne bo wiadomo że mogłem zainwestować w coś innego i tylko po programie mieć 220 koni i 400 Nn z 1.9 tdi. Jak skończy się motor to pewnie tak zrobię na razie jest jak jest.


--------------------
Pozdrawiam wszystkich miłośników mocnych silników Elo !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jaszczurtd
post Mon, 01 Aug 2016 - 10:18
Post #118


User
Dołączył: Fri, 01 July 2016
Skąd: SD (Dąbrowa Górnicza)





A jak to się zachowuje w zakresie do 2000rpm? Bo wykresy zaczynają się od ok. 1900, zupełnie tak jakby wcześniej nic nie było tongue.gif
Jak włączysz klimę, to da się tym w ogóle ruszyć z miejsca? wink.gif


--------------------
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bugija
post Mon, 01 Aug 2016 - 10:36
Post #119


User
Dołączył: Thu, 06 December 2007





Nie da się ruszyć z miejsca jak jest włączona klima, samochód stoi i zrywa asfalt ;P i oczywiście do 2000obr samochód muszę pchać bo się nic nie dzieje:)


--------------------
Pozdrawiam wszystkich miłośników mocnych silników Elo !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jaszczurtd
post Mon, 01 Aug 2016 - 10:39
Post #120


User
Dołączył: Fri, 01 July 2016
Skąd: SD (Dąbrowa Górnicza)





To świetnie biggrin.gif


--------------------
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
Go to the top of the page
 
+Quote Post

8 Stron V  « < 4 5 6 7 8 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 05 July 2025 - 10:03